نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

نابود کردن داشته‌های خود، به بهانه‌ی رفع ایران هراسی و تعامل با استکبار، سخنی باطل و غیر اسلامی است

فضای مجازی ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ ۰

حسینی همدانی

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج، ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشتند: قرآن کریم برای همه‌ی بشر و در همه‌ی زمینه دستورالعمل دارد که متقین بیش از دیگران از این دستورات بهره‌مند می‌شوند.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب؛ بیان داشتند: رسول خدا هیچ ماهی را در حرمت و فضیلت به‌اندازه این ماه نمی‌دانند و در بیان حضرت “اگر کسی حتی یک روز از این ماه را روزه بگیرد خدا را از خود خشنود ساخته و از خشم او در امان است” که این عبارات نشان‌دهنده‌ی عظمت و ارزش بالای این ماه است.

ایشان رجب را بهار معنویت دانسته و تأکید کردند: رجب، ماه تطهیر و پاک‌سازی و مقدمه‌ای برای درک صحیح و کامل ماه مبارک رمضان و لیلی قدر است.

استاد خارج فقه و رجال حوزه‌ی علمیه‌ی استان البرز با تبریک سالروز ولادت امام محمد باقر (علیه‌السلام) در اول رجب سال ۵۷ قمری، یادآور شدند: دوران این امام با انحرافات سیاسی گسترده‌ای در پهنه‌ی جهان اسلام قرین بود، دین اسلام ازلحاظ جغرافیایی گسترش‌یافته بود ولی به علت تبلیغات گسترده، اختناق شدید و فضای بسته‌ی موجود، مرجعیت فکری جهان اسلام در دست شجره‌ی امامت (علیهم‌السلام) نبود؛ در این فضا امام باقر (علیه‌السلام) با موضع حساب‌شده و دقیق خود به مقابله با انحرافات پرداخته و در کنار این حرکت دانشگاه بزرگ اسلامی را نیز بنیان نهادند.

ایشان شهادت امام هادی (علیه‌السلام) در ۳ رجب سال ۲۵۴ قمری را نیز تسلیت گفته و خاطرنشان ساختند: در نوشته‌های معتبر تاریخی می‌خوانیم که امام هادی (علیه‌السلام) خوش‌خوترین و راست‌گوترین مردم بود؛ “هیچ فضیلتی نیست که به او پایان نیابد، هر کار نیک با او رونق یافته و روش نبوی و خلق نیکوی علوی در او آراسته است” و تمام این عبارات نشان از رفعت مقام و جایگاه بلند معنوی آن امام همام دارند؛ به‌طوری‌که بررسی آثار وجودی این شخصیت بزرگوار انسان را به کرنش و تعظیم در مقابل حضرت وادار می‌کند.

امام‌جمعه کرج ضمن بزرگداشت بیستم فروردین به مناسبت قطع رابطه‌ی آمریکا با کشور ایران در سال ۱۳۵۹ و اعلام دستیابی ایران به فناوری کامل غنی‌سازی هسته‌ای در سال ۱۳۸۵، عنوان داشتند: دستیابی به چرخه‌ی کامل فناوری هسته با تکیه‌بر توان بومی و روحیه‌ی جهادی دانشمندان ایران اسلامی، بزرگ‌ترین دست آورد تاریخ ایران است؛ جوانانی که شعار ما می‌توانیم را در عرصه‌ی عمل به اثبات رساندند و در روز قطع رابطه‌ی استکبارگران آمریکا با جمهوری اسلامی ایران این مسئله را اعلام نمودند تا به همه بگویند که ملت ایران به برکت اسلام و اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، زیر بار ذلت هیچ مستکبری نیست و نخواهد بود.

ایشان افزودند: تکریم و بزرگداشت روز ملی فناوری هسته‌ای، تکریم تلاش و جهاد و صبر و مقاومت است و نمونه‌ی اعتماد به توانمندی‌های داخلی است و بیانگر این است که اگر امور کلان کشور، چه در اقتصاد و چه در فرهنگ و هر نیازی که کشور دارد، جهادی مدیریت شود، به نتیجه می‌رسد و آثار بزرگی نیز از خود به‌جا خواهد گذاشت.

آیت‌الله حسینی همدانی با بزرگداشت شهادت سید مرتضی آوینی در سال ۱۳۷۲، بیان داشتند: این روز که روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شد، یادآوری می‌کند که هنرمند ارزشی دارای هویت است، بدون اینکه وارد بازی‌های سیاسی و جناحی و زد و بندها بشود، با زبان هنر که نعمتی الهی است، وظیفه‌ی دینی و سیاسی و اجتماعی خود را انجام می‌دهد.

ایشان ادامه دادند: هنر هنرمند اگر در قالب اسلامی ارائه شود ارزشمند خواهد بود؛ در غیر این صورت، اگر مظاهر فرهنگ‌های غربی و بیگانه فاصله نداشته باشد و به آن‌ها شبیه شود، هرگز ارزشمند نیست؛ تلاش امثال شهید آوینی ها و مرحوم سلحشورها، این بود که نگذارند هنر انقلابی و اسلامی از بین برود و به دست بیگانگان بیافتد؛ تلاش داشتند سینمای ایران سینمای دینی و دانشگاه پرورش معنویت در جامعه باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه امثال سلحشورها و آوینی ها تلاش داشته و دارند تا ارزش‌های انقلابی و اسلامی را در قالب هنر ماندگار کنند، بیان داشتند: اما متأسفانه عده‌ای از متولیان فرهنگی کشور در دوران کنونی با این افکار فاصله‌های عجیبی دارند؛ به‌طوری‌که بیت‌المال را به نام فرهنگ و در راه ضد دین مصرف می‌کنند و بر سر مسائل بی‌ارزشی که نفعی برای جامعه ندارد، چانه می‌زنند.

ایشان ادامه دادند: متأسفانه اقبال و گرایش متولیان دولتی فرهنگ، به آن‌ها که نظام و انقلاب و ارزش‌های اسلامی را قبول ندارند، بیشتر است و این ضعف مسئولین را نشان می‌دهد که توجهشان به این اقشار بیش از گروه‌های متعهد و دلسوز مسلمان است.

امام‌جمعه شهر کرج با اشاره به تضاد بالای تولیدات فرهنگی باارزش‌های اصیل اسلامی و انقلابی جامعه، خاطرنشان ساختند: می‌بینید که بعضاً این تولیدات مثلاً فرهنگی -چه در حیطه کتاب و چه در حیطه‌ی فیلم و موسیقی و امثال‌ذلک- چقدر باارزش‌های الهی، سبک زندگی، حجاب، دین‌داری و تدین در تضاد هستند.

ایشان با اشاره به وضعیت نابسامان فرهنگی موجود در استان البرز، ادامه دادند: بااینکه البرز قابلیت الگو شدن برای کشور را دارد؛ اما تنگ‌نظری‌ها و منیّت ها نمی‌گذارند کاری در این زمینه در استان انجام بگیرد؛ می‌بینید که گاهی هزینه‌های چندین میلیونی خرج بنر تبریک و تسلیت و تبلیغات و پذیرایی جلسات بیهوده به نام فرهنگ می‌شود که ذره‌ای در فرهنگ جامعه اثر ندارند، این‌طور کار پیش نخواهد رفت؛ باید کار را به دست جوانان ارزشی کار بلد بگذارید تا ببینید چطور به سامان خواهد رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات هفته گذشته‌ی رهبر معظم انقلاب در جمع تعدادی از مسئولین، اظهار داشتند: تأکید معظم له بر قرارگاه اقتصاد مقاومتی و گزارش عملکرد آن، تکیه‌بر تولید داخلی و جلوگیری از اقدامات دستگاه‌هایی که برخلاف اقتصاد مقاومتی عمل می‌کنند، از مهم‌ترین نکات مورد تأکید ایشان بودند.

ایشان بیان داشتند: مسئولین باید توجه داشته باشند که دستورات رهبری در باب اقتصاد مقاومتی نه یک ارشاد و راهنمایی که یک حکم لازم‌الاجرای حکومتی است؛ هرکس در انجام این حکم کوتاهی کند جدای از اینکه تخلف نموده است، در محضر پروردگار نیز هیچ عذری ندارد؛ همه باید در این میدان وارد بشوند و اکنون‌که زمان اقدام و عمل است، مردم عملکردها را می‌سنجند و دیگر شعار دادن و سخن گفتن تنها، برای هیچ‌کس سودی ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی، در آخرین بخش از سخنان خود با اشاره به بعضی موضع‌گیری‌ها توسط مسئولین و در تریبون‌های رسمی، دقت در سردرگم ننمودن و گمراه نکردن جامعه را بسیار مهم دانسته و گفتند: گاهی تکرار یک حرف غلط به مخاطب القا می‌کند که آن حرف صحیح است؛ در تریبون رسمی از افراط در اندیشه صحبت می‌شود و به آن اثر هم بار می‌کنند و برای مردم نسخه هم می‌پیچند.

ایشان ادامه دادند: بیان می‌شود که ” فکر افراطی به ما می‌گوید به هیچ‌کس اعتماد نکنید، فکر افراطی به ما می‌گوید به همسایگان هم اعتماد نکنید. فکر افراطی به ما می‌گوید به دوستان هم اعتماد نکنید.”؛ از آقایان سؤال می‌کنیم، بگویید در کشور چه کسی این حرف را زده است یا می‌زند؟! چرا سر بی‌صاحب می‌تراشید؟! چرا از فضایی صحبت می‌کنید که اصلا وجود ندارد؟! بعد هم حواله می‌دهید که عده‌ای معدود و نامعلوم می‌خواهند جلوی کار کردن شمارا بگیرند؛ اگر بنا به همدلی و هم‌زبانی و تدبیر است، باید مواظب بعضی از سخنانی که باعث شقاق خواهد شد، بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با اشاره بیان مسئولین در مورد موفقیت در رفع ایران هراسی در جهان، عنوان داشتند: اولاً مسیری که در کشورهای استکباری برای ترساندن جامعه و متن مردم از ایران وجود داشته هنوز هم با همان همت و تلاش توسط سران این جوامع دنبال می‌شود؛ سؤال دیگر این است که آن‌ها از کدام می‌ترسند؟! اصلا از کدام ایران نباید ترسید؟! چرا بی‌راهه را راه نشان می‌دهید؟! تعریف شما از اعتدال اسلامی چیست؟! هرگز اسلام تعامل با استکبار را اعتدال نمی‌داند.

ایشان افزودند: معتدل‌ترین انسان‌ها اولیای الهی و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) هستند؛ اگر بنا بود تعامل با دشمن اعتدال باشد، کربلا به وجود نمی‌آمد؛ اگر این‌طور بود که امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) که نمونه‌ی اسلام ناب است، ۲۵ سال خانه‌نشین نمی‌شد؛ تبلیغی اسلام هراسی و ایران هراسی که آقایان می‌گویند، از کدام ایران است؟! ایرانی که باید مقتدر باشد، به علوم روز، به توانایی دفاع کامل از مردم خود مسلح باشد، ازنظر اخلاق و رفتار فردی و اجتماعی در سطح جهان اول باشد؛ آن‌ها از این ایران می‌ترسند و می‌ترسانند و شما هم با آن‌ها تکرار می‌کنید!

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اعتراف دشمنان در ترسشان از توان بالای علمی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، تأکید کردند: دشمن از موشک‌های ما می‌ترسد؛ حال ما باید برای اینکه او دیگر از ما نترسد صنایع دفاعی خود را تعطیل کنیم؟! او از فناوری نانو و سلول‌های بنیادی ما نگران است؛ آیا ما باید برای رفع نگرانی او علوم خودمان را تعطیل و نابود کنیم؟! این چه مسیری است که می‌روید؟! این چه‌حرف‌هایی است که نسنجیده بیان می‌شود؟!

ایشان خاطرنشان ساختند: طبق بیان رهبری، اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای همسایگان و ملت‌های مستضعف دنیا، نه تهدید بلکه فرصتی برای شکوفایی به‌دوراز تهدید زورگویان عالم و مداخله گران در ملت‌ها است؛ و البته برای کسانی که روزی بیشترین سو استفاده را از منابع عظیم طبیعی و انسانی این ملت (ایران) کرده‌اند و هنوز در رویای بازگشت آن روزها هستند، تهدید است.

امام‌جمعه شهر کرج با بیان اینکه ملت ایران راه پیشرفت خود را یافته است، خاطرنشان ساختند: ملت ایران راز موفقیت خود را فهمیده است که تنها راه سربلندی و عزتمندی او ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار است.

ایشان با طرح این سؤال که ایران موفقیت هسته‌ای خودش را از چه کسی گرفت؟ تصریح کردند: ایران موفقیت هسته‌ای خودش را در دوران تحریم و بسته بودن درها و زمانی که امکانات هم به ایران برای پیشرفت در مسائل هسته‌ای نمی‌دادند و دانشمندان هسته‌ای‌اش را هم ترور می‌کردند به دست آورد؛ مسئله‌ی صنعت پیشرفته‌ی پهپاد ها همین‌طور؛ آنگاه ما نمی‌توانیم یک ماشین ساده بسازیم؟! پس ما را از تحریم نترسانید.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کردند: به دوستان داخلی هم عرض می‌کنیم؛ اینکه از داشته‌ها و علوم و فنّاوری‌های خودمان دست‌برداریم تا اینکه از ما نترسند، حرف باطلی است؛ ایرانی که اسلام و ایمانش ضعیف شده باشد، باور مردمش تحلیل رفته باشد و از مواضع انقلابی‌اش دست برداشته باشد که ترسی ندارد؛ آیا شما هم همین را می‌خواهید؟! بدانید که ملت ایران زیر بار این ذلت، ولو به اسم برجام و فرصت به‌دست‌آمده از آن نخواهد رفت.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.