خطبه های13فروردین 1395 شهر کرج:

بدون استقلال و اقتدار اقتصادی و نظامی نمی‌شود مذاکره کرد

روابط عمومی ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ ۰

بسم الله الرحمن الرحیم

متن کامل خطبه نماز جمعه استان البرز

شهرستان کرج توسط ایت الله حسینی همدانی

در تاریخ ۱۳/۱/۹۵

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین

العبد الموید والرسول المسدد ابالقاسم المصطفی محمد

و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله الاعظم فی الارضین

واللعن الدائم علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین

یا ایها الذین آمنوا اوصیکم و نفسی بتقوی الله. عرض کردیم قرآن کریم کتاب هدایت است و با انواع روش‌ها که یکی از آنها خبر دادن از اخبار گذشتگان و آیندگان است انسان‌ها را هدایت می‌کند. رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم  مورد خطاب تعدادی از آیات شریفه قرآن است. در آیه سوم از سوره مبارکه یوسف به حضرت فرمود به اینکه ” نحن نقص علیک احسن القصص بما اوحینا الیک هذا القرآن” نیکوترین قصه‌ها را از راه وحی قرآنی بر تو بازگو می‌کنیم  و برای تو می‌گوییم. یا در سوره مبارکه طه آیه ۹۹ می‌فرماید  ” کذالک نقص علیک من انباء ما قد سبق ” به این وسیله خبرهای گذشته را برایتان بازگو می‌کنیم.

البته توجه دارید حکیمی که قصه می‌گوید قصه‌هایش شبیه دیگران نیست. خدای حکیم هم در قران قصه گفته مثل دیگران نیست که این طور شروع کند یکی بود یکی نبود. قصه‌ها دارای حکمت است. دارای معانی بلند است. تاریخ مشخصی ندارد, زمان مشخصی را بیان نمی‌کند, اگر چه می‌فهمیم که مربوط به چه دوره ای از دوران بوده. معارف بلند و عمیق در آن بیان می‌شود  ” نتلو علیک من نبأ موسی و فرعون بالحق لقوم یومنون ” سوره قصص آیه سوم. ما برای شما خبر موسی و فرعون را بیان می‌کنیم به حق برای تو و قومی که ایمان می‌آورند.

 قصه یوسف را می‌گوییم قصه فرعون را می‌گوییم قصه موسی را می‌گوییم برای آنهایی که پند بگیرند ایمانشان زیاد شود مسیر راهشان روشن شود. مولای ما امیرالمؤمنین هم در نهج‌البلاغه فرمود ” و فی القرآن نبأ ما قبلکم و خبر ما بعدکم و حکم ما بینکم ” در قرآن اخبار پیش از شما و پس از شما و حکم بین شما بیان شده . البته از حکمت‌های قرآن و معارف قرآن و معانی قرآن اهل ایمان و اهل تقوا بهره‌مند می‌شوند. خدای تعالی همه ما را از متقین قرار بدهد ان‌شاءالله.

بحث درباره مواردی است از زندگی , غیبت, ظهور و ویژگی‌های یاران و مسائل دیگری که مربوط به حضرت ولی عصر ارواحنا فداه است که در نهج‌البلاغه مولا امیرالمؤمنین بیان کردند. البته گاهی در عبارات و روایات اوصاف خود آن حضرت  بیان شده. مثل علم حضرت, عصمت امام, غیبت, دوران غیبت, روش عملی حضرت که چگونه روش و عملکرد دارند در برخورد با افراد در زندگی که امیرالمومنین فرمودند به این که امام زمان بر سیره صالحان رفتار می‌کند تا گره‌ها را بگشاید و ملت‌های اسیر و رنج دیده و ستم کشیده را آزاد کند این روش و وصف امام است .

گاهی اوصاف و صفات اصحاب و یاران حضرت بیان می‌شود و گاهی هم اوصاف منتظران مطرح می‌شود و وظایفی که اهل انتظار  در دوران غیبت دارند آنها گفته می‌شود. امیرالمومنین در قسمتی از اولین کلمه از غرائب کلام خودشان  که غرائب کلامی که در نهج‌البلاغه هست بعد از کلمات قصار می‌آید احتیاج به توضیح و شرح دارد خیلی بیّن نیست باید با موارد دیگر توضیح داده شود. در اولین کلام نکاتی را فرمودند چند جمله است بعد فرمودند به این که خود این عبارت در عظمت و بزرگی و ویژگی‌های یاران و منتظران حضرت است آنجا خبر دادند فرمودند ” یجتمعون الیه کما یجتمع قزع الخریف ” عبارت هم استعاره است یعنی مؤمنین از اطراف جهان نزد آن بزرگوار دور هم جمع می‌شوند مثل پاره‌های ابر در فصل پاییز.

 دیده‌اید که فصل پاییز بادی همراه دارد ابرهای پراکنده با هم جمع می‌شوند در یک نقطه ای. بیشتر شارحان نهج‌البلاغه و مفسرین کلام امیرالمومنین گفته‌اند این عبارات مربوط به لحظه قیام حضرت است که البته با ضمیمه کردن روایت دیگر که در این باب هست مربوط به زمان ظهور می‌شود  که از اطراف و اکناف عالم این بزرگواران که ۳۱۳ نفر هستند خودشان را به حضرت در کنار خانه کعبه می‌رسانند که اگر توفیق بود و فرصتی بود اینها را به مرور بیان خواهیم کرد که چرا ۳۱۳ نفر. لذا امیرالمومنین علیه‌السلام جمع شدن سریع یاران امام را  در کنار هم قرار گرفتن در یک مجتمع را مثل ابر پاییزی استعاره آوردند و تعبیر کرده که اینها چگونه در کنار هم سریع جمع می‌شوند و مجتمع می‌شوند و وظایف‌شان را انجام می‌دهند.

 قبلاً هم به قسمت دیگری از ویژگی‌های حضرت در خطبه ۱۰۵ از خطب نهج‌البلاغه اشاره کردیم که یاران حضرت خودشان را برای درهم کوبیدن فتنه‌ها آماده می‌کنند. این عبارت یعنی اگر بخواهند کسب افتخار یاری حضرت را داشته باشند لازمه این آمادگی آن است که  منتظران حضرت دارای بصیرت کافی باید باشند تا بتوانند اوضاع سیاسی و اجتماعی دوران خودشان را خوب درک کنند و به موقع اقدام کنند. وصف دیگرشان این است که دائماً با قرآن ارتباط دارند. کسی که می‌خواهد کارگزار حضرت باشد باید خادم القرآن باشد. باید انس و ارتباط دائمی با قرآن داشته باشد. اندازه فهم و درک خودش را نسبت به قرآن بیشتر کند .در زمینه‌های مختلف قرآنی کار کند.

 پسندیده نیست که خودمان را منتظر امام بدانیم  اما انس با قرآن نداشته باشیم و ارتباط ما با قران کم باشد. باید در این زمینه بیشتر عمل کنیم. کسی که با قرآن ارتباط دارد کسی که فهم قرآنی او بالاست در مسائلی که برایش پیش می‌آید غافلگیر نمی‌شود. اسیر فتنه‌ها نمی‌شود. در بعضی از روایات دارد به اینکه اصحاب حضرت همه جوان هستند مگر تعداد کمی. تعبیر آن روایت این است که مثل نمک در غذا می‌مانند, همه جوان هستند, اصحاب حضرت. نه آن ۳۱۳ فرمانده. مثل سرمه داخل چشم می مانند  پیرها. بقیه جوان هستند. لذا باید خیلی آمادگی‌ها را در خودمان به وجود بیاوریم.

شیران روز و نیایش گران شب زنده‌دار که دل‌هایشان مانند آهن محکم و استوار است در برابر مولایشان سخت مطیع و فرمان‌بر هستند. ابهت و هیبت این جنگجویان مصمم و فولادین در دل دشمن رعب می‌افکند و آنان را زمین‌گیر می‌کند. اینها ویژگی‌های یاران و اصحاب حضرت است. در راه انجام مأموریت بسیار قاطع و نترس هستند و از دشمن هراسی به دل راه نمی‌دهند. باید با شنیدن این روایات یک بررسی در خودمان بکنیم. چقدر توانستیم این آثار را در خودمان به وجود بیاوریم؟ چقدر تمرین ولایت پذیری کردیم؟

 از ویژگی‌های یاران حضرت این است که سخت ولایت پذیر هستند. تحت تولی این ولی کار را انجام می‌دهند. بدون اذن او حرکت نمی‌کنند.  چقدر خودمان را مسلح به علم و بصیرت و ایمان و تقوا کرده‌ایم؟ نمی‌شود که بگوییم ما یار و طرفدار فلان کس هستیم اما خواسته‌های او را دنبال نکنیم. مطلب در این رابطه هست به نظرم یک جلسه دیگر راجع به کلمات امیرالمومنین در نهج‌البلاغه راجع به حضرت حجت مطلب باشد بعد ان‌شاءالله بحث دیگری را شروع خواهیم کرد.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

اذا جاء نصر الله و الفتح و رأیت الناس یدخلون فی دین الله افواجا فسبح بحمد ربک واستغفره انه کان توابا

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی سید الانبیاء و المرسلین ابالقاسم محمد

و صل علی امیرالمومنین علی بن ابی طالب و علی فاطمه الزهرا سیده نساء العالمین

و علی الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی بن الحسین و محمد بی علی و جعفر بن محمد

و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی و علی بن محمد والحسن بن علی والخلف القائم الحجه

حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک

خودم و همه شما نمازگزاران محترم و محترمه را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم .عرض کردیم که قران برای همه و بخصوص برای اهل تقوا   کتاب هدایت و رشد و صلاح است. از راه‌های هدایتی که قرآن بیان می‌کند بیان قصه‌ها و اخبار گذشتگان و آیندگان است. فرمود ” و کلا نقص علیک من انباء الرسل ما نثبت به فؤادک ” این همه را از خبرهای پیامبران برای تو بازگو می‌کنیم تا به این وسیله قلب تو را مطمئن کنیم. چون یک حالت اطمینان‌بخشی دارد . یک قصه‌ای برای گروهی در یک زمانی اتفاق افتاده باشد و نتیجه آن جریان به صلاح و خیر و فلاح تمام شود بازگو کردن آن امیدوارکننده است که این جریانی که تو الان با آن مواجه شدی قبلاً هم بوده و آنها این مسیر را طی کرده‌اند و نجات پیدا کردند پس تو هم این مسیر را طی کنی به نتیجه خواهی رسید.

 یا شبیه همین آیه ۱۲۰ سوره مبارکه هود, آیه ۱۰۱ سوره اعراف است  ” تلک القری نقص علیک من انبائها ” خبرهای آن روستاها و شهرها را برای تو بازگو می‌کنیم نتیجه‌اش این است که تو پند میگیری.  یکی دیگر از آیاتی که شاهد ماست و امیدبخش صالحان و منتظران حضرت حجت سلام الله علیه است و از آینده هم خبر می‌دهد ایه ۱۰۵ سوره مبارکه انبیا که فرمود ” و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون ” اینها امیدبخش است هم از آینده خبر می‌دهد و هم اینکه نتیجه عمل صالحان به دست خواهد آمد. این که قرآن از آینده و گذشته خبر می‌دهد این را اهل بیت هم بیان کردند  و به آن اشاره کردند که قرآن چنین کاری را انجام می‌دهد. مثلاً علی‌بن‌ابی‌طالب در نهج‌البلاغه فرمودند ” الا ان فیه علم ما یاتی و الحدیث عن الماضی ” بدانید که در قران علم هر چیزی خواهد آمد  و سخن از گذشتگان هم در آن آمده است.

 درباره این موضوع و این بحث روایات فراوان است. آیات را هم که بعضی از آن‌ها را اشاره کردیم .غرض این که یکی از راه‌های هدایتی قرآن بیان اخبار گذشتگان است که انسان متقی با توجه و دقت در این قصه‌ها و در این اخبار راه هدایت  و روش رستگاری را به دست خواهد آورد.

مناسبت‌هایی که در این هفته‌ هست, امروز روزی است که معروف شده به روز طبیعت که من راجع به سابقه و سبقه او  که به کجا برمی‌گردد و وضعیت این روز از نظر تاریخی کجاست و چگونه است و روایاتی که داریم آنها را می‌گذاریم در یک فرصت دیگری و جای دیگری که غیر از خطبه باید بیان کرد .اما آن چیزی که از آیات قرآن به دست می‌آید این است که خدای تعالی همه عالم را مسخر انسان کرده است تا از این نعمت‌ها در راه بندگی و رشد خودش استفاده کند ” و سخر لکم ما فی السماوات و الارض ” و شبیه این ایه آیات دیگر هم داریم. همه اینها کنایه از این است که ما زمین و آسمان را مسخر تو کرده ایم تا تو بهره ببری و در مسیر بندگی از آن استفاده کنی.

البته انسان با سوء تدبیر و پیروی از هوی و هوس‌ها اقدام به تخریب نعم الهی می‌کند. قرآن کریم در آیه ۴۱ سوره مبارکه روم فرمود : به خاطر کارهایی که مردم انجام می‌دهند در دریا و در خشکی فساد ظاهر شده بنابراین خدای تعالی کیفر قسمتی از اعمالشان را به آنها می‌چشاند تا شاید به سمت خدا برگردند. در این آیه فرمود ” ظهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس ” دریا و خشکی را مردم به فساد کشیدند. آن وقت خدای تعالی یک مقدار عذاب را برای آنها تعیین کرده. معلوم می‌شود همه مفاسدی که به انسان می‌رسد یا از طرف خودش به خودش است یا از طرف خودش به موجودات دیگر است. از طرف خداوند متعال که خیر محض است هیچ گاه هیچ بدی و هیچ نحسی و هیچ پلیدی خلق نمی‌شود هیچ شری و هیچ بدی از طرف خدای تعالی که خیر محض است  به کسی نخواهد رسید.

چیزی که از طرف خداست مخلوق خداست و همه مخلوقات خدا خیر است و مبارک. بدی‌ها همه نتیجه عملکرد بد انسان است و چیزهایی است که انسان با دست خودش با اراده و اختیار خودش به وجود می‌آورد. با این مقدمه که عرض می‌کنم و بیان کردم این را می‌خواهم بگویم که از نعمت‌های الهی که در حیات ما نقش مهمی دارند طبیعت است, منابع طبیعی است ,درختان است ,زمین است, دریا است, هواست , که باید مواظبت کنیم که اینها هدر نرود و آلوده نشود و از بین نرود و تصرف غیرعادلانه در آن صورت نگیرد. باید مواظبت و مراقبت و توجه و علاقه‌مندی به نعمت‌های الهی را جزو فرهنگی عمومی جامعه قرار بدهیم که همه مقید باشند از منابع طبیعی از هوا درخت و دریا رودخانه‌ها کوهها و زمین خوب استفاده کنند.

اینها نعمت الهی است. اگر انسان بیهوده یک شاخه درختی را بشکند, یک چاهی را پر کند, یک رودخانه‌ای را سد کند, اینها کفران نعمت الهی است. باید در مسیر بهره‌برداری درست فرهنگ سازی کرد و تا آنجایی که این کار بشود جزو حسناتی است و جزو معروفاتی است که افراد انجام می‌دهند. خود این امر, نگه داشتن منابع طبیعی, باعث شادابی و نشاط خواهد شد. نگاه کردن به سبزه در روایات داریم نگاه کردن به دریا رفتن به جاهای سبز و تفرج باعث نشاط انسان می‌شود. امیرالمومنین در نهج‌البلاغه حکمت ۴۰۰ در آنجا حضرت فرمودند ” النظر الی الخضره نشره ” نگاه کردن به سبزه باعث شادابی و نشاط در انسان می‌شود. روز طبیعت می‌شود ضمن بهره‌مند شدن از طبیعت فرصتی برای توجه دادن افراد به این امور هم باشد.

نکته‌ای را که به نظر می‌رسد مقدم باشد بر بیان تاریخ روز و مناسبت‌هایی که در این هفته هست بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان اهل بیت عصمت و طهارت بود در روز ولادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم. این بیانات از ابعاد مختلف حائز اهمیت بود .مثلاً درباره تغییر باورها در افراد جامعه بخصوص جوانان نکات مهمی را در کلام ایشان شنیدید. و سرمایه‌گذاری کلانی که غرب برای تحقق این مطلب قرارداده و برنامه‌ریزی کرده .البته اگر یادتان باشد چند هفته قبل راجع به تلاشی که دشمن برای تغییر باورها و آثاری که دارد در همین مصلی در خطبه‌ها نکاتی را عرض کردیم که دیگر تکرار نمی‌کنم.

یا راجع به جنگ روانی دشمن آقا نکاتی را مطرح کردند. نکته مهم دیگری را که بیان ایشان داشت مطلبی بود که راجع به توان موشکی و توان دفاعی کشور در جواب بعض سخنان زده شده بیان کردند که روزگار روزگار همه چیز است وگرنه به راحتی و به صراحت حق ملت را خواهند خورد و چند نکته دیگر در همین رابطه گفتند. می‌خواهم یک مقداری به آن بپردازیم .اولاً گاهی بعضی از افراد حرف‌هایی را خودشان یا از طرفشان یا منسوبانشان می‌زنند تا عکس‌العمل‌ها را اندازه‌گیری کنند که ببینند این حرفی که زده شد در مقابل آن چه بازخوردی خواهد داشت. بعد از اینکه بازخورد را گرفتند یا تکذیب می‌کنند یا می‌گویند منظور ما این نبود یا اینکه ما اجازه نداده بودیم و بهانه‌هایی می‌آورند, اما به هر جهت حرف در فضا منتشر شده و اثر خودش را گذاشته .

عرض می‌کنیم که آقایان باید سعی کنند با حرف‌هایشان برای غرب و دشمنان اولاً خوراک درست نکنند. با حرف‌هایشان منافع ملی کشور را به خطر نیندازند. مواظب سخنان خودشان باشند. شما که دیدید بعد از آزمایش‌های موشکی کشورهای غربی هیاهو بلند کردند .گفتند این آزمایش‌ها برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است و درخواست وضع تحریم‌های جدید علیه ملت ایران را کردند. این را که دیدید ! وقتی که دیدید دارند چنین کاری را انجام می‌دهند چرا در یک چنین زمانی حرفی می‌زنید که دشمن سوءاستفاده کند؟ که این کاری را هم که انجام دادید بار اول و دومتان نیست. تا حالا چندین بار این مسئله پیش آمده .در تفکر و عمل خود را یک مسئول نظام اسلامی بدانید و عمل کنید .اگر تصمیم گرفته‌اید که به نظام خدمت نکنید و پشت کنید یک بحث دیگری است .اما هزینه هم برای نظام درست نکنید.

در اینجا یک نکته را می‌خواهم عرض کنم به دوستداران انقلاب که ای دوستداران انقلاب و امام و همه کسانی که خودتان را ارزشی و آرمان‌گرا می‌دانید, چرا سکوت کردید؟! دست از محافظه‌کاری و تعلل و کم‌کاری بردارید. اگر انقلابیون و گفتمان انقلاب اسلامی امروز در میدان نباشد بدانید که چیزی جز استحاله انقلاب نخواهد ماند. یک عده‌ای پا پس کشیدند به عللی که نمی‌خواهم وارد این بحث‌ها شوم لذا ناچار خود رهبری هزینه می‌کند. این  روزهایی که ایشان شفاف  و صریح وسط میدان هستند به خاطر کم کاری عده ای از افراد انقلابی و ارزشی است. چرا سکوت کردید؟! چرا به موقع سخن نمی‌گویید؟! که رهبری خود وارد میدان نشود و هزینه نکند. حرف بزنید. دفاع کنید. تحت تأثیر جنگ روانی دشمن قرار نگیرید. که اگر بزرگان ما بخواهند سکوت کنند کار کار خوبی نخواهد بود. هزینه کردن رهبری و اینکه خود ایشان وسط میدان بیایند به نظر کار درستی نخواهد بود.

البته حزب‌الله خویشتن‌داری می‌کند. بدنه مردم مواظبت دارند. اما مماشات هم اندازه‌ای دارد. داخل و خارج بدانند این هشدار جدی است که ما برای دفاع از اسلام ناب و انقلاب ارزش‌ها که برای به دست آوردن آنها خون بهترین و باارزش‌ترین انسان‌ها را داده‌ایم با کسی عقد اخوت نبسته ملاحظه هیچ کس را نخواهیم کرد. نکند کاری کنید که سرنوشت مثل بنی‌صدر و منتظری و امثال ذلک برای شما رقم بخورد. این مطلب کاملاً مطلب روشنی است که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند توان تسلیحاتی ما ضعیف باشد. به حال خودشان و هم پیمانشان که اسرائیل است در منطقه می‌ترسند. این بسیار مطلب روشن و بدیهی است. بعضی از موشکهایی که ما داریم بردش بیش از دوهزار کیلومتر است. این یعنی قدرت مانور را از دست دشمن گرفتن. می‌خواهند ما را دست بسته کنند. اما باید این را بدانند این بار برخلاف مسائل هسته‌ای یک قدم از داشته ها و توانایی‌های موشکی عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

 اگر مذاکره میدان دادوستد است باید چیزی را در اختیار داشته باشیم که بتوانیم حرف بزنیم والا کسی گوش به حرف ما نمی‌دهد. آقایان فراموش نکنند مذاکراتی را که رفتند انجام دادند چون دستشان پر بود توانستند مقداری آنجا حرف برای گفتن داشته باشند. بدون استقلال و اقتدار اقتصادی و نظامی نمی‌شود مذاکره کرد. آیات جهاد و روایات مربوط به دفاع مربوط به کجاست؟ آیه شریفه  ” و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه ” این یعنی چه؟ آیات قتال و مقاتله با دشمن برای کی و برای کجا آمده؟ آیا اجرایی شدن این آیات مقدمه و آمادگی نمی‌خواهد؟ نباید مومن و کشور اسلامی خودش را آماده دفاع کند؟ آیا نباید وسایل دفاعی برای خودش فراهم کند ؟

مگر دشمن ما دائماً رجز نمی‌خواند و از گزینه‌های روی میز سخن نمی‌گوید؟ چه چیزی مانع از اقدام عملی او شده؟ غیر از همین توان موشکی بالا و توان نظامی بالای سربازان امام زمان در این کشور اسلامی است؟ امیرالمؤمنین سلام‌الله علیه در یک بیانی ‌فرمودند ” من استعان بعدوه علی حاجته ازداد بعدا منها ” هر کس در برآوردن نیاز خود از دشمن یاری بجوید از رسیدن به ان نیاز بیشتر باز بماند. یعنی هر چه که به دنبال نیازت به سمت دشمن بروی دیرتر به او میرسی و دیرتر از او استفاده خواهی کرد . اگر دقت کرده باشید می‌بینید که بیشترین سرمایه‌گذاری و تولیدات تسلیحات جنگی و حتی کلاهک‌های هسته‌ای و استفاده از آنها مربوط به خود آمریکاست. دشمن اصلی و آشکاری که دائماً ما را تهدید می‌کند و تا حالا هم هر کاری که توانستند انجام بدهند انجام داده‌اند. آن وقت در مقابل یک چنین موجود شرور عنود لجوجی ما بگوییم فردا دنیای گفتمان است نه موشک‌ها.

 این یعنی ما امروز صلاح خودمان را زمین بگذاریم. ما امروز اسلحه خودمان را زمین بگذاریم. این بیان و این گفته سخنی است که ما دست از داشته‌های خودمان برداریم و خودمان را عملاً خلع سلاح کنیم. بعد بگوییم بیایید بنشینیم با همدیگر گفت‌وگو کنیم. این یعنی کار ما تمام است. آیا این عین جهالت نیست ؟! اگر نگوییم که خیانت است! انسان اسلحه خودش را زمین بگذارد در مقابل دشمنی که تا دندان مسلح است و هر لحظه گفته تو را از نظر نظامی خفه میکنم بعد بگوییم که بیاییم حرف بزنیم؟ خوب است که آقایان یک نگاهی به مصوبات سنای آمریکا و تخصیص بودجه‌هایی که با عناوین مختلف برای براندازی نظام تصویب می‌کنند داشته باشند. من یک تعدادی از آن را برای شما بگویم.

 در سال۲۰۰۷ یا همان سال ۱۳۸۶ مبلغ ۶۶ میلیون دلار برای گسترش دموکراسی در ایران تصویب شد که ما برویم با این پول در ایران دموکراسی ایجاد کنیم. نتیجه‌اش خود را در سال ۸۸ نشان داد. دو سال بعد ۵۵ میلیون برای جنگ نرم با ایران تخصیص دادند سال ۲۰۱۰ ,۵۵ میلیون دلار برای نفوذ در ایران در مقابله با فیلترینگ سایت‌های ضد ایرانی و آموزش برای ساختن و راه‌اندازی سایت‌های ضد ایرانی تخصیص دادند. بعد ۲۰ میلیون دلار تکمله زدند به عنوان مبارزه با ایران از طریق فعالیت‌های اینترنتی. در زمان تصدی رایس بر وزارت خارجه آمریکا یک‌پنجم از بودجه‌ای که بنا بود در ایران هزینه شود که با محاسبه آن موقع۱۵ میلیون دلار است دادند فقط کتاب چاپ کنند برای رواج بی‌بندوباری و انحراف فکری جوانان و این کتاب‌ها چاپ شده و توسعه هم داده شد که مطلب در این باره زیاد است فرصت بیان نیست .

اما گزارشی که اوباما به کنگره می‌دهد برای فعالیت‌های انجام شده این‌ها هم هر کدامش مواردی است من یک نکته را عرض می‌کنم مفصل است و چند صفحه است و بندهایی دارد   برای فعالیت‌های انجام شده به مواردی اشاره می‌کند من‌جمله قدرت نفوذ و اثرگذاری رسانه‌ها از دو شبکه ضد اجتماعی و صهیونیستی نام می‌برد و در ادامه گزارشش می‌گوید ما توانستیم گوشی‌های هوشمند با سیستم  عامل  iso و آندروید را وارد ایران کنیم و بیان می‌کند که این مهمترین اقدام من بوده. ساده‌انگاری است که از کنار این مسائل به سادگی عبور کنیم. خوب است که آقایان بروند کتاب خاطرات خانم کلینتون را وزیر خارجه سابق آمریکا که به نام انتخاب‌های سخت چاپ شده آن را مطالعه کنند. ببینید که فقط برای فتنه سال ۸۸ چه سرمایه‌گذاری کلانی انجام دادند و مطالب فراوانی که در این زمینه هست که از آن می‌گذریم.

حالا به نظر شما با این بغض و عمق دشمنی که با نظام اسلامی دارند آیا خوش‌بینی نیست که فقط دلخوش باشیم به نوشته‌های روی کاغذ کسی که قابل اعتماد نیست و مکرر بر علیه ما بد عهدی کرده است؟! آیا نباید توان دفاعی خودمان را در مقابل یک چنین جرثومه فسادی بالا ببریم؟! قطعاً هر عاقلی آن را اذعان خواهد کرد و تأیید می‌کند. لذا برای اینکه فراموش نکنیم که دشمن داریم دائماً این شعار را می‌گوییم که مرگ بر آمریکا. البته سگ تعلیم دیده او را هم فراموش نمی‌کنیم که مرگ بر اسرائیل. نکات در این رابطه زیاد است که می‌بینید دغدغه‌هایی که از بیان رهبری در این سال جدید و پایان سال گذشته مطرح شده چقدر پرسوز است.

در همین مسئله برجام و انرژی هسته‌ای که اگر دیگران بنا بود گل بگیرند ما سیمان گرفتیم که بگوییم متعهد هستیم آیا به تعهد خودشان عمل کردند؟! نقدهایی شد گفته شد ساختار تحریم‌ها طوری بسته شده که لغو نشود یا اگر هم می‌شود موقتاً انجام بگیرد اما گوش نکردند. یکی از آن موارد تحریم سوئیفت بود. معاملات بانکی که بین کشورها انجام می‌شود . کارشناسان دلسوز از ماه‌ها قبل گفتند که آمریکا و آمریکایی‌ها اجازه نخواهند داد و نمی‌گذارند استفاده از سوئیفت عملیاتی شود  و تا حالا هم سنگ‌اندازی کردند. از قبل گفتند و عملاً هم همین بود که نشد و نگذاشتند که بانک‌های ایرانی به سوئیفت وصل شود که یک مرکز معاملات بانکی  بین‌المللی است. در نتیجه روابط مالی و بانکی بین ایران و کشورهای دیگر به خصوص اتحادیه اروپا مشکل دار شد و می‌شود و همین طور هم ادامه پیدا می‌کند. یعنی تحریم همچنان ادامه دارد.

 شما وقتی که می‌خواهید یک جنسی را بخرید و یک معامله‌ای را انجام بدهید در دنیا باید با بانک معامله داشته باشید. پول نمی‌گذارید در جیبتان که بروید آنجا خرید کنید. بانک را جلویش را گرفتند می‌گویند باز است هر کسی می‌خواهد معامله انجام دهد. و رهبری هم در روز اول سال به همین مطلب اشاره کردند. قبلاً هم البته فرموده بودند که برداشتن تحریم‌ها جزئی از مذاکرات است نه نتیجه مذاکرات. تحریم‌ها باید بلافاصله برداشته شود. اما در مقام عمل می‌بینید که این طور نیست. در اینجا حرف برای گفتن زیاد است که به نظر می‌رسد عده‌ای از مسئولان ارشد نسبت به آمریکا ترس دارند و براساس ترس نظر می‌دهند و عمل می‌کنند. برخی از جریانات سیاسی هم مسائل من جمله حقوق دفاعی کشور را هم‌نوا با دشمن نادیده می‌گیرند. این عملکرد و این حرف‌ها قصدش استحاله نظام است. از بین بردن روحیه انقلابی مردم است. اما به فضل پروردگار انقلاب زنده است و با تمام توان با ارشادات رهبری و حمایت‌های مردمی به سمت قله های استقلال در جهات مختلف در حال پیشروی است.

یکی از سنت‌های حسنه‌ای که اوایل انقلاب شروع شد و جدیداً هم توسعه پیدا کرده و با یک هیجان دیگری و شور دیگری انجام می‌شود و آثار فراوانی هم داشته اردوهای جهادی است که توسط طلاب حوزه‌های علمیه و همچنین دانشجویان عزیز برگزار می‌شود. همین روزها ۲۵ گروه از دانشجویان استان البرز نزدیک به ۷۵۰ نفر دختر و پسر که ۱۷ گروه آنها در داخل استان و هشت گروه از آنها در خارج از استان در مناطق محروم از ۱۸ اسفند ماه مشغول فعالیت‌های مختلف هستند در امر کشاورزی و عمرانی و پزشکی و دامپزشکی و امثال ذلک که جا دارد بنده از همین جا از این عزیزان جهادگر دانشجویان و طلابی که به خصوص دانشجویان در این دوره فعال‌تر بودند تشکر و قدردانی کنم. قصد هم داشتم که از نزدیک خدمتشان برسم اما موفق نبودم. خدای تعالی این روحیه جهادی را و این اخلاص را در جوانانمان بیشتر و همچنین تقویت بگرداند.

روز جهانی کودک, روز ذخایر ژنتیکی و زیستی, روز سلامتی, روز جهانی بهداشت, اینها روزهایی است که در هفته آینده نام گذاری شده و هر کدام مباحث و مطالبی را باید مطرح کنیم که فرصت گذشته است. شهادت سید محمدباقر صدر و شهادت محمد خیابانی در این هفته است که یاد و خاطره همه شهدای گران‌قدر که برای پیروزی و استقلال نظام اسلامی و احکام اسلام به شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم که خدای تعالی بر رفعت مقام و تعالی روح این بزرگواران افزوده بگرداند.

خدایا دین ما مملکت ما نوامیس ما قرآن ما حوزه‌های علمیه مراکز علمی و دانشگاهی مراجع تقلید نیروهای نظامی و انتظامی سربازان گمنام حضرت ولی عصر ارواحنا فداه رهبر معظم انقلاب در پناه خود مصون و محفوظ بدار. قلب ولیت حجت بن الحسن از ما راضی و خشنود بگردان. فرجش نزدیک بگردان. در لحظاتی که درهای رحمت الهی باز است و دعا به اجابت نزدیک است از خدای تعالی طلب می‌کنیم  که همه ما را جزء مرحومین قرار دهد و ما را از محرومین قرار ندهد. گناهان ما را ببخشد و بیامرزد. اگر سیئه و خطایی در اعمال ما هست به رحمت خودش و به برکتی که نازل می‌شود از ما بگذرد. معلولین و مجروحین و مرضی شفای عاجل کرامت بفرماید. شهدا امام الشهدا گذشتگان این جمع غریق رحمت بیکرانش بگرداند. شر دشمنان به خودشان برگرداند. بر تاییدات رهبری بیفزاید  .

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.