توسعه‌ی قرائت جدید از دین و شعار جدایی دین از سیاست، راهکار دشمنان برای از بین بردن نظام اسلامی

فضای مجازی ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ۰

عزاداران فاطمی

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی در روز شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) که در میدان شهدای شهر کرج برگزار شد با اشاره به ابعاد گسترده‌ی وجودی حضرت زهرا (سلام‌الله علیها)، بیان داشتند: از هر بعدی به حضرت بنگریم، با مجموعه‌ای از معارف اخلاقی، فکری، عقیدتی و عبادی در ایشان روبرو می‌شویم.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی اظهار داشتند: از روز اول استقرار اسلام، دشمنان فهمیدند که این دین برای تمام عرصه‌های اجتماعی و حکومتی و مدیریت سیاسی جامعه برنامه دارد؛ به همین دلیل شعار “جدایی دین از سیاست” از همان زمان توسط دشمنان اسلام مطرح شد.

ایشان افزودند: دو گروه این شعار را توسعه و گسترش دادند که یکی دغل‌بازان و سیاست‌بازان وابسته به قدرت و ثروت بودند و دیگری گروهی از انسان‌های عافیت‌طلب عابد نما و تسبیح به دست که برای توسعه‌ی سلطه‌ی سیاسی خود و حاکمیت فکری و فرهنگی خود، به نام “قرائت جدید از دین” به مقابله با دین و انحراف عقیده‌ی مردم پرداختند.

ایشان توسعه‌ی وهابیت در جوامع سنی و بهاییت در بلاد شیعی را نمونه‌هایی از این “قرائت جدید” در دوران معاصر دانسته و خاطرنشان ساختند: مسیحیت آمریکایی و جدیداً اسلام آمریکایی نیز نمونه‌هایی دیگر از همین اقدامات ضد دین در دوران کنونی هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشتند: به‌واسطه‌ی توسعه‌ی اقدامات این‌چنینی در دوران پس از رسول خدا (ص)، کار به‌جایی رسید که مردم با امیرالمؤمنین (ع) مانند یک غریبه رفتار می‌کردند و حتی جواب سلام او را نمی‌دادند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به سکوت مردم به‌جای حمایت از امیرالمؤمنین (ع) در مقابل این دشمنی‌ها، تصریح کردند: بهانه‌هایی چون جوان بودن حضرت (ع) یا خنده‌رو بودن ایشان، مستمسک عده‌ای برای خالی کردن میدان و صحنه‌ی دفاع از حقیقت گردید و موجب شد تا دخت پیامبر (ص) مجبور شود شخصاً وارد میدان مقابله با انحراف گردد.

ایشان ادامه دادند: ماجرای فدک و غصب آن مسئله‌ی شخصی و دعوا بر سر ارث‌ومیراث نبود؛ فدک پشتوانه‌ی مالی دستگاه امامت برای مدیریت معیشت جامعه بود و دشمنان با علم به این مسئله برای تخریب این پشتوانه اقدام کردند.

استاد حوزه‌ی علمیه امام صادق (علیه‌السلام) کرج بیان داشتند: غفلت مردم و عمل نکردن به نصیحت مصلحان، مسئله‌ی فدک و ضربه به امامت جامعه را به‌جایی رساند که قریب به ۵۰ سال بعد واقعه‌ی کربلا را به وجود آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به مفاهیم موجود در زیارت عاشورا که در این رابطه بیان‌شده‌اند، اظهار داشتند: لعن‌های موجود در زیارت عاشورا که خطاب به امتی بیان‌شده‌اند، اشاره به جمعیت کثیری دارند که فهم مفهوم این لعن برای درک ریشه‌های واقعه‌ی شهادت حضرت زهرا و یا واقعه‌ی کربلا و موارد این‌چنینی کارساز خواهد بود.

ایشان با اشاره به اینکه گاهی بزرگ‌ترین ضربه‌ها از طرف همین امت‌ها به اسلام وارد گردیده است، بیان داشتند: وقتی گروهی انحراف در جامعه به وجود بیاورند، هرچقدر هم که زیاد باشند مستوجب لعن الهی خواهند بود، این گروه همان‌هایی هستند که دائماً از ولایت مطلقه‌ی رسول اکرم سخن گفتند و در عمل طور دیگری رفتار کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه اشاره‌ی آیه ۱۴ سوره‌ی مبارکه بقره نیز به همین افراد است، یادآور گردیدند: عملکرد بعضی از افراد را در همین زمان ببینید؛ در بیان طوری و در عمل طور دیگری ظاهر می‌شوند؛ به‌طوری‌که خون به دل ولی خدا می‌کنند و بغض در گلوی او می‌آورند و کار را به‌جایی می‌رسانند که او طلب مرگ کند؛ نکند امت ما هم مورد لعن خدای تعالی قرار گیرد.

ایشان مهم‌ترین اصل در مقابله با این گروه را فهمیدن روش‌های آن‌ها دانسته و تصریح کردند: در زیارت قدسی عاشورا، برای این گروه‌ها دو نوع عملکرد بیان‌شده است که یکی مقطعی و موضعی و دیگری درازمدت و مستمر است.

ایشان ادامه دادند: اگر مردم در مقابل توطئه‌ی دفعی و کوتاه‌مدت این گروه که در این زیارت از آن تعبیر به “دفعتکم عن مقامکم” گردیده است، عملکرد مناسبی داشته باشند، نوبت به ضربه‌ی بلندمدت آن‌ها که “ازالتکم عن مراتبکم” است، نخواهد رسید.

امام‌جمعه کرج اظهار داشتند: اگر مردم در مرحله‌ی اول که دشمن به خدشه‌دار کردن چهره‌ی ولی خدا می‌پردازد و تلاش می‌کند تا چهره امامت و جایگاه اجتماعی او را تخریب کند، اقدام مناسبی انجام ندادند، نوبت به مرحله‌ی دوم اقدامات دشمنان یعنی براندازی کامل و از بین بردن قطعی می‌رسد که از زمان پیامبر اکرم (ص) تا عصر کنونی در چهره‌ها و روش‌های گوناگون در حال انجام بوده است.

ایشان بابیان اینکه با خانه‌نشین کردن امیرالمؤمنین (ع) این مسیر کلید خورد، اظهار داشتند: اگر به دشمن توجه نداشته باشیم این مسیر به انحای مختلف ادامه خواهد یافت و حاکمیت اسلام و معنویت را به خطر خواهد انداخت.

ایشان افزودند: با مراجعه به زیارت عاشورا، روش‌های دشمنان در مرحله‌ی دوم، یعنی “ازالتکم عن مراتبکم” را در جند دسته می‌توان تقسیم‌بندی کرد؛ یکی از این اقدامات نفوذ در مدیریت و رهبری جامعه است که در طول تاریخ بنی‌عباس و بنی‌امیه شاهد آن و نتایجش بوده و هستیم.

آیت‌الله حسینی همدانی، انسجام بین مخالفین رهبر جامعه، بیان شعارهای عوام‌پسند، جنگ روانی و تحریف آرای عمومی و منتهی کردن آن به رفراندوم علیه حکومت و براندازی نظام اسلامی را از دیگر روش‌ها در این مسیر دانسته و خاطرنشان ساختند: منزوی کردن یاران راستین اسلام مانند جناب ابوذر غفاری و عمار، با عناوینی چون تندرو و افراطی بودن، از مهم‌ترین روش‌هایی بود که دشمنان برای این منظور به کار بسته و می‌بندند.

ایشان تأکید کردند: باید توجه به بیان ولی جامعه داشت؛ همه موظفیم چشم و گوش به دهان ولی داشته باشیم که در غیر این صورت تاریخ در همین مسیر تکرار خواهد شد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.