آیت‌الله حسینی همدانی:

هیئت‌های مذهبی می‌توانند در عین ارائه‌ی معارف صحیح و ناب دینی، جلوی افراط و تفرقه را هم بگیرند

فضای مجازی ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ۰

شورای هیئت های مذهبی استان البرز (9)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در دیدار با اعضای شورای هیئات مذهبی استان البرز با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به نقش مؤثر هیئات در این حرکت عظیم مردمی، بیان داشتند: نقش راهبردی هیئت‌های مذهبی در تقویت فکری فرهنگی جامعه و آماده‌سازی زمینه‌های پیروزی انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، افزودند: در دوره‌ی کنونی نیز ماندگاری انقلاب و تقویت و تسدید بنیان‌های آن، موضوعاتی هستند که می‌توان و باید از ظرفیت عظیم هیئت‌های مذهبی برای نیل به آن‌ها بهره برد.

ایشان به آفاتی که می‌توانند دامن‌گیر هیئت‌ها شوند پرداخته و تأکید کردند: اگر هیئتی سکولار باشد، هیچ حرکت و رشدی در جامعه و پیرامون خود ایجاد نخواهد کرد و ثمره‌ی آن به‌جز اندکی آه و اشک، چیز دیگری نیست.

استاد اخلاق حوزه‌ی علمیه استان البرز، با بیان اینکه همه‌ی مردم در نهاد خود به دنبال معنویت‌اند و باید چشمه‌ی زلال و آب پاک در اختیارشان قرارداد، تصریح کردند: اگر هیئت‌ها سکولار بشوند، تفکر جدایی دین از سیاست و فرقه‌های باطل در این فضا رشد می‌کنند و مانند صادق شیرازی‌ها و تفکر شیعه لندنی‌ها از درونشان بیرون می‌آید که به نام امام حسین (علیه‌السلام) در پی ریشه‌کن کردن اسلام هستند.

ایشان با اشاره به اقدامات این گروه‌های انحرافی در سطح کشور، خاطرنشان ساختند: هیئت‌های مذهبی می‌توانند در عین ارائه‌ی معارف دینی به جان‌های تشنه‌ی معنویت، جلوی افراط و تفرقه را هم بگیرند.

استاد درس خارج فقه و رجال حوزه‌ی علمیه‌ی استان البرز با اشاره به حدیثی از حضرت صادق (علیه‌السلام) مبنی بر اینکه “اگر کسی پشت سر مخالف ما رکعتی نماز بخواند گویی ۱۵۰ رکعت به امامت رسول مکرم اسلام (ص) نماز خوانده است”، خاطرنشان ساختند: می‌توان معارف شیعه را به جوانان آموخت و سیره‌ی معصومین (علیهم‌السلام) در حفظ لسان و تقویت وحدت و تقیه کردن در مواقع لزوم را نیز به آن‌ها نشان داد و الحمدالله توجه و فهم نسل جوان جامعه به‌قدری بالا رفته که توان درک احادیثی ازاین‌دست و محل و زمان کاربرد این‌چنین عملکردهایی را دارند.

ایشان با گلایه از کاربرد نادرست مفهوم “ولایتی بودن” در جامعه، اظهار داشتند: طوری در جامعه بیان‌شده است که اگر کسی با شنیدن نام حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) و ذکر مصیبت معصومین آه و سوزی دارد -یعنی دوست دار و محب اهل‌بیت است- او ولایتی است، درحالی‌که این معنا همان معنای اهل سنت از حدیث غدیر و مسئله‌ی ولایت است؛ درحالی‌که باید در نگاه ما شخص ولایت مدار کسی باشد که پیرو راستین اسلام و احکام اسلامی و امامت بلافصل ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) و دستورات ایشان است.

ایشان افزودند: ولایتی بودن به‌عنوان صرف انس و محبت داشتن به اهل‌بیت، توطئه‌ای است که در جامعه‌ی شیعی انجام شد و متأسفانه با برخورد منفعلانه، این قضیه موردپذیرش نیز واقع‌شده است.

در ادامه گزیده ای از تصاویر این دیدار را مشاهده می نمایید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.