نماینده ولی فقیه در استان البرز:

زبان هنر یکی از بهترین زبانها در تحکیم خانواده است

فضای مجازی ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ ۰

خانواده، طلاق

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در دومین جلسه‌ی ستاد مهندسی فرهنگی استان البرز، با اشاره به آمار بالای طلاق در استان البرز نسبت به میانگین کشوری بافت پراکنده فرهنگی و تفوق جمعیتی موجود در استان را یکی از عوامل آمار بالای این معضل اجتماعی در استان دانسته و بیان داشتند: مسئله‌ی مهم دیگری که جزو عوامل اصلی جدایی در ازدواج‌هاست؛ عدم اطلاعات و دانش کافی در زوجین است و دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی و مشاوره‌ای حین ازدواج برای آن‌ها کافی نیست.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی افزودند: تبیین برنامه‌های مناسب آموزشی برای دوره‌های اول و دوم متوسطه، می‌تواند تأثیر به سزایی برای کاهش آمار طلاق در استان داشته باشد و البرز می‌تواند به‌عنوان  پایلوتی برای این منظور، در این زمینه فعال شود.

ایشان خاطرنشان ساختند: گسترش و توسعه‌ی فعالیت‌های فرهنگی درزمینه‌ی تحکیم جایگاه خانواده در اجتماع و روابط اعضای خانواده، در راستای کاهش معضل اجتماعی طلاق مؤثر و راهگشاست.

رییس ستاد مهندسی فرهنگی استان البرز با اشاره به نقش بی‌بدیل صداوسیما در این زمینه، تأکید کردند: زبان هنر یکی از بهترین زبان‌ها برای تحکیم بنیان خانواده است، درصورتی‌که در عمل استفاده‌ی این‌چنینی از هنر نمی‌شود.

ایشان افزودند: گاهی در سریال‌های تلویزیونی زندگی جوانان طوری نشان داده می‌شود که به‌طور طبیعی بعد از سال‌ها زندگی مشترک هم نمی‌توان به این شرایط رسید و همین مسائل باعث ناامیدی و سردی جوانان می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: صداوسیما و آموزش‌وپرورش می‌توانند با تعامل مناسب، به تولید محتوای مناسب و مؤثر در این حوزه بپردازند و با استفاده از جامعه‌ی گسترده‌ی مدارس یا شبکه‌ی نمایش خانگی، گام مثبتی در راستای کاهش آمار طلاق در جامعه بردارند.

در ادامه گزیده‌ای از تصاویر این جلسه را مشاهده می‌نمایید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.