نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

شناسایی نارسایی‌های استان در زمینه‌های آموزشی ‌و پرورشی، در دستور کار شوراهای آموزش‌وپرورش قرار گیرند

فضای مجازی ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ ۰

شورای آموزش و پرورش (2)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در همایش بزرگداشت هفته‌ی شوراهای آموزش‌وپرورش که عصر دیروز و با حضور دکتر نورعلی عباسپور، مشاور معاون وزیر و مدیر امور شوراهای وزارت آموزش‌وپرورش و مهندس طهایی، استاندار البرز در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد با اشاره به مقام رفیع آموزش‌وپرورش، این عمل را از مهم‌ترین وظایف انبیا برشمرده و بیان داشتند: مطالعه‌ی تاریخ برخورد و مقابله‌ی حضرت موسی (ع) و فرعون زمان ایشان، الگویی برای روند فعالیت‌های آموزش‌وپرورش است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به مقابله‌ی حضرت موسی (ع) و فرعون در دو جبهه‌ی سخت و نرم، اظهار داشتند: باید انحراف در قدرت و تفکر گرفته شود و تا زمانی که این مهم محقق نشود جامعه به‌سوی کمال و پیشرفت حرکت نخواهد کرد، دهه مبارک فجر نقطه علفی برای ملت ایران در طول تاریخ است و این روز الهی با رهبری کسی که تحت تعلیم اولیای خدا و علما ربانی بود شکل گرفت و یادآوری این ایام روحیه صبور و شکور بودن را در همه زنده خواهد کرد.

ایشان افزودند: هر انقلاب بزرگی ضایعاتی به همراه دارد و بدکاری بدخواهان و واداده‌های داخلی و فریب‌خوردگان را نباید نادیده گرفت؛ البته خداوند حکومت اسلامی را در زمین استوار خواهد کرد به این شرط که مردم نیز اهل مبارزه و شکرگزاری باشند.

امام‌جمعه کرج اظهار داشتند: اگر کسی بخواهند منفعت طلبانه اقدام کند قطعاً چنین کسی شاکر نعمت انقلاب نخواهد بود و خداوند تعالی در قران کریم فرمود “ما عده‌ای از مردم را از بین بردیم و شما را به روی کار آوردیم تا ببینیم رفتار شما چگونه خواهد بود” لذا اگر مبانی دینی را کنار گذاشته و تخلف داشته باشیم خداوند دین را گرفته و دست قوم دیگری قرار خواهد داد.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردند: آموزش‌وپرورش وظیفه و رسالت انبیا الهی را بر عهده دارد چراکه دانش‌آموزان از اوان کودکی تحت آموزش‌های این دستگاه قرار دارند و این نهاد باید برنامه‌ریزی مستحکمی برای نورانی کردن و تعالی زندگی آن‌ها داشته باشد.

ایشان تأکید کردند: شورای آموزش‌وپرورش باید شناسایی نارسایی‌های استان را در زمینه‌های آموزشی و پرورشی در دستور کار قرار دهد و با توجه به نوپا بودن البرز لازم است توجه بیشتری در این زمینه صورت گیرد چراکه استان البرز بیش از ۴۲۰ هزار دانش‌آموز دارد.

ایشان خاطرنشان ساختند: امروز ما در هجمه فرهنگی شدید به سر می‌بریم و آموزش‌وپرورش، نوجوانان، جوانان و کودکان و به‌ویژه دختران، بیش از سایر اقشار در معرض این تهدیدات قرار دارند؛ باید جلسات این شوراها وجهه آموزشی و پرورشی بودن خود را حفظ نمایند و برنامه‌هایی طراحی شود تا دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌های ناشی از تهاجمات فرهنگی محافظت شوند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.