رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز:

رکن اساسی ایجاد باورهای صحیح فرهنگی در جامعه، آموزش‌وپرورش است

فضای مجازی ۲۶ دی ۱۳۹۴ ۰

 

جلسه ی شورای فرهنگ عمومی استان البرز (5)

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در سی و هفتمین جلسه‌ی شورای فرهنگ عمومی استان البرز، با اشاره به دروغ‌گویی به‌عنوان یکی از معضلات مهم اجتماعی استان، بیان داشتند: در جوامع غربی با وجود معضلات فردی و اجتماعی زیاد، دروغ‌گویی رواج ندارد.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با یادآوری اینکه آموزش‌های دینی صحیحی در فرهنگ غربی وجود ندارد، اظهار داشتند: این مسئله بیانگر این معناست که مردم در جامعه این‌طور بار آمده‌اند که دروغ نگویند و نشان می‌دهد که آموزه‌های اجتماعی در کنار آموزه‌های دینی نقش مهمی در تشکیل ساختار فرهنگی و ابعاد وجودی اشخاص دارند.

ایشان ادامه دادند: متأسفانه جامعه‌ی اسلامی با وجود تعالیم و دستورات صریح دینی گرفتار این معضل بزرگ است .

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز خاطرنشان ساختند: معضل دروغ‌گویی ریشه در باورهای فرد دارد که در سنین طفولیت و کودکی در او شکل می‌گیرد و در این زمینه نقش خانواده و آموزش‌وپرورش بسیار مهم است.

ایشان یادآور شدند: از نظر علوم روانشناسی سنین ۴ تا ۷ سالگی اصلی‌ترین زمان برای نهادینه کردن باورهای صحیح در افراد است و در این زمینه آموزش‌وپرورش رکن اساسی کار است.

ایشان افزودند: البته اقداماتی مانند برنامه‌های صداوسیما نیز در این زمینه مفید هستند اما نقش یادآوری و تذکر را دارند که در صورت ضعف باورهای اولیه تأثیر چندانی نخواهند داشت.

امام‌جمعه شهر کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب که یارها در بیانات ایشان به آن‌ها اشاره گردیده است خاطرنشان ساختند: ما همه باید در مسیر این بیانات حرکت کنیم و در این زمینه نقشه جامع فرهنگی کشور، چراغ راه خواهد بود.

ایشان افزودند: البته مایه‌ی افتخار است که استان البرز در جهت پیشبرد اهداف این نقشه، در کشور پیشگام و پیشرو بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با بیان اینکه فرهنگ عمومی دربرگیرنده‌ی ابعاد مختلفی از فضای جامعه است، تصریح کردند: استفاده صحیح از ظرفیت‌های مساجد، با هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌هایی در جهت معرفی و تقویت چهره‌ی مفاخر فرهنگی استان در بین عموم جامعه و استفاده از ظرفیت‌های فراوان جایگاه‌های فرهنگی و تاریخی استان در عمق‌بخشی به فرهنگ عمومی جامعه ازجمله فعالیت‌هایی است که باید موردتوجه تمامی دستگاه‌های استان، علی‌الخصوص نهادهای تأثیرگذار در فرهنگ جامعه قرار گیرند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ صحیح در سطح جامعه، تأکید کردند: شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها نیز باید با تکیه‌بر دستورالعمل‌های شورای استانی تشکیل و به فعالیت بپردازند.

گفتنی است در این دیدار که بعدازظهر امروز (شنبه)، در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه شهر کرج برگزار شد، احکام ائمه‌ی جمعه‌ی شهرستان‌های استان البرز، به‌عنوان روسای شوراهای فرهنگ عمومی هر شهرستان، به ایشان ابلاغ گردید.

گزارش تصویری/ ابلاغ احکام روسای شوراهای فرهنگ عمومی شهرستانهای استان البرز

در ادامه گزیده‌ای از تصاویر این جلسه را مشاهده می‌نمایید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.