آیت‌الله حسینی همدانی در شورای فرهنگ عمومی استان تأکید کرد:

ساماندهی و زیباسازی ورودی‌های شهر کرج در دستور کار قرار گیرد / لزوم ایجاد مجتمع‌های مد و لباس ایرانی اسلامی در البرز

کارشناس روابط عمومی ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ۰

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بر ایجاد مجتمع‌های مد و لباس ایرانی اسلامی در استان به‌ویژه کلان‌شهر کرج تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، عصر روز گذشته (شنبه) چهل و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی البرز به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور سایر اعضاء در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد.

بررسی اجرای فاز نخست جمع‌آوری و پاک‌سازی تابلوهای تبلیغاتی در شش محور پرتردد شهر و همچنین ساماندهی مد و لباس و آرایه‌های ظاهری از مسائل مطرح‌شده در این جلسه بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه ساماندهی ورودی شهر کرج از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: بسیاری از کرج عبور می‌کنند بدون اینکه بدانند اینجا کجاست.

وی بابیان اینکه ورودی شهر باید جلوه ویژه‌ای داشته باشد، گفت: برای مثال شهرداری گرم‌دره طرح مناسبی برای ورودی شهر اجرا کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اهمیت آرامش بصری، گفت: ساماندهی و نورپردازی ورودی شهر در دستور کار شهرداری کرج باشد.

پیمان بضاعتی پور رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج در پاسخ به پرسش آیت‌الله حسینی همدانی مبنی بر اینکه ساماندهی ورودی شهر در چه مرحله‌ای است؟ گفت: یکی از مهم‌ترین ورودی‌های شهر کرج ورودی شهید سلطانی است، در ضلع غربی و شرقی این ورودی دو قطعه زمین به مساحت ۳.۵ و ۵ هکتار وجود دارد که در اختیار جهاد کشاورزی است.

وی به برگزاری جلسه با جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: مقررشده است شهرداری در قالب عوض و معوض زمین در اختیار جهاد قرار دهد تا ضلع شرقی به پارک چمران ملحق شود، در صورت تملک زمین در ضلع غربی جشنواره گل و گیاه در آنجا برگزار خواهد شد تا شاهد کاهش ترافیک در ورودی شهر باشیم.

نظارت بر وضعیت مد و لباس نیازمند کار عملیاتی است

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه بسیاری اظهار می‌کنند که اگر بخواهند لباس مناسب ایرانی اسلامی تهیه کنند باید هزینه چند برابری نسبت به لباس‌های که در بازار موجود است، بپردازند، گفت: خروجی کارگروه‌های تخصصی باید حل چنین مشکلاتی باشد.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه ساماندهی و نظارت بر وضعیت مد و لباس نیازمند کار عملیاتی هستیم، گفت: سپاه برای مجتمع مد و لباس ایرانی اسلامی که در میدان شهدا واقع‌شده هزینه بسیاری کرده است، این قبیل مجتمع‌ها باید در چند نقطه شهر و یا استان ایجاد شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه برخی بابیان اینکه اصناف باید نقش پررنگ‌تری داشته باشد، گفت: البته اصناف بر تولیدکنندگان نظارت دارد ولی نظارتی بر واردکنندگان لباس نیست. برای این موضوع باید راهکاری ارائه شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: در بسیاری مواقع نمی‌شود که از پلیس یا دستگاه قضا بخواهیم به این حوزه ورود کند زیرا نتیجه منفی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه باید به‌سرعت جلوی مظاهر فساد ازجمله استفاده از مانکن‌های نیمه برهنه در فروشگاه‌ها گرفته شود، به طرح این سؤال پرداخت که چرا برخی تولیدکنندگان لباس‌هایی را تولید و عرضه می‌کنند که با شئون اسلامی مغایرت دارد؟

امام‌جمعه کرج به اهمت تولیدات در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: تولیدات در این حوزه نیازمند کنترل و نظارت است که اصناف باید به این موضوع ورود کند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه برخی از خانواده‌های مذهبی نیز در معرض خطر قرار دارند، گفت: برای مثال مادر خانواده چادر را به‌عنوان پوشش انتخاب کرده است درحالی‌که دختر خانواده مقید به اصول حجاب و عفاف نیست.

وی بابیان اینکه برای مقابله با بی‌حجابی نیازمند کار فرهنگی هستیم و ورود پلیس و دستگاه قضا باید در مرحله آخر باشد، گفت: در این حوزه نیازمند ابزارهای جدید هستیم و باید نوآوری در دستور کار باشد.

تشکیل کارگروه تعیین وضعیت مد و لباس، برگزاری جلسات راهبردی با محوریت صنف پوشاک با حضور متخصصان و طراحان لباس، بررسی وضعیت استفاده از مانکن‌های لباس در واحدهای فروش، ایجاد مجتمع تخصصی تولید و عرضه پوشاک ایرانی و اسلامی با کمک شهرداری، برگزاری جشنواره تخصصی طراحی لباس و غیره ازجمله مباحثی بود که از سوی اعضای شورای فرهنگ عمومی موردبحث قرار گرفت.

در ادامه شاهد گزیده‌ای از تصاویر مربوط به این جلسه هستید…

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.