آیت الله حسینی همدانی:

دانش آموزان در مسائل سیاسی، بصیر و هوشیار باشند؛ اما سیاست زده نشوند

فضای مجازی ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ۰

13 آبان حسینی همدانی

در آستانه ۱۳ آبان، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در دیدار با دانش آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان البرز، بیان داشتند: این روز یادآور مجموعه‌ای از حوادث است که در تاریخ انقلاب اسلامی واقع‌شده و ریشه همه این موارد به یکجا خواهد رسید و حکایت از یک موضوع دارد و آن دشمنی استکبار و در رأس آن آمریکا با ملت ما و اسلام است.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با بیان اینکه بر همه ما لازم است که این وقایع را بازخوانی و تجزیه تحلیل کنیم تا بدانیم چه اتفاقی افتاده است و چرا استکبار به‌ویژه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی خشمگین است، اظهار داشتند: ۳۶ سال تمام بی‌وقفه و با تمام قوا و همراه با متفکرین حوزه جنگ نرم و سخت تلاش دارند انقلاب ما را ساقط کنند و البته به حول و قوه الهی نه‌تنها نتوانسته‌اند ذره‌ای از اراده و عزم ما را کم کنند بلکه این حرکت انقلابی توسعه پیدا کرد و به کشورهای اطراف رسید.

ایشان افزودند: امروز موج بیداری اسلامی کشورهای منطقه را فراگرفته، درعین‌حال این جریان اختصاصی به کشورهای اسلامی نیز ندارد و امروز می‌بینیم که در سراسر عالم مسیری در حال طی شدن است که در آینده‌ای نه‌چندان دور نابودی و به خاک مالیده شدن پوزه استکبار و صهیونیست را به همراه خواهد داشت.

ایشان با اشاره به اینکه ۱۳ آبان سالروز سه واقعه مهم و تاریخی است که یکی از آن‌ها تبعید حضرت امام (ره) در سال ۴۳ بود، خاطرنشان ساختند: امام خمینی به‌عنوان چشم بیدار جامعه و مؤسس حرکت انقلابی و تحول اجتماعی در انقلابی که نقطه عطف تاریخ ایران بود شناخته‌شده و ازنظر وجودی و جایگاه، مقام و معرفتی الهی داشت.

امام‌جمعه کرج اظهار داشتند: نفوذ در ایران از زمان قبل از انقلاب مطرح بوده و به‌عنوان قانون پلید استکبار که اگر یک آمریکایی در ایران جرم مرتکب شود در کشور خود مجازات می‌شود نمایان شد که امام (ره) اساس این قانون (کاپیتولاسیون)  را برملا کردند.

ایشان ادامه دادند: درست زمانی که آمریکا با ایران ارتباط صمیمانه‌ای داشت استکبار از پشت به ایران خنجر می‌زد. ۱۵ سال بعد و در زمان انقلاب با توجه به اینکه امام فرمود سربازان من در گهواره‌اند، در سال ۵۷ دانش آموزان و دانشجویان دانشگاه را تعطیل کرده و به سمت دانشگاه رفتند تا اندیشه‌ای که از امام و سال ۴۳ در ذهن داشتند را به منصه ظهور بکشانند که توسط ارتش به خون خود غلتیدند و ۱۳ آبان بار دیگر لکه ننگی بر دامن آمریکا و استکبار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه در سال ۵۸ دانشجویان متعهد و انقلابی مرکز جاسوسی آمریکا در ایران را تسخیر نموده و جنایات آمریکا را کشف کردند، تصریح کردند: حرکت آمریکا در قبال دشمنی با ایران ریشه‌ای عمیق داشته و جنایاتی قوی با موضوعات داعش، فتنه‌های قومیتی و مسائلی ازاین‌دست را در مسیر خاموش کردن صدای استکبارستیزی ملت ایران دارند. امام (ره) با دید الهی گفتند “انقلاب دوم همان تسخیر لانه جاسوسی بود که دانشجویان فتنه‌های دشمن به‌ظاهر خاموش را افشا کردند.”

خطیب جمعه کرج بیان داشتند:  روز ۱۳ آبان نماد ایستادگی، عزت و دفاع از ارزش‌ها و افشای استکبار است و شعار مرگ بر آمریکا زنده و مانند پرچمی خاص که همه در مسیر آن حرکت خواهند کرد، می‌باشد. دشمن در تلاش است مسیر حرکت ما به سمت تعالی را منحرف کند و اگر این ذهنیت از وجود ما پاک شود اقتصاد و فرهنگ ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

ایشان نخستین اقدام آمریکا برای استحاله جامعه را گرفتن شعار مرگ بر آمریکا از مردم دانسته و اظهار داشتند: دشمنم در حال تلاش برای رسیدن به این فضاست و عده‌ای از خواص که باید آن‌ها را “خواص نفهم” نامید نیز دانسته یا ندانسته در حال بازی در این نقشه‌ی دشمن هستند، اما رهبر ما این عالم شناس بصیر، فرمود “من یک انقلابی‌ام” یعنی آرمان‌گرا هستم و ایشان آینده‌ای برای ایران می‌بینند که همراه با عزت و اقتدار و مردانگی و پیشرفت علمی و عملی است.

آیت‌الله حسینی همدانی افزودند: همان خواص وا‌داده به دشمن چه دانسته و چه ندانسته (و البته به نظر می‌رسد دانسته) این هدف را دنبال می‌کنند و می‌گویند امام مخالف مرگ بر آمریکا بود! اما امام  این روحیه را تا روز آخر وصیت‌نامه حفظ کرد و هرگز یک‌قدم عقب‌نشینی نکرد. امروز عده‌ای در تلاش‌اند زندگی امام را تحریف کنند و در این صورت انقلاب نیز از بین خواهد رفت چرا که قوای انقلاب و ایران شخصیت ایشان است.

ایشان اظهار داشتند: امروز دشمن با روش‌هایی در ظاهر عاقلانه و به‌اصطلاح در قالب روشنفکری در تلاش است انقلاب و زندگی امام را تحریف کنند و دانش آموزان در کنار دروس رسمی باید زمانی برای بصیرت افزایی، شناخت سیاست و ربط وصل‌ها و جریانات سیاسی گذاشته و بدانند اکنون چه مسیری در جامعه و جهان طی می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی  با بیان اینکه دشمن می‌خواهد در بین ما نفوذ کند و رهبر معظم انقلاب بارها این نفوذ را به همه تذکر داده‌اند، تصریح کردند: نفوذ دشمن دقیق و عمیق است و همان‌طور که سران انقلاب در زمان پیغمبر تغییر کردند تا جایی که به جریان کربلا رسید امروز نیز این نمادها دیده می‌شود.

ایشان ادامه دادند: امسال حضور پر شور دانش آموزان و پیام ۱۳ آبان باید مستحکم‌تر به گوش مستکبرین رسیده و دنیا بداند که دانش آموزان و ملت ایران دست از استکبارستیزی و مبارزه با آمریکا برنداشته‌اند.و شعار مرگ بر آمریکا در حقیقت به معنی نپذیرفتن سلطه از سوی هیچ مستکبری است.

خطیب جمعه کرج ادامه دادند: اصل تحریم‌ها ظالمانه بود و دشمنان پس از برجام در تلاش‌اند در راستای پذیرش توافق، کشور را مستعمره کنند. زمانی که صنعت نفت ملی شد در این فضا بلاهایی بر سر ایران آمد، چرا که برخی افراد مسئول در این زمینه به آمریکا اعتماد کردند. هسته‌ای ما نیز امروز صنعتی شد لذا شیطنت‌هایی درباره آن می‌شود و با وجود تولید داخلی همه‌ی جزییات آن، عده‌ای از مسئولان، مجدداً به آمریکا اعتماد کرده و تاریخ را تکرار می‌کنند، لذا همه‌ی جامعه و علی‌الخصوص دانش آموزان لازم است بصیر باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کردند: عبادت دانش آموزان در محضر خدا و دائم الوضو بودن، جوشن و سپری در برابر گناه است؛ روح را تلطیف کرده و از پلیدی بازمی‌دارد و با تأکید رهبر معظم انقلاب تحصیل، تهذیب و سلامت ورزش بنیه جسمی را قوی کرده و در برابر شیطنت‌های استکبار استوار خواهد کرد.

ایشان در خاتمه خاطرنشان ساختند: امروز برخی اجناسی که ارزان وارد می‌شود و در اختیار همه قرار می‌گیرد برای از بین بردن جامعه جوان ماست و به‌عنوان‌مثال می‌بینیم که استان البرز از جهت مواد مخدر در شرایط نامناسبی به سر می‌برد و اگر نوجوانان ما خود را به سلاح ایمان مسلح نکنند و برای خود ارزش قائل نباشند دشمن باظرافت آن‌ها را به انحراف خواهد کشاند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.