آیت الله حسینی همدانی:

امنیت کنونی حاصل تلاش‌های نیروی انتظامی و مدافعان حرم است

روابط عمومی ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ۰

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در مراسم یادواره ۲۷۰  شهید نیروی انتظامی و  شهدای مدافع حرم که با حضور سردار حسین اشتری فرمانده ناجا، سردار کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان البرز، استاندار و جمعی از مسئولان استان و خانواده‌های شهدا برگزار شد، بیان داشتند: نیروی انتظامی و مدافعان حرم، هر دو مدافع‌اند، یکی مدافع حریم و دیگری مدافع حرم، این تقارن و جمع شدن پر از رمز و راز است.نیروی انتظامی بسیار شغل باارزشی دارد چون قسمت اعظم تامین امنیت اجتماعی بر عهده‌شان است.

 

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه نیروهای انتظامی به کارشان فقط از جنبه مادی و یک شغل نگاه نکنند تاکید کردند: لحظاتی را که مشغول کار هستید، از ذکر خدا غافل نشوید.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی باید با صلابت و با اقتدار کار کند، افزودند: اهمیت این شغل از این جهت است که هم باید مردم‌دار و هم قانون‌مدار باشند. یکی از ویژگی‌های ناجا اقتدار این دستگاه است.ناجا در ایران حافظ ارزش‌ها است ولی در کشورهای غربی پلیسی تربیت می‌شود که به جان انسان می‌افتد و به اسم امنیت جان مردم را می‌گیرد.

ایشان با بیان اینکه ناجا در همه مسائل و وظایف محوله نقش پررنگی دارد و در صحنه‌ها دیده می‌شود، ادامه دادند: در برخی اوقات کارهای نیروی انتظامی نادیده گرفته می‌شود و این در حالی است که نیروی انتظامی در جهت حفظ و تامین امنیت نقش به سزایی داشته از ورودی مرزها تا کنار درب منازل انجام وظیفه می‌کند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تلاش نیروی انتظامی در تامین امنیت و تقدیم شهدا و از جان‌گذشتگی نیروها در استان البرز و دیگر مناطق کشور بیان کردند: این شهدا از لحاظ علمی و فکری در اوج قله ایمان بودند و تلاش‌ها و رشادت‌های آنها هیچگاه از اذهان پاک نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه انجام جرم در کشور ارزان بوده و باید گران شود، تصریح کردند: حضور نیروی انتظامی در بین مردم باید به گونه‌ای باشد که پیشگیری از جرم صورت گرفته این موضوع مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. ناجا در دفاع از حریم امنیت شهدایی را تقدیم انقلاب کرده است، امنیت ابعاد گوناگونی دارد و تنها به دزدی، شرارت و کیف‌قاپی محدود نیست و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری کشاندن جوانان به سمت منکرات، ناامنی است. در مسئله امنیت اجتماعی به وضوح دیده می‌شود که دست‌های پشت پرده اقدام به اعمالی می‌کنند که جامعه و حریم خانواده را از بین ببرند و جوانان و نوجوانان تحت تاثیر این اعمال مرتکب جرم و بزه شوند که باید در این زمینه هوشیاری لازم وجود داشته باشد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه کشاندن جوانان به سمت منکرات ناامنی است و این مسئله از فرمایشات رهبری معظم انقلاب است، متذکر شد: در سالنی که به نام شهدا نامگذاری شده منکراتی انجام شده که نباید اجازه داد اینگونه اتفاقات و ناامنی در این مکان به وقوع بپیوندد.

ایشان با بیان اینکه پلیس در مقابل این ناامنی‌ها به وظیفه خود عمل می‌کند، گفتند: بی‌حجابی ناهنجاری و جرم است و در قانون برای آن جریمه در نظر گرفته شده است.در مورد حلال و حرام باید دقت لازم صورت گیرد و حساسیت داشت، افراد غیور، شجاع و انقلابی اجازه نمی‌دهند که خون شهدا پایمال افراد بوالهوس بی‌بندوبار و لاقید شود.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه در راستای وظایف ناجا و تامین امنیت جامعه ما نیز وظیفه داریم، تصریح کردند:  امنیت کنونی حاصل تلاش‌های نیروی انتظامی و مدافعان حرم است و وظیفه ما در راستای انجام کار بهتر این دو نیرو است که باید همکاری لازم در این‌باره انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه برخی در راستای تضعیف توان نظامی و دفاعی و در راستای اهداف دشمنان سخنانی مطرح می‌کنند که برخلاف دستورات دینی است، اظهار داشتند: این که بگوییم برای دفاع از کشور نیاری به موشک نیست این سخنی گزاف و نشان‌دهنده استحاله فکری و عقب‌گرد است که می‌تواند دارای آثار زیان‌باری باشد.

مشاهده تصاویر

در انتشار این خبر سهیم باشید:
مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.