نماینده ولی فقیه در استان البرز:

درختکاری، عامل سلامت جسم و آرامش روح است

فضای مجازی ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ۰

درختکاری

در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه شهر کرج، ظهر امروز (شنبه) یک اصله نهال غرس کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی سپس در سخنانی با تشکر از همه‌کسانی که در بخش توسعه‌ی فضای سبز استان فعالیت دارند، درخت و درخت‌کاری از چند بعد مورد اهمیت دانسته و خاطرنشان کردند: درخت با زیبایی طبیعی خود هم باعث سلامت جسم و هم آرامش ذهن و روح می‌شود؛ هرچه فضای سبز بیشتر باشد آرامش در جامعه افزایش می‌یابد.

ایشان مسئله محیط‌زیست را مهم خواندند و با اشاره به پدیده آلودگی هوا که جزو مسائل، تأکید کردند: درختان و به‌طورکلی فضای سبز موجب تلطیف هوا می‌شوند و شما با کاشت یک درخت درواقع یک کارخانه‌ی اکسیژن سازی در آن محل تأسیس کرده‌اید.

حضرت آیت‌الله حسینی همدانی همچنین با اشاره به روایات فراوانی که از معصومین (علیهم‌السلام) در باب حفظ و توسعه‌ی منابع طبیعی، خواستار اهتمام همگانی بیشتر در خصوص پاسداری و توسعه‌ی فضای سبز شدند و گفتند: وضعیت منابع طبیعی در استان البرز مناسب است و توسعه‌ی کمربند سبز شهر کرج طبق گزارش‌های ارائه‌شده پیشرفت مناسبی داشته است که این مسئله جای تقدیر و تشکر دارد؛ البته این فعالیت انتها ندارد و هیچ‌کس نباید در این زمینه احساس اتمام تکالیف خود را داشته باشد.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی، رییس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، رییس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج و شهردار منطقه ۲ کرج نیز حضور داشتند.

گزیده بیانات – همه تصمیم بگیریم که فضایی را سبز کنیم یا سبز نگه داریم

در ادامه گزیده تصاویر این مراسم را مشاهده می نمایید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.