آیت‌الله حسینی همدانی هم‌زمان با کاشت یک نهال میوه به مناسبت روز درختکاری؛

حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی از مباحث دینی و اسلامی ماست / مظهر احیا و قدرت حیات‌بخشی خدای تعالی را در درخت می‌بینیم / کاشت درخت نباید فقط محدود به‌روز درخت‌کاری شود / نگه‌داری و داشت درخت بسیار مهم‌تر از کاشت آن است

کارشناس روابط عمومی ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، حضرت آیت‌الله حسینی همدانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان به همراه دکتر عبداللهی استاندار البرز و ائمه جمعه شهرها و شهرستان‌های استان البرز، بعدازظهر امروز (یکشنبه) یک اصله نهال میوه کاشتند.

آیت‌الله حسینی همدانی در این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد مبارک ماه شعبان المعظم، بیان داشت: ان‌شاءالله همه ما از روزهای مبارک ماه شعبان که در آن قرار داریم بهره‌مند شویم و به‌سلامت وارد ماه رمضان شده و از برکات ماه مهمانی خدا استفاده ببریم.

وی با تأکید بر اینکه مسئله حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی از مباحث دینی و اسلامی ماست، اظهار داشت: تأکید اولیاء دین بر این مسئله نشان از اهمیت موضوع است.

امام‌جمعه کرج در ادامه اذعان کرد: برای حفظ سلامت جسم و روح توجه به منابع طبیعی به‌خصوص درخت اهمیت بسیار بالایی دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به اهمیت و علت تکثیر و توسعه درختان پرداخت و گفت: تمام منابع موجود در جهان هستی جز آیات و نشانه‌های خداست و این از وظایف ماست که نشانه‌های خدا را در جامعه توسعه دهیم.

وی بابیان اینکه طبق آیات قرآن کریم هیچ موجودی در عالم نیست مگر تسبیح خدا را کند، عنوان کرد: با کاشت هر درخت یک تسبیح‌گو به عالم اضافه می‌شود و قرآن کریم نیز درخت را جز کسانی که بر خدا سجده می‌کند بیان کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه تصریح کرد: ما با کاشت هر درخت و گیاه توحید را توسعه می‌دهیم و ساجدان و تسبیح‌گویان خدای تعالی را در عالم زنده و احیا می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه محیی خدای تعالی است، یادآور شد: مظهر احیا و قدرت حیات‌بخشی خدای تعالی را در درخت می‌بینیم چراکه ما دانه می‌کاریم و کسی که به دانه حیات می‌دهد و او زنده و بالنده می‌کند و رشد می‌دهد، خداست.

وی با تأکید بر اینکه هر درختی که کاشته می‌شود نشانه‌ای از قدرت احیا خدا را توسعه می‌دهد، گفت: گذشته از آنکه درخت باعث آرامش روح، نشاط و شادابی است و هوا را پاک و تلطیف می‌کند، توحید را گسترش می‌دهد و نشانه توحید و بندگی خداست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خاتمه با تأکید بر اینکه کاشت درخت نباید فقط محدود به‌روز درخت‌کاری شود، گفت: نگه‌داری و داشت درخت بسیار مهم‌تر از کاشت آن است لذا باید در زمان کاشت آن، بکاریم و در بقیه مدت سال از آن نگه‌داری و حفظ داشته باشیم که ارزش‌افزوده و مضاعف دارد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.