آیت الله حسینی همدانی در اجلاس سالیانه ائمه مساجد استان البرز:

مسجد تمام امورش با رهبری و فرماندهی امام مسجد است / سه مرحله ی انسان سازی ، جامعه پردازی و تمدن سازی به عهده مسجد و با میدان داری امام مسجد می باشد/تمام امور مربوط به مسجد با سیاست گذاری شورای سیاست گذاری مساجد استان و اجرای مرکز رسیدگی انجام میشود و همه دستگاه های دخیل باید برنامه های خود را برای اجرا در این شورا مطرح کنند

کارشناس روابط عمومی ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، این اجلاسیه باهمت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز، با سخنرانی آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و رئیس شورای سیاست گذاری مساجد استان ،حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، دکتر حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامهٔ کیهان و نماینده ولی فقیه در مؤسسه کیهان و با حضور ائمه مساجد استان و مسئولین استانی در سالن شهید سبحانی کرج برپا شد.

آیت الله حسینی همدانی در این اجلاس با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و گرامیداشت مقام شهید آیت الله محلاتی و روز روحانیت و دفاع مقدس ، از حضور همه اعزه تشکر و قدردانی کردند.

ایشان مهم ترین وظیفه امام در مساجد را رهبری و امامت بر آحاد مردم دانستند و ضمن بیان روایتی از رسول گرامی اسلام ، اهمیت و جایگاه ویژه مسجد و خادمین و آبادگران مسجد را بیان کردند.

رئیس شورای سیاستگذاری مساجد استان در ادامه با تشریح بیان امامین انقلاب درمورد قرارگاه بودن نماز جمعه و فرماندهی امام جمعه و در ادامه آن سنگر بودن مساجد در خط مقدم معارف دینی و فرهنگ جامعه بیان داشتند که در گام دوم انقلاب ، سه مرحله ی انسان سازی ، جامعه پردازی و تمدن سازی به عهده مسجد و با میدان داری امام مسجد می باشد و بدون مسجد این ساحت ها تحقق پیدا نمی کند. و بنابر آیات و روایات خدای تعالی ماموریت تربیت انسان تراز را در مسجد نصب کرده است.

ایشان در ادامه با تاکید دوباره بر به کاربردن واژه امام مسجد نه امام جماعت فرمودند: مسجد تمام امورش با رهبری و فرماندهی امام مسجد است، لذا او باید با برنامه ریزی بر اساس منطقه ماموریتی خود به این امور بپردازد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با ذکر بیان رهبری درباب پرسش نوع اداره مساجد که فرموده اند:اداره مساجد از شئونات ولی امر است و ولی امر هم در بلاد نماینده دارد. بیان داشتند: که ماهم از همان ابتدای حضور در استان تشکیلات مرکز رسیدگی به امور مساجد استان را راه اندازی کردیم و تمام امور مربوط به مسجد با سیاست گذاری شورای سیاست گذاری مساجد استان و اجرای مرکز رسیدگی انجام میشود و همه دستگاه های دخیل باید برنامه های خود را برای اجرا در این شورا مطرح کنند.

ایشان همچنین در پایان به ذکر چند توصیه عملیاتی ازجمله : وقت شناسی و نظم ، فرصت کافی گذاشتن ، مردم داری و صحبت کردن برای مردم و انتقال معارف پرداختند.

در ادامه دکتر شریعتمداری در سخنرانی خود از اهمیت تبین و تحلیل مسائل سیاسی روز در برابر هجمه های دشمن و اهمیت شرکت در انتخابات پیش رو نکاتی را بیان کردند.

حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور ، سخنران دیگر مراسم نیز با تشریح اقدامات انقلابی نخبگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از اهمیت بیان این دستاورد ها و انتقال آن ها به مردم ، گفت :متخصصان این حوزه امروزه در اوج اقتدار هستند.

 

این اجلاس با تقدیر و تکریم  دوتن از امامان مسجد معمر به پایان رسید.

در ادامه به گزیده ای از تصاویر این اجلاسیه پرداخته میشود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.