آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

حمله آمریکا و انگلیس به یمن یک اشتباه راهبردی بود / قطعاً یمنی‌ها و جبهه مقاومت، آمریکا و آویزان‌های به او را از غلطی که کردند پشیمان خواهند کرد / سازمان ملل ننگ ملل و بشریت است / مسیری که دارد طی می‌شود به سمت نابودی اسرائیل است / هیچ‌کدام از ائمه جمعه استان اجازه ورود به مصادیق انتخاباتی و دنبال کردن مسائل این‌چنینی را ندارند / هرکسی هر موردی را به بنده نسبت بدهد دروغ‌گو است / زود هر حرفی را تکرار و شایعه‌سازی نکنید

کارشناس روابط عمومی ۲۲ دی ۱۴۰۲ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و دوم دی‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و دوم دی‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه پیشاپیش حلول ماه رجب، ماه خدا، ماه نبوت و ماه امامت و ولایت را تبریک عرض می‌کنم، بیان داشت: رجب، ماه عظیمی است که با مناسبت‌های معنوی فراوانی که دارد، برکات فراوانی خدای تعالی برای آن در نظر گرفته است. البته اهل ایمان بهره می‌برند. قبلاً راجع به فضیلت استغفار در این ماه زیاد صحبت کردم که سعی کنیم از دست ندهیم؛ همین‌طور روزه این ماه را هرکس توان دارد غفلت نکند.

روزه و شب‌زنده‌داری ماه رجب، امان از عذاب قبر است

وی در ادامه افزود: روزی رسول خدا به همراه برخی از اصحاب از کنار قبرستانی عبور می‌کردند، حضرت در آنجا توقفی کردند و شدید گریه کردند به‌طوری‌که اصحاب هم به‌ گریه افتادند. رسول خدا علت گریه را این فرمودند: «این اموات در قبرهایشان عذاب می‌شدند، به‌گونه‌ای که ناله آن‌ها را شنیدم، بر آن‌ها ترحم کردم و از خداوند خواستم که بر آن‌ها تخفیف دهد و خداوند نیز اجابت فرمود؛ اما اگر این‌ها ماه رجب را روزه می‌گرفتند و شب‌زنده‌داری می‌کردند، در قبرهایشان عذاب نمی‌شدند». بعد فرمودند: ««إنَّ صیامَهُ وَ قِیامَهُ اَمانٌ مِن عذاب القبر»، روزه و شب‌زنده‌داری رجب امان از عذاب قبر است».

فرصت اعتکاف این ماه که به برکت انقلاب و خون شهدا احیاشده را قدر بدانیم

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه فرصت اعتکاف این ماه که به برکت انقلاب و خون شهدا احیاشده را قدر بدانیم، تأکید کرد: عزیزان در حال برنامه‌ریزی در سطح استان هستند ان‌شاءالله امسال برنامه پرباری برای اعتکاف داشته باشیم.

باید از فرصت ماه رجب برای عاقبت‌به‌خیری خودمان استفاده کنیم

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه دعاهایی که در ماه رجب داریم بسیار پراهمیت و درس‌آموز است و باید به بخش بخش آن‌ها توجه داشته باشیم، گفت: مثلاً در دعای هرروز ماه رجب به خدا عرض می‌کنیم: «اللَّهُمَّ یَا ذَا الْمِنَنِ السَّابِغَهِ… وَ اخْتِمْ لِی بِالسَّعَادَهِ فِیمَنْ خَتَمْتَ وَ أَحْیِنِی مَا أَحْیَیْتَنِی مَوْفُوراً وَ أَمِتْنِی مَسْرُوراً وَ مَغْفُوراً». اینجا از خدا می‌خواهیم که عاقبت ما ختم به خیر شود؛ یعنی باید از فرصت این ماه برای عاقبت‌به‌خیری خودمان استفاده کنیم.

انسان باید مضطربانه از خدا بخواهد عاقبتش به خیر شود

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مسئله عاقبت‌به‌خیری خیلی مهم است، اظهار داشت: رسول خدا فرمودند: «مؤمن همواره از بدعاقبتی هراسان است و تا زمان جان دادن و ظاهر شدن ملک‌الموت این نگرانی ادامه دارد و نسبت به ‌اینکه آیا به ‌رضوان الهى خواهد رسید، یقین ندارد»؛ یعنی انسان باید مضطربانه از خدا بخواهد عاقبتش به خیر شود.

پایان کار مهم است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه افزود: در کتاب معانی الاخبار از امیرالمؤمنین نقل می‌کند که حضرت فرمودند: «آیا می‌دانید سعادت چیست؟ اینکه پایان کار انسان با سعادت تمام شود»؛ یعنی پایان کار مهم است. چقدر دیدید یا شنیدید که پایان کار افراد خراب‌شده که باید عبرت باشد، مثلاً کسی که وکیل امام و از اصحاب نزدیک امام هادی علیه‌السلام بود احمد بن هلال کَرْخی که ۵۴ مرتبه حج انجام داد که ۲۰ نوبت آن را پیاده رفته بود، اما مورد نفرین امام زمان خود قرار گرفت.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: در دعای ۳۳ صحیفه عرض می‌کنیم: «وَ اخْتِمْ لَنَا بِالَّتِی هِیَ أَحْمَدُ عَاقِبَهً». یا دعای ۱۱ صحیفه دعا برای عاقبت‌به‌خیری است؛ «وَ کانَ مِنْ دُعَائِهِ علیه‌السلام بِخَوَاتِمِ الْخَیرِ». مواظب عاقبت کار خود باشیم و دائم از خداوند عاقبت‌به‌خیری بخواهیم که ماه رجب این راه را در دعاهایش هموار کرده است و یکی از راه‌های عاقبت‌به‌خیری را امام کاظم علیه‌السلام فرمودند: «پایان خوش اعمال شما به این است که در حدّ توان خود، نیازهاى برادرانتان را برآورید و به ‌آنان نیکى کنید. در غیر این صورت، اعمال شما پذیرفته نمی‌شود».

ولایت به دست آوردن سنخیت و دل سپردن از روی محبت است

وی در بخش دیگری بابیان اینکه طلیعه ماه رجب شهر مدینه در سال ۵۷ قمری با ولادت با سعادت امام باقر علیه‌السلام منور به انوار مقدس امام پنجم شد و خانه امام سجاد علیه‌السلام و ام‌عبدالله، فاطمه بنت الحسن علیه‌السلام را پر از شادی و نور کرد، بیان داشت: مرحوم ابن ‌شاذان قمی در کتاب الفضائل از رسول خدا روایتی را راجع به ویژگی خاص هر کدام از ائمه علیهم‌السلام نقل می‌کند؛ درباره امام باقر علیه‌السلام می‌فرماید: «هرکس دوست دارد خدا را در حالی ملاقات کند که چشمش روشن است، ولایت امام باقر علیه‌السلام را داشته باشد». ولایت به دست آوردن سنخیت و دل سپردن از روی محبت است به امام که خود را در مقام عمل به دستورات نشان می‌دهد.

مهم‌ترین سیره امام باقر علیهالسلام توجه به علم و جایگاه عالم و روشهای فراگیری آن است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه تأکید کرد: مهم‌ترین سیره امام توجه به علم و جایگاه عالم و روش‌های فراگیری و امثال این‌هاست که در سیره عملی حضرت هم همین موارد انجام‌گرفته که می‌تواند به‌عنوان بهترین الگو برای احیاء تمدن نوین اسلامی و اهداف بلند نظام اسلامی از روش حضرت در تولید و نشر و نهضت علمی استفاده کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به شرح چند روایت از امام باقر علیه‌السلام در این رابطه پرداخت و گفت: حضرت فرمودند: «کسی که باب هدایتی را تعلیم دهد، مانند اجر کسى را دارد که به آن عمل کرده است و از پاداش عمل‌کنندگان کاسته نمى‏شود». یا فرمودند: «مذاکره علمى، درس است و درس، نمازى است نیکو (پذیرفته‌شده)» و فرمودند: «خدا رحمت کند بنده‏اى را که علم را زنده کند… و زنده کردن علم به این است که با اهل دین و افراد با ورع مذاکره کنى».

امام هادى علیهالسلام انجام‌وظیفه الهی را به تمامه و کماله انجام داد

وی در بخش دیگری از بیانات خود بابیان اینکه ۳ رجب سال ۲۵۴ قمری ابوالحسن ثالث امام هادی علیه‌السلام توسط معتمد عباسی به شهادت رسید و در سامرا در خانه خویش به خاک سپرده شد، بیان داشت: امام دوران سختی داشت و در سن ۸ سالگى مسئولیت امامت شیعه به او منتقل شد و مدت ۳۴ سال امامت کرد.

خطیب نماز جمعه کرج تصریح کرد: امام هادى علیه‌السلام سال‌ها در سامرا تحت کنترل و مراقبت شدید قرار داشت، دوران سختی را به خاطر فشار و اختناق شدید خلفای عباسی تحمل کرد؛ بخصوص فشار و تحریم‌های اقتصادى که برای امام و شیعیان فراهم کرده بودند، حتی برای فعالیت‌های فرهنگی آزادی عمل نداشت اما در همان شرایط سخت هم دست از مبارزه با ستمگران نکشید و هم در ترویج معارف شیعه و رهبری امت از طریق مناظره‌ها، مکاتبه‌ها و پاسخگویى به سؤالات و شبهات و تبیین گسترده، انجام‌وظیفه الهی را به تمامه و کماله انجام داد.

سبک زندگی امام هادى علیهالسلام براى طاغوتهاى زمانش غیرقابل‌تحمل بود

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه سبک زندگی امام براى طاغوت‌هاى زمانش غیرقابل‌تحمل بود و از حضرت در هراس بودند، گفت: الگوى جهاد و مبارزه امام علیه‌السلام در سخت‏ترین شرایط با انسجام کامل مى‏تواند الگویى عملى برای مبارزان جبهه مقاومت به‏خصوص در این زمان باشد.

امام هادى علیهالسلام زمینه را براى پذیرش امامت حضرت حجت و غیبت آن حضرت آماده کرد

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: روش مبارزه سیاسى امام و استفاده از قدرت نرم در گسترش فرهنگ و مکتب شیعه، به‌خصوص با زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه و بیان آموزه‏هاى توحیدى و معرفی ائمه به‌عنوان مظهر کمال مطلق که همواره حق همراه با آن‏ها است و تدبیر امور امت در تمام شئون مهم حیاتى را بر عهده‌دارند، زمینه را براى پذیرش امامت حضرت حجت و غیبت آن حضرت آماده کردند.

ساده زیستى امام هادى علیهالسلام باعث جلب قلوب مردم زمانهاش شده بود

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه یکی از رفتارهای برجسته حضرت که باعث جلب قلوب مردم زمانه‌اش شده بود، ساده زیستى امام در مقابل سبک زندگى اشرافى حاکمان بود، گفت: نوشته‌اند: «از دنیا چیزى در بساط زندگى نداشت. بنده‏اى وارسته از دنیا بود. در آن شبى که به خانه‏اش هجوم آوردند، او را تنها یافتند با پشمینه‏اى که همیشه بر تن داشت و خانه‏اى که در آن هیچ اسباب و اثاثیه چشم‏گیرى دیده نمى‏شد. بر سجاده حصیرى خود نشسته، کلاهى پشمین بر سر گذاشته و با پروردگارش مشغول نیایش بود».

افراد جامعه اسلامى باید مسئولان را در تحمل سختى‏ها همراه خود ببینند

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه اگر ما شیعه اهل‌بیت هستیم باید در رفتار و سبک زندگى خودمان و مسئولانمان ببینیم که همین سیره از ارزش‏هاى انقلاب اسلامى است؛ یعنی افراد جامعه اسلامى باید مسئولان را در تحمل سختى‏ها همراه خود ببینند، گفت: در بیانی حضرت آقا فرمودند: «مسئله فساد ستیزی، حمایت از طبقات ضعیف، ساده‏زیستى، نگاه به مناطق دوردست و محروم، توجه به مشکلات گوناگون مردم، این‏ها اصولى است که اگر رعایت بشود و بر این‏ها پاى فشرده بشود، هم خدا را راضى مى‏کند، هم مردم را از هر مسئول و از هر نظامى خشنود و دل‌شاد مى‏کند».

سرعت‌بالای تحولات سیاسی در سال ۵۷ اجازه نمیداد که مسائل کشور درست تحلیل شود

وی بابیان اینکه سرعت‌بالای تحولات سیاسی در سال ۵۷ اجازه نمی‌داد که مسائل کشور درست تحلیل شود، گفت: همان موقع عده‌ای از تحلیل گران خارجی مثل کارتر و سالیوان می‌گفتند شاه همه‌چیز را خراب کرده و باید از ایران برود. ۲۶ دی روز فرار شاه از ایران در سال ۵۷ یک پیروزی بزرگ برای انقلابیون بود. عده‌ای هم می‌گفتند باید بماند و قدرت خود را حفظ کند مثل برزنسکی و بعضی افسران ارتش؛ چون بودن شاه را به نفع منافع آمریکا در ایران و منطقه می‌دانستند.

نواب، پیشاهنگ جهاد و شهادت در زمان ماست

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه بابیان اینکه پیروزی انقلاب، متوقف بر ماندن و یا فرار شاه نبود، اما این فرار باعث تضعیف کسانی شد که از او حمایت می‌کردند و مبارزان را هم در مسیرشان استوارتر و به پیروزی نزدیک‌تر می‌کرد، گفت: پیروزی انقلاب ریشه در تحولاتی داشت که سال‌های قبل شروع‌شده بود و آن روزها سرعت گرفته بود؛ مثلاً یکی از حرکت‌های مهم انقلابی که چندین سال قبل از انقلاب آغازشده بود نهضت فدائیان اسلام به رهبری شهید نواب صفوی بود که ده سال باقدرت کم‌نظیر ایمانی که داشت رهبری و هدایت مجموعه را در تحولات سیاسی اجتماعی زمان خودش به عهده داشت. حضرت آقا فرمودند: «نواب، پیشاهنگ جهاد و شهادت در زمان ماست».

نواب صفوی اندیشه حکومت اسلامی را مطرح کرد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه شخصیت خودش خاص بود و گروهش هم ساختار و انسجام لازم را در کار تشکیلاتی را داشت، گفت: همان موقع دو روزنامه غیررسمی نبرد ملت و اصناف و یک روزنامه رسمی به نام منشور برادری را منتشر می‌کردند. خود نواب اندیشه حکومت اسلامی را مطرح کرد و کتابی به نام راهنمای حقایق به‌عنوان قانون اساسی حکومت اسلامی نوشت.

نواب صفوی باصلابت و تأثیرگذاری که داشت روحانیت را به عرصه کار سیاسی کشاند

وی بابیان اینکه شهید نواب صفوی با شور و هیجان و صلابت و تأثیرگذاری که داشت روحانیت را به عرصه کار سیاسی کشاند، گفت: پدرم نقل می‌کرد هر کس روحیه‌ انقلابی داشت با دیدن او به حرکت در‌می‌آمد. حضرت آقا فرمودند: «اساس سخن نواب این بود که اسلام باید زنده شود. اسلام باید حکومت کند و این کسانی که در رأس کار هستند این‏ها دروغ مى‏گویند. این‏ها مسلمان نیستند و من براى اولین بار این حرف‌ها را از نواب صفوى شنیدم و آن‌چنان این حرف‌ها درون من نفوذ کرد و جاى گرفت که احساس مى‏کردم دلم مى‏خواهد همیشه با نواب باشم». به‌هرتقدیر این شخصیت مؤثر در انقلاب را در تاریخ ۲۷ دی سال ۱۳۳۴ به همراه تعدادی از یارانش به شهادت رساندند.

حمله آمریکا و انگلیس به یمن یک اشتباه راهبردی بود / قطعاً یمنی‌ها و جبهه مقاومت، آمریکا و آویزان‌های به او را از غلطی که کردند پشیمان خواهند کرد

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری بابیان اینکه جنگ غزه در حال صدروزه شدن است؛ و همچنان باصلابت بااین‌همه شهید که داده سرپا ایستاده و مبارزه می‌کند؛ اما رژیم صهیونیستی با همه طمطراقی که داشته و به تعبیر حضرت آقا آویزان اربابش آمریکاست، دچار بحران‌های متعدد به‌خصوص امنیت اقتصادی شده، گفت: امروز صبح مطلع شدیم که آمریکا به همراه انگلیس و ۱۰ کشور دیگر که همراه خودش کرده یمن را موردحمله قرار داده. این‌یک اشتباه راهبردی بود که بار دیگر استکبار به سرکردگی آمریکا و انگلیس انجام داد؛ و قطعاً یمنی‌ها و جبهه مقاومت، آمریکا را و آویزان‌های به او را از غلطی که کردند پشیمان خواهند کرد.

سازمان ملل ننگ ملل و بشریت است / چرا سازمان ملل اجازه می‌دهد آمریکا و رژیم غاصب به جنایات خودشان علیه ملت فلسطین ادامه دهند؟

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه سازمان ملل اگر سازمان ملل است تلاش کند که جنگ را در منطقه جلوگیری کند، گفت: از عامل تنش و عوامل تنش و فساد و جنگ‌افروزی در منطقه که خود آمریکاست جلوگیری کند. این چه سازمان مللی است که سگ هار و درنده را رها کرده و ملت مظلوم و تحت ستم را نگه‌داشته تا موردحمله این وحشی‌ها قرار بگیرند. این سازمان ملل ننگ ملل و بشریت است. چرا سازمان ملل اجازه می‌دهد آمریکا و رژیم غاصب به جنایات خودشان علیه ملت فلسطین ادامه دهند؟ چرا اجازه گسترش جنگ و تنش را در منطقه می‌دهند؟

مسیری که دارد طی می‌شود به سمت نابودی اسرائیل است

وی در ادامه بابیان اینکه آمریکا با این حمله می‌خواهد افکار عمومی را نسبت به فلسطین و غزه و مسائلی که آنجا واقع می‌شود به سمت دیگری متوجه کند تا اسرائیل در غزه بتواند کار خودش را ادامه دهد؛ اما از این کار هم طرفی نخواهد بست، گفت: مردم منطقه و مقاومت این اجازه را نخواهند داد. مسیری که دارد طی می‌شود به سمت نابودی اسرائیل است. ما نمازگزاران جمعه به همراه همه مردم فهیم سراسر ایران این حرکت ددمنشانه‌ای را که امروز انجام‌گرفته محکوم می‌کنیم و خشم و نفرت خودمان را از آمریکا و اسرائیل با شعاری که علیه آمریکا می‌دهیم نشان می‌دهیم.

هرچه بیشتر در غزه بمانند و ادامه دهند، جبهههای جدیدی بازخواهد شد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه عرصه بر این‌ها از جهات مختلف تنگ‌شده، اظهار داشت: ظاهراً لیبی هم که مواضع ضد صهیونیستی در جنگ غزه دارد و از زمان قذافی موشک‌های ضد کشتی در انبارها دارند، محدودیت‌هایی برای تجارت دریایی رژیم کودک کش فراهم کرده است و این حرکت مشکلات فراوانی را از سمت دریای سرخ برای غاصبان خبیث فراهم می‌کند. هرچه بیشتر در غزه بمانند و ادامه دهند، جبهه‌های جدیدی بازخواهد شد و به مرگ و نابودی خود نزدیک‌تر می‌شوند.

نیروی دریایی حافظ منافع ایران در اقیانوسها و دریاهاست

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه شهادت مردم بی‌گناه در کرمان، خبر اقدام ناوشکن البرز و اقدام راهبردی ایران با عبور از تنگه باب المندب و ورود به دریای سرخ در ۱۱ دی‌ماه که در جهان بازتاب داشت را تحت‌الشعاع قرار داد، گفت: حضور دریایی مؤثر ایران در این نقطه از اهمیت زیادی در جهات مختلف بخصوص اقتصادی و نظامی در همین ایام دارد و البته تحرکات نظامی کشورهای استکباری به سمت خلیج‌فارس را هم کنترل می‌کند. نیروی دریایی حافظ منافع ایران در اقیانوس‌ها و دریاهاست اخیراً هم دیدید که کشتی آمریکائی را متوقف کردند؛ خدا قوت می‌گوییم. همه این‌ها در کنار هم راه نفس کشیدن رژیم پلید و غاصب را گرفته و به‌زودی همگی ما اعلام رسمی اضمحلال صهیونیست‌ها و اسرائیل غاصب را خواهیم شنید.

هیچ‌کدام از ائمه جمعه استان اجازه ورود به مصادیق انتخاباتی و دنبال کردن مسائل اینچنینی را ندارند

وی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به نکته انتخاباتی، گفت: این روزها بحث رد صلاحیت‌ها و بعد هم بحث حمایت شخصیت‌ها مطرح می‌شود. اینجا برای بار چندم است که اعلام می‌کنم نه بنده و نه هیچ‌کدام از ائمه جمعه استان اجازه ورود به مصادیق انتخاباتی و دنبال کردن مسائل این‌چنینی را ندارند. در محذور قرارشان ندهید. قانون مسیر را مشخص کرده و همه باید همان مسیر را طی کنند. کسی که رد صلاحیت شده خودش باید اقدام قانونی داشته باشد. نباید از امام‌جمعه انتظار داشته باشد که کارش را دنبال کند چون شائبه حمایت و امثال این‌ها خواهد داشت. وظیفه‌ای هم ندارند ائمه جمعه؛ آن‌ها وظیفه‌دارند که تشویق کنند و از مشارکت بگویند و شاخص‌ها را بگویند. همین کاری که بنده در طول سال‌ها انجام دادم.

متأسفانه عدهای بی‌تقوایی میکنند و نسبت‌هایی میدهند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه متأسفانه عده‌ای بی‌تقوایی می‌کنند و نسبت‌هایی می‌دهند که در سال‌های گذشته هم بود، گفت: خود بنده اعلام کردم الآن هم اعلام می‌کنم اگر کسی به شما گفت من از او حمایت می‌کنم و یا کاندیدای موردنظر بنده است و یا کسی گفت من خبردارم که فلانی نظرش راجع به کیست و یا در فلان جلسه نشسته بودیم ایشان گفت کذا و کذا، همه این‌ها دروغ است و دروغ‌گو فاسق است. احکام فاسق هم معلوم است؛ اگر روحانی باشد نمی‌شود به او اقتدا کرد، اگر در محکمه برای شهادت او را خواستند نمی‌تواند شهادت بدهد و شاهد قرار بگیرد.

هرکسی هر موردی را به بنده نسبت بدهد دروغ‌گو است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: این را بدانید؛ هرکسی هر موردی را به بنده نسبت بدهد دروغ‌گو است؛ ولو از نزدیکان من باشد، ولو از دفتر من باشد، ولو کسی باشد که با من عکس داشته باشد. در دوره قبل هم بپرسید خانواده من نمی‌دانستند من به چه کسی رأی  می‌دهم چون ممکن است آن‌ها را تحت‌فشار قرار دهند و دوستانه از آن‌ها بپرسند. نمی‌گویم و نمی‌دانند. هر کس بگوید دروغ می‌گوید.

وی بابیان اینکه شما با صراحت من آشنا هستید لازم باشد خودم عرض می‌کنم، تأکید کرد: اینجا قسم جلاله می‌خورم والله العظیم هرکس چنین نسبت‌هایی به بنده بدهد در زمان‌هایی که همه را می‌بخشم، او را نخواهم بخشید. وظیفه بنده تشویق به حضور و بیان شاخص‌ها و امثال این‌هاست که انجام می‌دهم.

زود هر حرفی را تکرار و شایعه‌سازی نکنید

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه عزیزان تقوا را رعایت کنید، گفت: زود هر حرفی را تکرار نکنید و شایعه‌سازی نکنید. از این‌ها جز دشمن کسی بهره نمی‌برد. ما چند شب قبل درس اخلاق را تعطیل کردیم که البته دوستان لطف داشتند در همین مدت کوتاه پیام و تلفن و تماس برای برقراری مجدد جلسه که ان‌شاءالله برای آن فکر جدیدی کردم تا اعلام کنیم؛ اما متأسفانه عده‌ای این را هم محمل حرف‌های بی‌ربط خودشان و تشویش ذهن مردم کردند. همه این‌ها نشانه‌های بی‌تقوایی است.

هرکس هر چیزی را شنید بگوید، به‌دروغ نزدیک است

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه گفت: در روایت دارد هرکس هر چیزی را شنید بگوید، به‌دروغ نزدیک است. چرا هر چیزی را که می‌شنوید می‌گویید؟ تازه آن چیزهایی را هم که می‌بینید نباید بگویید؛ چه برسد که ندیده را و شنیده را که صحت‌وسقم آن معلوم نیست بگویید. این کار درست نیست.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.