مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۵ آبان ماه ۱۴۰۲ شهر کرج/

کشورهای خط مقاومت باهم علیه رژیم صهیونیستی یک‌صدا شده‌اند

کارشناس روابط عمومی ۰۵ آبان ۱۴۰۲ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۲/۰۸/۰۵

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت الله حسینی همدانی

بِسمِ الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین

بندگان خدا اوصیکم و نفسی بتقوی الله. اهل تقوا از نقص‌های ظاهری منفعل نمی‌شوند و کمبودها تأثیری در انجام وظائف آنان نمی‌گذارد. در جلسه‌ گذشته راجع به شخصیت جوانان و حفظ حرمت آنان، کوتاه، نکاتی عرض شد. این‌که باید تلاش کنند تا فضائل اخلاقی و صفات پسندیده را در خود ملکه کنند تا مورداحترام قرار گیرند.

جوان باید بداند که هرچه صفات پسندیده و یا ناپسند در این دوران کسب کند اثر عمیقی در سعادتمندی و یا شقاوت او تا پایان عمر خواهد داشت. باید تلاش کرد و کسب فضیلت کرد. امام صادق علیه‌السلام فرمود: کسی که دو روزش مثل هم باشد، (رشد انسانی نداشته باشد) مغبون است؛ و کسی که امروزش بهتر از دیروز باشد، مورد غبطه است. (توفیق او را باید برای خود خواست) و کسی که امروزش بدتر از دیروز است محروم از رحمت حق است؛ و کسی که نفس خود را پیوسته در کمال تازه‌ای نبیند و در معنویاتِ خود احساس فزونی نکند در معرض کمبود و نقص قرار گرفته است؛ و کسی که در راه نقص قدم برمی‌دارد مرگ از زندگی برای او بهتر است.

به‌خصوص در دوران جوانی و نوجوانی کسانی که خوی پسندیده دارند می‌توانند با افراد مختلف ارتباط برقرار کنند، برای خود و جامعه مفید باشند. همه باید سازگاری با محیط و داشتن سعه‌صدر و مدارا کردن با مردم را بیاموزند.

تعدادی از روایات به ما آموزش می‌دهند که چگونه شخصیت خود را بسازیم و در مقابل مسائل پیش رو چگونه عمل کنیم. به‌عنوان نمونه، رسول خدا فرمودند: مرد باایمان در برابر طوفان حوادث مانند خوشه رسیده است که وقتی باد می‌وزد روی زمین خم می‌شود و چون باد می‌ایستد دوباره به‌پای می‌ایستد؛ یعنی خودش را تطبیق می‌دهد و نمی‌گذارد شری به او برسد و آسیب ببیند. بعد فرمودند: ولی کافر مانند درخت صنوبر، نابجا در مقابل طوفان مقاومت می‌کند تا از ریشه کنده شود.

جوان نباید فکر کند اگر کمبودهایی در جسم و بدن دارد مانع فعالیت و حضور مؤثر او در جامعه است و درنتیجه شخصیتش دچار تزلزل و شکست روحی شده بی‌اراده شود.

یکی از اصحاب امام صادق علیه‌السلام به نام یونس بن عمار در زمانی دچار برص شد و لکه‌های سفیدی در صورتش پیدا شد. این عارضه باعث آزردگی خاطر او شد. بعلاوه شخصیت اجتماعی‌اش را تنزل داد و بعضی درباره‌اش می‌گفتند اگر دینِ حق به او نیاز داشت و وجودش منشأ اثر بود به این بلیه مبتلا نمی‌شد.

ناچار خدمت امام صادق علیه‌السلام رسید و گفته‌های مردم که باعث ناراحتی‌اش شده بود را برای حضرت بازگو کرد. امام علیه‌السلام فرمود: انگشت‌های مؤمن آل فرعون به هم چسبیده و بی‌حرکت بود. او در موقع سخن گفتن بدون احساس ضعف و انکسار، دست معیوب خود را به‌سوی مردم دراز می‌کرد و می‌فرمود: از فرستادگان خدا پیروی کنید؛ یعنی بدون تزلزل روحی، مردم را دعوت به پیروی از انبیاء الهی می‌کرد.

امام با بیان این قصه روحیه شاگردش را تقویت کرد و فهماند که به خاطر عوارض این‌چنینی که پیش می‌آید نباید روحیه انسان تضعیف شود و از مردم کناره‌گیری کند. البته نقش خانواده و جامعه در این امور و تقویت روحیه و امیدوار کردن و مؤثر دانستن او بسیار مهم است. پدر و مادر در ساختن شخصیت جوانان اثر فراوان را دارند بعد مدرسه و محیط و دوستان و عوامل دیگر.

امام ‌باقر علیه‌السلام‌ فرمودند: فرزندان با صلاحیت اخلاقی پدران خود، از خطر انحراف مصون می‌مانند؛ و البته نقش مکنت مالی و کفاف مخارج زندگی هم در آرامش روحی و تربیت و شخصیت فرد بی‌تأثیر نیست. امام کاظم علیه‌السلام فرمودند: خوش به حال کسی که باایمان است و برای گذران زندگی درآمد کافی دارد.

گاهی فقر و محرومیت در تزلزل شخصیت جوان و احساس کمبود و عقب‌افتادگی او بی‌تأثیر نیست. البته گاهی ثروت پدر که در مسیر درست و با برنامه مصرف نشود هم اثر بد و مخرب بر شخصیت جوانان می‌گذارد و از او شخصی تنبل و تن‌پرور و یاغی درست می‌کند.

به‌هرتقدیر صفات اخلاقی والدین بر روی فرزندان تأثیر مستقیم دارد، پدر و مادر تندخو فرزند عصبانی درست می‌کند. پدر و مادر بخیل فرزند بخیل و حریص درست می‌کند و اگر شجاع و باعفت و کریم و عزیز باشند فرزندانشان همان خواهند شد.

اما مهم‌تر از همه این‌ها نقش حاکمان جامعه است. زمامداران در تربیت افراد جامعه نقش بسیار مهمی دارند به حدّی که امیرالمؤمنین‌ علیه‌السلام فرمود: مردم در روش‌های اخلاقی و رفتاری به حاکمان خود بیشتر شبیه هستند تا به پدران خود.

بنابراین مدیر یک مجموعه که تعدادی جوان را در اختیار دارد در تکون شخصیت آنان مهم‌ترین نقش را دارد که آن‌ها را انسان‌های عادل و بافضیلت و بااخلاق بار بیاورد یا برعکس.

با توجه به اینکه فرصت نوجوانی و جوانی به‌سرعت سپری می‌شود، نباید آن را از دست داد و یا به اموری که کمتر اهمیت دارد پرداخت که در آینده چیزی جز افسوس برای شخص نخواهد داشت. امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: کسی که خویشتن را به کارهای غیرضروری سرگرم کند با این عمل، کارهای ضروری خود را ضایع و تباه کرده است. باید برنامه داشت اولویت‌بندی کرد و با مدیریت زمان پیش رفت.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّالعالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین اهل فریب و فریب‌کاری نیستند، مگر مواردی را که شرع اجازه داده است مثل حیله جنگی. امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۲۵۱ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: «الْوَفَاءُ لِأَهْلِ الْغَدْرِ غَدْرٌ عِنْدَ اللَّهِ وَ الْغَدْرُ بِأَهْلِ الْغَدْرِ وَفَاءٌ عِنْدَ اللَّهِ». وفادارى نسبت‌به فریب‌کاران، خود نوعی فریب‌کارى در پیشگاه خداست؛ و فریب‌کارى نسبت به ‌فریب‌کاران، وفادارى در پیشگاه خداست.

این بیان حضرت تذکر به این نکته است که وفاداری به پیمان تا وقتی است که طرف مقابل فریب‌کاری نکند. یهود از اول کارشان عهدشکنی و برخلاف پیمان عمل کردن بود. یهود بنى قینقاع با رسول خدا عهدى بستند و بعد تصمیم بر پیمان‌شکنی داشتند که خداوند، حضرت را با خبر کرد و دستور داد تا با آنان بجنگد و به خاطر پیمان‌شکنی‌شان آنان را مجازات کند، چون وفادارى به آنان، بى‏وفایى به پیمان با خدا بود. خدای تعالی توفیق دهد همه ما وفادار به دستورات خدا باشیم و تقوای الهی را در همه حالات و مراحل زندگی و رعایت کنیم.

سال‌های قبل، از ۸ آبان روز شهادت شهید فهمیده تا ۱۳ آبان که سالگشت شهادت دانش آموزان بود را هفته نوجوان و روز بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری کردند، اما دو روز دیگر که هرکدام حادثه دل‌خراش و تلخی در آن اتفاق افتاد به این ایام اضافه شد؛ ۶ آبان شکنجه و شهادت مظلومانه آرمان علی وردی و ۱۲ آبان شهادت به روش قتل صبر ‌که عده‌ای دور کسی را بگیرند و هر کس با حربه‌ای بزند تا او را به شهادت برساند‌ شهید روح‌الله عجمیان است؛ که دوستان فرهنگی استان نام هفته «آرمان روح‌الله» را اضافه کردند و برای روزهای ۶ تا ۱۳ آبان برنامه دارند.

و این روزها و شهادت‌ها هرکدام پیام خاص خود را دارد و نشان می‌دهد که نوجوان و جوان پرورش‌یافته در دل انقلاب، در زمان، وظیفه‌اش را به‌خوبی انجام می‌دهد؛ یعنی در برهه انقلاب اسلامی تا پیروزی در عرصه حاضر بوده و شهید داده و ۱۳ آبان خلق کرده و بعد از پیروزی و فعالیت برای تثبیت و دفاع از ارزش‌های انقلاب حاضر بوده و در دفاع مقدس شرکت کرده و حماسه آفریده، شهید پناهی‌ها و فهمیده‌ها و محمدی‌ها که ۳۶۰۰۰ شهید دانش‌آموز، گواه فهم دقیق و مسئولیت‌پذیری نوجوانان را نشان می‌دهد.

و در ادامه حرکت انقلابی و جهادی در عرصه‌های خدمت‌رسانی در قالب بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی و در کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان حاضر بوده و اگر جایی برای نجات کسی باید از جان مایه می‌گذاشته دریغ نکرده مثل علی لندی نوجوان اهل ایذه که خودش را فدا کرد تا آن خانم را نجات دهد.

و در زمان دفاع از حریم حرم مدافع حرم شده و شهید داده مثل حججی و در دفاع از احکام الهی و ناموس شهید داده مثل خلیلی و الداغی و برای حفظ امنیت هم حاضر بوده و شهید داده است.

و این حرکت عظیم در گام دوم انقلاب که برای تمدن سازی باید جامعه پردازی کرد از اهمیت ویژه برخوردار است چون جامعه پردازی بدون وجود نوجوان و جوان مؤمن تراز مشکل خواهد بود. باید به این نسل بیش‌ازپیش توجه کرد و نگذاشت هویتش را از او بگیرند.

نوجوانان کشور ما ذخیره‌های ارزشمندی هستند که دشمنان تلاش می‌کنند تا ایمان و امید و هویت نوجوان ما را بگیرند و با زمین‌گیر کردن آنان، چرخ‌های پیشرفت کشور را از کار بیندازند. لذا سرمایه‌گذاری فراوانی برای جذب و تأثیرگذاری بر فکر و عقیده آنان دارند تا امثال آن‌ها تکرار نشوند و فکر می‌کنند موفق شده‌اند؛ اما وقتی جریانی خاص به وجود می‌آید و سیل و خروش نوجوانان و بعد حمایت و سخنان آنان در دفاع از ارزش‌های الهی را می‌شنوند و می‌بینند، می‌فهمند هرچه رشته بودند پنبه شده تا مدت‌ها به محاق می‌روند؛ تا طرح جدیدی بریزند و نقشه جدیدی بکشند.

خود نوجوانان و دانش آموزان با هوشمندی تا امروز دشمنان را مأیوس کرده‌اند و در آینده هم به فضل خدای تعالی این‌گونه خواهد بود. حضرت آقا در بیانی خطاب به نوجوانان فرمودند: «شما نوجوانان می‌توانید بر ترفند دشمن فائق بیایید و از سختی‌ها و موانع عبور کنید و این کشور را برسانید به آن نقطه‌ای که مطلوبِ آرمان‌های اسلامی و انقلابِ اسلامی است و این ان‌شاءالله اتّفاق خواهد افتاد به کوری چشم دشمن. نوجوان‌های عزیز، بچه‌های عزیز من! شماها و نسل شما همان نسلی هستید که این کشور را ان‌شاءالله به اوج خواهید رساند». این نظر حضرت آقا درست و می‌بینیم که دارد انجام می‌شود.

چقدر صهیونیست‌های پلید و کودک کش تلاش می‌کنند که تفکر شهدای نوجوان ما توسعه پیدا نکند. فکری که می‌فهمد وظیفه‌اش الان چیست و اقدام می‌کند. فرعون صفت، کودک کشی می‌کنند تا شاید ریشه این نسل کنده شود اما غافل از رویش‌های جدید و محکم‌تری هستند که آنان را نابود خواهد کرد.

مطلبی عرض کنم، رژیم جعلی صهیونیستی از سال ۱۹۷۸ یعنی ۱۳۵۷ جنوب لبنان را اشغال کرد. ۳۰ هزار تفنگدار اسرائیلی با هواپیماهای جنگنده و ناوچه‌های دریایی و صدها تانک و نفربر و همکاری مزدوران داخلی در لبنان مستقر شدند؛ و چندین سال در لبنان، به کشتار بی‌گناهان، تخریب منازل، کوچ دادن غیرنظامیان و بمباران روستاها پرداختند.

در سال ۱۹۸۲ یعنی ۱۳۶۱ بیروت پایتخت لبنان را در عرض ۳ روز به اشغال درآوردند و صدها پایگاه نظامی در لبنان مستقر کردند و هر جا اراده می‌کردند، افراد را می‌دزدیدند و می‌کشتند و هیچ‌کس جلودار آن‌ها نبود.

ناامیدی تمام لبنان را گرفته بود و آینده برای آنان کاملاً تیره بود و خود را فلسطین دوم می‌دیدند که جوانی شیعه ۱۸ ساله‌ لبنانی به نام احمد قیصر به همراه دو تن از دوستانش اولین عملیات شهادت‌طلبانه حزب‌الله را انجام داد. با ماشینی پر از مواد منفجره به ساختمان ۸ طبقه مقر صهیونیست‌ها در صور حمله کرد و ۱۴۱ افسر و سرباز اسرائیلی را به هلاکت رساند. اسرائیل شوکه شد و در بهت فرورفت. آن روز را روز شهید نامیدند و سید حسن گفت این عملیات اشغالگران رژیم صهیونیستی را بر روی ریل شکست قرار داد.

در ادامه این حملات شهادت‌طلبانه و چریکی، اشغالگران صهیونیست پس از ۱۸ سال لبنان را در سال ۲۰۰۰ یعنی سال ۷۹ درحالی‌که از ترس، اجاق‌گازهای خود را روشن گذاشته بودند، از لبنان فرار کردند و لبنان آزاد شد. این نوجوان شد الگویی که از ایران گرفته بود.

همین راه ادامه دارد؛ ۲۰ روز از طوفان الاقصی با بیش از ۷ هزار شهید می‌گذرد و همچنان غزه، مقاوم و استوار و با توکل بر خدای تعالی و انجام دستورات قرآنی با امید به آینده بدون صهیونیست‌ها، یک‌تنه روی پای خود ایستاده و مظلومانه مقاومت می‌کند و چهره پلید غاصبان و مقصران اصلی همه این جنایات را به جهان نشان می‌دهد.

بخش عمده موفقیت‌های این روزهای غزه و فلسطین مربوط می‌شود به باوری که حماس از محور مقاومت پیدا کرد که حمایت ایران و سوریه و لبنان تکلیفی بوده و در آن منفعت‌طلبی ندارند لذا از دوستی با اعراب سازش‌کار منطقه دست کشیدند و با محور مقاومت هم‌پیمان و هم جبهه شدند.

در جریان طوفان الاقصی هم بیشترین حمایت و کمک را محور مقاومت کرده است و البته غربی‌ها تلاش می‌کنند تا از اتفاقات پیش‌آمده به نفع خودشان استفاده کنند و رژیم غاصب بااینکه مدیریت جنگی با آمریکاست هم می‌خواهد هر جور شده پای آمریکا را در منطقه جنگی باز کند و او را مستقیماً به میدان بیاورد.

اما به فضل خدا کشورهای خط مقاومت باهم علیه رژیم صهیونیستی یک‌صدا شده‌اند. بلکه بالاتر همه مردم جهان با قومیت‌های مختلف و مذهب‌های گوناگون با فلسطینیان همراه شده و هم دردی می‌کنند. ولو دولت‌هایشان ممانعت می‌کنند، امروز شعار همه مردم آزاده دنیا مرگ بر اسرائیل است.

همان‌طور که آقا فرمودند: وجدان بشریت در مسئله فلسطین تکانی خورده است و بیدار شده است که منشأ این بیداری انقلاب اسلامی است؛ ولی متأسفانه دولت‌ها و سازمان‌ها هنوز در خوابند یا دوست دارند که خواب باشند. غیر از ایران که دولت و ملت باهم هستند، هنوز هم ملت‌های جهان بخصوص مسلمین از دولت‌هایشان در حمایت از فلسطین جلو هستند.

در داخل به تعدادی بچه مزلف بی بوته که تمام همّ آن‌ها در چریدن در دنیا خلاصه می‌شود نگاه نکنید که شعارهایی می‌دهند که به همان چیزی هم که می‌گویند اعتقاد ندارند؛ و الا برای اعتلای ایران قدم مثبتی برمی‌داشتند و جانی می‌دادند. مگر نمی‌گویند جانم فدای ایران! یک جانی بدهند لااقل.

با طوفانی که در غزه برپا شد فقط به حوزه امنیت و دفاعی رژیم منحوس خسارت وارد نشد بلکه همان‌طور که آقا فرمودند همه‌چیز خود را از دست دادند. این طوفان ساختار اقتصادی صهیونیست‌ها را متلاشی کرده است و هرروز که طول بکشد آنکه بیشترین ضرر را می‌کند رژیم جعلی است.

از ویژگی‌های مهم این طوفان این است که خود مردم فلسطین برای احقاق حق خود با اتحاد کامل و منسجم با فراهم کردن عده و عده و توکل به خدای تعالی به میدان آمده‌اند. بدبختی اسرائیلی‌ها وقتی تکمیل می‌شود که کرانه باختری جدی‌تر وارد عرصه جنگ شود و تمرکز رژیم صهیونیستی را از بین ببرند. رژیمی که روزی به‌عنوان نماد قدرت، مطرح بود امروز توان ایستادن در مقابل یک گروه از گروه‌های فلسطینی را هم ندارد.

یمن هم آرام‌آرام وارد عرصه می‌شود و از شمال فلسطین هم لبنان با موشک‌های نقطه زن خود آماده است تا نفس کودک کشان ببرند و انتقام خون‌های ریخته شده گرفته شود. روز پیروزی نزدیک است. ان‌شاءالله.

این چند روز ورزش‌کاران عزیزمان که به ورزش‌های پاراآسیائی هانگژو رفته‌اند افتخاراتی کسب کرده‌اند که به همه آنان تبریک عرض می‌کنم بعضی‌ها هم البرزی بودند؛ و نشان می‌دهد که اگر عزم و همتی در کار باشد پرچم ایران در این میادین همیشه بالاست.

در خبرها ۲۶ مهر پایان تحریم‌ تسلیحاتی و موشکی و بعض افراد سازمان ملل اعلام شد؛ و ایران می‌تواند بدون محدودیت با کشورهای دیگر خریدوفروش ادوات نظامی داشته باشد و این یعنی ضربه‌ای مهلک به پیکره مستکبرینی که تلاش دارند ایران نتواند حرکتی در این زمینه‌ها داشته باشد.

 برای اینکه بتوانند از رژیم صهیونیستی دفاع کنند به جامعه جهانی القاء می‌کنند اگر ایران دسترسی به سلاح داشته باشد بی‌ثباتی جهانی به وجود می‌آید درحالی‌که تمام دنیا را همین‌ها به‌هم‌ ریخته‌اند و کشورها را به جان هم انداخته‌اند.

 وزیر خارجه آمریکا گفته بود: موشک‌های ایران تهدیدی برای اسرائیل و کشورهای عربی خلیج‌فارس هستند. مزخرف میگویند؛ یعنی خودشان دارند اقرار می‌کنند که تهدید برای اسرائیل است. مکرر گفته شده رهبر معظم انقلاب و مسئولین کشور گفته‌اند که ما تهدیدیم برای اسرائیل. در جهان و بخصوص در منطقه، ام‌الفساد آمریکاست و ما مرگ او را از خدای تعالی طلب می‌کنیم.

چه کسی امروز برای این نسل‌کشی آشکار و جنایات هولناکی که وهن بشریت است را می‌بیند و حمایت می‌کند و سلاح بیشتر می‌دهد برای کشتار بیشتر؟ غیر از آمریکاست؟ آنچه مسلم است و سنت خدا هم بر آن استوار است این است که مظلوم می‌ماند و ظالم قطعاً رفتنی است.

معلوم است که دشمن دنیاطلب در مقابل مردمی که شهادت طلبند نمی‌تواند مقاومت کند. دیدن صحنه‌هایی که از غزه می‌آید سخت است اما چون نتیجه‌ای مبارک دارد باید گفت و ما رایت الا جمیلا. بعضی مواظب تحلیل‌هایی که می‌کنند باشند. قطعاً این مبارزه با تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق شروع‌شده و با برنامه، مرحله‌به‌مرحله تا حصول نتیجه نهائی ادامه خواهد داشت. ان‌شاءالله.

چند نکته راجع به ورزش عرض کنم. باید همه به ورزش اهمیت بدهیم و با فراهم کردن امکانات ورزشی مناسب برای عموم شهروندان و توسعه گفتمان ورزش همگانی، به شادابی و نشاط جامعه، بیشتر شدن سلامتی و از بین رفتن بخشی از بیماری‌ها کمک کنیم.

نقش تبلیغات بخصوص صداوسیما در اینجا معلوم است. ما توان اینکه در ورزش قهرمانی موفقیت‌های چشمگیر داشته باشیم را داریم اما با بعض موانع مواجه هستیم که با کمی همت مسئولین و مردم نتایج خوب به دست خواهد آمد.

لازم است در امر ورزش چون منابع دولتی محدود است، خیرین جدی‌تر وارد عرصه شوند و در مناطق محروم اماکن ورزشی را ایجاد و یا توسعه دهند و البته تشویق واقفین به وقف اماکن ورزشی خیلی کار خداپسندانه و اثرگذاری است.

حتماً استعدادها شناسایی و بر روی آنان سرمایه‌گذاری ویژه شود. سازمان امور مالیاتی برای تشویق خیرین و واقفینی که سرانه ورزشی را زیاد می‌کنند مساعدت مالیاتی داشته باشد؛ مثلاً می‌توانند اگر کسی آمد آنجا کمک کرد، مالیاتش را کم کنند و تخفیف بدهند. به هر جهت ما احتیاج به این زیرساخت‌های ورزشی در کشور و استان داریم. ان‌شاءالله انجام شود.

 ۸ آبان روز پدافند غیرعامل است. البته شما اصل مطلب و درست مطالب را قبل از بیان بنده از سردار قمی که قبل از خطبه‌ها برای شما سخن گفتند را قبلاً شنیدید و بهره لازم را بردید.

بنده هم عرض می‌کنم که در سال ۸۲ به‌فرمان حضرت آقا این سازمان تشکیل شد و مأموریتش دفاع بدون اسلحه از مردم و حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی و ایجاد لایه‌های دفاعی در برابر انواع تهدیدات است.

البته امنیت در ایران اسلامی مردم پایه است پس پایدار است و شهادت مدار است پس مقدس است و در هیچ کجای دنیا امنیت این‌گونه نیست. تلاش همه‌جانبه و گسترده دشمنان به سرکردگی شیطان بزرگ برای ناامنی ایران تا امروز به فضل الهی و دعاهای امام عصر ارواحنا فداه بی‌اثر بوده است و ما تا تکیه و توکل بر خدا داریم و بصیرت و هوشیاری و ولایتمداری خود را حفظ کنیم، امنیت برقرار است و آسیبی به کشور نمی‌رسد. ان‌شاءالله.

۱۰ آبان سالگشت شهادت آیت‌الله قاضی طباطبائی اولین شهید محراب توسط منافقین در سال ۵۸ است.

آرام‌آرام به انتخابات مهم این دوره نزدیک می‌شویم؛ و تلاش همه باید این باشد تا چهار مؤلفه‌ای که حضرت آقا تأکید کردند محقق شود. مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت؛ که از همه این‌ها مهم‌تر مسئله مشارکت در انتخابات است که باید به آن توجه بیشتری کنیم.

مشارکت حداکثری برای امنیت ملی بسیار مهم است. برای مدیران، برنامه ریزان، مجریان، مشارکت اهمیت ویژه‌ای دارد؛ بنابراین همه دوستان باید تلاش کنند که مسیر مشارکت حداکثری تقویت شود. هر کس به‌اندازه خودش در هرجایی که قرارگرفته با هر مسئولیتی که بر عهده‌اش است باید تلاش کند مشارکت بالا بیاید.

من در نوبت دیگری مفصل راجع به مشارکت عرض کردم. بازهم مطالبی را در آینده به فضل خدای تعالی و توفیق الهی و قید حیات خدمت شما عرض خواهم کرد. این نوبت می‌خواهم تذکری را بدهم و آن این است؛ هر کاری که مشارکت مردم را به خطر می‌اندازد جلویش باید گرفته شود. امکان دارد بعضی وقت‌ها در چینش افراد در بعضی از جاها این مشارکت به خطر بیفتد که جلوی این کار باید گرفته شود. تقوا و حقوق الناس را به‌دقت رعایت کنید. سربسته نکته‌ای را عرض کردم. اگر لازم شد در نوبت دیگر شفاف‌تر بیان خواهم کرد.

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.