در خطبه‌های نماز جمعه کرج مطرح شد:

جامعه اگر متفرق باشد نمی‌توان تمدن سازی کرد / پیوند اجتماعی قوی در بین آحاد جامعه برقرار شود / جهان در آینده‌ای نزدیک تحت مدیریت تفکر اهل‌بیت علیهم‌السلام اداره خواهد شد / با قلم به مزدان بی‌شرافتی که مثل پیاده‌نظام صهیونیست‌ها عمل می‌کنند و قلم می‌زنند اقدام قانونی و قاطع داشته باشید / آمریکا باید تاوان کارها و کمک‌هایی که می‌کند را بپردازد / قدردانی امام‌جمعه کرج از سیاست‌های دیپلماسی فعالانه دولت انقلابی در حمایت از مقاومت / امروز سازمان ملل با این نوع عملکردش ننگ بشر است

کارشناس روابط عمومی ۲۸ مهر ۱۴۰۲ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و هشتم مهرماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و هشتم مهرماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه امروز جمعه ۲۸ مهرماه مصادف است با چهارم ربیع‌الثانی ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی؛ امامزاده با بصیرت، ولایت مدار و انقلابی، بیان داشت: در خاطرات مرحوم آیت‌الله‌العظمی بهجت نقل می‌شود که یکی از شخصیت‌هایی که ایشان ارادت خاص داشت عبدالعظیم حسنی بود؛ که فرزند ایشان می‌گوید ما هر وقت مسافرت می‌رفتیم مسیرمان هر وقت از تهران بود، چه در رفت و چه در برگشت ایشان اصرار داشت که به زیارت حضرت عبدالعظیم برویم؛ نمی‌شد وارد تهران بشویم و به زیارت نرویم. بعد خود ایشان می‌گوید پدرم می‌فرمودند: «اگر اهل تهران هفته‌ای یک مرتبه به زیارتش نروند جفا کرده‌اند»؛ یعنی جایگاه این‌گونه دارد. کسانی که مقیدند به تشرف به محضر شریف حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام این را درک کرده‌اند.

حرم حضرت عبدالعظیم به‌مثابه عتبات عالیات است

وی در ادامه بابیان اینکه بزرگواری تعبیر زیبایی داشت که حرم حضرت عبدالعظیم به‌مثابه عتبات عالیات است؛ یعنی شما به زیارت که می‌روید یکجا نرفته‌اید، گفت: چون ایشان به امام مجتبی منتسب و بزرگ سادات حسنی است، در دوران امام جواد و امام هادی شخصیت حسنی که وجود داشت ایشان بود، امروز هم در ایران جلیل‌القدرترین نواده امام حسن مجتبی علیه‌السلام، حضرت عبدالعظیم حسنی است پس بوی بقیع می‌دهد اولاً. از طرف دیگر حرمش حسینی است؛ چون روایتی است در کامل الزیارات که فرموده است اگر به زیارت ایشان بروید مثل این است که به زیارت حسین علیه‌السلام رفته‌اید که در زیارت‌نامه هم دارد؛ پس بوی حرم حسین علیه‌السلام می‌دهد. از طرف دیگر وقتی امامش او را حقاً ولی خودش می‌داند امام جواد و امام هادی، بوی سامرا و کاظمین می‌دهد. از اصحاب درجه‌یک امام جواد علیه‌السلام است و در روایتی دارد که امام هادی به یکی از شیعیان ری فرمود هر وقت مشکلی داشتید خدمت عبدالعظیم برس و سلام من را به ایشان برسان. همین‌طور اگر ادامه بدهیم فرزند امیرالمؤمنین است بخشی از کلمات امیرالمؤمنین را ایشان در یک کتاب جمع‌آوری کرده است پس بوی امیرالمؤمنین را هم می‌دهد.

زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام را جزو برنامه‌هایتان قرار دهید

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه زیارت ایشان را جزو برنامه‌هایتان قرار دهید و هرچند مدت یک‌بار برنامه داشته باشید با برنامه به زیارت بروید، عنوان کرد: امامزاده‌ها را نباید از دست داد. استان البرز لااقل ۸۰ امامزاده دارد. آیا امامزاده‌های شهر را می‌روید سر بزنید؟ باید برنامه داشته باشید. این‌ها روی روح انسان اثرگذار است.

جامعه اگر متفرق باشد نمی‌توان تمدن سازی کرد / پیوند اجتماعی قوی در بین آحاد جامعه برقرار شود

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به اینکه دوم آبان مصادف با هشت ربیع‌الثانی یا ۱۰ ربیع‌الثانی ولادت امام عسکری علیه‌السلام است، اظهار داشت: مکرر عرض شد که در مسیر تمدن نوین اسلامی در حال حرکت هستیم. این اتفاقاتی که رخ می‌دهد سرفصل‌های تحقق همین تمدن است. یکی از مهم‌ترین موضوعات مربوط به تمدن اسلامی این است که آمادگی و شرایط لازم برای زندگی در چنین موقعیتی را همه ما به دست بیاوریم؛ یعنی پیوند اجتماعی قوی در بین آحاد جامعه برقرار شود. جامعه اگر متفرق باشد نمی‌توانند تمدن سازی کنند. افراد جامعه هم شرایط لازم را برای خودشان باید به وجود آورده باشند تا بتوانند از موهبت زندگی در آن مرحله بهره‌مند شوند و در آرامش و امنیت به سر ببرند.

اهل‌بیت علیهم‌السلام به زندگی اجتماعی و تقویت رابطه‌های انسانی تشویق می‌کردند

وی یادآور شد: اگر به کلمات اهل‌بیت علیهم‌السلام توجه کنیم می‌بینیم که همه آن‌ها تشویق کردند به زندگی اجتماعی و تقویت رابطه‌های انسانی و از بین بردن هر چیزی که مانع می‌شود پیوند بین افراد به هم بخورد؛ یعنی همان زیست تمدنی یعنی همان روش زندگی که باید در تمدن نوین داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه امام عسکری علیه‌السلام به‌خصوص به این نکات بیشتر توجه می‌دادند، گفت: مثلاً در تفسیر آیه ۸۳ سوره مبارکه بقره که فرمود «قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً» ایشان فرمودند: «یعنی با همه مردم چه مؤمن و چه مخالف به زبان خوش ‌سخن بگویید. مؤمن به هم‌مذهبان روی خوش نشان می‌دهد و با مخالفان با مدارا سخن می‌گوید تا به ایمان جذب شوند؛ و حتی اگر نشدند با این رفتار از بدی‌های آنان در حق خود و برادران مؤمنش پیشگیری کرده است». حالا مخالفان چه کسانی هستند، برای شما روشن است. حضرت، جامعه شیعی را به جذب حداکثری تشویق کرده است. در مورد مخالفین هم به زندگی بر اساس ایمان تذکر داده است؛ تا این حال در افراد جامعه به وجود نیاید مقدمات زندگی در آن تمدن فراهم نشده است.

افراد جامعه باید دارای فضائل اخلاقی باشند تا بتوانند تمدن ساز باشند

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: اینکه می‌بینیم حضرت آقا در سخنرانی‌شان فرمودند برای رسیدن به تمدن نوین، شیعه و سنی باید در کنار هم باشند یک‌قسمتی همین را در برمی‌گیرد که با مخالفین باید باایمان بود و جذب حداکثری باید داشت. تا این حال در افراد جامعه به وجود نیاید آن زندگی و تمدن محقق نمی‌شود. افراد جامعه باید دارای فضائل اخلاقی باشند تا بتوانند تمدن ساز باشند.

وی در ادامه به روایت دیگری از امام عسکری علیه‌السلام از کتاب اعلام الدین پرداخت و گفت: ««مَنْ کَانَ الْوَرَعُ‌ سَجِیَّتَهُ‌ وَ الْکَرَمُ طَبِیعَتَهُ وَ الْحِلْمُ خَلَّتَهُ کَثُرَ صَدِیقُهُ وَ الثَّنَاءُ عَلَیْهِ وَ انْتَصَرَ مِنْ أَعْدَائِهِ بِحُسْنِ الثَّنَاءِ عَلَیْهِ» هر که پارسایى، خصلت او باشد و کرَم و بخشندگى، سرشتش و بردبارى، خُویَش، دوستانش و ستایش گویان او بسیار گردند و با ستایش بسیار از وى، از دشمنانش انتقام بگیرد». این‌ها مربوط به جامعه مسلمین است؛ اما در مقابل مستکبرین و معاندین و متجاوزین چگونه باید بود؟

پیروزی انقلاب اسلامی مسیر تمدن سازی اسلامی را سرعت بخشید

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در راستای تحقق اهداف انبیا و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام مسیر تمدن سازی اسلامی را سرعت بخشید درنتیجه دشمنی‌های دشمنان شفاف‌تر شد، گفت: هرچه موفقیت‌های ایران اسلامی انقلابی بیشتر شد، حقد و کینه دشمنان بیشتر شد؛ و وقتی این فکر و اندیشه از ایران به کشورهای دیگر سرایت کرد انگیزه برای مهار و توقف و اضمحلال انقلاب بیشتر شد. این‌همه جنایات و دست‌درازی‌ها و ممانعت‌ها و امثال این‌ها در ایران و بلاد اسلامی برای این است که این تفکر توسعه پیدا نکند؛ این تفکر عالم‌گیر نشود؛ اما نمی‌دانند که کار از کار گذشته و با سرعت مقبولی در حال پیشروی است. البته باید مسلمین و کشورهای اسلامی توجه بیشتر داشته باشند و منسجم‌تر عمل کنند.

در این پیچ تاریخی برنده اصلی مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است/ جهان در آینده‌ای نزدیک تحت مدیریت تفکر اهل‌بیت علیهم‌السلام اداره خواهد شد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه این عملیات ناجوانمردانه و سبوعانه نسبت به مسلمین و به‌خصوص این روزها در فلسطین برای زمین‌گیر کردن این تفکر است، اظهار داشت: آن‌ها فهمیدند که در این پیچ تاریخی برنده اصلی مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است و جهان در آینده‌ای نزدیک تحت مدیریت تفکر اهل‌بیت علیهم‌السلام اداره خواهد شد. لذا با تمام قوا وارد میدان شدند.

با قلم به مزدان بی‌شرافتی که مثل پیاده‌نظام صهیونیست‌ها عمل می‌کنند و قلم می‌زنند اقدام قانونی و قاطع داشته باشید

وی در ادامه بابیان اینکه با این جنایت اخیر که بیمارستان را مورد هدف قرار دادند و دل مردم جهان را سوزاندند، نام خودشان را به‌عنوان ننگ بشریت ثبت کردند، گفت: نه‌فقط آن‌ها بلکه همه‌کسانی که حمایت کردند و دفاع کردند و حتی آن‌هایی که سکوت کردند. امروز بنده از دستگاه‌های نظارتی و قانونی به نیابت از مردم شریف و متدین می‌خواهم با این قلم به مزدان بی‌شرافتی که در داخل نظام مثل پیاده‌نظام صهیونیست‌ها عمل می‌کنند و مطلب می‌نویسند و قلم می‌زنند و برخلاف دستورات اسلامی عمل می‌کنند، اقدام قانونی و قاطع داشته باشند.

جنایاتی که امروز در غزه و مناطق مختلف فلسطین انجام می‌گیرد بخشی از آن متوجه آمریکاست / مسئولین آمریکایی باید پاسخگو باشند

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند: «آمریکا هدایت‌کننده اصلی رژیم غاصب است»؛ و رئیس‌جمهور آمریکا با سفر به سرزمین‌های اشغالی عملاً نشان داد که گفته آقا حق است؛ و بیان حضرت آقا را عملاً تائید کرد؛ بنابراین جنایاتی که امروز در غزه و فلسطین و مناطق مختلف فلسطین انجام می‌گیرد بخشی از آن متوجه آمریکاست. مسئولین آمریکایی باید پاسخگو باشند و همان‌طور که آقا فرمودند باید مورد محاکمه واقع شوند.

آمریکا باید تاوان کارها و کمک‌هایی که می‌کند را بپردازد

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه اگر موشک و تسلیحات پیشرفته ندهد و از اسرائیل حمایت و کشورهای دیگر را هم وادار نکند به کمک کردن، هرگز نمی‌تواند رژیم صهیونیستی روی پای خودش بایستد، گفت: برای همین آمریکا هم باید تاوان کارها و کمک‌هایی که می‌کند را بپردازد. مکرر عرض شد که اسرائیل کلب معلم است. سگ تعلیم‌دیده است که دستور ارباب خودش آمریکا را اجرا می‌کند. البته اجازه دارد که گاهی مستقل عمل کند اما قلاده‌اش به دست آمریکاست. اسرائیل همیشه مثل یکی از ایالات آمریکا بوده. مثل او عمل کرده چون جغرافیای سیاسی مستقلی ندارد.

قوم یهود اساساً خوار و ذلیل هستند

وی در ادامه بابیان اینکه اساساً قوم یهود خوار و ذلیل هستند، گفت: یک‌بخشی به خاطر همین وابسته بودن است که قرآن از آن به‌عنوان مسکنت نام می‌برد. مسکنت معنایش فقیر بودن نیست؛ بلکه وابسته بودن و زیر سلطه بودن است. خداوند بر این قوم مثل سکه ضرب کرده است مسکنت را. «ضُرِبَت عَلَیهِمُ المَسکَنَهُ» این‌ها ناچارند که تحت امر باشند. بدون وابستگی نمی‌توانند ادامه حیات بدهند.

قدردانی امام‌جمعه کرج از سیاست‌های دیپلماسی فعالانه دولت انقلابی در حمایت از مقاومت

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز تأکید کرد: اینجا باید از رویکرد دولت انقلابی و سیاست‌های دیپلماسی که فعالانه در میدان حمایت از مقاومت، عملاً وارد شدند و راهبرد انقلاب اسلامی در دفاع از مظلومان عالم را قاطعانه و بدون لکنت پیگیری می‌کنند تشکر و قدردانی کنیم.

ما می‌خواهیم که شکل غرب آسیا با محو غده سرطانی اسرائیل کاملاً عوض شود

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مستکبرین و سفاکان ادعا می‌کنند که می‌خواهند شکل خاورمیانه را تغییر دهند، گفت: اتفاقاً ما و مردم دنیا و محور مقاومت هم همین تغییر را می‌خواهیم که شکل غرب آسیا با محو غده سرطانی اسرائیل کاملاً عوض شود.

وی در ادامه اذعان داشت: خیلی جالب است که روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی اخیراً هیچ خوب نبود. رئیس‌جمهور آمریکا حتی اجازه دیدار به این مردک نتانیاهو نمی‌داد. حالا بلند شده می‌آید برای دیدن این جریان. این عملیات روانی است؛ شاید بتوانند به نیروهایشان روحیه بدهند؛ و الا خودشان هم می‌دانند که با این کارها آبرویی که از آن‌ها رفته برنمی‌گردد. حالا هی ۵۰ بار بیا و برو به دیدنش و نفس مصنوعی بده؛ اتفاقی نمی‌افتد.

این‌ها نصرت الهی را توجه ندارند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: خیلی خودشان را ازنظر اطلاعاتی و سرویس‌هایی که در اختیار داشتند و ابزار مدرنی که استفاده می‌کردند بزرگ جلوه داده بودند در دنیا، اما توجه به نصرت الهی نداشتند که اگر خدا اراده کند این مجموعه امنیتی و اطلاعاتی کارکشته را به خواب می‌برد که تعدادی اندک از رزمنده‌های دوره‌دیده که چیزی از آن تجهیزات و قدرت را در اختیار ندارند، بتوانند هزار نفرشان از بین این‌ها عبور کنند و بروند هزار نفر را اسیر کنند و بیاورند؛ و حتی شنودهایشان نشنود و حسگرهای اطلاعاتی امنیتی‌شان حس نکند. این‌ها نصرت الهی را توجه ندارند؛ به ابزارشان دقت می‌کنند.

سازمان ملل متحد تا امروز در خدمت قدرت‌ها بوده و حقوق بشر را از بین برده است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه همین روزها سالگشت تأسیس سازمان ملل متحد است، گفت: خب چرا این سازمان تأسیس شد؟ مأموریتش چه بود؟ آیا تا امروز توانسته خدمتی کند به ملل جهان؟ متأسفانه تا امروز در خدمت قدرت‌ها بوده و حقوق بشر را از بین برده. ظلم را نهادینه کرده و صدای مظلومین را در گلو خفه کرده.

امروز سازمان ملل با این نوع عملکردش ننگ بشر است

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: در این جنایات و نسل‌کشی‌هایی که این روزها دارد انجام می‌شود واضح در جلوی چشم جهانیان کودک‌های بی‌گناه را می‌کشند این سازمان ملل کجاست؟ حتی اگر گاهی صدایی هم بلند شود با قلدری مستکبرین صاحب‌رأی، این را وتو می‌کنند. اگر راست می‌گویید این رژیم جعلی که کودکان و غیرنظامیان را می‌کشد و به مراکزی که تحت نظارت خود شماست حمله می‌کند و بمب‌های ممنوعه فسفری بر سر مردم بی‌گناه می‌ریزد و آب و دارو و غذا را بر روی آنان قطع می‌کند را لااقل محکوم کنید. امروز این سازمان با این نوع عملکردش ننگ بشر است.

این‌ها در طول تاریخ حیاتشان دنبال زیر سلطه کشیدن و برده کردن انسانها بودند

امام‌جمعه کرج در ادامه تأکید کرد: این‌ها در طول تاریخ حیاتشان دنبال زیر سلطه کشیدن و برده کردن انسان‌ها بودند ولو با الفاظ شیک و دهان‌پرکن؛ همان کسانی هستند که اگر حضرت امام (ره) در ۴ آبان سال ۱۳۴۳ به قانون کاپیتولاسیون با آن مواد استعماری که داشت اعتراض نکرده بود و بعد از انقلاب آن را ملغی نکرده بودند، ابایی از اجرای آن نداشتند. لذا ما هر جمعه با تمام توان و قدرتی که داریم و با ارادت و اخلاص تمام این نفرین که مرگ بر آمریکاست را تکرار می‌کنیم.

جایگاه رفیع حضرت معصومه سلام‌الله‌علیه را از زیارت‌نامه و کلماتی که امام رضا علیه‌السلام درباره ایشان فرموده میتوان فهمید

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه ۴ آبان مصادف با ۱۰ ربیع‌الثانی سالگشت وفات شهادت‌گو نه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیه است، گفت: جایگاه رفیع این بانوی الهی را از زیارت‌نامه و کلماتی که امام رضا علیه‌السلام درباره ایشان فرموده می‌توان فهمید؛ و هم‌چنین نقش تربیتی که زیارات به‌ویژه زیارت ایشان دارد.

وی در ادامه بابیان اینکه یکی از نگرانی‌های دائمی اهل ایمان این است که عاقبت کار و زندگی دنیایی آنان خراب نشود و با بدبختی و شقاوت از دنیا نروند، گفت: رسول خدا فرمودند: «مؤمن حقیقی همیشه نگران سوء عاقبت است». ممکن است در تام عمر انسان زندگی خوب و درستی داشته باشد و لا سمح الله در پایان بلغزد و عاقبت بدی داشته باشد و برعکس؛ که در تاریخ موارد فراوانی از آنان بیان‌شده و شاید خود شما هم افرادی را دیده باشید که حالا نمی‌خواهم موارد را عرض کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خاتمه عنوان کرد: رسول خدا فرمودند: «چهار چیز نشانه بدبختی است. فراموشى گناهان گذشته، بااینکه در نزد خدا محفوظ و ثبت است، از یاد نبردن کارهاى خیرى که کرده و بازگو کردن آن‌ها برای تفاخر بااینکه نمى‌داند قبول‌شده یا رد شده، در کارهای دنیایی به بالادست نگریستن و در کارهای آخرتی به زیردست». لذا دائم باید برای عاقبت‌به‌خیری دعا کرد. در فرازی از این زیارت نورانی می‌خوانیم: «اَللّهُمَّ اِنّى اَسْاَلُکَ اَنْ تَخْتِمَ لى بِالسَّعادَهِ». خدایا از تو درخواست می‌کنم که عاقبت کار من به سعادت ختم شود. این دعا و خواسته مهمی است که باید دائم داشته باشیم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.