مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۲ شهر کرج/

تا بانک به معنای واقعی اسلامی عمل نکند، مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود و عدالت اجتماعی محقق نمی‌شود

کارشناس روابط عمومی ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۲/۰۶/۱۰

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت الله حسینی همدانی

بِسمِ الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین

عباد الرحمن اوصیکم و نفسی بتقوی الله. اهل تقوا قرآن را چراغ راه زندگی خود می‌دانند و در هیچ حالی از قرآن جدا نیستند. مرحوم کلینی در کافی از امام سجاد علیه‌السلام نقل می‌کند که فرمودند: اگر همه مردم از شرق تا غرب عالم بمیرند با وجود قرآن در کنار من، هرگز احساس وحشت و تنهائی نمی‌کنم. بنا شد به بعض آیات که امام حسین علیه‌السلام ترجمه و تفسیر کرده‌اند اشاره کنم. چند مورد را در نوبت قبل عرض کردم.

در اهمیت واجب مهم و زیر بنائی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خدای تعالی در قسمتی از آیه ۷۱ سوره مبارکه توبه فرمود: «وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ یُقیمُونَ الصَّلاهَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاهَ وَ یُطیعُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ…» مردان مؤمن و زنان مؤمن بعضى سرپرست و مسئول بعض دیگر هستند، امربه‌معروف مى‏کنند و از منکر نهى مى‏نمایند و نماز به پا مى‏دارند و زکات مى‏پردازند و خدا و رسولش ‌را اطاعت ‌مى‏کنند…

امام‌حسین ‌علیه‌السلام ‌در توضیح آیه شریفه فرمودند: خداوند در این آیه شریفه، ابتدا امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را به‌عنوان واجب مطرح فرمود، زیرا خداوند می‌داند که هرگاه این فریضه ادا شود و صورت گیرد دوازده امام و هدایت‌گر الهی جامعه انسانی از ما خاندان پیامبر می‌باشد که اول ایشان امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب و آخرین آنان نهمین فرزند از نسل من است او به پا دارنده حق می‌باشد. خداوند به‌واسطه او زمین را حیاتی دوباره می‌بخشد و دین حق را به دست او بر تمامی ادیان برتری می‌دهد هرچند مشرکان اکراه دارند. او غیبتی طولانی خواهد کرد که گروهی از دین برگردند و گروهی بر دین پای فشارند، آنان مورد اذیت قرار گیرند و به آنان طعنه زنند و گویند: پس کی است آن وعده اگر از راست‌گویانید؟ آنان که شکیبایی کنند بر اذیت و آزار و انکار بی‌دینان، در زمان غیبت همانند رزمندگان در کنار پیامبر خدا باشند. دیگر تکالیف چه آسان و چه سخت آن تحقق می‌یابد زیرا امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر انسان را به اسلام راستین به همراه بازگشت ناحق گرفته‌ها و مخالفت با ستمگر و قسمت کردن بیت‌المال و غنائم و گرفتن زکات از جای خود و صرف آن در مورد خود فرامی‌خواند.

در فضیلت خاندان رسالت و اینکه علم به کتاب خدا در نزد اهل‌بیت است در ذیل قسمتی از آیه ۴۳ سوره مبارکه رعد که می‌فرماید: «قُلْ کَفى‏ بِاللَّهِ شَهیداً بَیْنی‏ وَ بَیْنَکُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ…» بگو خدا میان من و شما شاهد است و آنکه علم قرآن پیش اوست. فرمود: ما کسانی هستیم که علم و دانش کتاب خدا و تفسیر آیات آن نزد آنان است آنچه در نزد ماست هیچ‌کس دارا نیست زیرا ما اهل اسرار پنهان خداییم «انا اهل سر الله» ما خاندان خدائیم «نحن آل الله» و وارثان پیامبر او؛ یعنی برای فهم قرآن باید خدمت معصوم علیه‌السلام برسیم تا به حقائق و اسرار آیات الهی بیشتر از ظاهر آن پی ببریم.

درباره شیعیان امیرالمؤمنین علیه‌السلام به آیه ۹۶ سوره مبارکه مریم اشاره فرمودند: «إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا» مسلماً کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده‏اند، خداوند رحمان محبتی براى آنان در دل‌ها قرار مى‏دهد. این آیه درباره علی و شیعیان او می‌باشد و خداوند به پیامبرش فرمود: «فَإِنَّما یَسَّرْناهُ بِلِسانِکَ لِتُبَشِّرَ بِهِ الْمُتَّقینَ» ما این را بر زبان تو آسان کردیم تا پارسایان را مژده دهی و پیامبر این مژده را به علی‌بن‌ابی‌طالب داد و باز خداوند در ادامه فرمود: «وَ تُنْذِرَ بِهِ قَوْماً لُدًّا» و دشمنان سرسخت را با آنان انذار کنى؛ یعنی بترسانی؛ و این برای تو ای مروان و یاران توست.

مردم بصره طی نامه‌ای از امام حسین علیه‌السلام درباره تفسیر و معنای کلمه صمد در سوره توحید سؤال کردند و حضرت در پاسخ مرقوم فرمودند: به نام خداوند بخشنده بخشایشگر. بدانید که نباید در قرآن بدون داشتن دانش فهم آن وارد شوید و مجادله کنید و سخنی درباره آن به زبان برانید، جدم رسول خدا می‌فرمود: هرکه در مورد قرآن جاهلانه سخن بگوید جایگاه او آتش جهنم باشد.

بی‌گمان خداوند متعال خود، کلمه صمد را در آیه «الله احد الله الصمد» با جمله بعد تفسیر نموده است و می‌فرماید: نه می‌زاید و نه زاده گردیده و همتایی ندارد. «لم یلد» یعنی از او اشیاء مرکب و مادی و آن چیزهایی که از مخلوق زاده می‌شود مثل فرزند و دیگر مادیات از او صادر نشود؛ و هم‌چنین چیزهای غیرمادی متناسب با مادیات مثل نفس دارا نباشد و از او چیزهای متخالف مثل خواب و بیداری و غم و اندوه و خوشحالی و خنده، گریه و ترس و امید، میل و کسالت گرسنگی و سیری از او صادر یا واقع نمی‌شود بزرگ و منزه است خداوند که او این امور صادر گردد و از او چیزهایی مادی و غیرمادی تولد یابد.

بعد درباره «لم یولد» فرمودند… بلکه خداوند از چیزی وجود نیافته و در چیزی واقع نگشته بلکه او خالق موجودات و گردآورنده آنان به قدرت خویش است موجودات به اراده‌اش متلاشی گردند و آنان با علم و حکمت خداوند باقی مانند. این است خدائی که بی‌نیاز است و نه چیزی از او تولد یابد و نه از چیزی به دست آید او به تمام پنهان و آشکار عالم است، عظیم و بزرگ است و همتایی ندارد.

در جای دیگری درباره صمد فرمود: صمد آن است که وسط و نهان ندارد. صمد کسی است که اقتدارش بی‌نهایت است. صمد چیزی است که نه می‌خورد و نه می‌آشامد. صمد چیزی است که نمی‌خوابد صمد چیزی است که دائم است و هرگز زوال نمی‌پذیرد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّالعالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوا امانت‌دار هستند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام در بخش پایانی حکمت ۲۴۴ نهج‌البلاغه فرمودند: «وَ الْإِمَامَهَ نِظَاماً لِلْأُمَّهِ» و خداوند امامت و پیشوایى را براى نظم و آرامش مردم واجب کرد. در حقیقت امامت نظام اداره امت است. امام عادل و قدرتمند است که جلوی ستم ستمکاران را می‌گیرد و نمی‌گذارد حق مظلومان از بین برود. مواظبت بر دنیا و آخرت مردم دارد و الا هرج‌ومرج خواهد شد.

«وَ الطَّاعَهَ تَعْظِیماً لِلْإِمَامَه» و اطاعت را برای بزرگداشت مقام امامت واجب کرده است. بزرگداشت امام به اطاعت کردن از فرامین و پیروی از خواسته‌های اوست. البته باید امام را شناخت و بعد تبعیت کرد. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: امام راهنمای میان خداوند عزوجل و آفریدگان اوست. هرکه او را بشناسد مؤمن است و هر منکرش کافر است. خدای تعالی تقوا را در دل ما محکم‌تر گرداند.

چند روز دیگر چهلم واقعه‌ای است که نه‌فقط اهل‌بیت حسین علیه‌السلام را ماتم‌زده و محنت‌زده و داغدار کرد بلکه احرار عالم و دلدادگان مکتب اهل‌بیت بخصوص امام حسین علیه‌السلام را تا قیامت عزادار کرد.

برای اینکه چرا اربعین گرفته می‌شود و برای بقیه اهل‌بیت اربعین گرفته نمی‌شود، عللی گفته‌اند که مثلاً یکی همان روایت معروف امام عسگری علیه‌السلام که از علامات مؤمن زیارت اربعین را گفته‌اند با زیارت‌نامه‌ای پرمحتوا که امام صادق علیه‌السلام انشاء فرمودند.

اما یکی از علت‌ها که شیخ طوسی و سید مرتضی برای این سنت بیان کرده‌اند این است که در این روز رأس مقدس امام حسین علیه‌السلام و سایر شهدا کربلا به بدن مبارکشان ملحق شد. درنتیجه در این روز اقامه عزا می‌شود و دوباره ذکر مصائب حسین و اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌شود تا سیاست یزید و خاندانش که تلاش داشتند همه‌چیز از بین برود و نامی از خاندان رسالت باقی نماند بی‌ثمر شود. تلاش یزید و اطرافیانش بر عادی‌سازی واقعه و بعد هم به فراموشی رفتن بود که با این حرکت اربعین این نقشه هم به هم خورد.

لذا به بیان قرآن کریم در آیه ۳۲ سوره مبارکه حج که فرمود: «وَمَنْ یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ» یکی از بالاترین و مهم‌ترین جلوه‌های تعظیم شعائر الهی، اقامه و نشر شعائر امام حسین علیه‌السلام در محرم و صفر، در عاشورا و اربعین است.

و البته اربعین ابعاد مختلفی دارد. یک بعد آن همین در کنار مضجع شریف قرار گرفتن است که امام رضا علیه‌السلام فرمودند: هر امامى را بر گردن دوستان و شیعیانش پیمانى هست و از علامات و موجبات کمال وفا به آن پیمان، زیارت قبور ایشان است. پس می‌رویم تا اعلام وفاداری کنیم.

یک مقداری بالاتر بیاییم، امام صادق علیه‌السلام فرمودند: براى شما که پیاده به سمت کربلا مى‏روید، هر قدمى که برمى‏دارید و مى‏گذارید، بابت هر قدم، ثواب یک شهید که درراه خدا به خون خود آغشته شده، عنایت خواهد شد.

حضرت معیار سنجش پاداش این پیاده‌روی را جهاد و شهادت قرار داد. معلوم می‌شود مسئله به این سادگی‌ها که فکر می‌کنیم نیست و این پیام دارد؛ که چهره‌ای خنثی و بی‌تفاوت نسبت به مسائل فردی و اجتماعی از اسلام برای شما درست نکنند.

این روایت کاملاً ترسیم کرده که دنبال اسلام انقلابی و سیاسی باشید نه اسلام محافظه‌کار که امام از آن تعبیر به اسلام آمریکائی و حضرت آقا تعبیر به اسلام انگلیسی کرده‌اند؛ و جالب است در همین راهپیمایی اربعین هم آنان برای پیشبرد اهداف خودشان و تبلیغ روشی که دارند حضور دارند و فعال‌اند.

امروز در این اجتماع بزرگ بشری از کودک چندروزه تا پیر کهن‌سال از ملل مختلف حاضرند و در کنار هم تداعی یک خانواده بزرگِ هماهنگ و همراه و دارای قدرت و عزت را می‌کنند که از عمق باور و ایمان برخاسته و کاملاً مردمی مدیریت و اداره می‌شود. پشتیبانی‌های لازم را هم مردم به عهده دارند و همه یک هدف و یک شعار و یک پرچم دارند و به یک سمت حرکت می‌کنند تا مقدمه‌ساز حاکمیت و دیدار آن طلعت رشیده باشند.

البته نقش محوری را جوانان انقلابی و استکبارستیز بر عهده دارند که خود را در این سیر چندروزه آماده حضور در عرصه‌های بزرگ و اهداف بلند آینده می‌کنند؛ و همین عظمت و قدرت و حضور میلیونی اسلام را بیمه می‌کند.

همین حضور و قدرت اربعین با محوریت امام حسین علیه‌السلام، هویت‌سازی کرده و جبهه‌ای متشکل و متحد از همه ملل برای مبارزه با ستم تشکیل داده است. دیدید یمن، سوریه، لبنان، عراق، افغانستان، پاکستان و ایران را که چگونه در کنار هم برای دفاع از حرم قرار داشتند و کشورهای غربی و دست‌ساخته‌های خون‌خوارشان را سرخورده و منهزم و منکوب کردند.

هرساله حضور اربعینی جمعیت مشتاق، تمام نقشه‌هایی که می‌کشند تا چهره‌ای خشن و غیرعقلانی از اسلام و شیعه به جهان نشان دهند و اسلام هراسی و شیعه هراسی راه می‌اندازند، دوقطبی‌های فرقه‌ای و مذهبی را روی زبان‌ها می‌اندازند تا شاید نفعی ببرند و رغبت مردم دنیا را به اسلام و شیعه و مقاومت کم کنند نمی‌توانند.

دیپلماسی فرهنگی که در راهپیمایی اربعین بکار می‌رود مردم پایه و مؤثر است ولو دولت‌ها هم تا قسمتی کمک می‌کنند اما مهم‌ترین نقش مربوط به مردم است.

نکته‌ای دیگر و آن این‌که از روز عاشورا تا اربعین خاندان حسین علیه‌السلام در یک مبارزه سیاسی سنگین و جنگ تبلیغاتی قرار داشتند. یزید می‌خواست با ایجاد رعب و وحشت و استفاده از مبلغینی که داشت یعنی رسانه، همه‌چیز را از بین ببرند؛ اما رسانه امام سجاد و زینب کبرا سلام‌الله‌علیهما قوی‌تر عمل کرد با جهاد تبیین وارد عرصه روشنگری شدند و جنگ را مغلوبه کردند.

امروز هم تلاش دارند نور حسین علیه‌السلام و مکتب اهل‌بیت را خاموش کنند اما خود حضرت و راهپیمایی اربعین او تبدیل به یک رسانه بزرگ و قوی شده است. نمی‌توانند پنهان و کتمان کنند.

این راهپیمایی حرکتی فرامذهبی و بین‌المللی است که پیام وحدت می‌دهد. اعلام می‌کند هرچه توطئه علیه اسلام و مسلمین انجام دادید تا وفاق و اتحاد آنان و یکپارچگی آحاد مسلمین در برابر بیگانگان را به هم بزنید اربعین نگذاشت.

اربعین یک حرکت سیاسی قوی در مقابل جبهه استکبار و صهیونیست‌های پلید است. اربعین به همه دشمنان منطقه اعلام می‌کند خط مقاومت زنده است و از پشتیبانی مردم برخوردار است و هرگز تن به سازش نمی‌دهد.

اما بااین‌حال باید رسانه‌ای مستقل و قدرتمند و حاضر در تمام عرصه‌های بین‌المللی ‌برای جهان اسلام را با قدرت دنبال کرد و فعال کرد تا نتوانند اعمال سلیقه کنند. همان‌طور که کشورها دارند از زیر بار دلار رها می‌شوند از سلطه رسانه‌های مستکبر هم باید نجات پیدا کرد. راه آن ایجاد رسانه مستقل جهان اسلام است.

خلاصه نباید این مجالس و عاشورا و اربعین را دست‌کم گرفت در بیانی امام فرمودند: «انگیزه این گریه و این اجتماع در مجالس روضه را خیال نکنید فقط این است که ما گریه کنیم براى سیدالشهدا این جنبه سیاسى این مجالس بالاتر از همه‏ى جنبه‏هاى دیگرى که هست. مسئله، مسئله سیاسى است که ائمه ما با همان دیدِ الهى که داشتند، مى‏خواستند که این ملت‏ها را باهم بسیج کنند و یکپارچه کنند از راه‏هاى مختلف. این‏ها را یکپارچه کنند تا آسیب‏پذیر نباشند».

مثل همیشه سخنان بسیار دقیق و حکیمانه رهبر معظم انقلاب درباره دولت و خدماتی که انجام داده و آنچه باید انجام دهد را ملاحظه فرمودید. امیدواریم دولت محترم این تعاریف و تمجید و نصایح را سرمایه خود بدانند و در همین خط و مسیر حرکت کنند. بخصوص راجع به داشتن رسانه که نبود آن کاملاً مشهود است و باید هنرمندانه در این زمینه اقدام داشته باشند. من جلسه قبل همین مسئله را عرض کردم.

امروز قبل از نماز در خطبه‌ها برادر بزرگوارمان اینجا راجع به پدافند غیرعامل پدافند هوایی و مسائل مربوطه مطالب ارزنده‌ای را خدمت شما بیان کردند. سعه و گستردگی کار و عمق کار و صلابت کار که دارد در طول سال انجام می‌شود برای اینکه قدرت دفاعی و نیروی بازدارندگی ما تقویت شود و امروز در آن قله قرار گرفتیم برای دشمنان ما خار چشم است.

شما ببینید افتخار به این بزرگی که ذیل شعار کلیدی ما می‌توانیم به دست آمد و آن تکمیل پارس جنوبی بعد از ۲۰ سال وقفه که برای بخش انرژی ایران بسیار مهم بود که بدون نگاه به بیگانگان و سر خم کردن در مقابل آنان طی دو سال به بهره‌برداری رسید را باید رسانه‌ها سر دست بگیرند و مجاهدتی که فرزندان ملت انجام داده‌اند را بازگو کنند اما همین‌هایی که ادعای آزادی دارند در سکوت خبری و بی‌اعتنائی به این مهم عمل کردند. معلوم است این بیگانه‌پرستان از اینکه ایران با قدرت تمام به قله‌های پیشرفت و استقلال کامل نزدیک شده است مثل اربابانشان رنجیده‌خاطر هستند و توان جوانان غیور را نمی‌بینند و یا خود را به ندیدن می‌زنند.

این‌ها همان مواردی است که به قله نزدیک شدن است. بیان حضرت آقا که فرمودند به قله نزدیک می‌شویم که فرصتی شود آن را شرح خواهم کرد، کسانی که اهل کوه و کوهنوردی باشند می‌دانند وقتی بالا می‌روند و می‌رسند به نزدیکی‌های قله، مقداری مأیوس می‌شوند. بعضی وقت‌ها قله را هم نمی‌بینند. از پایین قله بهتر دیده می‌شود. قله را نمی‌بیند درصورتی‌که دو قدم بیشتر نمانده برای نزدیک شدن به قله. خسته شده انگیزه‌اش را هم احتمال دارد که از دست داده باشد. توانش هم کمتر شده احتمال اینکه خستگی بر او غلبه کند هست. لذا حضرت آقا فرمودند ما به قله نزدیکیم؛ باید تلاشمان را بیشتر کنیم، نشاطمان را بیشتر کنیم، کار جهادی را بیشتر کنیم تا زودتر به مقصد برسیم. از آن‌طرف دشمن می‌خواهد که ما در همان حالت بمانیم و عقب‌گرد داشته باشیم. آن‌ها که در داخل در ستون دشمن دارند حرکت می‌کنند یکی از بخش‌هایش همین است که کارهای بزرگی که انجام می‌شود را بایکوت خبری می‌کنند و صدایش را درنمی‌آورند.

چند موضوع هم مربوط به همین روزهاست مثل شهادت رئیس‌علی دلواری در ۱۲ شهریور که روز مبارزه با استعمار پلید و منحوس انگلیس نام‌گذاری شده است. هنوز هم اگر فرصت کنند اقدام به استعمار کشورها و افراد می‌کنند و البته با روش‌های نو و فرانو هنوز هم مشغول چاپیدن دولت‌ها و تضعیف ملت‌ها هستند؛ و از اینکه دستشان از ایران کوتاه شده به خود بیش از ۴۰ سال است که می‌پیچند.

آمریکا مگر در مخمصه نیست امروز؟ ازیک‌طرف دچار اختلافات داخلی‌ شدید هستند و از طرف دیگر تحولات مهم منطقه، مثل قدرتمند شدن ایران و بعض کشورها مثل روسیه و چین، آمریکا را مجبور کرده که بپذیرد قدرت و اراده سابق را در سلطه و حکمرانی ندارد، برای اینکه بگوید هنوز سرپا هستم اقدام به ایجاد ناآرامی در دنیا می‌کند بخصوص در منطقه غرب آسیا چون این منطقه است که آبروی او را برده است و نابودی‌اش را نزدیک کرده است. البته اقداماتش همه نتیجه عکس می‌دهد.

اخیراً برای اینکه بتواند دوباره سلطه‌ای در منطقه به دست بیاورد، داعش را حمایت می‌کند. از طرف دیگر رژیم پلید کودک کش منافع بیشتری از این بی‌نظمی‌ها می‌برد چون می‌خواهد افکار عمومی را از مسائل مهمی که در داخل با آن مواجه هست دور ‌کند.

دولت رژیم دروغین و غاصب صهیونیستی برای نجات از بی‌اعتمادی که گرفتارش شده راهی جز ایجاد بحران در خارج از اراضی اشغالی ندارد. لذا سعی می‌کند با ایجاد تنش و درگیری در منطقه غرب آسیا، نفسی بکشد اما فرصت او هم تمام شده و عن‌قریب پایان خود را اعلام خواهند کرد.

 بنابراین تحرکات این روزها در سوریه و جاهای دیگر به همین خاطر است. می‌خواهند با این کارها مدت بیشتری در منطقه بمانند اما باید بدانند که خوب می‌دانند که اخراج آمریکا و اذنابش از منطقه به‌طور کامل و نابودی رژیم غاصب حتمی است و به‌زودی این هر دو مهم به حول و قوه الهی اتفاق خواهد افتاد.

و دیگری هم سالگشت تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا که در روز ۸ شهریور سال ۱۳۶۲ تصویب شد و در ۱۰ شهریور همان سال به تائید شورای نگهبان رسید و روز بانکداری اسلامی نام‌گذاری شد. عزیزان توجه دارید در هیچ شریعت الهی ربا حلال شمرده نشده است. همه حرام می‌دانند؛ و تا بانک به معنای واقعی اسلامی عمل نکند، مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود و عدالت اجتماعی محقق نمی‌شود.

حضرت آقا در بحث بانکداری بدون ربا مطالب مهم عملیاتی دارند که باید مدنظر قرار بگیرد و الا حرف از اسلام زده می‌شود اما در عمل کاپیتال عمل می‌شود. باید تمام قوانین بانکداری اسلامی موبه‌مو انجام شود تا نتیجه‌بخش باشد.

تشکر هم می‌کنم از همه دوستانی که پیام دادند نامه دادند تلفنی تماس گرفتند راجع به نشان ملی افشای حقوق بشر آمریکایی که به حقیر تحویل شد اینجا خواستم از همه قدردانی کنم که دیگر پیام مستقلی ندهم.

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.