با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز:

نمایشگاه تجسمی و معرفتی واقعه عاشورا و ماکت بین‌الحرمین کربلا در مصلی کرج افتتاح شد

کارشناس روابط عمومی ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، نمایشگاه تجسمی و معرفتی واقعه عاشورا و بی‌نظیرترین ماکت بین‌الحرمین کربلا به همت مجمع بین‌المللی مهدیون کرج شامگاه روز یکشنبه (پنجم شهریورماه) با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در مصلی امام خمینی (رحمه‌الله علیه) کرج افتتاح شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در حاشیه این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگاران، بیان داشت: هرچه وقایع تاریخی به‌ویژه رویدادهای دارای اهمیت و نقش سازندگی بیشتر، با هنر عجین شود و در اختیار مخاطب قرار گیرد، اثر وضعی بهتر و ماندگاری بیشتری در ذهن افراد دارد.

وی در ادامه اذعان داشت: یکی از اقدامات خوبی که در این راستا در خصوص حماسه کربلا و وقایع عاشورا انجام‌شده، برپایی این نمایشگاه تجسمی و معرفتی توسط مجتمع بین‌المللی مهدیون طی این سال‌ها بوده است؛ بنده از سال ۱۳۹۲ با این مجموعه آشنایی دارم و از همان زمان آثار و فعالیت‌های آن را مشاهده کرده‌ام که این مجموعه رشد کرد و بالنده شد و به جایی رسید که توانست خارج از کشور، در عراق نیز این نمایشگاه را برپا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به آثار و برکات و اثرگذاری این نمایشگاه در استان و بازدید دانش آموزان بسیار از آن، مطرح کرد: این فعالیت، اقدام مفیدی است، البته این‌چنین اموری به دلیل نقش بستن در ذهن افراد، باید حتماً مستند به اسناد قوی و مسلم تاریخی باشد، در غیر این صورت یک شکل دیگری ترسیم می‌شود و در ذهن انسان نقش می‌بندد که با اصل موضوع مغایرت دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی عنوان کرد: مجتمع مهدیون تلاش کرده که ماکت‌های ساخته و در معرض نمایش قرار داده‌شده در این نمایشگاه، به واقعیت نزدیک باشد و از جهت نامفهوم یا ضعیف بودن آثار کمتری داشته باشد. در کنار ماکت بین‌الحرمین و وقایع عاشورا، تابلوهای نقاشی و کتیبه‌های وقایع‌نگاری شده نیز وجود دارند و وقایع مهم تاریخی و صحنه‌های اصلی به شکلی زیبا نقاشی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه زحمات بسیاری برای برپایی این نمایشگاه کشیده شده است، اظهار کرد: ماکت بین‌الحرمین این نمایشگاه با فضایی که در کربلا مشاهده می‌کنیم، برابری می‌کند و ازنظر جزئیات و ریزه‌کاری‌ها کار بسیار دقیق انجام‌شده است و با نمونه اصلی، هیچ تفاوتی ندارد. البته ممکن است این ماکت در ساخت، مونتاژ و نقل و انتقالات آسیب‌هایی ببیند اما هیچ نقصی ازنظر ساختار در آن وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان کرد: مجتمع بین‌المللی مهدیون خواستار برپایی این نمایشگاه به‌صورت دائمی و ماندگار هستند که تحقق این امر، همت و یاری همه مسئولین فرهنگی استان را می‌طلبد؛ در صورت شکل‌گیری این نمایشگاه به‌صورت دائمی، اقشار و گروه‌های مختلف فکری و انسانی از سایر استان‌های کشور نیز می‌توانند با سفر به البرز، از این داشته استان ما بازدید کنند و از فیوضات معنوی آن بهره‌مند شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: در این راستا، مکاتبه‌ای از سوی مدیر مجتمع مهدیون با بنده انجام‌شده که این نامه را به شورای فرهنگ عمومی استان البرز ارجاع داده‌ام. به‌منظور بررسی این نامه و اتخاذ تصمیم مناسب در این زمینه، از وی دعوت می‌شود دریکی از جلسات این شورا، حضور یابد و توضیحات کامل در خصوص این نمایشگاه را ارائه دهد و ذهن مسئولین را با آن آشنا کند، بنده هم از این موضوع حمایت می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: تحقق این امر نیازمند همت، مساعدت و تلاش همه دستگاه‌ها و مسئولین فرهنگی استان البرز نه‌فقط شهر کرج است تا هر یک از آن‌ها بخشی از این کار را عهده‌دار شوند و برپایی این نمایشگاه دائمی محقق شود، زیرا این موضوع هزینه‌بر است و نمی‌توان فقط از داشته‌های یک یا دو دستگاه استفاده کرد و به‌طور مثال، فقط از شهرداری درخواست کمک کرد.

علاقه مندان می‌توانند از روز ششم تا ۲۵ شهریورماه، از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۲:۳۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح الی ۱۴:۰۰ از این نمایشگاه در مصلی امام خمینی (رحمه‌الله علیه) کرج بازدید کنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.