مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۳ شهریورماه ۱۴۰۲ شهر کرج/

عضویت در بریکس یک پیروزی در عرصه دیپلماسی برای دولت است

کارشناس روابط عمومی ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۲/۰۶/۰۳

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت الله حسینی همدانی

بِسمِ الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین

بندگان خدا اوصیکم و نفسی بتقوی الله. متقین با قرآن انس دائمی دارند و با عمل به آیات نورانی آن در زندگی بهره می‌برند. در این نوبت به رابطه قرآن و امام حسین علیه‌السلام، کوتاه اشاره می‌کنم. همه ما تقریباً از انس امام به قرآن و نماز و دعا باخبر هستیم؛ بخصوص وقتی یک‌شب را مهلت خواست تا به این امور برسد.

وقتی به زندگی ائمه علیهم‌السلام توجه می‌کنیم می‌بینیم آیات فراوانی را تفسیر کرده‌اند و برای مخاطب خود توضیح داده‌اند. مثلاً شخصی آمده و راجع به آیه‌ای سؤال کرده و امام علیه‌السلام پاسخ داده است. و این جوا‌ب‌ها همه‌اش درس و عبرت است و بخشی از معارف را تشکیل می‌دهد.

از امام حسین علیه‌السلام که در بیت وحی به دنیا آمد و در دامن رسول خدا رشد و با قرآن پرورش پیدا کرد و همه وجودش از تولد تا شهادت قرآن است، بعد از شهادت و بالای نی، هم به آیاتی مترنم بود و بعض آیات در شأن حضرت نازل ‌شده، این سؤالات شده و حضرت پاسخ داده که چراغ راه است. اگر جمع‌آوری شود مجموعه زیبایی خواهد شد.

قرآن آخرین کتاب و دستور الهی توسط آخرین و برترین پیامبر برای همه بشر تا قیامت آورده شد تا کتاب هدایت و زندگی و سعادت دنیا و آخرت باشد. که متأسفانه ما کمتر به آن توجه داریم و البته دشمنان ما که به قدرت این کتاب آشنا هستند تلاش می‌کنند تا به هر وسیله شده نقش او را از او بگیرند و در بین مسلمین بی‌اثرش کنند. و انسان، همه بشریت، اگر قرآن در کنارش نباشد چیزی جز هلاکت و خسران نصیبش نخواهد شد.

امام حسین علیه‌السلام در ثواب قرائت فرمودند: اگر کسی یک آیه از قرآن در نمازش بخواند عوض هر حرف آن صد حسنه پاداش می‌گیرد و اگر در غیر نماز بخواند از هر حرف آن ده پاداش می‌گیرد و اگر کسی قرآن را بشنود در عوض هر حرف یک حسنه پاداش می‌گیرد و اگر کسی قرآن را در شب ختم کند تا صبح ملائکه بر او درود می‌فرستند و اگر روز ختم کند تا شب بر او درود می‌فرستند و دعای مستجاب دارد و این برای او ازآنچه در زمین و آسمان است بهتر است.

این روایت و شبیه این علاوه بر محتوایی که دارد و واقع می‌شود جنبه تشویقی هم دارد که در افراد شوق و اهتمامی پیدا شود. حالا با توجه به ‌وقت به چند آیه که امام حسین علیه‌السلام تفسیر و یا تأویل کرده‌اند را عرض می‌کنم. مثلاً: شخصی خدمت امیرالمؤمنین حاضر شد و گفت اگر شما از علم برخوردار هستید معنای «ناس و اشباه الناس و نسناس» را برای من توضیح دهید. حضرت رو کردند به امام حسین علیه‌السلام و فرمودند: جواب این مرد را بده.

امام حسین فرمودند: این‌که سؤال از معنای ناس کردی، ما ناس هستیم؛ به همین جهت خداوند در قرآن فرمودند: «ثُمَّ أَفیضُوا مِنْ حَیْثُ أَفاضَ النَّاسُ». سپس از همان‌جا که مردم کوچ مى‏کنند، (به‌سوی سرزمین منى) کوچ کنید. به قسمتی از آیه ۱۹۹ بقره اشاره فرمودند؛ پس رسول خدا کسی است که مردم را کوچ داد. یعنى مردم مأمور شدند که ازآنجاکه رسول خدا و خاندانش کوچ کردند کوچ کنند و این دلیل است بر اینکه مقصود از مردم رسول خدا و خاندان اویند.

اما مراد از اشباه الناس شیعیان ما و پیروان ما هستند که از ما هستند و به همین خاطر است که حضرت ابراهیم فرمودند: ِ «فَمَنْ تَبِعَنی‏ فَإِنَّهُ مِنِّی». ۳۶/ ابراهیم. هر کس از من تبعیت و پیروی کند بی‌گمان از من است.

و اما آنچه راجع به نسناس سؤال کردی، آنان توده مردم هستند و با دست اشاره به جماعت مردم کردند و تلاوت کردند: «إِنْ هُمْ إِلاَّ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبیلاً». ۴۴ فرقان. آنان فقط همچون چهارپایان‌اند، بلکه گمراه‌ترند.

این تطبیق زیبایی بود که امام داشتند و اینکه افراد برای اینکه سعادتمند باشند باید از اهل‌بیت پیروی کنند و الا گمراه خواهند شد.

در برگزیده بودن آل پیامبر برای دستگیری و هدایت مردم، حضرت به آیه ۳۳ و قسمتی از آیه ۳۴ سوره مبارکه آل‌عمران استناد فرمودند: «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفى‏ آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْراهیمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَى الْعالَمینَ. ذُرِّیَّهً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ…» خداوند، آدم و نوح و آل ابراهیم و آل‌عمران را بر جهانیان برترى داد. فرزندانى که بعضى از آنان از نسل بعضى دیگرند. یعنی در پاک بودن مثل هم هستند. حضرت فرمود: به خدا سوگند بی‌شک محمد از نسل ابراهیم است و فرزندان پاک و هدایت‌کننده از آل پیامبر هستند.

نمونه دیگر، در آیه ۵۶ سوره مبارکه ذاریات فرمود: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ». من جنّ و انس را نیافریدم جز براى اینکه عبادتم کنند. امام حسین علیه‌السلام پیرامون آیه شریفه فرمودند: ای مردم بدون شک خداوند مردم را خلق نکرد مگر اینکه او را بشناسند و بعدازآنکه او را شناختند عبادت و اطاعتش کنند که در این حال از عبادت و اطاعت غیر خدا بی‌نیاز خواهند بود. از حضرت سؤال کردند معرفت خدا چگونه و از چه راهی به دست می‌آید؟ فرمود: از طریق شناخت مردم هر زمان امام زمان خود را که اطاعت او بر ایشان واجب گشته.

یک نمونه دیگر هم عرض کنم و خطبه اول را تمام کنم. در آیه ۱۱ سوره مبارکه ضحی فرمود: «وَ أَمَّا بِنِعْمَهِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ». دستور به رسول خداست که و نعمت‌هاى پروردگارت را بازگو کن. از امام حسین علیه‌السلام سؤال شد مراد از نعمت در آیه چیست؟ فرمود: خداوند متعال به رسول خدا فرمان داد که آنچه خداوند از دین و قانون الهی به او عطا کرده به مردم بازگو کند. دین و قانون الهی را به‌عنوان نعمت معرفی کرد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّالعالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین نسبت به اجرای احکام الهی پیگیرند و اصرار دارند حدود الهی در جامعه رعایت شود.

امیرالمؤمنین علیه‌السلام در بخش دیگری از حکمت ۲۴۴  نهج‌البلاغه فرمودند: «وَ تَرْکَ الزِّنَى تَحْصِیناً لِلنَّسَبِ». و ترک زنا را براى نگهبانى از نسبت‌ها واجب کرد. «وَ تَرْکَ اللِّوَاطِ تَکْثِیراً لِلنَّسْلِ». و اجتناب از لِواط را براى فزونى نسل واجب کرد. «وَ الشَّهَادَاتِ اسْتِظْهَاراً عَلَى الْمُجَاحَدَاتِ». و گواهى دادن را براى کمک خواهی در برابر حقوقى که منکر مى‏شوند واجب کرد. گاهی شهادت شهود حقی را به صاحب حق برمی‌گرداند لذا نباید کتمان کرد تا حقی ضایع نشود. از همین جهت خدای تعالی شهادت دادن را واجب کرده است. «وَ تَرْکَ الْکَذِبِ تَشْرِیفاً لِلصِّدْقِ». و دروغ نگفتن را براى گرامى داشت راست‌گویی واجب کرده است. «وَ السَّلَامَ أَمَاناً مِنَ الْمَخَاوِفِ». و اسلام آوردن را براى ایمنى از ترس واجب کرد. چه ترس دنیایی و چه اخروی.

۱۴ صفر روز تجلیل از اسرا و مفقودین است. یاد و خاطره عزیزانی که در دوران ستم‌شاهی در دست دژخیمان ساواک اسیر بودند و همچنین دوران دفاع مقدس که در زندان‌های با نشان و بی‌نشان صدام دوران آزادگی خود را با تحمل شکنجه‌ها و سختی‌های طاقت‌فرسا که گاهی توفیق می‌شود خدمتشان می‌رسیم و از خاطراتشان می‌گویند سپری کردند را گرامی ‌می‌داریم. توصیه بنده این است که به دیدار این عزیزان بروید و از آن‌ها خاطراتشان را درخواست کنید.

این روزها یک گروه دیگری از اسراء از شام به عراق و کربلا می‌رسند که با قید حیات در هفته آینده اشاره خواهم کرد. اما عزیزان ما در استان و سراسر کشور دل‌هایشان بی‌قرار زیارت مولایشان حسین علیه‌السلام شده و با پیاده‌روی و تحمل سختی‌های سفر با کاروان امام سجاد و زینب کبرا همراهی می‌کنند تا به وصال دوست نائل شوند.

و هرسال چه اجتماع عظیمی شکل می‌گیرد. اجتماعی که به عالم نشان می‌دهد راه حسین علیه‌السلام هنوز ادامه دارد. زیارت اربعین پیام عاشورا که مبارزه با مظاهر شرک و ستم بود را احیاء می‌کند و ایمان را در دل‌ها تقویت و امید را زنده می‌کند. اربعین عامل محرکه جبهه مقاومت است. تمام جوانانی که در مقابل حرامیان از حرم اهل‌بیت دفاع کردند، اهل پیاده‌روی اربعین بودند. در خاطراتشان ببینید. عکس‌هایی که از پیاده‌روی گرفتند ببینید. اربعین انسان‌پرور است. اربعین مجاهد پرور است. همان‌طور که آقا حفظه الله اخیراً فرمودند که راه مقابله با جنگ شناختی اقتصادی سیاسی امنیتی جبهه دشمن، استمرار راه شهداست یعنی همین مقاومت و ایستادگی، باید این مسیر را تبیین کرد و توسعه داد.

امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین علیه‌السلام برود، خداوند به هر قدمی که برمی‌دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‌فرماید و یک درجه مرتبه‌اش را بالا می‌برد، وقتی به زیارت رفت، حق‌تعالی دو فرشته را موکل او می‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتی برگشت با او وداع کرده و به وی می‌گویند: ای ولیّ خدا، گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم، هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد».

اجتماع عظیم هرساله و این اتحاد بزرگ بیداری ساز، دوستان را امیدوار و دشمنان اهل‌بیت را ناامید و سرشکسته می‌کند. حب امام حسین علیه‌السلام موجب شده تا در نقطه ثقل کربلا همه آزادگان عالم با جمعیتی بالغ‌بر ۲۵ میلیون نفر از ۴۰  ملیت دورهم جمع شوند و علیه یزیدیان زمان یک دله شوند. نباید این ظرفیت عظیم فرهنگی عبادی سیاسی را بدون بهره‌برداری درست رها کرد. باید از این ذخیره عظیم و از این راهپیمایی بزرگ جهانی علیه ظلم و استکبار بهره گرفت.

به اربعین و کلام مردم که نگاه می‌کنی کأن همه باهم فریاد می‌زنند و از خدای تعالی فرج مولایشان را استغاثه می‌کنند. عجب دستگاه تبلیغاتی بزرگی امام حسین درست کرده است. هیچ‌کس به‌اندازه امام حسین از اسلام تبلیغ نکرده و به‌اندازه او اسلام را حفظ نکرده است.

دوستانی که توفیق پیدا می‌کنید می‌روید اول نیت خودتان را خالص کنید. فقط برای اعتلای کلمه الحق و خودسازی و ایجاد محبت بیشتر بین خودتان و امام بروید. نگذارید شائبه دیگری وارد شود. حرکت خودتان را به نیابت از امام عصر انجام دهید ثواب بیشتری خواهید داشت. از امام حسین محبتش را بخواهید.

مواظب باشید این جریان عظیم آسیب و آفت نبیند. من سال‌های قبل مواردی را از آسیب‌ها پیش‌بینی کردم و چون هرسال هم رصد می‌کنم می‌بینم متأسفانه بعضی از آن‌ها واقع شده. اگر لازم شد در نوبت دیگر عرض خواهم کرد. اگر آفت و آسیب ببیند خطرناک است. خود دوستان که می‌روند مواظب آسیب‌ها باشند.

۸ شهریور روز مبارزه با تروریسم است. ما که از اول انقلاب گرفتار تروریسم هستیم. اقلش ۱۷ هزار شهید ترور داریم. و سالگشت شهادت مظلومانه دو نفر از خالص‌ترین یاران انقلاب شهیدان باهنر و رجائی توسط منافقین پلید و کوردل در سال ۶۰ در دفتر نخست‌وزیری را گرامی می‌داریم و از خدای تعالی رفعت مقام آنان و حشر با اولیائش را خواستاریم.

هفته دولت را به همه عزیزان که با تمام توان در حال فعالیت هستند تبریک عرض می‌کنیم و خدا قوت می‌گوییم و به عزیزانمان در استان که متناظر با فعالیت دولت، فعال هستند به استاندار محترم و معاونین بزرگوارشان خسته نباشید و خدا قوت می‌گوییم. البته قبل از خطبه‌ها شما از بیانات برادر بزرگوارمان جناب آقای دکتر حسینی بهره بردید و مطالب را راجع به دولت و مسائل مربوطه بیان کردند. ما هم وظیفه ‌داریم به‌اندازه خودمان نکاتی را عرض کنیم.

حضرت آقا در روز مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در تائید سخنان رئیس‌جمهور تاکیدا فرمودند: «آن مسیری که کشور را، ملّت را به حقوق اساسیِ خودش می‌رساند، کشور را در جایگاه اساسیِ خود قرار می‌دهد، همین تمسک به ارزش‌های اساسی انقلاب است». یعنی دولت محترم یکی از مهم‌ترین وظایفش این است که نگذارد ارزش‌های انقلاب سست شود و ارزش‌های انقلاب تضعیف شود و کمرنگ شود.

و فرمودند: «یک توصیه به رئیس‌جمهور محترم این است که دولت مردمی را که شعار ایشان بود، در واقعیت محقّق کنند و به معنای واقعی کلمه با مردم، در کنار مردم، در میان مردم باشند. البته حضور در میان مردم نباید افراد را از ارتباط با نخبگان غافل کند».

نکات زیاد فرمودند اما بحث من بر سر مردمی بودن است و نگاه مردمی دولت. هفته دولت فرصتی است برای بیان ضعف‌هایی که باید برطرف شود و قوت‌هایی که باید توسعه پیدا کند. دولت محترم باید در این هفته با مردم زیاد سخن بگوید که این کار را میکند؛ و راجع به تحقق شعارهایی که در دوران تبلیغات داده گفتگو کند. مشکلات عدیده و خار راه‌هایی که در پیش پایش بوده و آن‌ها را مقدمتاً برداشته تا بتواند کارها را پیش ببرد توضیح دهد.

باید با کار رسانه‌ای هنرمندانه گستره عظیم کارهایی که شده برای مردم بیان شود تا روح امید در مردم تقویت شود. متأسفانه در تبیین کارهای انجام گرفته کم‌کاری صورت می‌گیرد. دشمنان داخل و خارج با تمام قدرت در حال تخریب و تضعیف و تحریف واقعیات هستند. پس لازم است برای خنثی‌سازی این دشمنی‌ها جدی‌تر عمل شود.

البته تأکید می‌کنم هنرمندانه چون گاهی در تعریف از کار مهمی چنان تخریب می‌کنند که دشمن نمی‌توانست چنین آسیبی بزند. حضرت آقا در بیانی فرمودند: «امروز بیشترین تحرّک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است، برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلط بشوند مبالغ هنگفت هزینه می‌کنند، کار‌های بسیار انجام می‌دهند، … کار تبلیغاتی کار مهمی است، ما در این زمینه ضعف داریم. در زمینه کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای باید قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل بکنیم».سیل کاری که انجام می‌شود به آن بی‌توجه هستیم یا کار را زیبا جلوه نمی‌دهیم. در چشم نمی‌آید. مردم فکر می‌کنند کاری صورت نمی‌گیرد. ناامید می‌شوند.

گاهی دوستان به بنده می‌گویند شما در دولت قبل هر هفته به نکته‌ای اعتراض داشتید چرا در این دولت چیزی نمی‌گویید؟ اولاً این‌طور نیست در آن دولت هم اگر کار مفید و عام‌المنفعه‌ای می‌شد تشکر می‌کردیم و به این دولت هم آنجاهایی که لازم بوده مطالبی عرض کرده‌ایم.

ثانیاً ما در حال رصد عملکرد و فعالیت‌ها و در میدان عمل بودن‌ها و آواربرداری‌های گذشته هستیم و وقتی با دید انصاف نگاه می‌کنیم دولت را فعال می‌بینیم. البته ضعف‌هایی در اجرا و بعض قسمت‌ها وجود دارد؛ این را انکار نمی‌کنیم. اما رویکرد، بی‌حالی و تنبلی و وابستگی و وادادگی و چشم به بیگانه داشتن و به خود پرداختن و امثال این‌ها نیست.

خوب یادتان هست من در همان دولت قبل موضع گرفتم که آمده بودند استان فقط برای ناهاری که صورت‌حساب کرده بودند. آن را مقایسه کنید با رئیس‌جمهوری که می‌رود در معدن و خاکی می‌آید بیرون. فرق دارد این‌ها باهم. بیشتر امور کشور را به خارج گره زده بودند. بااینکه حضرت آقا می‌فرمودند توجه به داخل باشد. حتی دیدید نهضت امام حسین علیه‌السلام را برای مذاکره با غرب تحریف کردند.

بنده در طول مدت تلاش داشتم خط انقلاب در این استان از ریل خارج نشود. مگر مردم روزانه۷۰۰ نفری به خاطر کرونا از بین نمی‌رفتند و متأسفانه دولت در سفارش واکسن تعلل داشت. وقتی دولت تحویل این دولت شد  کســری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومان بود و میانگین رشــد اقتصادی نزدیک بــه صفر بود. امروز کسر بودجه نیست. وضعیت اشتغال و تورم و چاپ پول و ده‌ها مشکل که حل هرکدام زمان طولانی می‌برد اما ما اهتمام و فعالیت رئیس‌جمهور و اغلب کسانی که در کنار ایشان هستند را می‌بینیم که برای از بین بردن فساد و مشکلات، جهادی تلاش دارند و با ساده زیستی و دوری از تجملات در بین مردم هستند.

تعاملی که امروز دولت با سایر قوا و نهادها دارد و در بکار گیری نیروی جوان ستودنی است. باید نقاط قوت دولت را در مسائل مختلف مدیریتی و اقتصادی و فرهنگی و سیاسی دنبال کنید و مقایسه کنید تا معلوم شود کار می‌شود. چون عده‌ای ظلم می‌کنند و نادیده می‌گیرند؛ بنایم معمولاً نیست که تعریف و تمجید مفصلی داشته باشم اما اینجا باید این کار را کرد. من در خطبه طولانی راجع به این مسائل کمتر صحبت کردم در طول این چند سال اما بعضی وقت‌ها می‌بینیم که ظالمانه دارند تحریف می‌کنند. کارهای خوب کرده را بد جلوه می‌دهند و نکرده نشان می‌دهند. این‌ها را باید بیان کرد.

در همین بحث اقتصادی کارهای صورت گرفته را مرور کنید تا فرق گذشته و حال را ببینید. سرمایه‌گذاری که صفر بود رشد امروزش را ببینید آمار موجود است نمی‌خواهم وارد بحث آماری بشوم. ثبات بازار طلا و ارز با همه دشمنی‌ها که شد. کاهش رشد نقدینگی و جلوگیری از چاپ پول. سرمایه‌گذاری که صفر بود و رشدی که امروز دارد.

رشد صادرات کالا. تسهیل در صدور مجوز کسب‌وکار ۹۷% الکترونیکی شده و جلوی فساد را گرفته. تلاش برای رفع موانع تولید. همین آب که مسائل پیچیده‌ای دارد از خطوط ۲۰ گانه انتقال از فلات مرکزی تا روستاها و مناطق عشایری که به‌صورت سیار انجام می‌شود را دنبال کنید ببینید چه‌کار بزرگی صورت گرفته.. بحث راه‌ها و افزایش خطوط راه‌آهن. تولید برق جبران امروز و پایه‌گذاری‌ها برای آینده.

در بحث سیاست خارجی خب یک‌وقت با گردن‌ کج و نشستن روی زمین در مقابل یک کشور دست چندم گدائی محبت می‌کردیم؛ اما امروز با عبور از برجام بااقتدار در جلسات بین‌المللی حاضریم و در معادلات مهم جهانی تأثیرگذاریم و عضو مجموعه‌های عظیم اقتصادی جهانی شده‌ایم و اخیراً هم این عضویت مهم در بریکس که امکان بزرگی برای کشور و یک پیروزی در عرصه دیپلماسی برای دولت است، در این پیچ تاریخی و نظم جدید جهانی جایگاه ایران قوی کاملاً روشن و مشخص است.

یک‌وقت ایران پیشنهاد داد که باید دلار از مبادلات اقتصادی کنار گذاشته شود تا دنیا یک نفسی بکشد. کسی توجه نکرد اما امروز در تمام دنیا از دلار بیزار شده‌اند همان‌طور که از آمریکا بیزارند. بعلاوه ارتباطات عزت‌مدارانه با کشورها درعین‌حال حمایت جدی از محور مقاومت و حمایت از گروه‌های مبارز دنیا را کم‌رنگ نکرده‌ایم.

بحث علمی و فنی و مباحث فرهنگی و اجتماعی که نقاط قوت فراوان داشته است. البته اینکه چرا سفره هنوز رنگین نشده که مطالبه ما و خود مردم هم هست، که باید با سرعت بیشتری و اقدامات جدی‌تری همراه باشد، علت‌های متعددی دارد که میدانیم چرا به‌سرعت این قصه حل نمی‌شود. به‌مرور رفع می‌شود و اینجا آن اعتماد و صبری که تا الان داشتید را لازم دارد تا آن مشکل هم حل شود.

فشار تحریم‌ها را غافل نباشید که مقاومت شما مردم کاری کرد که اعلام کنند در مقابل این پایداری شکست خورده‌اند. این اتحاد و انسجامی که داریم جلوی شیطنت‌های بیگانگان را تا امروز گرفته و در ادامه هم خواهد گرفت. آمریکا و اذناب پلیدش فکر می‌کنند می‌توانند در اراده ملت ما خللی ایجاد کنند و در باورهای مردم سستی ایجاد کنند آیا این سستی در اراده است که هر هفته در نمازهای جمعه صدای مرگ بر آمریکا بلند است؟مردم ما سست نشدند و سست هم نخواهند شد. به قول سردار شهید ملت ما ملت امام حسین است. ما در مکتب امام حسین بزرگ شدیم.

بله دشمن سعی می‌کند اتحاد ملی را به هم بزند. ایجاد تردید و ناامیدی کند. با تأثیرگذاری بر روی اذهان باورها را به نفع امیال خودش تغییر دهد. القای ناکارآمدی برای نظام کند. لذا از همه فرصت‌ها استفاده می‌کند تا شیطنت کند و هرروز به اسمی چالشی درست کند آن چیزی که این سحر را باطل می‌کند اتحاد حول محور ولایت است و تا امروز هم همین نجات‌بخش بوده و تا امروز هم عمده دشمنی‌ها در همین سمت بوده.

بخصوص در این روزها هوشیار باشید که در جورچین دشمن با حرف‌ها و برنامه‌هایی که دارند قرار نگیرید. خودشان در گزارش‌هایشان می‌گویند که می‌خواهند از مردم بخصوص جوانان و بعضاً دانشگاهیان و بعض اقشار چگونه به نفع خواسته‌هایشان استفاده کنند پس مثل همیشه با بصیرت عمل کنید. در دوقطبی‌های دروغینی که درست می‌کنند نیفتید. به فکر مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو باشید که برای کشور و نظام اقتدار آفرین خواهد بود.

تذکر پایانی بنده اینکه دستگاه‌های دولتی به‌خصوص برای عزیزانی که قصد سفر اربعین دارند سنگ‌اندازی نکنند. فضا را فراهم کنند تا این مهم انجام بگیرد. بعضی‌ها دوست دارند بروند شاید بعضی از مسئولین اجازه ندهند یا وقت کم برای آن‌ها قرار بدهند. توسعه‌ای بدهید. بعضاً شاکی هستند که بعضی از دستگاه‌ها به لطایفی ممانعت ایجاد می‌کنند. ممانعت‌ها را بردارید تا مردم راحت‌تر بروند.

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.