آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

دولت محترم در هفته دولت راجع به تحقق شعارهایی که در دوران تبلیغات داده گفتگو کند / دولت را فعال می‌بینیم البته ضعف‌هایی در اجراء و بعضی قسمت‌ها وجود دارد / رویکرد دولت بی‌حالی و تنبلی و وابستگی و وادادگی و چشم به بیگانه داشتن و به خود پرداختن نیست / اهتمام دولت در بکار گیری نیروی جوان ستودنی است / مثل همیشه با بصیرت عمل کنید / در دوقطبی‌های دروغینی که درست می‌کنند نیفتید / دستگاه‌های دولتی برای کسانی که قصد سفر اربعین دارند سنگ‌اندازی نکنند

کارشناس روابط عمومی ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه سوم شهریورماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه سوم شهریورماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه چهاردهم صفر روز تجلیل از اسرا و مفقودین است، گفت: یاد و خاطره عزیزانی که در دوران ستم‌شاهی در دست دژخیمان ساواک اسیر بودند و هم‌چنین دوران دفاع مقدس که در زندان‌های با نشان و بی‌نشان صدام دوران آزادگی خود را باتحمل شکنجه‌ها و سختی‌های طاقت‌فرسا سپری کردند را گرامی ‌می‌داریم.

راه حسین علیهالسلام هنوز ادامه دارد

وی در ادامه افزود: این روزها یک گروه دیگری از اسراء از شام به عراق و کربلا می‌رسند که با قید حیات در هفته آینده اشاره خواهم کرد؛ اما عزیزان ما در استان و سراسر کشور دل‌هایشان بی‌قرار زیارت مولایشان حسین علیه‌السلام شده و با پیاده‌روی و تحمل سختی‌های سفر با کاروان امام سجاد و زینب کبرا همراهی می‌کنند تا به وصال دوست نائل شوند و هرسال چه اجتماع عظیمی شکل می‌گیرد؛ اجتماعی که به عالم نشان می‌دهد راه حسین علیه‌السلام هنوز ادامه دارد.

زیارت اربعین ایمان را در دلها تقویت و امید را زنده میکند

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه زیارت اربعین پیام عاشورا که مبارزه با مظاهر شرک و ستم بود را احیاء می‌کند و ایمان را در دل‌ها تقویت و امید را زنده می‌کند، بیان داشت: امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین علیه‌السلام برود، خداوند به هر قدمی که برمی‌دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‌فرماید و یک درجه مرتبه‌اش را بالا می‌برد، وقتی به زیارت رفت، حق‌تعالی دو فرشته را موکل او می‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتی برگشت با او وداع کرده و به وی میگویند: ای ولیّ خدا، گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم، هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد».

اجتماع عظیم اربعین یک اتحاد بزرگ «بیداری ساز» است

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه اجتماع عظیم هرساله و این اتحاد بزرگ بیداری ساز، دوستان را امیدوار و دشمنان اهل‌بیت را ناامید و سرشکسته می‌کند، اظهار داشت: حب امام حسین علیه‌السلام موجب شده تا در نقطه ثقل کربلا همه آزادگان عالم با جمعیتی بالغ‌بر ۲۵ میلیون نفر از ۴۰ ملیت دورهم جمع شوند و برعلیه یزیدیان زمان یک دله شوند.

نباید ظرفیت عظیم فرهنگی عبادی سیاسی اربعین را بدون بهرهبرداری درست رها کرد

وی بابیان اینکه نباید این ظرفیت عظیم فرهنگی عبادی سیاسی را بدون بهره‌برداری درست رها کرد، گفت: باید از این ذخیره عظیم و از این راهپیمایی بزرگ جهانی علیه ظلم و استکبار بهره گرفت؛ به اربعین و کلام مردم که نگاه می‌کنی کان همه باهم فریاد می‌زنند و از خدای تعالی فرج مولایشان را استغاثه می‌کنند. عجب دستگاه تبلیغاتی بزرگی امام حسین درست کرده است هیچ‌کس به‌اندازه امام حسین از اسلام تبلیغ نکرده و به‌اندازه او اسلام را حفظ نکرده است.

برای زیارت اربعین نیت خودتان را خالص کنید

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه توصیه کرد: دوستانی که به زیارت اربعین می‌روید اول نیت خودتان را خالص کنید؛ فقط برای اعتلای کلمه الحق و خودسازی و ایجاد محبت بیشتر بین خودتان و امام بروید و نگذارید شائبه دیگری وارد شود؛ حرکت خودتان را به نیابت از امام عصر انجام دهید که ثواب بیشتری خواهید داشت و از امام حسین محبتش را بخواهید.

شهیدان باهنر و رجائی؛ دو نفر از خالصترین یاران انقلاب

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به مناسبت دیگری از هفته پیش رو پرداخت و عنوان کرد: هشتم شهریور روز مبارزه با تروریسم و سالگشت شهادت مظلومانه دو نفر از خالص‌ترین یاران انقلاب شهیدان باهنر و رجائی توسط منافقین پلید و کوردل در سال ۶۰ در دفتر نخست‌وزیری را گرامی می‌داریم و از خدای تعالی رفعت مقام آنان و حشر با اولیائش را خواستاریم.

وی در بخش دیگری بابیان اینکه هفته دولت را به همه عزیزان که با تمام توان در حال فعالیت هستند را تبریک عرض می‌کنیم و خدا قوت میگوییم، گفت: به عزیزانمان در استان که متناظر با فعالیت دولت، فعال هستند؛ به استاندار محترم و معاونین بزرگوارشان خسته نباشید و خدا قوت می‌گوییم.

حضور در میان مردم نباید افراد را از ارتباط با نخبگان غافل کند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با دولت پرداخت و یادآور شد: حضرت آقا در روز مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در تائید سخنان رئیس‌جمهور فرمودند: «آن مسیری که کشور را، ملّت را به حقوق اساسیِ خودش می‌رساند، کشور را در جایگاه اساسیِ خود قرار می‌دهد، همین تمسک به ارزش‌های اساسی انقلاب است»؛ و فرمودند: «یک توصیه به رئیس‌جمهور محترم این است که دولت مردمی را که شعار ایشان بود، در واقعیت محقّق کنند و به معنای واقعی کلمه با مردم، در کنار مردم، در میان مردم باشند»؛ البته حضور در میان مردم نباید افراد را از ارتباط با نخبگان غافل کند.

دولت محترم در هفته دولت راجع به تحقق شعارهایی که در دوران تبلیغات داده گفتگو کند

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه هفته دولت فرصتی است برای بیان ضعف‌هایی که باید برطرف شود و قوت‌هایی که باید توسعه پیدا کند، گفت: دولت محترم باید در این هفته با مردم زیاد سخن بگوید و راجع به تحقق شعارهایی که در دوران تبلیغات داده گفتگو کند؛ مشکلات عدیده و خار راه‌هایی که در پیش پایش بوده و آن‌ها را مقدمتاً برداشته تا بتواند کارها را پیش ببرد توضیح دهد.

باید با کار رسانهای هنرمندانه گستره عظیم کارهایی که شده برای مردم بیان شود تا روح امید در آنان تقویت شود / متأسفانه در تبیین کارهای انجام‌گرفته کم‌کاری صورت میگیرد

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید با کار رسانه‌ای هنرمندانه گستره عظیم کارهایی که شده برای مردم بیان شود تا روح امید در آنان تقویت شود، اذعان داشت: متأسفانه در تبیین کارهای انجام‌گرفته کم‌کاری صورت می‌گیرد؛ دشمنان داخل و خارج با تمام قدرت در حال تخریب و تضعیف و تحریف واقعیات هستند پس لازم است برای خنثی‌سازی این دشمنی‌ها جدی‌تر عمل شود؛ البته تأکید می‌کنم هنرمندانه چون گاهی در تعریف از کار مهمی چنان تخریب می‌کنند که دشمن نمی‌توانست چنین آسیبی بزند.

کار تبلیغاتی کار مهمی است / در این زمینه ضعف داریم

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در این رابطه پرداخت و گفت: حضرت آقا دربیانی فرمودند: «امروز بیشترین تحرّک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است، برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلط بشوند مبالغ هنگفت هزینه می‌کنند، کارهای بسیار انجام می‌دهند…» لذا کار تبلیغاتی کار مهمی است، ما در این زمینه ضعف داریم. در زمینه کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای باید قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل بکنیم.

دولت را فعال میبینیم البته ضعفهایی در اجراء و بعضی قسمتها وجود دارد / رویکرد دولت بیحالی و تنبلی و وابستگی و وادادگی و چشم به بیگانه داشتن و به خود پرداختن نیست

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: گاهی دوستان به بنده می‌گویند شما در دولت قبل هر هفته به نکته‌ای اعتراض داشتید چرا در این دولت چیزی نمی‌گویید؟ اولاً این‌طور نیست در آن دولت هم اگر کار مفید و عام‌المنفعه‌ای می‌شد تشکر می‌کردیم و به این دولت هم آنجاهایی که لازم بوده مطالبی عرض کرده‌ایم. ثانیاً ما در حال رصد عملکرد و فعالیت‌ها و در میدان عمل بودن‌ها و آواربرداری‌های گذشته هستیم و وقتی با دید انصاف نگاه می‌کنیم دولت را فعال می‌بینیم البته ضعف‌هایی در اجراء و بعضی قسمت‌ها وجود دارد اما رویکرد، بی‌حالی و تنبلی و وابستگی و وادادگی و چشم به بیگانه داشتن و به خود پرداختن و امثال این‌ها نیست.

بنده تلاش داشتم خط انقلاب در این استان از ریل خارج نشود

وی در ادامه افزود: یادتان هست من در همان دولت قبل موضع گرفتم که آمده بودند استان فقط برای ناهاری که فاکتور کرده بودند. بیشتر امور کشور را به خارج گره‌زده بودند بااینکه حضرت آقا می‌فرمودند توجه به داخل باشد. حتی دیدید نهضت امام حسین علیه‌السلام را برای مذاکره با غرب تحریف کردند. بنده در طول مدت تلاش داشتم خط انقلاب در این استان از ریل خارج نشود.

اهتمام و فعالیت رئیس‌جمهور محترم را میبینیم

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه عنوان داشت: مگر مردم روزانه ۷۰۰ نفری به خاطر کرونا از بین نمی‌رفتند و متأسفانه دولت در سفارش واکسن تعلل داشت. وقتی دولت تحویل این دولت شد کســری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومان بود و میانگین رشــد اقتصادی نزدیک بــه صفر بود. وضعیت اشتغال و تورم و چاپ پول و ده‌ها مشکل که حل هرکدام زمان طولانی می‌برد اما ما اهتمام و فعالیت رئیس‌جمهور و اغلب کسانی که در کنار ایشان هستند را می‌بینیم که برای از بین بردن فساد و مشکلات، جهادی تلاش دارند و با ساده زیستی و دوری از تجملات در بین مردم هستند.

اهتمام دولت در بکار گیری نیروی جوان ستودنی است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه تعاملی که امروز دولت با سایر قوا و نهادها دارد و در بکار گیری نیروی جوان ستودنی است، گفت: باید نقاط قوت دولت را در مسائل مختلف مدیریتی و اقتصادی و فرهنگی و سیاسی دنبال و مقایسه کنید تا معلوم شود کار می‌شود.

کارهای صورت گرفته در بحث اقتصادی را مرور کنید تا فرق گذشته و حال را ببینید

وی در ادامه بابیان اینکه در بحث اقتصادی کارهای صورت گرفته را مرور کنید تا فرق گذشته و حال را ببینید، گفت: سرمایه‌گذاری که صفر بود رشد امروزش را ببینید آمار موجود است نمی‌خواهم وارد بحث آماری بشوم. ثبات بازار طلا و ارز با همه دشمنی‌ها که شد. کاهش رشد نقدینگی و جلوگیری از چاپ پول. رشد صادرات کالا. تسهیل در صدور مجوز کسب‌وکار که ۹۷% الکترونیکی شده و جلوی فساد را گرفته. تلاش برای رفع موانع تولید. همین آب که مسائل پیچیده‌ای دارد از خطوط ۲۰ گانه انتقال از فلات مرکزی تا روستاها و مناطق عشایری که به‌صورت سیار انجام می‌شود را دنبال کنید. بحث راه‌ها و افزایش خطوط راه‌آهن. تولید برق جبران امروز و پایه‌گذاری‌ها برای آینده.

در این پیچ تاریخی و نظم جدید جهانی جایگاه ایران قوی کاملاً روشن و مشخص است

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه به اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی پرداخت و گفت: در بحث سیاست خارجی یک‌وقت با گردن‌کج و نشستن روی زمین در مقابل یک کشور دست چندم گدائی محبت می‌کردیم نه امروز که با عبور از برجام بااقتدار در جلسات بین‌المللی حاضریم و در معادلات مهم جهانی تأثیرگذاریم و عضو مجموعه‌های عظیم اقتصادی جهانی شده‌ایم و اخیراً هم این عضویت مهم در بریکس که امکان بزرگی برای کشور و یک پیروزی در عرصه دیپلماسی برای دولت است، در این پیچ تاریخی و نظم جدید جهانی جایگاه ایران قوی کاملاً روشن و مشخص است.

امروز در تمام دنیا از دلار بیزار شدهاند همان‌طور که از آمریکا بیزارند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: یک‌وقت ایران پیشنهاد داد که باید دلار از مبادلات اقتصادی کنار گذاشته شود تا دنیا یک‌نفسی بکشد؛ کسی توجه نکرد اما امروز در تمام دنیا از دلار بیزار شده‌اند همان‌طور که از آمریکا بیزارند. بعلاوه ارتباطات عزت‌مدارانه با کشورها درعین‌حال حمایت جدی از محور مقاومت و حمایت از گروه‌های مبارز دنیا را کم‌رنگ نکرده‌ایم. بحث علمی و فنی و مباحث فرهنگی و اجتماعی که نقاط قوت فراوان داشته است. البته اینکه چرا سفره هنوز رنگین نشده علت‌های متعددی دارد که به‌مرور رفع می‌شود و اینجا آن اعتماد و صبر را لازم دارد تا آن مشکل هم حل شود.

اتحاد و انسجام مردم جلوی شیطنتهای بیگانگان را تا امروز گرفته و در ادامه هم خواهد گرفت

وی در ادامه افزود: فشار تحریم‌ها را غافل نباشید که مقاومت شما مردم کاری کرد که اعلام کنند در مقابل این پایداری شکست‌خورده‌اند. این اتحاد و انسجامی که داریم جلو شیطنت‌های بیگانگان را تا امروز گرفته و در ادامه هم خواهد گرفت. آمریکا و اذناب پلیدش فکر می‌کنند می‌توانند در اراده ملت ما خللی ایجاد کنند و در باورهای مردم سستی ایجاد کنند آیا این سستی در اراده است که هر هفته در نمازهای جمعه صدای مرگ بر آمریکا بلند است؟

دشمن سعی میکند اتحاد ملی را بهم بزند و ایجاد تردید و ناامیدی کند

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: دشمن سعی می‌کند اتحاد ملی را بهم بزند ایجاد تردید و ناامیدی کند و با تأثیرگذاری بر روی اذهان، باورها را به نفع امیال خودش تغییر دهد لذا از همه فرصت‌ها استفاده می‌کند تا شیطنت کند و هرروز به اسمی، چالشی درست کند؛ آن چیزی که این سحر را باطل می‌کند اتحاد حول محور ولایت است و تا امروز هم همین نجات‌بخش بوده و تا امروز هم عمده دشمنی‌ها در همین سمت بوده است.

مثل همیشه با بصیرت عمل کنید / در دوقطبیهای دروغینی که درست میکنند نیفتید

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در این روزها هوشیار باشید که در جورچین دشمن با حرف‌ها و برنامه‌هایی که دارند قرار نگیرید، گفت: خودشان در گزارش‌هایشان می‌گویند که می‌خواهند از مردم بخصوص جوانان و بعضاً دانشگاهیان و بعضی اقشار چگونه به نفع خواسته‌هایشان استفاده کنند پس مثل همیشه با بصیرت عمل کنید. در دوقطبی‌های دروغینی که درست می‌کنند نیفتید. به فکر مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو باشید که برای کشور و نظام اقتدار آفرین خواهد بود.

دستگاه‌های دولتی برای کسانی که قصد سفر اربعین دارند سنگ‌اندازی نکنند

وی در خاتمه گفت: دستگاه‌های دولتی برای کسانی که قصد سفر اربعین دارند سنگ‌اندازی نکنند و فضا را هم فراهم کنند که این مهم انجام بگیرید، بعضی دوست دارند که بروند و بعضی مسئولین اجازه نمی‌دهند یا وقت کم اختصاص می‌دهند که لازم است فضایی را فراهم کنید که افراد شرکت کنند و بعضی از دوستان هم شکایت دارند که بعضی از دستگاه‌ها به لطایفی ممانعت‌هایی ایجاد می‌کنند، آن ممانعت‌ها بردارید تا مردم راحت‌تر بروند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.