مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۲ شهر کرج/

امروز شعار مرگ بر آمریکا شعار همه انسان‌های آزاده جهان است

کارشناس روابط عمومی ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۹

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین

مؤمنین و مؤمنات خودم و همه شما را به رعایت تقوا دعوت می‌کنم. اهل تقوا یعنی کسانی که سبک زندگی خود را بر اساس حکم خدا و روش اولیاء دین تنظیم و عمل می‌کنند.

در بحث فرزند آوری و افزایش جمعیت، بعض سؤالات و شبهات را با توجه به آیات و روایات پاسخ دادیم. دوستان حتماً به آمارهایی که دستگاه‌های رسمی داخلی و بین‌المللی راجع به جمعیت و خطر پیری و تله جمعیتی و امثال این‌ها که گفته می‌شود توجه دارید.

رهبر معظم انقلاب فرزند آوری و تکثیر نسل را جزء مسائل حیاتی امروز و فردای کشور می‌دانند، به‌طوری‌که حتی به مداحان هم توصیه فرمودند که در مداحی به جمعیت و فرزند آوری پرداخته شود.

به نظر یکی از کارهای جهادی که همه ما وظیفه داریم انجام دهیم تبلیغ و تشویق به ازدواج آسان و بدون مقدمات زائد و پرخرج است که یکی از موانع مهمِ ازدواج جوانان است. دوران کرونا به‌خوبی نشان داد که می‌شود مراسم کوچک و کم‌خرج گرفت و زندگی را شروع کرد. این وظیفه مهم خانواده‌هاست که با ایجاد انگیزه و کم کردن توقعات که اثری در اصل زندگی ندارد جوانان را تشویق به ازدواج آسان کنند.

ازدواج‌های دانشجوئی را باید ترغیب کرد که بیشتر انجام بگیرد. رسانه ملی می‌تواند در این زمینه کمک خوبی باشد که متأسفانه دیدم در بعض فیلم‌ها تکثیر نسل را تمسخر می‌کنند و این حرکتی برخلاف سیاست‌های جمعیتی کشور است. یکی از معروفاتی که باید به آن پرداخت و با روش‌های مختلف ایجاد انگیزه کرد تا محقق شود، تکثیر نسل است. باید آثار خطرناکی که تحدید نسل برای الان و آینده کشور دارد بسیار گفته شود.

روایات فراوانی داریم که به فرزند آوری و بعد تکثیر آن توصیه جدی کرده‌اند. فراوان داریم که رسول خدا فرمودند فرزندان خود را زیاد کنید. در روایتی از امیرالمؤمنین علیه‌السلام دارد که رسول خدا دائماً می‌فرمود: هرکس دوست دارد که از سنّت من پیروی کند، همانا ازدواج کردن از سنّت من است و طالب فرزند باشید، چراکه فردا به شما بر دیگر امت‌ها به سبب فراوانی‌تان افتخار می‌کنم. در این روایت، به طلب فرزند و تکثیر آن توصیه شده است حتی گاهی در بعض‌ روایات ویژگی زنانی که توانائی فرزند آوری بیشتر را دارند هم بیان شده و این نشان می‌دهد اسلام عزیز به این مسئله اهمیت جدی داده است. حتی از بانوانی نام برده شده که درحالی‌که مشغول تربیت فرزند خود هستند فرزند دیگری در شکم دارند.

این‌ها نشان می‌دهد ترویج زندگی غربی و سنگ اندازی‌هائی که شده چه مقدار ما را از فرهنگ دینی و حتی ایرانی دور کرده است. دائم ما را از کمبود رزق و روزی می‌ترسانند که بچه می‌خواهید چکار! نمی‌بینید اوضاع ‌اقتصادی را گرانی‌ها را هزینه‌های‌ تحصیل را و امثال این موارد که همه این امور به مدیریت منابع برمی‌گردد که قبلاً عرض کردم و تکرار نمی‌کنم که ما به عقل قاصر و فاطر خود و مشورت‌های جهت‌دار بیگانگان توجه می‌کنیم اما به آنچه اولیاء دین که از خدای حکیم مطالب خود را دریافت می‌کنند توجه نداریم که فرمودند همان‌طور که ازدواج رزق را زیاد می‌کند فرزند آوری هم‌چنین اثری دارد.

درباره قوم نوح داریم که حضرت به آن‌ها نصیحت کرد و بشارت‌ها داد و تشویق‌های مادی و معنوی کرد برای اینکه در مسیر هدایت قرار گیرند و از رحمت الهی برخوردار شوند، فرمود استغفار کنید و توبه کنید که اگر چنین عمل کنید، «یُرْسِلِ السَّماءَ عَلَیْکُمْ مِدْراراً» باران‌هاى پربرکت آسمان را پی‌درپی بر شما فرو می‌فرستد. چه باران مادی و چه معنوی که رحمت خداست. خیلی زیباست بیان خدای تعالی که می‌فرماید آسمان را برای شما می‌فرستد یعنی آن‌قدر زیاد است کأن خود آسمان آمده و چون رحمت است خرابی هم ندارد.

بعد فرمود: «وَ یُمْدِدْکُمْ بِأمْوالٍ وَبَنینَ وَیَجْعَلْ لَکُمْ جَنَّاتٍ وَیَجْعَلْ لَکُمْ أنْهاراً»؛ و اموال و فرزندان شما را افزون مى‏کند (کنایه از این است که قدرت و توانائی‌های شما را زیاد می‌کند) و براى شما باغ‌هاى خرم و سرسبز و نهرهاى آب جارى قرار مى‏دهد.

بالاخره این مسلم است که جمعیت یکی از مؤلفه‌های قدرت است. اگر ایران قوی می‌خواهیم نباید به رشد جمعیت بی‌تفاوت باشیم. البته دشمنان همین را می‌خواهند که ما ضعیف و ناتوان باشیم. کما اینکه در صحبت‌هایشان چند سال قبل گفته بودند مسیری را که ایران در حال طی ‌کردن آن است، در آینده سی میلیون بیشتر جمعیت نخواهد داشت که احتمالاً نیمی از آن‌هم پیر و فرتوت خواهند بود. پس نباید در زمین دشمن بازی کرد و همه توانمندان در موضوعات مختلف باید به میدان بیایند این ‌یکی از همان جهادهایی است که رهبری فرمان داده و شما هم دائم می‌گویید ما تنها نمی‌گذاریم.

البته این را هم اضافه کنم که در روایات دارد قوم نوح به سخنان پیامبرشان توجه نکردند و دچار قحطی و خشک‌سالی شدند و بسیاری از فرزندان و دارائی‌های آنان از بین رفت و زنانشان عقیم شدند.

رسول خدا فرمود چه چیزی مؤمن را بازمی‌دارد از اینکه برای خود همسری اختیار کند در حالیکه ممکن است فرزندی به او بدهد که زمین را با گفتن لااله‌الاالله سنگین کند. چون افراد بیشتر دنبال ثواب می‌گردند بخشی از این امور با پاداش‌های اخروی همراه شده تا هدف نهائی محقق شود.

البته یکی از دعاهای عموم انبیاء الهی طلب فرزند بوده است. مثلاً آیه ۳۸ سوره مبارکه آل‌عمران فرمود: «هُنَالِکَ دَعَا زَکَرِیَّا رَبَّهُ قَالَ رَبِّ هَبْ لِى مِنْ لَدُنْکَ ذُرِّیَّهً طَیِّبَهً» یا آیه ۵ مریم «فَهَبْ لِى مِنْ لَدُنْکَ وَلِیّاً، یَرِثُنِى وَیَرِثُ مِنْ آلِ یَعْقُوبَ وَاجْعَلْهُ رَبِّ رَضِیّاً»؛ و آیه ۷۴ فرقان «وَالَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّهَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا».

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوا بر اساس عمل کردن به دستورات دینی نسبت به همه مردم مهربان بوده، شفقت دارند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۲۳۹ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: «اَلْکَرَمُ اَعْطَفُ مِنَ الرَّحِمِ». شخص بزرگوار از خویشاوند مهربان‌تر است.

اعطف یعنى، مهربان‌تر؛ یعنی بزرگواری و جوانمردی زمینه علاقه‌مندی دیگران به شخص را فراهم می‌کند به‌طوری‌که به او بیشتر از خویشاوندان محبت و علاقه پیدا می‌کنند. چون گاهی منشأ محبت به نزدیکان، رودربایستی و مناسبات خانوادگی است و از روی حقیقت و واقعی نیست.

امیرالمؤمنین علیه‌السلام در بیانی فرمودند: سه صفت موجب جلب محبت می‌شود. خوش‌خوئی، ملایمت و مدارا کردن و تواضع و فروتنی. خدای تعالی همه ما را از متقین قرار دهد.

ماه ذی‌القعده اولین ماه از ماه‌های حرام و یکی از ماه‌هایی است‌ که شب‌ها و روزهای آن از فضائل ویژه‌ای در جهت‌ رسیدن به قرب الهی برخوردار است ‌و لذا اهل معرفت و دل توجه خاص به آن دارند.

روز ۲۳ و یا ۲۵ ذی‌القعده روز زیارت مخصوص حضرت رضا سلام‌الله‌علیه است و بنا بر قولی ۲۳ روز شهادت حضرت هم هست؛ که به همه شما تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم توفیق ‌زیارت حضرت نصیب همه ما بشود ان‌شاءالله.

روز ۲۵ ذی‌القعده، روز دحوالارض یعنی گستراندن زمین یعنی روز خلقت ‌خشکی و قابل سکونت ‌شدن زمین است. روز مبارک و پرخیری است. روزه‏اش بسیار سفارش شده و روزی است که رحمت خدا در زمین منتشر شده است. قبلاً راجع به دحوالارض و چگونگی پهن شدن زمین از زیر خانه خدا سخن گفته‌ام. تکرار نمی‌کنم.

بنا بر بعض روایات اتفاقات مهمی در این روز واقع شده است. حسن بن علی وشّا نقل می‏کند: من کودک بودم که شب ۲۵ ذی‏القعده با پدرم در خدمت امام رضا علیه‌السلام شام خوردیم. آنگاه آن‌ حضرت فرمود: امشب حضرت ابراهیم و حضرت عیسی علیهماالسلام متولّد شده‏اند و زمین از زیر کعبه پهن شده است، پس هر که روزش را روزه بدارد، چنان است ‌که ‌شصت ماه‌ را روزه داشته ‌است.

در بعض روایات، این روز، روز قیام امام زمان علیه‌السلام اعلام شده است. مرحوم میرزا جواد آقا ملکی از امیرالمؤمنین علیه‌السلام ‌روایتی را در المراقبات نقل ‌کرده است که فرمود: نخستین رحمتی که ‌از آسمان‌ به زمین نازل شد، در روز بیست و پنجم ماه ذی‏القعده، روز دحوالارض بوده است؛ و هرکس این روز را روزه بدارد و شب آن را به عبادت بپردازد، به پاداش عبادت صدساله رسیده است. عبادت صدساله‌ای که روزهای آن را به روزه و شب‏های آن را به عبادت گذرانیده است؛ و هر جماعتی که در این روز، گرد هم آیند و به ذکر پروردگار بپردازند، پراکنده نخواهند شد مگر آنکه خواسته‏های آنان برآورده خواهد شد و در این روز هزاران رحمت از سوی پروردگار نازل می‏شود که نودونه درصد آن از آنِ کسانی است که روزش را به روزه و ذکر مشغول باشند و شبش را به احیا و عبادت. پس خوب است مؤمنین اگر توانستند ولو مختصر در منزل یا در مسجد مجلس‌ ذکری‌ و انسی برای برطرف شدن ‌مشکلات کشور، داشته باشند.

در کتاب شریف مصباح المتهجد مرحوم شیخ طوسی دعایی سنددار برای این روز ذکر کرده است. دعا کوتاه است اما مطالب مهمی در قالب دعا خواسته شده است. زمان این دعاها هم مهم است؛ مثلاً در دعایی که در روز دحوالارض است و این مسئله طبیعی اتفاق افتاده در عالم خلقت مطالبی گفته می‌شود که «اللَّهُمَّ دَاحِیَ‌الْکَعْبَهِ» بعد می‌رسد به اینجا که می‌گوید «وَ اجْعَلْنِی مِنْ مُرَافِقِی أَوْلِیَائِکَ وَ أَهْلِ اجْتِبَائِکَ وَ اصْطِفَائِکَ». خدایا! مرا از یاران و همراهان اولیائت، برگزیدگانت و خاصان‌ درگاهت قرار ده. در این درخواست ما معیت و همراهی با امام زمان را می‌خواهیم.

اینکه انسان مورد گزینش و انتخاب خدای تعالی باشد، ارزش و امتیاز ویژه است یعنی به‌ جایگاهی ‌رسیده که خداوند او را برای کار بزرگ انتخاب کرده، نظیر آنچه در آیه ۷۸ سوره مبارکه حج است که فرمود: «وَ جاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ هُوَ اجْتَباکُمْ»؛ و در راه خدا جهاد کنید چنان‌که شایسته جهاد درراه خداست، او شما را بر همه‌ى امّت‌ها برگزید؛ یعنی اهل مبارزه و جنگ با دشمن باشید. جهاد را فقط به معنای لغوی که کوشش است نگیریم.

در ذیل آیه شریفه هدف این انتخاب را تبیین کرد، فرمود: «لِیَکُونَ الرَّسُولُ شَهِیدًا عَلَیْکُمْ وَ تَکُونُوا شُهَدَآءَ عَلَى النَّاسِ». تا پیامبر بر شما گواه باشد و شما بر بشریت گواه و مراقب باشید؛ یعنی شما دیده‌بان قافله بشریت هستید. مسئولیت خیلی سنگینی بر عهده شما گذاشته شده. با این مأموریت سنگینی که دارید پس «فَأَقِیمُوا الصَّلَوهَ وَ ءَاتُواْ الزَّکَوهَ وَ اعْتَصِمُوا باْللَّهِ». اهل نماز باشید. اقامه نماز کنید؛ نه‌فقط نماز بخوانید. اقامه برای جایی است که ستونی هست. چون نماز ستون دین است، می‌گوید این ستون را اقامه کنید. زکات بپردازید و به خدا چنگ بزنید؛ که اگر این اقدامات را نداشته باشید و برخلاف مسیری که برای آن انتخاب شدید حرکت کنید مورد غضب الهی واقع می‌شوید.

 با توجه به این دعا و روایاتی که دارد روز قیام حضرت هم همین روز است یعنی باید همه ما تلاش لازم را برای فراهم کردن مقدمات تشکیل حکومت جهانی حضرت و ایجاد تمدن مهدوی انجام دهیم که این کار یعنی انتظار فرج. انتظار به معنای یکجا نشستن و دعا کردن نیست بلکه انتظار همه‌اش حرکت است. همه‌اش تلاش است و مجاهده است لذا از روایات فهمیده می‌شود که مهم‌ترین، سخت‌ترین و بافضیلت‌ترین اعمال، انتظار فرج است.

امام رضوان‌الله‌علیه تقریباً هفتاد روز قبل از وفات در پیامی نوشتند. ببینید این پیام چقدر دقیق است. کسی است که دعای روز دحوالارض را می‌خواند باید چنین اندیشه‌ای داشته باشد. فرمود: «مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به‌ ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم‌دارى حضرت حجت ارواحنا فداه است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادى و مادى اگر لحظه‌اى مسئولین را از وظیفه‌اى که بر عهده دارند منصرف کند، خطرى بزرگ و خیانتى سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهورى اسلامى تمامى سعى و توان خود را در اداره هر چه‌ بهتر مردم بنماید، ولى این بدان‌ معنا نیست که آن‌ها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت‌ جهانى‌ اسلام است منصرف کند. این خط حرکتی مسئولان نظام باید باشد»؛ یعنی هدف، ایجاد تمدن است.

و این خیلی گویاست که در روز دحوالارض که به‌ظاهر یک پدیده‌ طبیعی است و خداوند برای آن اعمالی را قرار داده اما گذشته از توجه به توحید و تقویت روح بندگی، ما را به سمت سیاست و تشکیل حکومت هم سوق می‌دهد. دعا را حتماً با عنایت توجه بفرمائید در بخشی از آن این است: «اللَّهُمَ وَ الْعَنْ جَبَابِرَهَ الْأَوَّلِینَ وَ الآخِرِینَ وَ بِحُقُوقِ أَوْلِیَائِکَ الْمُسْتَأْثِرِینَ» در بخش دیگر می‌فرماید «اللَّهُمَ وَ عَجِّلْ فَرَجَ أَوْلِیَائِکَ وَ ارْدُدْ عَلَیْهِمْ مَظَالِمَهُمْ» در دعای دحوالارض انتظار فرج را طلب می‌کند. تشکیل همان حکومت نوین و حکومت مهدوی را می‌خواهد. بعد طلب می‌کند که «وَ أَظْهِرْ بِالْحَقِ قَائِمَهُمْ وَ اجْعَلْهُ لِدِینِکَ مُنْتَصِرا وَ بِأَمْرِکَ فِى أَعْدَائِکَ مُؤْتَمِرا». دعاست اما دین و سیاست را همراه هم کرده است.

اگر خوب دقت کنید و با بصیرت نگاه کنید می‌بینید که حرکت به سمت تمدن مهدوی که مقدمه‌اش انقلاب اسلامی ایران است آغاز شده. ببینید مسائل و تحولاتی که این روزها در این پیچ تاریخی و آغاز دنیا و نظم جدید در منطقه اتفاق می‌افتد و مسیری که قدرت اثرگذاری ایران در معادلات جهانی را چند برابر کرده است. به‌خصوص بعد از عادی شدت روابط با عربستان اگر روابط با مصر هم در مسیر عادی خودش قرار بگیرد مسائل فراوانی حل خواهد شد.

اتفاقات منطقه چون فراوان است گاهی ولو اهمیت زیاد هم دارد باز دیده نمی‌شود. مثل انتصاب نماینده‌ی ایران به‌عنوان نایب‌رئیسی مجمع عمومی سازمان ملل علیرغم تلاش لابی‌های آمریکائی و صهیونیستی برای اینکه ایران در هیچ‌کدام از این نهادهای بین‌المللی انتخاب نشود. عضویت در هیئت‌رئیسه و گزارشگری کمیته خلع سلاح و عدم اشاعه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و هم‌چنین انتخاب ایران برای ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل که با رأی‌گیری از کشورها صورت ‌گرفت؛ و یا عضویت ایران در کمیسیون پیشگیری از جرم و عدالت کیفری و هم‌چنین کمیته برنامه و هماهنگی سازمان ملل متحد. این‌ها مهم است و حتماً وجود ایران در این جایگاه‌ها به نفع ملت‌های مستضعف جهان خواهد بود.

و اخیراً هم خروج امارات از ائتلاف دریایی آمریکا و ائتلاف جدید با ایران و عربستان که خیلی عجیب بود. البته با افول قدرت آمریکا و تحقیرهای پشت سر همی که برایش پیش آمد و بی‌اعتمادی که نسبت به او هست این توقع می‌رفت. ایران سال‌هاست اعلام می‌کند که امنیت منطقه خلیج‌فارس باید دست کشورهای منطقه باشد نه کشورهای بیگانه؛ و امروز کشورهای منطقه به‌خصوص عربستان و امارات و عمان این را خوب می‌دانند که بدون همراهی با ایران، منطقه امنیت پایدار نخواهد داشت. و قطعاً این همکاری ثمرات فراوانی به همراه دارد. همین تحولات موشکی را همه دنیا می‌بینند و اگر عاقل باشند باید هم‌پیمان شوند.

نکته‌ای عرض کنم. زمانی بود که رئیس‌جمهور کشور می‌گفت نمی‌توانیم‌ در مقابل قدرت‌های بزرگ کاری بکنیم و وزیرش می‌گفت می‌توانند ما را با زدن یک دکمه زمین‌گیر کنند و درنتیجه در مسیر سازش با غرب برخلاف آرمان‌های امام و انقلاب حرکت می‌کردند اما امروز به فضل الهی و بانشاطی که در جوانان کشور به وجود آمده علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌های دشمنان، موشک فرا منطقه‌ای و فراصوت هایپرسونیک تولید می‌کنیم.

ما طبق فتوای رهبری و تعالیم اسلامی احتیاج به‌ سلاح‌ هسته‌ای نداریم اقتدار منطقه‌ای و قدرت ‌بازدارندگی ‌ما با همین تسلیحات ‌موشکی و نفوذی که در منطقه داریم تأمین است. به فضل خدای تعالی امروز با همکاری گروه‌های مقاومت و کشورهای همراه ما، وارد مرحله بازدارندگی تهاجمی شده‌ایم؛ و این را دشمنان ما به‌خوبی فهمیده‌اند که کاری از دستشان برنمی‌آید. همه این دستاوردهایی که می‌بینید یعنی پیروزی گفتمان مقاومت یعنی شکست آمریکا و اذنابش. امروز شعار مرگ بر آمریکا شعار همه انسان‌های آزاده جهان است.

ضمناً هر جا حرف از سازش و کوتاه آمدن از منافع ملی باشد رسوایی و بی‌آبروئی حتمی است. بحمدالله موفقیت دولت کنونی در این است که مسائل کشور و روابطش با کشورهای دیگر را با مذاکرات گره نزده است. لذا آزادانه وارد می‌شود و اقدام می‌کند و آثارش را خواهد داشت.

حضرت آقا در سخنان اخیرشان که بسیار نکات مهمی را مثل هر نوبت بیان فرمودند آخرین کلامشان راجع به انتخابات بود. من راجع به امید و ایمان و موانع و راهکارهایی که وجود دارد که چگونه امید در جامعه زیاد شود یا جلوی موانع گرفته شود مطالبی را یادداشت کردم که فرصت نمی‌کنم در این نوبت بیان کنم. در فرصت دیگری بیان خواهم کرد؛ اما چند کلامی درباره انتخابات که ایشان فرمودند عرض کنم. فرمودند: «در آینده صحبت خواهم کرد اما انتخابات امسال انتخابات بسیار مهمی است که از هم‌اکنون دشمن توپخانه خود را برای تخریب آن فعال کرده، آن‌هم درحالی‌که ۹ ماه با انتخابات فاصله داریم».

واقع مطلب این است آنچه مهم است و نشانه اقتدار ملی است، مشارکت مردمی است. قطعاً توجه دارید که رابطه مستقیمی بین مشارکت حداکثری با امنیت و ثبات سیاسی کشور وجود دارد؛ یعنی هرچه سطح مشارکت سیاسی افزایش داشته باشد، آسیب‌پذیری کشور در مواجهه با تهدیدات داخلی و خارجی کمتر خواهد بود. در طول این ۴۴ سال بعد از پیروزی انقلاب همه تهدیدات و تحریم‌ها و نقشه‌های پیچیده که هدفشان تخریب و یا از بین بردن امنیت و اقتدار ملی بوده را با مشارکت و ایستادگی مردم شکست داده‌ایم؛ یعنی مشارکت مردم در عرصه، یک حرکت ۲۲ بهمن، یک ۱۳ آبان و یک روز قدس، تمام این مسیر را که آن‌ها چیده بودند به هم زده است.

پیام روشن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات‌ این است که تحریم و تهدید و تخریب شما برای جدا کردن توده‌های مردم و کنار گذاشتن آرمان‌ها و اعتقادات محکم آنان نتیجه‌ای نداشته است. مشارکت مردم، سرمایه اجتماعی و قدرت نظام است. لذا از راهبردهای اصلی دشمنان ما به‌خصوص در آستانه انتخابات و بلکه از ماه‌ها قبل از انتخابات در همه این سال‌ها با القاء مطالبی نظیر بی‌تأثیر بودن رأی مردم و یا تقلب و امثال این‌ها تلاش برای عدم حضور مردم در عرصه انتخابات بوده تا شاید بتواند مشارکت مردمی در پای صندوق‌های رأی را کم کند و درنتیجه اقتدار کشور را کاهش دهد تا بتواند با تشدید تحریم‌ها و تهدید به مقاصد خود برسد.

قطعاً مشارکت بالا، قدرت‌ بازدارندگی و مقاومتِ کشور را در برابرِ جبهه‌ی دشمن بالا می‌برد. استکبار جهانی در این چند سال‌ اخیر از جنگ تکفیری‌ها در اطراف ایران بگیرید تا آشوب‌های متعدد و ترور حاج قاسم و شهید فخری زاده و امثال این‌ها تا خرابکاری‌ در نیروگاه‌های هسته‌ای و کشتار مردم در شاه‌چراغ و تحریم‌های اقتصادی و ایجاد التهاب در معیشت مردم تا جنگ سنگین رسانه‌ای و شناختی و ده‌ها مورد دیگر یک هدف داشته و آن از بین بردن امنیت ایران انقلابی است.

و البته در سال انتخابات با استفاده تبلیغات گسترده و با دروغ‌پراکنی و تحریف واقعیات و اخیراً با استفاده از هوش مصنوعی و هم‌چنین عوامل خودفروخته و واداده غرب‌زده مفلوک داخلی خود تلاش خواهد کرد تا مشارکت مردم را کم‌رنگ کند. شما باید بصیر باشید. اگر کسی بر طبل کاهش مشارکت بکوبد دقیقاً در جبهه دشمن قرار گرفته و در زمین آنان بازی می‌کند.

وقتی دشمنان ما از امروز برای انتخابات شروع کرده‌اند باید آرایش جبهه انقلاب هم از امروز، تقویت قدرت ملی و تبلیغ برای مشارکت حداکثری باشد. ان‌شاءالله و به فضل پروردگار مشارکت مردم در انتخابات پیش رو دشمن‌شکن خواهد بود.

در این زمینه دوستان آن‌قدر به جهاد تبیین بپردازند تا صدای رهبرشان خسته نشود. در جهاد تبیین، دوستان جبهه انقلاب باید آن‌قدر سخن بگویند تا فضا به اینجا نرسد که صدای رهبرشان در تبیین مسائل خسته شود.

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.