آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

باید دشمنی‌های دشمنان را دقیق‌تر بیان کرد/ روند افول آمریکا از شکست حمله نظامی در طبس کلید خورد /امروز آمریکائی‌ها و صهیونیست‌ها برای آینده موقعیت خود نگران هستند/ سپاه باید به کشورهای مستضعف عالم که به دنبال رهایی هستند کمک کند / برای مسائل کشور، سازوکارهای تعریف‌شده قانونی وجود دارد / کسی برای این امور در هیچ جای دنیا همه‌پرسی نمی‌گذارد / حضرت آقا در بیاناتشان از امکان تحلیل مردم گفتند؛ نه قدرت تحلیل

کارشناس روابط عمومی ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه یکم اردیبهشت‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه یکم اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه اهل تقوا به تمام حدود شرع پایبند بوده و در اموال کسی بدون اجازه تصرف نمی‌کنند، بیان داشت: مولانا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۲۳۲ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: ««الْحَجَرُ الْغَصِیبُ فِی الدَّارِ رَهْنٌ عَلَى خَرَابِهَا»؛ سنگ غصبى در خانه، ضامن ویرانى آن است».

غصب و تصرف عدوانی در اموال و دارائی دیگران ازنظر شرع حرام است

وی در ادامه افزود: امام علیه‌السلام کلمه رهن و گرو را برای سنگ غصبى استعاره آورده، چون گرو وسیله‌ای برای باز‌پرداخت قرض است که رهن گیرنده گرفته است. کنایه است برای از بین رفتن ظلم، ولو طول بکشد. شبیه این بیان را رسول خدا فرمودند: «از به کار بردن مصالح حرام در ساختمان بپرهیزید که آن خود باعث ویرانى است» لذا این کلام می‌تواند در موضوعات مورداستفاده قرار گیرد. غصب و تصرف عدوانی در اموال و دارائی دیگران ازنظر شرع حرام و مورد نکوهش اولیاء دین است.

نوجوانان دهه هشتادی و نودی با حضورشان در راهپیمایی روز قدس پیامهای مختلفی را به سران استکبار و قلدران عالم دادند

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری با اشاره به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: لازم است اینجا مجدداً از حضور گرم و بانشاط همه مردم بخصوص البرز سرافراز و کرج بصیر در روز قدس باوجود بی‌خوابی شب قبل و در حال روزه‌ و به‌ویژه نوجوانان دهه هشتادی و نودی که با حضورشان پیام‌های مختلفی را به سران استکبار و قلدران عالم دادند تشکر و قدردانی کنم. تمام سعی دشمن را خراب کردید خدای تعالی چند برابر از شما قبول کند و پاداش دهد.

حضور پرشور نوجوانان در عرصههای اصلی دفاع از انقلاب

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان ساخت: این‌همه خرج بکنند که نوجوان و جوان ایرانی را از مسیر منحرف کنند اما نتیجه‌اش بشود حضور پرشور همان نوجوان در عرصه‌های اصلی دفاع از انقلاب. همین‌ها که برای جوان و نوجوان ما به‌دروغ نسخه می‌پیچند می‌بینید که به تعبیر حضرت آقا با تحریک و آموزش رسانه‌هایشان همان جوانان را در خیابان به خاک و خون می‌کشند. سید جوانان کرج را دیدید که چگونه با حقد و کینه به شهادت رساندند.

باید دشمنی‌های دشمنان را دقیق‌تر بیان کرد

وی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه پرداخت و گفت: حضرت آقا در دیدارشان با شعرا فرمودند: «باید ابعاد جنگ نرم دشمن را همه بشناسند خصوصاً فعالان فرهنگی هنری تا دیگران را متوجه تاخت‌وتاز دشمن کنند» که این دستور به شعرا نبود؛ به همه است. همه باید این کار را بکنیم که بخشی از جهاد تبیین همین است. همان‌که من تأکید می‌کنم به دشمنی شناسی که خیلی مهم است و از آن غفلت داریم. حضرت آقا هم که فرمودند فعالان فرهنگی هنری دیگران را متوجه تاخت‌وتاز دشمن کنند؛ یعنی دشمنی‌ها را باید دقیق‌تر بیان کرد.

مقدمات برپائی نماز در قدس به امامت امام المسلمین در حال فراهم شدن است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز یادآور شد: ماه رمضان امسال برای فلسطین و قدس، با یاری‌ای که مسلمین جهان کردند، ماه رمضان متفاوتی بود و سیر اضمحلال و نابودی کاملاً عیان و آشکار شد و ان‌شاءالله مقدمات برپائی نماز در قدس به امامت امام ‌المسلمین در حال فراهم شدن است.

روابط جدیدی در جهان و منطقه در بین کشورها در حال به وجود آمدن است

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: اگر حوادث سیاسی و دیپلماتیک را در این روزها در جهان و بخصوص در منطقه دنبال کرده باشید به‌خوبی می‌بینید تغییرات مهمی را که در حال شکل‌گیری است و روابط جدیدی در جهان و منطقه در بین کشورها برای تغییرات در حال به وجود آمدن است.

امروز آمریکائیها و صهیونیستها برای آینده موقعیت خود نگران هستند

وی در ادامه اذعان داشت: امروز آمریکائی‌ها و به‌تبع آن صهیونیست‌های پلید از روابطی که محور مقاومت با کشورهایی که با آن‌ها تنش داشت، برقرار می‌کند، از تحولات یمن، ارتباط و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، بازگشائی سفارت‌خانه‌ها در دمشق، قدرت گرفتن کرانه باختری و نوار غزه به‌شدت عصبانی و برای آینده موقعیت خود نگران است؛ اما خوشحالیم که به‌زودی به فضل الهی این جرثومه فساد و این ننگ بشریت و تمدن انسانی به‌زودی از روی زمین محو خواهد شد.

حلول ماه شوال و عید سعید فطر

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری ضمن عرض تبریک پیشاپیش به مناسبت حلول ماه شوال و عید سعید فطر، بیان داشت: امیدوارم خدای تعالی همه عبادات و بندگی‌ها را در این ماه از همه ما به احسن وجه قبول و برای سال آینده تقدیر خوبی مقدر کرده باشد.

سپاه مهم‌ترین و بیشترین نقش را در حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده است

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه دوم اردیبهشت‌ ۱۳۵۸، سالگشت صدور فرمان حضرت امام برای تأسیس نیرویی است که از مهم‌ترین وظائفش حفظ انقلاب است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در طول بیش از چهل سال مهم‌ترین و بیشترین نقش را در حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده است. طوبی لهم و حسن مآب.

حراست و صیانت از تمامیت ارضی کشور وظیفه همه مردم است

وی در ادامه تصریح کرد: البته هر جا که لازم بود، در کنار ارتش، از تمامیتِ ارضی کشور دفاع کند بااقتدار وارد عرصه شده است. اصل حفاظت از تمامیت ارضی مستقیماً متوجه ارتش است؛ ولی کمک و همکاری این دو نیرو ستودنی است. اگرچه حراست و صیانت از تمامیت ارضی کشور وظیفه همه مردم است در وقت لزوم که آمده‌اند و دفاع هم کرده‌اند.

بخش عمده حفاظت از عمق راهبردی نظام اسلامی در منطقه و جهان بر عهده سپاه است

خطیب نماز جمعه کرج تأکید کرد: حضور قدرتمند سپاه در عرصه صیانت از انقلاب حتی در خارج از مرزهای جغرافیائی توسط سپاه بدون مرز قدس که آسایش دشمنان اسلام و انقلاب را برهم زده است و تردیدی نیست که بخش عمده حفاظت از عمق راهبردی نظام اسلامی در منطقه و جهان بر عهده سپاه است؛ دشمنان انقلاب را عصبانی کرده و می‌کند.

سپاه باید به کشورهای مستضعف عالم که به دنبال رهایی هستند کمک کند

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: این را بدانید یکی از مأموریت‌های سپاه که در اولین اطلاعیه تشکیل او آمده این است: «حمایت از نهضت‌های رهایی‌بخش و حق‌طلبانه مستضعفین جهان تحت نظارت امام المسلمین»؛ یعنی یکی از کارهایشان همین است که به کشورهای مستضعف عالم که به دنبال رهایی هستند کمک کند؛ و لذا در طول همه این سال‌ها یکی از راهبردهای اصلی دشمن، سپاه ستیزی و سپاه هراسی بوده است. درنتیجه اقدام به شایعه‌سازی و لجن پراکنی و تحریم فرماندهان و امثال‌ذلک می‌کنند تا دید مردم را تغییر دهند که تا امروز نتوانستند کاری را پیش ببرند و نخواهند برد.

افتخار سپاه این است که امامین انقلاب از عملکرد او راضی هستند

وی در ادامه بابیان اینکه افتخار سپاه این است که امامین انقلاب از عملکرد او راضی هستند، گفت: حضرت امام فرمود: «اگر سپاه نبود، کشور نبود» و فرمودند که: «من از سپاه راضی هستم و به‌هیچ‌وجه نظرم برنمی‌گردد»؛ و حضرت آقا فرمودند: «خب، شما فرزندانِ عزیزِ این حقیر هستید؛ اگر کسی از بنده سؤال بکند که حالا شما از این بچه‌ها، از این فرزندان راضی هستید، خواهم گفت که صد درصد راضی‏ام! امّا قانع نیستم، راضی هستم خیلی، قانع نیستم».

هیچ‌وقت به وضع موجود قانع نباشیم

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز افزود: عزیزان تذکرات چند روز قبل حضرت آقا به فرماندهان ارشد نظامی را هم باید به‌دقت دنبال کنند، بخصوص آنجا که فرمودند: «وقتی باور داریم دشمن شکست‌پذیر است باید از او غافل نشویم»؛ و البته این دستوری است برای همه ما در همه عرصه‌ها که در هیچ حال از مکر و طراحی دشمن غافل نباشیم؛ و هیچ‌وقت به وضع موجود قانع نباشیم و همین‌که آقا فرمودند؛ دائم در حال تحول و تحرک باشیم. این برای همه ماست؛ یک‌بخشی از آن نظامی است، بخشی هم آحاد مردم، بخش‌های فرهنگی و بخش‌های اقتصادی.

شکست مفتضحانه آمریکا در حمله به ایران اسلامی درسهای فراوانی دارد که برای آیندگان مفید است

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه ۵ اردیبهشت، سالگشت شکست مفتضحانه آمریکا در حمله به ایران اسلامی است، گفت: این حادثه مثل حوادث دیگر انقلاب درس‌های فراوانی دارد که برای آیندگان مفید است اگرچه از عبرت‌های آن، امروز هم باید استفاده کرد. خدای تعالی شهید این واقعه، شهید محمد منتظر القائم را با اولیاء خودش محشور بگرداند.

روند افول آمریکا از شکست حمله نظامی در طبس کلید خورد

وی در ادامه تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، شکست بزرگ و تاریخی آمریکا رقم خورد؛ و به نظرم باید بگوییم روند افول آمریکا از همین زمان کلید خورد؛ حالا با یک شیبی که الآن حسابی در سراشیبی شدیدی قرارگرفته؛ اما هنوز به افراد و عوامل نفوذی که در قسمت‌های مختلف اعم از احزاب و گروه‌های سیاسی و حتی در بدنه دولت و دستگاه‌های نظامی امنیتی در داخل کشور داشت امیدوار بود که بتواند خود را از مخمصه‌ای که گرفتارشده است نجات دهد.

پاک‌سازی آثار منحوس استکبار و استعمار

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه بابیان اینکه ایران به‌سرعت در حال پاک کردن آثار منحوس استکبار و استعمار بود، گفت: سفارت رژیم پلید صهیونیستی را تبدیل ‌به ‌سفارت ‌فلسطین ‌کرد، قانون استعماری کاپیتولاسیون را لغو کرد، از پیمان‌های استعماری مانند سنتو خارج شد. همه این‌ها در مدت سه، چهار ماه بعد از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد. اکثر اعضای دولت موقت یا از آمریکا می‌ترسیدند و یا شیفته آمریکا بودند. بعلاوه اکثر نیروهای انقلابی تجربه‌ای در امر حکومت‌داری نداشتند، مرزها ناامن بود، گروه‌های سیاسی بر آتش قومیت‌گرایی و فرقه‌گرائی‌ می‌دمیدند.

تسخیر سفارت آمریکا معادلات دشمن را برهم زد و دنیا را در شوک بزرگی فروبرد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه عنوان کرد: همه این‌ها، فضای سختی را برای اداره کشور فراهم کرده بود که یک‌مرتبه سفارت آمریکا و لانه شیطان توسط تعدادی از دانشجویان تسخیر شد و تمام معادلات دشمن را برهم زد و دنیا را در شوک بزرگی فروبرد. همه‌چیز آمریکا بر بادرفت. تنها کاری که توانست کند این بود که در بیستم فروردین سال ۵۹ اعلام قطع رابطه یک‌طرفه با ایران بکند و بعد در پنجم اردیبهشت همان سال در عملیاتی پیچیده به نام عملیات پنجه عقاب، با بالاترین تمرینات و هماهنگی‌ها و استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات و رعایت تمام شگردهای اطلاعاتی و کمک عناصر داخلی و منطقه‌ای و به‌کارگیری نیروهای توانمند جنگی به نام دلتا با درصد بالای موفقیت، وقتی همه خواب بودند به ایران در صحرای طبس حمله کرد؛ اما یدالله فوق ایدهم. خدای تعالی با شن‌های بیابان پنجه عقاب را خرد و نابود کرد.

اراده خدا و طراحی الهی همه طرحها را به هم میزند

وی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی در این رابطه پرداخت و گفت: امام خیلی زیبا فرمودند: «آیا جز این بود که یک دست غیبی در کار است؟ چه کسی هلی‌کوپترهای آقای کارتر را ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟! شن‌ها ساقط کردند! شن‌ها مأمور خدا بودند! باد مأمور خدا است». خب آیا این واقعه نباید برای همه ما درس باشد که اولاً اراده خدا و طراحی الهی همه طرح‌ها را به هم می‌زند و امداد الهی بالاترین کمک‌هاست؟

امداد خدا وقتی است که در مسیر درست حرکت کنیم

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه امداد خدا وقتی است که در مسیر درست حرکت کنیم و از دستورات خداوند فاصله نگیریم، گفت: در آن روزها همه این‌گونه بودند؛ یعنی اولاً اعتماد به وعده الهی داشتند و ثانیاً در حمایت از حق و نصرت دین خدا و حاکمیت ارزش‌های الهی کوتاهی نداشتند. همه کاملاً در راستای آیه ۱۳۹ سوره مبارکه آل‌عمران حرکت می‌کردند که: «و لاتَهِنُوا و لاتَحزنُوا وَ اَنتمُ الاعلَونَ اِن کُنتم مُومِنینَ». لذا دشمن ولو در ظاهر قوی بود اما در مقابل مردمی که گفته بودند خدا و از امامشان پیروی می‌کردند، هیچ بود.

دشمنان در طول این ۴۴ سال نقشه و توطئهای نبود که برعلیه ملت ایران نکشیده باشند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: در طول این ۴۴ سال نقشه و توطئه‌ای نبود که برعلیه ملت ما نکشیده باشند، از چهره‌سازی و دولت سازی و اجماع سازی و ائتلاف‌سازی و جنگ‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای و استفاده از چهره‌های هنری و ورزشی و جریحه‌دار کردن احساسات قومیتی و مذهبی تا جنگ‌های چندضلعی و ترکیبی تا شاید اراده ملت را سست کنند تا بتواند برای خودشان کلاهی بسازند اما موفق نبودند و به فضل پروردگار با درایت و هوشمندی ملت ایران که تا امروز داشته و با هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب هرگز ضعف و شکست ملت ایران را نخواهند دید.

ایران هرروز قویتر و مستقلتر شد

وی بابیان اینکه ایران هرروز قوی‌تر و مستقل‌تر شد، اقتدار منطقه‌ای و هویت‌ و اثرگذاری جهانی ‌و عمق راهبردی‌اش بیشتر شد و در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌هایی کرد که احتمال هیچ‌کدام را نمی‌دادند، گفت: البته فشار و سختی‌ها و تنگ کردن عرصه‌ها بر مردم هم بوده؛ همه این‌ها را اگر خوب دقت کنیم برای ما ایجاد امید می‌کند و انگیزه برای کارِ بیشتر و موفقیت‌های بیشتر را در ما زنده می‌کند.

امروز همه حرفهای امام زنده است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه افزود: کلمات امام در آن تاریخ خواندنی است که با تکرار کارتر بداند کارتر بداند مطالب نغزی بیان فرمودند. «کارتر باز احساس نکرده با چه ملّتى روبروست و با چه مکتبى بازى مى‏‏کند. ملّت ما ملّت خون و مکتب ما جهاد است». امروز همه حرف‌های امام زنده است شما کلمه کارتر را بردار و نام رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را بگذار کاملاً به‌روز است؛ و همین مسیر را رهبر معظم انقلاب ادامه داده‌اند تا امروز که خدا را شاکریم. البته آمریکائی‌ها و اذناب پلیدش دست از یاوه‌گوئی برنمی‌دارند؛ و البته ما پاسخگویی لازم را در برابر یاوه‌گویی آن‌ها داشتیم.

از اپوزیسیون هم شانس نیاوردیم / لااقل اپوزیسیون‌های ما آدم‌های باسوادی باشند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب دائماً هرروز به رنگی توطئه می‌کنند، گفت: چند روز پیش که اپوزسیون مفلوک و بدبخت و دربه‌در خیمه‌شب‌بازی راه انداختند و از دشمن درجه‌یک ملت که با تمام وجودش به ایران آسیب می‌زند، کمک می‌کند به تحریم‌ها، می‌کشد و نابود می‌کند، دانشمندان ما را از بین می‌برد، خواستند که کمک کنند که این‌ها به ایران برگردند. به قول یکی از دوستان می‌گفت ما از اپوزیسیون هم شانس نیاوردیم؛ لااقل اپوزیسیون‌های ما آدم‌های باسوادی باشند.

ساختارها کاملاً طبق قانون مشخص‌شده و مردم هم مسیر را مستقیماً طی میکنند / کسی برای این امور در هیچ جای دنیا همه‌پرسی نمیگذارد

وی در بخش دیگری به بحث‌هایی در حاشیه همه‌پرسی پرداخت و گفت: اخیراً هم از زبان بعضی‌ها در داخل که پرونده معلومی دارند حرف‌های بیگانگان که خودشان هم در کشورهایشان ندارند و برای دیگران نسخه می‌پیچند را می‌شنویم؛ و آن مسئله رفراندوم و همه‌پرسی بود که گفته شد قبلاً هم که کلیددار بودند، زده بودند؛ اما جدیداً باز مطرح‌شده. مسئله خیلی روشن است. کمی مطالعه کنند می‌فهمند که برای مسائل کشور، سازوکارهای تعریف‌شده قانونی وجود دارد که تا امروز هم امور کشور با همان ساختار و با کار کارشناسی و تخصصی پیش رفته است و کسی برای این امور در هیچ جای دنیا همه‌پرسی نمی‌گذارد. حضرت آقا خیلی دقیق مسئله همه‌پرسی را مطرح کردند؛ اگرچه شیاطین شروع کردند باز حرف‌هایی را زدن. ساختارها کاملاً طبق قانون مشخص‌شده و مردم هم مسیر را مستقیماً طی می‌کنند چه در مجلس و چه در ریاست جمهوری.

حضرت آقا در بیاناتشان از امکان تحلیل مردم گفتند؛ نه قدرت تحلیل

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خاتمه بابیان اینکه حضرت آقا در بیاناتشان از امکان تحلیل مردم گفتند؛ نه قدرت تحلیل، گفت: این‌ها باز کلمات را بردند روی بحث‌هایی که ذهن مردم را مشوش و مشوه کنند؛ گفتند: ببینید رهبر انقلاب می‌گوید مردم قدرت تحلیل ندارند! این حرف غلط است. آقا این را نگفتند. امکان تحلیل را گفتند؛ با شرایطی که پیش می‌آید لذا دوستان عزیزمان روی این موضوع بیشتر کار کنند تا شبهاتی که ایجاد می‌شود را برطرف کنند. امکان تحلیل و قدرت تحلیل دوتاست. انسان قدرت تحلیل دارد اما در یکجاهایی و زمان‌هایی فرصت برای تحلیل کردن موضوع فراهم نیست به خاطر کمی وقت و مسائل متعددی که اگر لازم شد فردا عرض می‌کنم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.