متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
استان البرز، شهرستان کرج
توسط آیت الله حسینی همدانی
بِسمِالله الرَّحمَنِ الرِّحیم
اَلحَمدُالله رَبِّالعالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ
اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد
وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ
وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین
عباد الرحمن، اوصیکم و نفسی بتقوی الله. متقین اقدام به هیچ جنایت و ظلمی نسبت به خود و دیگران ندارند. رسیدیم به آیه ۶۸ سوره مبارکه فرقان که در آیه شریفه اشاره به سه گناه بزرگ دارد که عباد الرحمن از آنها مبرا هستند. گناه شرک را در نوبت قبل اشاره کردم.
در آیه شریفه فرمود: «وَالَّذِینَ لا یَدْعُونَ مَعَ اللهِ إِلهاً آخَرَ وَلا یَقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللهُ إِلاّ بِالْحَقِّ وَلا یَزْنُونَ وَمَنْ یَفْعَلْ ذلِکَ یَلْقَ أَثاما» و آنان که با خدا معبودى دیگر نمىخوانند، و کسى را که خداوند خونش را حرام کرده است جز به حق نمىکشند، و زنا نمىکنند، و هرکس چنین کارهایى انجام دهد مجازات سختى خواهد دید.
در این نوبت به گناه قتل نفس میپردازم با مختصری توضیح. قتل نفس از گناهان بزرگی است که عقاب سنگین دارد و در آیات و روایات بهشدت نهی شده است و بهآسانی آمرزیدن نمیشود و توبه از آن هم سخت است. در سوره مبارکه اسراء آیه ۳۳ فرمود: و کسى را که خداوند خونش را حرام کرده است جز به حق نمىکشند. «وَلا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللهُ إِلاّ بِالْحَق».
به چه جرئتی شخص میتواند انسان مؤمنی را که خداى تعالی به او حق حیات داده است از بین ببرد؟ آنقدر این جنایت بزرگ است که خداوند متعال فرمود اگر کسی دیگری را بدون دلیل (که در شرع جایز شمردهشده که سلب حیات شود مثل قصاص) بکشد، کأن همه انسانها را به قتل رسانده است.
در قسمتی از آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده فرمود: «مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَیْرِ نَفْس أَوْ فَساد فِی الأْرْضِ فَکَأَنَّما قَتَلَ النّاسَ جَمِیعا». چنین شخصی مخلد در آتش است. «وَمَنْ یَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزاؤُهُ جَهَنَّمُ خالِداً فِیها وَغَضِبَ اللهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذاباً عَظِیما». و هر کس عمداً مؤمنى را بکُشد کیفرش دوزخ است که در آن ماندگار خواهد بود؛ و خدا بر او خشم میگیرد و لعنتش میکند و عذابى بزرگ برایش آماده ساخته است. روایات هم دراینباره فراوان است.
چند روایت برای شما بخوانم. رسول خدا فرمودند: سرکشترین مردم کسی است که بیگناهی را که قصد کشتن او را نداشته است بکشد. و در روز قیامت اولین چیزی که درباره آن میان مردم داوری میشود خون است. و بیگمان اگر همه دنیا نابود شود، نزد خدا اهمیتش کمتر از خونی است که بهناحق ریخته شود.
گاهی شیاطین انس، دیگران را طوری وسوسه میکنند که شخص اقدام به کشتن دیگران میکند مثل سقطجنین که متأسفانه شنیده میشود انجام میگیرد و بعض از اطباء ازخدابیخبر راضی به این کار میشوند به علل واهی مثل ترس از گرسنگی که در جاهلیت رسم بود و کنترل جمعیت، گاهی برای تناسباندام که در جاهلیت امروز رسم است.
قرآن در آیات متعددی و به بیان مختلف این کار را نهی کرده است. و اتفاقاً هم در یهود و هم در مسیحیت این کار نهی شده است. همینجا خوب است به حرمت خودکشی هم اشارهکنم که شخص اقدام میکند به حیات خودش پایان دهد که این هم از کبائری است خدا نمیبخشد. اهل ایمان هرگز به سمت این امور نمیروند و خود این کار نشانه بیایمانی و عدم اعتماد به خدای تعالی است.
امام صادق علیهالسلام فرمودند هر کس عمداً خود را بکشد در آتش دوزخ جاودانه است. باید توجه داشت که گاهی اقدام بر انجام دادن اعمالی این خود را در معرض از بین قرار دادن است و همین حکم را دارد. صفت سوم که مورد نهی آیه شریفه است، دور بودن بندگان خدا از عمل زشت و انحرافات جنسی است. «وَلا یَزْنُون». این گناه را خدای تعالی در کنار شرک و قتل نفس قرار داده است یعنی گناهی بزرگ و کبیره است. و اهل ایمان هرگز نزدیک به این گناه نمیشوند.
در آیه ۳۲ از سوره مبارکه اسراء فرمود: «و لا تَقرَبُوا الزِّنی اِنَّهُ کان فاحشهً وَ ساءَ سبیلاً». و به زنا نزدیک نشوید که آن فحشاست و بد راهی است. امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمود: شخص غیور هرگز مبتلا به این انحراف نمیشود. رسول خدا به امیرالمؤمنین علیهالسلام فرمودند یا علی، زنا شش پیامد دارد، سه پیامد در دنیا و سه پیامد در آخرت.
پیامدهای دنیایی آن این است که آبرو را میبرد، مرگ را شتاب میدهد و روزی را از بین میبرد و پیامدهای آخرتی آن حسابرسی سخت و دقیق، خشم خدای رحمان و جاودانگی در آتش است. البته خدای تعالی در قرآن و روایات مسیر کنترل شرعی و قانونی این غریزه را بیان فرموده است.
توجه دارید که در آیه شریفه فقط به زنا اشاره فرموده که قطعاً حصر در این عمل نیست و عباد الرحمن از همه انحرافات جنسى مبرّا هستند. خلاصه آیات شریفه تا اینجا این شد که عباد الرحمن و بندگان شایسته خداوند، باید هم مواظب امور ایجابى و هم امور سلبى باشند. هم باید افعالی انجام دهد و هم افعالی را ترک کند. اگر دائماً مشغول عبادت و نماز و سجده و روزه و کار خیر باشد اما در انجام یکى از کبایر خود را کنترل نکند و مبتلا باشد، همه اعمالش از بین میرود. که بحث حبط اعمال را جدا باید بیان کنم.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
اَلحَمدُالله رَبِّالعالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد
وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ
وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی
وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد
وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ
خودم و همه شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت میکنم. اهل تقوا در قرضالحسنه کوتاهی ندارند. مولانا امیرالمؤمنین علیهالسلام در حکمت ۲۲۴ از حکم نهجالبلاغه فرمودند: «مَنْ یُعْطِ بِالْیَدِ الْقَصِیرَهِ یُعْطَ بِالْیَدِ الطَّوِیلَهِ». کسى که با دست کوتاه بخشش کند، با دست دراز خواهد گرفت.
این بیان حضرت یعنی هرچه از اموال خودت به دیگران در راه خیر ببخشی و نیکی کنی ولو کم باشد چون بخشش به دیگران و یا قرض دادن به دیگران مثل قرض دادن به خداست پس چند برابر پاداش خواهی گرفت. امیرالمؤمنین علیهالسلام اینجا ید را استعاره آورده برای نعمت که نعمت خداوند قطعاً بزرگتر و ماندنیتر است. در آیه شریفه دارد «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَهِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها» کسی اهل نیکی باشد ده برابر پاداش میگیرد. خداوند همه ما موفق به اعمال صالح و نیک بگرداند.
چهارشنبه هفدهم اسفند مصادف شده با ۱۵ شعبان المعظم سالگشت ولادت پر از سرور منجی عالم، ربیع الانام، مهدی الامم، از بین برنده ظلم و ستم و برقرارکننده عدل در جهان حضرت بقیه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء. به همه شما تبریک عرض میکنم.
این روز را روز جهانی مستضعفین هم را نامگذاری کردند چون حضرت وقتی میآیند مستضعفین پروبال میگیرند، زنده میشوند، احیا میشوند، حکومت در اختیار مستضعفین قرار میگیرد.
و همچنین در همین ایام، ضمن عرض تبریک و شادباش، از رشادتها و شجاعتها و ایثارهای همه سربازان گمنام امام عصر که با دقت و ظرافت و بهموقع، رسالت سنگینی را که بر دوش دارند و از انواع مرزهای امنیتی ایران اسلامی در داخل و خارج کشور حراست میکنند و گمنام در زمین و پرآوازه در آسمانها هستند از طرف خودم و به نیابت از مردم باصفا و باوفای استان از آنها تقدیر و تشکر میکنم. خدا قوت میگویم و برای همه این عزیزان آرزوی توفیق و سلامتی دارم.
حجم کارشان بسیار بالاست و توقعشان هم کم است و بعضی وقتها در معرض شهادت هم قرار میگیرند شهید هم میشوند اما باز مخفی میماند؛ به خاطر حساسیت کاری که دارند و مخفی بودن بعضی از امور لذا ازاینجهت هم گمنام هستند هم خوشنام هستند در بین اهل آسمانها انشاءالله در بین اهل زمین هم همینطور است. خدای تعالی به همهشان توفیق و سلامتی بدهد. انشاءالله همه ما یاوران شایسته در تحقق ظهور منجی عالم و انجام فرامین حضرت در حکومت جهانی آن حضرت باشیم.
آنچه از روایات به دست میآید حکومت امام عصر عمیق و گسترده است؛ پس کسانی که بهعنوان یاور ایشان هستند باید افراد خاص و ویژهای باشند؛ یعنی در خودشان ویژگیهایی را ملکه کرده باشند تا بتوانند همراه امام باشند و الا صرف گفتن اینکه خدایا ما را از یاوران حضرت قرار بده اینطور نیست که قرار بگیریم. دعا میکنیم اما باید یک سری ویژگیها را هم در خودمان به وجود بیاوریم. به تعدادی از این ویژگیها اشاره میکنم. البته در کتب فراوان است و دستهبندیشده است مراجعه میکنید.
یکی از مهمترین صفات اینها ایمان قوی و عمیق یاران حضرت است که دارد «رِجالٌ مُؤمِنونَ عَرَفُوا اللّه َ حَقَّ مَعرِفَتِهِ، وهُم أنصارُ المَهدِیِّ علیه السلام فی آخِرِ الزَّمانِ» اینها انسانهایی هستند که حق معرفت الهی را به دست آوردند. در بحارالانوار دارد که یاران حضرت مردانی هستند که دلهایشان از محکمی مانند پارههای آهن است و نسبت به ذات خدای تعالی شک و تردیدی ندارند. سختتر از سنگ هستند. از سرچشمه توحید ناب سیراب هستند. به وحدانیت خداوند تبارکوتعالی آنچنانکه حق وحدانیت او است اعتقاد دارند. حرم دلهایشان را بتهای نفس، ثروت و مقام آلوده نکرده و در آن حریم امن جز خدای تعالی حضور ندارد. پس اگر بنا است که یار باشیم باید اول بنده خدا باشیم.
دوم یاران حضرت هم عقلانیت قوی دارند و هم بصیرت مثالزدنی. نمیشود یار امام باشیم اما بصیر نباشیم و در مسیر عقلانیت قدم برنداریم. امام سجاد علیهالسلام در کتاب کمالالدین است که درباره قوت عقل و اندیشه یاوران حضرت اینگونه فرمودند: که بهدرستی خداوند تبارکوتعالی از عقل و فهم و معرفت آنچنان به آنان بخشیده که غیب عالم بهمنزله مشاهده در نزد آنها حاضر است؛ یعنی دارای چنان بصیرتی هستند که حقیقت و پشت پرده امری بر آنها مخفی نمیماند. توجه دارید اینکه خدا عطا کرده از باب قابلیت و توجهی است که خود افراد در این مسیر حرکت کردند و توانستند به دست بیاورند و به این درجات برسند.
ویژگی دیگری که دارند لحظهای از قرآن و دستورات قرآن فاصله ندارند. نه اینکه فقط تلاوت میکنند. بلکه معارف قرآن تمام وجودشان را پرکرده و با قرآن زندگی میکنند. با قرآن، دیدگان خود را نورانی میکنند و با تفسیر قرآن، گوش جانشان را پر از معرفت میکنند. قرآن در جیبشان هست اما زندگیشان بر اساس قرآن است؛ حرکتشان، گفتنشان، نشستنشان، سکوتشان همه کارهایشان.
صفت دیگری که دارند اطاعتپذیری آنهاست. در مقابل امامشان تسلیم محض هستند و ازآنجاکه یکی از کارهای مهم حضرت مبارزه با اهل فسق و نافرمانی و عصیان است یاران حضرت خودشان چنین آلودگیهایی را ندارند و با خدای خود هم عهد بستند که به دستورات عمل کنند و از محرمات الهی چشمپوشی داشته باشند.
صفت دیگر هم این است که در برابر تبلیغات دشمن و سرزنشها و فشارهایی که دشمن میآورد مقاوم هستند. امروزه میبینید که تا کسی از دین و ارزشها سخن میگوید مورد هجمه ناجوانمردانه قرار میگیرد؛ بهطوریکه مجبورش میکنند از حرفهایش برگردد و مسیر خودش را تغییر بدهد؛ لذا فرمودند در آخرالزمان دینداری مثل نگهداشتن زغال برافروخته و داغ در کف دست است. یاران حضرت بهاندازه دانه خردلی در آرمانها و ارزشهایی که دارند تردید ندارند؛ لذا هیچچیز در اراده و حرکت در مسیر الهی آنها خلل وارد نمیکند.
در آیه ۵۴ سوره مبارکه مائده فرمود «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّهٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّهٍ عَلَى الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَهَ لَائِمٍ» خدا دینش را که زمین نمیگذارد؛ به کسانی میدهد که آنها خدا را دوست دارند و خدا هم آنها را دوست دارد. اینها از ملامت ملامتکننده هم ترسی ندارند. از امیرالمؤمنین سؤال شد که این آیه چه میگوید؟ تفسیرش چیست؟ فرمود «هم اصحاب القائم». اینها یاران حضرت حجت هستند. خدای تعالی همه ما را از شیعیان و موالیان و محبان و شهید شدگان در رکاب حضرت قرار بدهد انشاءالله.
شنبه ۱۱ شعبان سالگشت میلاد پر خیر علی بن الحسین علیاکبر، حماسهساز واقعه عاشورا است؛ بهعنوان روز جوان نامگذاری شده این روز که به همه جوانان و نوجوانان و همه شما تبریک عرض میکنم. علیاکبر علیهالسلام امامزادهای است که زیارت مأثوره دارد و طبق روایات بیشترین شباهت را ازنظر اخلاق و ظاهر به رسول خدا داشته است.
به خاطر سجایا و مناقبی که برخوردار است دوست و دشمن به این ویژگیها اقرار کردند. ابوالفرج اصفهانی در کتابش مینویسد یک روزی معاویه از اطرافیانش پرسید چه کسی در این زمان برای خلافت مسلمانان بر دیگری برتری دارد؟ بادمجان دورقابچینها هم بودند اطرافیانش هم بودند. متملقین شروع کردند به ستایش معاویه و او را لایق منصب امارت دانستند. معاویه گفت اینطور نیست. (اینکه میگویند دشمن هم تعریف میکند اینجاست) شایستهترین افراد برای حکومت علی بن حسین فرزند حسین است که جدش رسول خداست و شجاعت بنیهاشم و سخاوت بنیامیه و زیبایی قبیله ثقیف را در خود جمع کرده است. چون از طرف پدر هاشمی بود و از طرف مادر، هم به بنیامیه میخورد هم بنی ثقیف میخورد؛ درنتیجه سه ویژگی این سه قبیله بزرگ را داشت. لذا مثل رسول خدا میتواند الگو باشد و الگو و اسوه برای سبک زندگی. سالهای قبل راجع به این مسئله عرض کردم که ویژگیهایی که دارد باید درجایش صحبت شود.
امروز میخواهم یکی دوتا ویژگی خاص حضرت را بگویم. برای فهمیدن اینکه حضرت چقدر بزرگ است و بزرگواری دارد این نکته را عرض میکنم. امام حسین علیهالسلام در کربلا هرکدام از یارانش که به صحنه میرفتند آیه ۲۳ سوره احزاب را تلاوت میکردند «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» که اینها دارند میروند برای جنگ و شهید میشوند؛ اما وقتی به مشایعت علیاکبر سلاماللهعلیه آمدند؛ ثم رفع حسین علیه السلام صوته و تلی «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِیمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِینَ». این آیه معروف به آیه اصطفاء است؛ یعنی برگزیدن. یعین از بین انسانها که خوب و بد میکنند و از بین خوبها خوب را انتخاب میکنند. این آیه دلیل عصمت است. وقتی میخواهند عصمت انبیا را اثبات کنند به این آیه استناد میکنند. حضرت با خواندن این آیه در مشایعت علیاکبر میفرماید که ای مردم بدانید که یک معصوم را به میدان فرستادم. مقام عصمت برای حضرت علیاکبر امام حسین علیهالسلام با این آیه قائل شد.
ولادت این شخصیت بزرگوار شده روز جوان. جوانی که امام المسلمین دربارهاش فرمود: «موتور پیشران حرکت کشور». خب در چه مسیر موتور محرکه هستند؟ در جهت تحقق تمدن اسلامی، در جهت حل مشکلات و عبور از بحرانها و هر جا که کار گره خورد و مشکلی پیش آمد. جوان مؤمن انقلابی وارد هر عرصهای شد شکوفایی و نوآوری و خلاقیت و رشد به وجود آورد. الان پیشرفتهای کشور در امور مختلف را ببینید. میانگین سنی کسانی که متصدی هستند، زیر ۳۰ سال است. بالاتر از ۳۰ سال هم باشد تا ۳۵ سال است.
باید در نظام اجرائی، در برنامهریزیهای راهبردی و امثالذلک استفاده از جوانان در دستور کار جدی قرار بگیرد؛ و البته بزرگترها هم میدان بدهند و فضاها را برای عزیزان جوان فراهم کنند. راجع به جوان و موقعیت ویژهای که دارد فراوان سخن گفتیم و اتفاقاً دشمنان عنود نظام اسلامی هم بر سر جوانان و نوجوانان سرمایهگذاریها کردهاند.
یک بخش از جهاد تبیین این است که ما تلاشهایی که بیگانگان انجام میدهند تا کشور و نظام اسلامی را در همینجا زمینگیر کنند را بیان کنیم و توضیح دهیم و اطرافیان را آگاه کنیم در این جنگ ترکیبی، نرم و نامتقارن که درش قرار داریم و سعی میکنند نظام اسلامی را از پا درآورند، عدهای غربزده و وطنفروش از داخل و جادهصافکن دشمنیهای دشمنان هستند و از هر فرصتی استفاده میکنند تا انگ و برچسبی به جمهوری اسلامی بزنند.
خب در اغتشاشات اخیر که تقریباً همه سرمایه خود را به میدان آوردند و با هدایت و رهبری رهبر معظم انقلاب و هوشمندی مردم نتوانستند به مقاصد پلید خود برسند، تغییر آرایش دادهاند و روش عملیاتی خود را تغییر دادهاند که در این نوبت هم به فضل خدای تعالی رسوا و مفتضح خواهند شد انشاءالله.
قصد دارند با ایجاد اغتشاش در بازار و التهابات ارزی و سخت کردن معیشت مردم بیشتر از اینکه هست و فشار مضاعف به اقشار کم برخوردار و متوسط جامعه بیش از گذشته، القاء بحران کنند و اینکه کار را ازدسترفته. همه ما درگیر مشکلات اقتصادی هستیم. باید کور باشد که چشمی دشمنیها و مهندسیهای شیطانی را نبیند که در زمان کوتاهی بازار ارز خراب کردند، ترس از استحکام ارتباط با چین و روسیه و از بین رفتن سالاری دلار عدهای را به وحشت انداخته بهطوریکه حاضرند علیه مردم خودشان هم هر کاری بکنند.
اخیراً جریان مسمومیت عزیزانمان در بعض مدارس در چند نقطه از کشور را بهانه اتهام زنی و تخریب و ناکارآمدی کردهاند. میخواهند سرمایه اجتماعی و اعتماد را از بین ببرند؛ اما مردم ما با حول و قوه الهی به همه ارکان نظام اعتماد دارند و میدانند که اینها مشغول کار و فعالیت هستند و تا جایی که توان دارند، دارند خدمت میکنند. از دشمنیها هم مردم آگاهاند. مقدورات و تواناییها را هم مطلعاند.
البته در همینجا از دستگاههای امنیتی و قضائی به جدیت و فوریت درخواست داریم که وارد شوند، تأخیر و تعلل جایز نیست. مدتی گذشته ولی خبری نیست. وزارت بهداشت و درمان و همچنین وزارت آموزشوپرورش از خود سلب مسئولیت نکنند و تا حصول نتیجه و گزارش کامل و دقیق به مردم پیگیری لازم را داشته باشند تا نگرانی جدی خانوادهها در این زمینه برطرف شود. مسئله، مسئله دشمنی دشمنان است. کوتاه آمدن ضربه خواهد زد. باید کسانی که در این مدت ترک فعل داشتهاند و مسامحه کردهاند با دقت و سرعت پیگیری شوند؛ و از آنها سؤال کرد که چند ماه گذشته چرا دنبال نکردند که دوباره اتفاق افتاده؟!
بعد یک عده قلم به مزد وابسته غربزده، دشمن استقلال و سربلندی کشور و ملت، در فضای حقیقی و مجازی سمپاشی کنند و به نفع دشمن سخن بگویند. شما دوستدار و دلسوز ملتید که اینگونه لجن پراکنی میکنید؟! صداهایی از کسانی شنیده میشود که رادیو اسرائیل و بیبیسی با تمام خباثتی که دارند اینگونه نمیگویند. اینها در مسیر همان طراحی که صهیونیستها داشتند بهعنوان هزار ضربه چاقو، هر نوبت یک ضربه میزنند اما جواب این ضربات را در کرانه باختری و در مرکز و قلب سرزمینهای اشغالی میخورند و ما هم هر جمعه هرچه فریاد داریم بر سر اسرائیل میکشیم. رگههای توطئه رژیم صهیونیستی و آمریکا کاملاً دیده میشود.
و از طرف دیگر بیش از ۴۰ سال است نظام اسلامی به دختران و بانوان تکریم کرده و فضای رشد علمی و پژوهشی و اجتماعی و فرهنگی آنان را ازهرجهت فراهم کرده و نقش آنان در عرصههای مختلف قابل رصد و بهرهبرداری است و کارنامه نظام در این مسئله درخشان است. فرصت بیان آمار و ارقام ندارم ولی خود مراجعه کنید. به بیگانگان میگویم و اذناب داخلیشان که اگر وجدان داشته باشید که ندارید باید اذعان کنید.
بعد اینها نظام را متحجر و ضد زن میدانند. میگویند چون مخالف تحصیل دختران هستند این کارها را میکنند. این شد برچسب؟ لااقل بیایید در طول این ۴۰ سال را ببینید راجع به رشد و ارتقای بانوان در مسائل علمی نظام اسلامی چقدر فعالیت داشته است. امروز اگر کسی قائل باشد که دختران جامعه نباید تحصیل کنند عقل درستوحسابی ندارد.
جریان سیاسی فاسد، هم فساد اقتصادی، هم اعتقادی و رفتاری داخل کشور تلاش میکند به نفع دشمن دوقطبی بسازند و در این مسیر هر کاری از دستشان بربیاید انجام میدهند و در مسیر صهیونیستها حرکت میکنند کأن اتاق فکر و فرمان این گروههای داخل با بیرون یکی است. با همدیگر حلقات متصل درست میکنند، هم بازار را خراب میکنند، هم جنگ روانی درست میکنند، هم اعصاب مردم را موردحمله قرار میدهند. بعد تروریستهای رسمی و منافق طوری واکنش نشان دادند کأن از قبل مطلع بودند. واقعاً رگههای نفاق هم در اینجا دیده میشود که ما این جمعه هم بر منافقین لعن میکنیم.
لجن پراکنی آن پیرزن هرزه و سرکرده منافقین را ببینید. گزارشگر ویژه سازمان ملل درخواست کرده تا به ایران سفر کند و پروندهای از این ماجرا برای جمهوری اسلامی بتراشد. معلوم است که طراحی خودشان است. خودتان دستتان تا مرفق به خون ۱۷ هزار جوان و نوجوان و کودک و زن این جامعه و این امت آلوده است. معلوم است که طراح خودشان بودند. درست در همان زمانی هم که باید حرف بزنند و اقدام کنند دارند اقدام میکنند.
و بدتر از اینها اینکه دولتهایی که خودشان در جنایت علیه بشریت بهخصوص ظلم به دختران و بانوان آبروی انسانیت را بردهاند. فقط مربوط به یک سال گذشته در آمریکا و اروپا جنایاتی که در حق بانوان رفته را مطالعه کنید. خوب است که در فضا موجود است و میتوانید با یک جستجوی پیدا کنید. ضرب و شتم و خشونت و کتک زدن تا قتل و بعد آزار و اذیتهای جنسی که حضرت آقا بیان لطیفی را در جلسهای که با بانوان داشتند گفتند -به این صحبتها باید دقت کنید- فرمودند حتی در آنجاهایی که نظم و انتظام وجود دارد (منظورشان ارتش است) در آنجا هم اینها مورد آسیب و آزار قرار میگیرند؛ و بعد الا ماشاالله خانمهایی را که میگذارند در ویترین میفروشند و قیمت از آنها آویزان است و امثال اینها. اینها جنایت است. کرامت زن را لگدمال کردند، حیثیت زن را از بین بردند و بعد آن موقع نسبت به ملت ما هرچه توانستند در طول این سالیان جنایت کردند. علیه حقوق بشر نهفقط بانوان، نسبت به حقوق بشر لطمه وارد کردند در دنیا و در ایران بیش از همه و بعد شروع کردند به گزافهگویی کردن.
راجع به تأسیس کمیته امداد و نیکوکاری باید سخن میگفتم که الحمدلله توجه دارید در بحث مواسات در استان البرز به حمدالله برگ درخشانی بود در دوره کرونا و واقعاً رزمایشهای متعددی که انجام گرفت قابلتقدیر است. بنده از همه شما تشکر و قدردانی میکنم. در روز ولادت امام المستضعفین حضرت ولیعصر و تا پایان ماه شعبان انشاءالله که به ایام عید نزدیک میشویم بحث مواسات را به نام حضرت حجت توسعه بدهید و ادامه بدهید و گستردهاش کنید.
ترویج قرضالحسنه که در این هفته روز آن است و آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری است که مثل سالهای گذشته مجدانه وارد این بحث بشوید. درخت مثمر بکارید. درختی که به درد بخورد. در فضای استان ما درخت بادام، درخت سنجد و درخت زرشک، اینها را بکارید. در هر فضایی که پیدا میکنید فضای سبز ایجاد کنید. این جزوه مناقب و فضائل اهل ایمان است. در حیاط خانهها که نمیشود که این هم فرهنگ غرب است، در جاهای عمومی این کار را انجام بدهید و در نهضت درختکاری شرکت کنید.
ما هرسال تکرار میکنیم که اگر باب شود هر فرزندی که به دنیا میآید درخت کاشته شود به نام او، خودش تعداد زیادی درخت میشود. چند وقت پیش به آقای شهردار گفتم در شهر بگرد هرچه میله بیکار وجود دارد میلههای بیکار را بردارید و یک درخت بکارید. شهر سروسامان سبزی به خودش میگیرد. هرکسی تا جایی که میتواند این کار را انجام بدهد.
و همچنین سالروز تأسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد که فرصت بیان نیست.
خواستم گزارشی بدهم که در هفته گذشته توفیق شد خدمت دو تا از وزرای دولت آقای رئیسی و خود حضرت آیتالله رسیدیم مطالباتی را که مردم داشتند در طول این مدت و به بنده مراجعه کرده بودند و به نمایندگان آقا در استانهای دیگر مراجعه کرده بودند تمام نمایندگان در آن جلسه شرکت کردیم و از ایشان مطالبات مردمی را طلب کردیم. مسئله اقتصادی و ارز و مسائل جاری جامعه، مسائل روز را آنجا مطرح کردیم.
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾