آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

کشف حجاب یک ‌وسیله‌ی استعمارى برای سلطه فرهنگی و سیاسی بر جوامع است / با اهانت حرکت عظیمی که در جهان راه افتاده آرام نمی‌گیرد / دستگاه دیپلماسی کشور باید با قاطعیت بیشتر و محکم‌تر وارد عرصه شود / آقایان در بیان مطالبی که می‌گویند مواظب باشند / دستگاه مقننه به‌جای نظریه‌پردازی و مصاحبه‌های انتخاباتی به وضع قوانین کارا اقدام کند / اگر زن در خانواده و جامعه خراب شد فرهنگ خراب می‌شود

کارشناس روابط عمومی ۱۶ دی ۱۴۰۱ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه شانزدهم دی‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شانزدهم دی‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج، بیان داشت: امروز سیزدهم جمادی‌الثانی ام‌البنین، مادر پسرانِ امیرالمؤمنین علیه‌السلام، بعد از عمری مبارزه، صبر و مقاومت و با اهدای چهار فرزند رشید به پیشگاه مولایش، حسین بن علی، بادلی لبریز از محبت و ادب در مقابل ولایت، دعوت حق را لبیک گفت و راهی دیار دوست شد و در آرامگاه بقیع، در جوار فرزندان زهرا برای همیشه آرام گرفت.

یکی از مهم‌ترین خصوصیات‏ ام‌البنین زمان‌شناسی و شناخت دقیق مسائل مربوطه بود

وی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین خصوصیات‏ این شیر زن با بصیرت، زمان‌شناسی و شناخت دقیق مسائل مربوطه بود به‌طوری‌که بعد از واقعه عاشورا تلاش کرد تا با استفاده صحیح از رسانه آن روز تبیین کند و صدای مظلومیت امام حسین و شهدا کربلا را به گوش نسل‌های بعد برساند.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: ام‌البنین سلام‌الله علیها چون همسر شهید بود و مادر شهیدان، این روز را به‌درستی روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‏گذاری کردند که به خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران و مدافعان حرم، مدافعان امنیت، حافظان سلامت و همه‌کسانی که درراه پیشبرد اهداف الهی تحمل سختی و مرارت کردند، آسیب دیدند، مجروح شدند، شهید شدند، لطماتی دیدند، تبریک عرض می‏کنم؛ و وفات این بانوی بزرگوار را به همه شما تسلیت عرض می‌کنم؛ و از خدای تعالی می‌خواهم که همگی ما رهرو راه شهیدان و آرمان‌هایی که آن‌ها در مسیر آن به شهادت رسیدند باشیم ان‌شاءالله.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تأکید کرد: مادران شهدا، این بانوان الگو و اسوه زنان ایران اسلامی با الهام از رفتار حضرت زهرا و زینب کبری و ام‏البنین علیهم‌السلام درصحنه‌های مختلف حاضر شدند تا جگرگوشه‌هایشان درراه اسلام و قرآن و ارزش‌های انقلاب به دستور ولی‌فقیه جان‌فشانی کنند.

مادران شهدا با صبوری و بدون ادعا شهیدپروری کردند

وی تصریح کرد: مادران شهدا که با تأسی از دو ویژگی مهم ام‌البنین یعنی صبر و فداکاری، با صبوری و بدون ادعا شهیدپروری کردند و ‌همسران شهدا که همراهی کردند تا نهال انقلاب رشد کند و بالنده شود و تثبیت شود و چون ارزش کارشان کمتر از شهادت نیست، خود، شهدای گمنامی هستند که نزد خداوند متعال قطعاً مأجورند.

باید سبک زندگی و تربیت شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل بعد منتقل شود

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه این بانوان، ام‌البنین‌های عصر حاضر در ایران اسلامی هستند، گفت: تکریم خانواده‌ها در حقیقت تکریم شهید است. تکریم همه ارزش‌ها و خوبی‌هاست؛ و در این تکریم‌ها باید سبک زندگی و تربیت شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل بعد منتقل شود.

تقاضای مادران و همسران شهدا از نسل جدید / رعایت عفاف و حجاب در جامعه خواسته‌ی همه‌ی شهدا بود

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه این مادران و همسران دل‌سوخته شهدا از نسل جدید تقاضا دارند، گفت: تقاضایی که دارند این است که اولاً حفظ امانت انقلاب را برای خود اصل قرار دهند و ثانیاً از بانوان می‌خواهند یکی از آرمان‌های انقلاب و خواسته‌ی همگی شهدا که رعایت عفاف و حجاب در جامعه بوده است با جدیت دنبال شود و از مسئولین می‌خواهند ترک فعل‌ها را کنار بگذارند و قوانین مربوطه را با قاطعیت در سطح جامعه اجرا کنند.

کشف حجاب یک وسیلهی استعمارى برای سلطه فرهنگی و سیاسی بر جوامع است

وی در بخش دیگری با اشاره بابیان اینکه در هفدهم دی‌ماه توطئه استعماری کشف حجاب توسط یک عنصر مزدور بی‌سواد پلید دست‌نشانده انگلیس در سال ۱۳۱۴ در ایران اجرائی شد، گفت: اگر نگاهى به تاریخ معاصر داشته باشید می‌بینید که دائماً از سیاست‏هاى مخالف عفاف و حجاب به‌عنوان وسیله‌اى سیاسى برای تضعیف قدرت سیاسى و اجتماعى اسلام استفاده‌شده است؛ یعنی هر جا خواستند اسلام را زمین‌گیر کنند دست گذاشتند روی حجاب. لذا با قاطعیت می‌گوییم که کشف حجاب یک ‌وسیله‌ی استعمارى است در دست غرب برای سلطه فرهنگی و بعد سلطه سیاسی بر جوامع و فقط اختصاص به ایران هم ندارد.

دال مرکزی فرهنگ اسلامى مسئله عفاف و حجاب است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه ازآنجاکه دال مرکزی فرهنگ اسلامى مسئله عفاف و حجاب است و تلاش غرب براى از میان بردن تمدن اسلامى همواره با ترویج بى‏عفتى و مقابله با حجاب همراه بوده است، بیان داشت: اولین حرکت‌ها در این زمینه برای استفاده ابزاری از بانوان در جهت مقاصد ضد فرهنگی در اواخر دوره قاجار شروع شد.

بهاییت آئینی برنامه‌ریزی‌شده و دست‌‏سازِ استعمارگران با رابطهى محکم با یهودیان است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه اولین گروهی که از این روش براى گسترده شدن افکار خود و رخنه در فرهنگ اسلامی مردم ایران استفاده کرد، گروه منحرف بهاییت بودند، گفت: برای شما روشن است که بهاییت یک آئین و یا حتى یک دین ساخته بشر که معمولاً بوده نیست. بلکه آئینی است برنامه‌ریزی‌شده ‌و دست‌‏سازِ استعمارگران‌ بخصوص انگلیس، با رابطه‌ى محکمی که با گروهی از یهودیان داشتند.

بهاییان اولین گروهى بودند که دست به کشف حجاب در ایران زدند

وی در ادامه عنوان کرد: خوب است بدانید در ایران وقتی‌که آئین بهاییت اعلام می‌شود تعداد زیادی از یهودیان ایران تغییر مذهب مى‏دهند و اعلام می‌کنند مسلمان شده‏اند؛ اما به‏سرعت به آئین بهاییت متصل و اعلام مى‏کنند که در میان مذاهب اسلامى، بهایى‏گرى و بابى‏گرى را آئین اصیل مى‏دانند لذا بهاییان اولین گروهى بودند که به‌صورت سازماندهى‏شده دست به کشف حجاب در ایران زدند و این روزها هم به‌شدت فعال هستند و جریان بی‌حجابی را قسمت عمده‌اش همین‌الان توسط این جریان مدیریت می‌شود.

هر جا سخن از کشف حجاب و ترویج بی‌بندوباری در حوزه زنان مطرح بود ریشهاش فرقه فاسد بهاییت بود

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه توضیح داد: اولین حرکت را در دوره ناصرالدین‌شاه در دشت قزوین توسط زن مشهوره و فاسده‌ای در اقدامى برنامه‌ریزی‌شده کشف حجاب در میان گروهى از مردان صورت گرفت؛ و از آن تاریخ هر جا سخن از کشف حجاب و ترویج بی‌بندوباری در حوزه زنان مطرح بود ریشه‌اش به این فرقه فاسد برمی‌گشت.

رضاخان وظیفه تخریب فرهنگ اسلامی و ضربه جدى به فرهنگ عفاف و حجاب را داشت

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: البته با مسائلی مواجه شدند که نتوانستند موفق باشند تا رسید به دوره قلدر بی‌سواد ‌اینکه میگویم بی‌سواد یک‌وقت عرض کردم که مدت‌ها نشاندند او را و به او درس دادند ولی بعد از مدت‌های طولانی فقط توانست بنویسد رضا؛ آن‌هم برای امضا بود‌ که به دستور اربابان خود وظیفه تخریب فرهنگ اسلامی و ضربه جدى به فرهنگ عفاف و حجاب را پیدا کرد و لذا کشف حجاب را اجبارى و رسمی کرد. کارهایی که صورت گرفت مفصل است که یک‌وقت زن خودش را با کشف حجاب فرستاد حرم حضرت معصومه. حضرت امام فرموده بود: «آن شقىّ جنایتکار (رضا قُلدر) دست به یک جنایت زد و آن جنایت کشف حجاب بود».

استفاده از روش‏هاى نرم براى انحراف در عرصه عفاف و حجاب

وی در ادامه بابیان اینکه فرصت نیست اما سیاست‌های او شکست خورد ولی در دوره پسر هرزه‌اش با استفاده از روش‏هاى نرم براى انحراف در عرصه عفاف و حجاب اقدامات جدی از طریق فرهنگ و سینما و محل‏هاى فساد و امثال‌ذلک صورت ‏گرفت، گفت: بعد از انقلاب هم هر گروهى به همان میزان که تفکرات انحرافى داشته، سعی کرده که از سیاست‏هاى زاویه‏دار با فرهنگ عفاف و حجاب براى جذب اقشار ضربه‏پذیر فرهنگى کشور به سمت جریان خودش استفاده کند.

تلاش‏هاى غرب را در جهت استفاده از بى‏بندوبارى و روابط بی‌حدومرز برای جوانان

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه امروز می‌بینیم تلاش‏هاى غرب را در جهت استفاده از بى‏بندوبارى و روابط بی‌حدومرز برای جوانان در جهت حرکت‏هاى تبشیرى و مسیحی گرایی سیاسى و امثال این‌ها، گفت: حضرت آقا دربیانی فرمودند: «الآن در دنیا تفکراتى هست که جاده‏صاف‏کن تسلط استعمارى نوع جدید آمریکا و اروپا بر همه دنیاست یعنى ایجاد جوامع دمکراتیک به سبک غربى و همین چیزى که شما مى‏بینید دنیا رویش حساس است اگر در جهت ایجاد حجاب یک‌ذره نسبت به لباس افراد این جوامع تعرض بشود، همه دنیا را غوغا برمى‏دارد ولى اگر در جهت کشف حجاب به لباس کسى تعرض بشود یک‏صدم آن در دنیا غوغا نمى‏شود. این واقعیتى است».

مجالس گرامیداشت حاج‌آقا مصطفى صحنه‏هاى مبارزه علیه رژیم طاغوت و حمایت از امام شد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه اذعان داشت: مسیر خوب چیده شد اتفاقاً همین نوزده دى‏ماه که در میان روزهاى انقلاب مثل خورشید مى‏درخشد و مقدمه فتح نهائی و پیروزی انقلاب شد و خون را بر شمشیر پیروز کرد، ریشه‌هایی دارد که یکی از آن‌ها شهادت فرزند گران‏قدر حضرت امام شهید حاج‌آقا مصطفى بود که موجى از انزجار و نفرت را نسبت به رژیم در بین مردم ایجاد کرد و مجالس متعدد در گرامیداشت حاج‌آقا مصطفى صحنه‏هاى مبارزه علیه رژیم طاغوت و حمایت از امام شد.

با اهانت حرکت عظیمی که در جهان راه افتاده آرام نمیگیرد

وی بابیان اینکه شاه برای جبران خسارت اقدام به توهین به ساحت حضرت امام و مشوش ساختن چهره‏ى منور ایشان در انظار عمومى کرد و دستور داد در مقاله‏اى با صراحت به آن بزرگوار توهین کنند، گفت: درست همین کاری که این روزها می‌بینید مستکبرین و سران فاسد کشورهای به‌اصطلاح دموکراتیک و آزاده انجام می‌دهند. خیال می‌کنند اگر اهانت به رسول خدا کنند و یا بی‌احترامی به سید و قائد نظام اسلامی کنند این سیل و حرکت عظیمی که در جهان علیه آن‌ها راه افتاده آرام می‌گیرد. خیر این‌طور نیست این را بدانید با این امور عزم و اراده ملت ما را در راه درستی که طی می‌کنند محکم‌تر و زمان نابودی خودتان را نزدیک‌تر می‌کنید. همان‌طور که رژیم شاه نابود شد.

دستگاه دیپلماسی کشور باید با قاطعیت بیشتر و محکم‌تر وارد عرصه شود

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی کشور باید با قاطعیت بیشتر و محکم‌تر وارد عرصه بشود، گفت: وضعیت این کشورها و نوع رفتارشان برای ملت ما کاملاً روشن است و این مسائل فقط با خواستن و تذکر دادن حل نمی‌شود. بله اصل ‌اولی ‌جمهوری اسلامی روابط ‌دوستانه با همه ‌کشورهاست اما به‌شرط آنکه آنان چنگ به‌صورت نظام اسلامی نزنند که اگر این کار صورت گرفت باید با قاطعیت بیشتری برخورد شود. بار اول نیست که فقط تذکر بدهیم؛ اعتبارنامه سفیر را لغو کنید کاری کنید که بازدارندگی داشته باشد.

مقاله ایران و استعمار سرخ و سیاه

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تبیین تاریخ معاصر، گفت: به هر جهت خبری هم از عراق رسیده بود که امام سلطنت را شرعی نمی‌دانند درنتیجه شاه دستور نگارش مقاله ایران و استعمار سرخ و سیاه را داد و قبلاً هم با یک مجله آمریکائی در همان باره مصاحبه کرده بود که در آن مقاله به‏طور صریح‏، بى‏حجابى را فضیلت دانسته و حجاب را کهنه‏پرستى و ارتجاع سیاه معرفى و به امام اهانت کرد و قیام پانزده خرداد ۱۳۴۲ را توطئه استعمار سرخ و سیاه معرفى کرده بود؛ اما بزنگاه مطلب حجاب بود.

مقدمه حرکت عظیم از روی بصیرت و به‌موقع مردم قم در ۱۹ دی

وی در ادامه بابیان اینکه این شد مقدمه حرکت عظیم از روی بصیرت و به‌موقع مردم قم در ۱۹ دی که بحث خود را دارد، گفت: حضرت آقا در سال گذشته مطالب مهمی را در دیدار مردم قم به‌خصوص راجع به غیرت دینی و جنگ نرم دشمن و وحدت بیان کردند که ملاحظه فرمودید.

وقتی از حجاب به‌عنوان دیوار برلین نام‌برده میشود نباید سادهانگاری کرد

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: در اینجا هم مسئله حجاب است پس می‌بینید وقتی از حجاب به‌عنوان دیوار برلین نام‌برده می‌شود نباید ساده‌انگاری کرد و از کنار آن به‌سادگی عبور کرد و با حرکت‌های بی‌برنامه و مدیریت نشده بخواهیم کاری از پیش ببریم و مسئله به این مهمی را حل کنیم. بعد هر کس با هر فکری که دارد در مصاحبه‌ها و تریبون‌ها نظری بدهد و کارهای اساسی و ریشه‌ای را خراب کنند.

باید مطلب را درست تلقی کنیم که رهبر ما چه می‌گوید

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به سخنرانی اخیر رهبر معظم پرداخت و گفت: باید مطلب را درست تلقی کنیم که رهبر ما چه می‌گوید و از ما چه می‌خواهد؛ و گاهی راجع به قانون شرع و اسلام گفته می‌شود که ایشان به‌صراحت فرمودند قابل‌انکار نیست و کسی نمی‌تواند حجاب را نفی کند گاهی راجع به تهمت زدن افراد به بی‌دینی و ضدانقلابی است که بحث دیگری است و ایشان فرمودند به‌ظاهر عمل کسی در یک مورد نمی‌توان گفت ضدانقلاب است چون کاری را که ضدانقلاب از او خواسته انجام نداده است.

قانونگذار برای حفظ و صیانت جامعه باید ورود کند

وی در ادامه افزود: یک‌وقت بحث بر سر نظامات اجتماعی و اجرای قوانین اجتماعی و رعایت این مقررات است کسی نمی‌تواند بگوید برای جلوگیری از فلان خلاف نباید قانون وضع کرد و اجرا کرد. اتفاقاً قانون‌گذار برای حفظ و صیانت جامعه باید ورود کند و قانون متناسب بریزد و این خواسته مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه قانون‌گذار وارد شود تا جامعه را حفظ کند، گفت: اگر قانون کم دارید بریزید. دستگاه انتظامی می‌خواهد وارد عمل شود در یک مقطعی قانون ندارد. اگر هم عمل کنند باید عواقبش را ببینند؛ چون برخلاف قانون عمل شده است. درجاهای دیگر هم موارد دیگر. آن جاهایی هم که قانون دارد و قانون را عمل نمی‌کنند، ترک فعل است که باید دنبال کرد.

آقایان در بیان مطالبی که میگویند مواظب باشند / دشمن میخواهد نماد ارزشهای دینی و الهی را که یک مقوله فرهنگی و اجتماعی است را به یک مقوله سیاسی تبدیل کند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه آقایان مواظب باشند در بیان مطالبی که می‌گویند، گفت: دشمن می‌خواهد نماد ارزش‌های دینی و الهی را که یک ‌مقوله فرهنگی و اجتماعی است را به یک مقوله سیاسی تبدیل کند و مردم و مسئولین را در این جنگ شناختی به خطای محاسباتی بیندازد و جامعه را بحرانی کند و هر کس را به بهانه‌ای از کار بیندازد و درنهایت جامعه را اندلسی کند. تمدن هفت‌صدساله اسلامی با همین مسئله عفاف و حجاب از بین رفت. ندانستند باید چه‌کار کنند.

در زمان اوج‌گیری قدرت فناوری اطلاعات در حکمرانی جهانی هستیم

وی در ادامه بابیان اینکه الآن در زمان اوج‌گیری قدرت فناوری اطلاعات در حکمرانی جهانی هستیم، گفت: الآن این‌هایی که این مجموعه به دستشان است یعنی دشمن، این‌ها اراده می‌کنند چه صدایی در چه زمانی و چگونه به گوش مخاطبان برسد و در معرض دید افراد قرار بگیرد. اراده می‌کنند امروز یک کاریکاتور بکشند، فردا اراده می‌کنند فلان مسئول را برایش داستانی درست کنند، پس‌فردا اراده می‌کنند به شکلی، یک ‌صدایی از جای دیگری درآورند. الآن دارد این کار را می‌کند.

هدف استکبار سلطه بر جغرافیای ذهن و افکار و عقاید انسان‌هاست

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه الآن به‌جای این‌که سلطه بر خاک و جغرافیایی زمین داشته باشند سلطه بر جغرافیای ذهن و افکار و عقاید انسان‌ها دارند، عنوان کرد: لازم نیست الآن بیایند زمین را بگیرند؛ ذهن افراد را که گرفتند آن کشور را گرفتند؛ و بر جغرافیای دل و فکر و ذهن سلطه پیدا می‌کنند. هرچه می‌پسندند به خورد ملت‌ها می‌دهند و از آن‌ها مطالبه می‌کنند.

دستگاه مقننه ما به‌جای نظریه‌پردازی و مصاحبههای انتخاباتی به وضع قوانین کارا اقدام کند

آیت‌الله حسینی همدانی در تذکری عنوان کرد: دستگاه مقننه ما به‌جای نظریه‌پردازی و مصاحبه‌های انتخاباتی به وضع قوانین کارا که هم بازدارنده باشند از جهاتی و هم حرکت آفرین از جهات دیگر اقدام کند.

مکتب حاج قاسم کاملاً شفاف و روشن است

وی در بخش دیگری بابیان اینکه مکتب حاج قاسم، مکتب اسلام و امامین انقلاب و کاملاً شفاف و روشن است، گفت: من‌بعد هرکس هر کاری بکند نیاید کار خودش را به این شهید سعید نسبت ندهد. هم مواظب آن مجموعه‌های بین‌المللی که دارند روی ذهن کار می‌کنند باشید، هم نیروهای داخلی باید حواسشان را خوب جمع کنند.

زن فرهنگ‌ساز است و حافظ فرهنگ است

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری بابیان اینکه دیدارهای اخیر آقا را در هفته گذشته بررسی کنید، گفت: صحبت‌هایی که کردند خیلی جالب بود؛ هم با خانواده آقای مصباح هم با خانواده شهید سلیمانی هم با بانوان. تعبیرات حضرت آقا را توجه کردید که قبلاً فرموده بودند: «فرهنگ هواست» و دیروز فرمودند: «زن در خانواده مثل هواست»؛ خیلی قشنگ است این حرف؛ یعنی زن فرهنگ‌ساز است و حافظ فرهنگ است. اگر زن در خانواده و جامعه خراب شد فرهنگ خراب می‌شود.

اگر زن در خانواده و جامعه خراب شد فرهنگ خراب می‌شود

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه اظهار داشت: خب حالا دشمن که قصد دارد فرهنگ را خراب کند و فرهنگ دینی ما را خراب کند، ارزش‌های الهی ما را از بین ببرد، انقلاب ما را نابود کند، جامعه را به ابتذال بکشد، از کجا شروع کند خوب است؟ از زن که مادر خانواده است؛ از همسر که باز برگشتش به زن است. اگر او تخریب شد جامعه خراب می‌شود. چه تعبیر زیبایی کرد حضرت آقا راجع به اینکه زن مثل هواست. فرهنگ مثل هواست؛ یعنی که اگر زن در جامعه‌ای خراب شد فرهنگ آن جامعه از بین رفته.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.