آیت‌الله حسینی همدانی در دیدار با جمعی از شاعران، ستایشگران و مرثیه‌سرایان اهل‌بیت علیهم‌السلام:

هیئات به‌خصوص هیئات و روضه‌های خانگی را توسعه دهید / لزوم توجه به جوانان و جوان‌گرایی در عرصه ستایشگری اهل‌بیت علیهم‌السلام / به جوانان و نوظهوران اهمیت دهید / دشمن از شما هیئت سکولار می‌خواهد / «جهاد تبیین» را رها نکنید

کارشناس روابط عمومی ۱۵ دی ۱۴۰۱ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها جمعی از شاعران و ستایشگران اهل‌بیت علیهم‌السلام البرز با نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان دیدار و تعدادی از شاعران، ستایشگران و مرثیه‌سرایان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) فضای حسینیه امام خمینی (رحمه‌الله علیه) دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج را به نام حضرت ام‌البنین (سلام‌الله علیها) و قمر بنی‌هاشم (علیه‌السلام) معطر کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها، با تأکید بر لزوم توجه به جوانان و جوان‌گرایی در عرصه ستایشگری اهل‌بیت علیهم‌السلام، بیان داشت: به جوانان و نوظهوران این عرصه اهمیت دهید و کوتاهی نکنید.

وی در ادامه برآیند جلسه امروز را «ادب» عنوان کرد و گفت: مادر «ادب» ام‌البنین است و این سبب شد تا فرزندی را تربیت کند که اسوه «ادب» شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به زیارت‌نامه حضرت ابوالفضل العبّاس علیه‌السلام، بیان داشت: در این زیارت‌نامه ویژگی‌های بسیار عمیق و دقیقی درباره قمر بنی‌هاشم علیه‌السلام بیان‌شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه امام سجاد علیه‌السلام در روایتی عموی خود عباس علیه‌السلام را چنین توصیف می‌فرماید: «وَإنَّ لِلْعَبّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبارَکَ وَتَعالی مَنْزِلَهٌ یَغبِطَهُ بِها جَمیعَ الشُّهدَاءِ یَوْمَ القِیامَه»، گفت: حضرت می‌فرماید: «عباس نزد خداوند مقامی دارد که همه شهدا در قیامت بدان غبطه می‌خورند.»

وی در ادامه به بیان روایتی دیگر از امیر مؤمنان علی علیه‌السلام که می‌فرمایند: «إنَّ أهْلَ الْجَنَّهِ یَنْظُرُونَ اِلی مَنازِلَ شیعَتِنا کَما یَنْظُرُ الاْءنْسانُ اِلَی الْکَواکِب» پرداخت و گفت: حضرت می‌فرمایند: «اهل بهشت، به جایگاه شیعیان ما، به‌گونه‌ای که انسان، به ستارگان نگاه می‌کند، نظر می‌کنند.» لذا این روایت جایگاه و مقام بلند شیعیان نزد خدای تعالی را نشان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه افزود: «شیعیان» در بهشت همین احساس را به «شهدا» دارند و «شهدا» نیز همین نظر را نسبت به جایگاه «شهدای کربلا» دارند و «شهدای کربلا» نیز به «حضرت ابوالفضائل عباس بن علی علیه‌السلام» همین حس را دارند که این نشان از رفعت مقام بالای آن حضرت است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به بیان زیارت‌نامه شهدا به بیان امام صادق علیه‌السلام پرداخت و گفت: در این زیارت‌نامه برای شهدای کربلا که در رأس آن‌ها حضرت عباس علیه‌السلام قرار دارد عبارت «أَفْضَلَ جَزَاءِ اَلْمُحْسِنِینَ» به کار گرفته‌شده که دارای معنی و مفهوم عمیق و بسیار دقیقی است که باید به آن توجه شود.

وی در ادامه بابیان اینکه «محسنین» یکی از برجسته‌ترین گروه‌هایی هستند که در قرآن کریم نام آن‌ها برده شده است، گفت: احسان، صبوری در راه خدا، منادی دین و عامل به احکام الهی، اقامه نماز، انفاق در حال تنگ‌دستی و امثال‌ذلک ازجمله ویژگی‌های محسنین است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: محسنین، بیان کمال برتر است که ریشه عمل او در «معرفت» است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری به اشاره به روایتی از رسول خدا که در آن به معنای کلمه «احسان» پرداختند، گفت: پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله فرمودند: «احسان کاری است که خدا را چنان عبادت کنی که گویى او را می‌بینی؛ و اگر تو او را نمی‌بینی بدانی که او تو را می‌بیند».

وی در ادامه افزود: محسن و محسنین یک معنا و مفهوم بالاتر از احسان هست لذا عبارت «أَفْضَلَ جَزَاءِ اَلْمُحْسِنِینَ» یک جایگاه و مقامی بالاتر از این است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در بخش دیگری با تأکید بر لزوم توسعه هیئات خانگی، گفت: هیئات به‌خصوص هیئات و روضه‌های خانگی را توسعه دهید چراکه ذکر اهل‌بیت نور است و باعث روشنایی معنوی محل می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه «جهاد تبیین» را رها نکنید، گفت: دشمن از شما هیئت سکولار می‌خواهد و شما باید با این موضوع مقابله کنید.

وی در خاتمه به دلیل بی‌احترامی دشمن به روضه و هیئات پرداخت و گفت: دشمن به‌خوبی این را فهمیده که آن چیزی که جامعه را نور می‌دهد و نگه می‌دارد ذکر و روضه اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

گفتنی است در انتهای این جلسه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز اقامه شد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.