آیت‌الله حسینی همدانی در دیدار با فعالین سه‌شنبه‌های مهدوی:

دل‌ها را با معارف مهدوی آشنا کنید / عدم شناخت یکی از علل دوری از امام زمان است / تفقه یعنی در وقت شبهه دچار تردید نشوید / وقتی سرمایه دینی مردم کم باشد نمی‌توانند خوب تحلیل کنند

کارشناس روابط عمومی ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، نشست فعالین سه‌شنبه‌های مهدوی به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) روز سه‌شنبه (پانزدهم آذرماه) با حضور و سخنرانی حضرت آیت‌الله حسینی همدانی در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله علیه دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه بابیان اینکه یکی از وظایف اهل ایمان در دوران غیبت نشر معارف مهدوی است، گفت: گذشته از اینکه خودمان را به معارف مهدوی مسلح کردیم و یاد گرفتیم و از او الگو می‌گیریم، یکی از وظایف مهم توسعه و نشر است.

وی در ادامه بابیان اینکه شناخت ما نسبت به حضرت ولی‌عصر علیه‌السلام خیلی کم است، گفت: هرچقدر که شناخت و معرفت بیشتر شود محبت و فعالیت ما بیشتر می‌شود.

امام‌جمعه کرج در ادامه خطاب به فعالین سه‌شنبه‌های مهدوی تأکید کرد: ما که می‌خواهیم مهدی یاور باشیم باید خودمان ازنظر دانش و فهم مهدوی در یک سطح بالاتری باشیم تا بتوانیم آن مجموعه‌ای را که در اختیارداریم به آن‌ها مطالب را القا کنیم لذا به‌صورت مرتب باید یک بخشی از زمانمان را به مطالعه مطالب مهدوی اختصاص دهیم.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه عدم شناخت یکی از علل دوری از امام زمان است، گفت: اگر ما بخواهیم بررسی کنیم که چرا مردم از حضرت حجت سلام‌الله‌علیه دور هستند به خاطر این است که شناخت ندارند چراکه هر چه شناخت، آگاهی و اطلاع بیشتر شود، نزدیک می‌شوند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اگر شیعه فهم دین نداشته باشد باعث آزار امام است، اظهار داشت: همه موظف هستند فهم دقیق در دین داشته باشند که به آن تفقه می‌گویند که امام رضا علیه‌السلام در این رابطه فرمود: «یکی از علامات مؤمن تفقه در دین است».

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه به تعریف تفقه پرداخت و گفت: تفقه یعنی عمیق یاد بگیرید؛ یعنی وقتی با شما بحث کردند دچار تردید نشوید؛ شبهه وارد کردند، بتوانید جواب بدهید لذا امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «کمال مؤمن این است که تفقه در دین داشته باشد».

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به روایتی از اهل‌بیت علیهم‌السلام در این زمینه پرداخت و گفت: موسی بن جعفر سلام‌الله‌علیه فرمودند: «در دین خدا تفقه پیدا کنید؛ زیرا فقه و اطلاعات دینی بینش و بصیرت است و موجب کمال عبادت و علت رسیدن به مقامات عالی و درجات بلند به دین و دیانت است. برتری فقیه بر عابد مانند برتری خورشید است بر ستارگان». ما این روایت را می‌زنیم به فقیه مجتهد درصورتی‌که فقاهت این روایت عام است.

وی با تأکید بر اینکه باید به دنبال مسائل دینی بود و همه دین را هم به‌صورت یکپارچه و پیوسته شناخت، گفت: این‌جور نباشد که اعتقادمان به یک بخش نباشد به یک بخش دیگر باشد؛ درگیری‌هایی که امروز ما داریم می‌بینیم این‌ها همه مربوط به دین است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز تأکید کرد: یکی از کارهایی که در سه‌شنبه‌های مهدوی باید انجام دهیم این است که در طول هفته خودمان را بارور کنیم و بالنده شویم و در سه‌شنبه‌ها تبلیغ دین کنیم که مردم باید به دنبال دین بروند چراکه جنگ امروز هم این است که می‌خواهند دین را از ما بگیرند.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه با تأکید بر اهمیت «جهاد تبیین» در فضای امروز جامعه، عنوان کرد: وقتی معارف الهی دست مردم نباشد و سرمایه دینی‌شان کم باشد نمی‌توانند خوب تحلیل کنند لذا باید یک بخش زیادی از فعالیت را به این مباحث پرداخت و مردم به‌خصوص جوانان را آگاه کرد چراکه نسبت به این مسائل فقر زیادی دیده می‌شود و این خیلی خطرناک است.

در انتهای این مراسم از جمعی از فعالین سه‌شنبه‌های مهدوی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگری مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به ارائه گزارش عملکرد و تشریح برنامه‌های پیش رو پرداخت و جمعی از مربیان این بنیاد و فعالین سه‌شنبه‌های مهدوی به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.