آیت‌الله حسینی همدانی در دیدار با رئیس شورای عالی استان‌ها:

شوراهای اسلامی شهر و روستا باید سیاسی باشند اما از هرگونه سیاسی‌کاری خودداری کنند / برخی از شورای شهرها تبدیل به شورای شهرداری‌ها شده‌اند / تأکید بر لزوم مدیریت واحده در مدیریت شهری

کارشناس روابط عمومی ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها پیش از ظهر روز پنجشنبه (دوازدهم آبان ماه) با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج با حضرت آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه با تأکید بر لزوم توجه به توانمندسازی و آموزش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیان داشت: شورای عالی استان‌ها می‌تواند با آسیب‌شناسی دقیق از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم بازنگری بر قوانین شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، گفت: برخی از قوانین مربوط به صلاحیت کاندیداها و آیین‌نامه‌های انتخاب شهرداران باید اصلاح و بازنگری شود.

امام‌جمعه کرج در ادامه آفت شوراهای اسلامی شهر و روستا را در سیاسی‌کاری دانست و گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید سیاسی باشند اما از هرگونه سیاسی‌کاری خودداری کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با تأکید بر لزوم توجه به املاک قول‌نامه‌ای، گفت: خوب است در سطح کلان پیگیری‌هایی جهت صدور مجوز ساخت‌وساز برای املاک قول‌نامه‌ای شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به پرونده‌های کمسیون ماده ۱۰۰، گفت: برخی از این پرونده‌ها که رأی تخریب گرفته‌اند در دیوان عالی کشور بلاتکلیف مانده‌اند که خوب است کمیته‌ای جهت تثبیت این پرونده‌ها تشکیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر لزوم مدیریت واحده در مدیریت شهری، گفت: متأسفانه برخی از شورای شهرها تبدیل به شورای شهرداری‌ها شده‌اند و اعمال تصمیمات سلیقه‌ای دارند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با تأکید بر لزوم توجه به درآمد پایدار در شهرداری‌ها، گفت: توجه به درآمد پایدار در مدیریت شهری می‌تواند منشأ آثار و برکات فراوانی برای شهر باشد.

وی در خاتمه با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی بوده است، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا اگر به‌درستی به وظایف خود عمل کنند کارآمدی نظام اسلامی نیز بالا خواهد رفت.

گفتنی است در ابتدای این دیدار پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها به ارائه گزارش فعالیت‌ها و تشریح برنامه‌های پیش رو پرداخت.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.