آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

نکند بعضی از وزرا با عملکردشان و یا بیانشان، احکام الهی را زیر سؤال ببرند / از اعضای دولت انقلابی، انتظار بیشتری می‌رود / نگرانی امروز دشمن از بچه‌های دهه هشتادی و نودی است/ شما که برای ما تابستان داغ طراحی کردید بدانید که امسال زمستان سردی در انتظار شماست / آیا تحریم کردن نیازهای اولیه بیش از ۸۰ میلیون نفر، نقض حقوق بشر نیست؟ / تعاملات بین‌المللی از غرب به سمت شرق در حال تغییر مسیر است / این را عده‌ای خوب بفهمند و دست از لگدزدن بردارند / یک امتیاز منفی برای همه‌کسانی که در این روزها ساکت هستند در نظر بگیرید

کارشناس روابط عمومی ۲۹ مهر ۱۴۰۱ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و نهم مهرماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و نهم مهرماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج با اشاره به انتقاد شدید امام از مصوبه مجلس درباره کاپیتولاسیون در روز ولادت صدیقه طاهره در ۴ آبان سال ۴۳، بیان داشت: این اقدام درحرکت انقلاب در مسیر پیروزی بر طاغوت نقش اساسی داشت و امام (ره) پیامی هم همان روز دادند و لایحه را سند بردگی ملت نامیدند.

امام کاپیتولاسیون را سند بردگی ملت نامیدند

وی در ادامه بابیان اینکه امام قبل از سخنرانی ابتدا پیک‌هایی را برای آگاه کردن علما و روحانیون به شهرهای دور و نزدیک فرستادند و خودشان هم در قم مقدمات را فراهم کردند، گفت: تنها کسی که امام را در آن مقطع همراهی کرد آیت‌الله مرعشی نجفی بود و بقیه آن‌چنان در آن مقطع همراه نبودند.

امام (ره) از آرامش کامل برخوردار بودند

امام‌جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: بعد از سخنرانی هم رژیم منحوس پهلوی تنها راه چاره را تبعید امام دانست که شب سیزدهم آبان ماه ۱۳۴۳ با صد کماندو به منزل امام در قم حمله کردند و امام را درحالی‌که از آرامش کامل برخوردار بود را با اتومبیل به تهران منتقل و همان روز با هواپیما به ترکیه تبعید کردند. خاطرات آن روز دستگیری امام را بخوانید؛ که می‌فرمایند «در طول مسیر کسانی که با من بودند خائف بودند و من تا تهران خوابیدم».

استکبار از استقلال کشورهای اسلامی و بالأخص ایران اسلامی ناراحت است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۵۸ حق کاپیتولاسیون و امتیازات و ملحقات آن برای همیشه و به‏طور نهایی لغو شد، گفت: آنچه که نباید فراموش شود این است که استکبار به خاطر روحیه استعماری که دارد در هر زمان که بتواند تلاش می‌کند ملت‌ها را زیر یوغ خود داشته باشد و اساساً از استقلال کشورهای اسلامی و بالأخص ایران اسلامی ناراحت است.

از آمریکا و سیاست‌های خباثت آلود او متنفریم

وی در ادامه بابیان اینکه خوب است به گوشه‌ای از بیانات تاریخی حضرت امام که با حمله شدید به آمریکا و انگلیس همراه بود و امروز هم آن بیان زنده است و گویا، اشاره‌ای کنم، گفت: دقت کنید این بیان امام برای سال ۴۳ است که فرمودند: «دنیا بداند که هر گرفتاری که ملت ایران و ملل مسلمین دارند، از اجانب است از آمریکاست. ملل اسلام از اجانب عموماً و از آمریکا خصوصاً متنفر است… اجانبند که مخازن پرقیمت زیرزمینی ما را یغما برده و می‌برند، انگلیس است که سالیان دراز طلای سیاه ما را به بهای ناچیز برده و می‌برد… دیروز ممالک اسلامی به چنگال انگلیس و عمال آن مبتلا بودند، امروز به چنگال آمریکا و عمال آن. آمریکاست که از اسرائیل و هواداران آن پشتیبانی می‌کند، آمریکاست که به اسرائیل قدرت می‌دهد که اعراب مسلم را آواره کند، آمریکاست که وکلا را یا بی‌واسطه‌ یا با‌واسطه بر ملت ایران تحمیل می‌کند، آمریکاست که اسلام و قرآن مجید را به حال خود مضر می‌داند و می‌خواهد آن‌ها را از جلوی خود بردارد، آمریکاست که روحانیون را خار راه استعمار می‌داند و باید آن‌ها را به حبس و زجر و اهانت بکشد، آمریکاست که به مجلس و دولت ایران فشار می‌آورد که چنین تصویب‌نامه‌ مفتضحی را که تمام مفاخر اسلامی و ملی ما را پایمال می‌کند تصویب و اجرا کنند، آمریکاست که با ملت اسلام معامله وحشیگری و بدتر از آن می‌نماید».

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه خاطرنشان ساخت: ما هم با تمام وجود و با صدای بلند هر جمعه اعلام می‌کنیم که از آمریکا و سیاست‌های خباثت آلود او در حق ملت‌ها و کشور خودمان متنفریم.

تمام ظرفیت خودشان را به‌کاربرده‌اند تا امنیت کشور را به خطر بیندازند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امروز هم آمریکا همان سیاست‌ها را به نحو دیگری دنبال می‌کند، عنوان کرد: فرقی نمی‌کند دولت آمریکا دموکرات باشد یا جمهوری‌خواه چون هرکدام که سرکار بیایند یا دنبال فشار حداکثری بر ایران هستند یا مهار حداکثری. هم دنبال خرابکاری و ترور و حملات سایبری و اخلال در اقتصاد کشور هستند و تلاش می‌کنند با تحریم ثبات کشور را متزلزل کنند. هم با فشارهای دیپلماتیک، سعی می‌کنند ایران را از مسیری که دارد منحرف کنند و در همین مسئله مذاکرات چون می‌دانند ایران بر روی اصول خود ایستاده و کوتاه نمی‌آید، تمام ظرفیت خودشان را به سمت فشارهای ترکیبی و جنگ‌های خاکستری و جنگ نرم برده‌اند تا امنیت کشور را به خطر بیندازند.

در کل جهان بیش از ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی فعال است که ۱۱۶ ماهواره، فضای ایران را پوشش می‌دهند

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: به‌عنوان‌مثال در کل جهان بیش از ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی فعال است که ۱۱۶ ماهواره، فضای ایران را پوشش می‌دهند؛ و مطلب تعجب‌برانگیز اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان که فقط برای ایرانی‌ها برنامه پخش می‌کنند ۲۶۰ کانال هستند که تماماً توسط دولت‌های آمریکا، انگلیس، اسرائیل، آلمان، سعودی و ترکیه با هزینه‌های گزاف تولید و بعد به‌طور رایگان برای ملت ایران پخش می‌شود.

حاضرند تولیدات خود را مجانی در اختیار ما بگذارند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه یادآور شد: جالب این است که دولت‌های یادشده برای تماشای تلویزیون و فیلم‌های خود، از هم‌وطنان خودشان پول می‌گیرند و در صورت عدم پرداخت، حق اشتراک آنان را باطل می‌کنند ولی حاضرند تولیدات خود را مجانی در اختیار ما بگذارند؛ دشمنی دیگر بیشتر از این؟ آن‌هم چه مطالبی! مطالب کذب و مطالبی که خودتان می‌بینید چگونه است.

شواهد و قرائن نشان می‌دهد که اروپایی‌ها این بار هم در اغتشاشات و آشوب‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اند؛ و قطعاً ایران به‌موقع پاسخ خواهد داد

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه صهیونیست‌های پلید و عربستان ذلیل و انگلیس خبیث و اخیراً کشورهای اروپائی هم بالصراحه وارد میدان شده‌اند، گفت: شنیدید که مسئول سیاست خارجی اروپا گفته بود به خاطر اغتشاشات در ایران باید بسته‌های تحریمی را بیشتر کنیم و باید ایران را متهم کنیم که در جنگ اوکراین نقش دارد لذا ببینید باز بصیرت حضرت آقا و دید حکیمانه و الهی ایشان را در بیانیه گام دوم که فرمودند: «ملت ایران علاوه بر آمریکای جنایتکار تعدادی از دولت‌های اروپایی را نیز خدعه گر و غیرقابل‌اعتماد می‌داند». این بیان، بیان امروز است؛ که ببینید امروز آن‌ها چه شیطنت‌هایی می‌کنند.

وی بابیان اینکه شواهد و قرائن نشان می‌دهد که اروپایی‌ها این بار هم در اغتشاشات و آشوب‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اند؛ و قطعاً ایران به‌موقع پاسخ خواهد داد، گفت: کارهایی که کردند را ببینید مثلاً در ابتدا کشورهای هلند و فرانسه و به دنبال آن کشورهای آلمان، اتریش، بلژیک، اسپانیا و ایتالیا نیز بدون ارائه توضیح روشنی از شهروندان خود خواستند تا در این روزها که آرامش برقرار است سریعاً خاک ایران را ترک کنند؛ بااینکه در روزهای اوج اغتشاش حاضر بودند؛ و بعضاً خودشان هم نقش داشتند که این نوعی تحریک برای ادامه اغتشاش است.

بعضی از عوامل بیگانه درصحنه‌های آشوب حاضر بودند

خطیب نماز جمعه کرج ادامه داد: یا تأخیر عمدی و شبه عمدی در حفاظت از سفارتخانه‌های ایران در اروپا حرکت علیه منافع ایران نیست؟ بعلاوه بعضی از عوامل بیگانه درصحنه‌های آشوب حاضر بودند. اتباع فرانسوی که در قالب گردشگر وارد کشور شده بودند و جاسوسی می‌کردند؛ و افراد را تشویق به اغتشاش می‌کردند؛ خودشان اقرار کردند. ۷ وزیر زن اروپائی اقداماتی که نظام اسلامی انجام داده برای امنیت خودش را محکوم کردند. آیا این‌ها مداخله در امور کشور نیست؟

جنگ احزابی علیه ایران درست کرده‌اند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه جنگ احزابی علیه ایران درست کرده‌اند، گفت: طوری وانمود می‌کنند که تمایلی به ادامه مذاکرات و امتیاز دادن ندارند و تحریم‌هایی که کرده و می‌کنند بیش از گذشته اثر دارد به‌خصوص با حرکت‌های ناجوانمردانه‌ای که توسط ایادی خودشان در داخل کشور راه انداخته‌اند فکر می‌کنند دست ایران بسته است و عقب‌نشینی می‌کند. نه خیر؛ دست ایران باز است. از همه جهت هم باز است؛ موشکی، امنیتی، انرژی، دستاوردهای هسته‌ای در علوم هسته‌ای و امثال این‌ها.

دشمنان می‌خواهند گسل‌های قومیتی، مذهبی و جنسیتی به وجود بیاورند تا وحدت و امنیت ملی را به هم بزنند

وی در ادامه بابیان اینکه خودشان به تأخیر دوماهه معلق ماندن مذاکرات تا انتخاباتی که دارند احتیاج دارند، پس سعی می‌کنند تا ایران را بیشتر درگیر مسائل حاشیه‌ای کنند و البته مردم هم خوب مدیریت کرده‌اند، گفت: آن‌ها خواستند و می‌خواهند گسل‌های قومیتی و مذهبی و جنسیتی به وجود بیاورند و وحدت ملی و امنیت ملی را به هم بزنند اما موفق نشدند و نخواهند شد.

دشمنان هنوز مردم ما را نشناختند / در طول سال‌های انقلاب مردم در برقراری امنیت نقش اصلی را داشتند و هنوز هم دارند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه دشمنان هنوز مردم ما را نشناختند، اظهار داشت: در طول سال‌های انقلاب مردم در برقراری امنیت نقش اصلی را داشتند و هنوز هم دارند. از ابتدای پیروزی انقلاب تا تشکیل کمیته‌ها و بعد هم بسیج، حملاتی که به ایران از جهات مختلف شد، در همه موارد مردم مدیریت کردند. آشوب‌ها، فتنه‌های آن اوایل و همین‌طور که ادامه داشت این سال‌های اخیر، همه را مردم مدیریت کردند.

امنیت ما، امنیت مردم‌نهاد است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امنیت ما، امنیت مردم‌نهاد است، گفت: این امنیت مردم‌نهاد در بین همه آحاد گسترش دارد. امروز هم که دشمن تلاش می‌کند و تشویق می‌کند که بعضی‌ها اگر مطالباتی دارند، مردم اگر مطالباتی دارند، از روش‌های خشن و غیرمتعارف استفاده کنند؛ از اوباش و اراذل بعضاً استفاده می‌کنند برای تخریب تا بتوانند به اهداف خودشان برسند و سعی می‌کنند فضای کشور را فضای امنیتی کنند؛ تا امروز همه این‌ها و این ترفندها با حضور مردم خنثی‌شده و خنثی خواهد شد.

نگرانی امروز دشمن از همین بچه‌های دهه هشتادی و نودی است / این بچه‌ها پیام رهبر انقلاب که فرمودند خرمشهرها در پیش است را خوب گرفتند و در حال فتح سنگرها هستند

وی با تأکید بر اینکه امنیت جمهوری اسلامی مردم پایه و ماندگار است، یادآور شد: تلاش بیهوده می‌کنند. نگرانی دشمن امروز از همین بچه‌های دهه هشتادی و دهه نودی است که با علم و پیشرفت در عرصه‌های مختلف، شروع کردند و عرصه را بر آن‌ها تنگ کردن و در آینده هم آثارش خواهد بود؛ و حماسه‌هایی به وجود خواهند آورد. این بچه‌ها پیامی را که رهبر انقلاب چند سال قبل فرمودند که خرمشهرها در پیش است را خوب گرفتند و در حال فتح سنگرها هستند.

شما که برای ما تابستان داغ طراحی کردید بدانید که امسال زمستان سردی در انتظار شماست

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه فکر می‌کنند در سیاست‌هایشان علیه ما موفق شده‌اند و ما در لاک پدافند هستیم، گفت: به جامعه جهانی این‌گونه وانمود می‌کنند که سیاست‌هایشان درباره ایران موفق بوده و با تمام توان سیاست ترویج ایران ‌هراسی را درصحنه بین‌الملل دنبال می‌کنند. فکر می‌کنند می‌توانند با ایجاد ناآرامی در کشور ما را وادار به سازش می‌کنند، قطعاً این‌طور نیست. شما که برای ما تابستان داغ و امثال این‌ها طراحی کردید بدانید که امسال زمستان سردی در انتظار شماست. گفتمان امروز مثل همیشه ما، گفتمان مقاومت است نه گفتمان سازش.

آیا تحریم کردن نیازهای اولیه بیش از ۸۰ میلیون نفر، نقض حقوق بشر نیست؟

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه مطرح کرد: سؤال اساسی ما این است آقای آمریکا و آقای اروپا که دم از حقوق بشر می‌زنید و با همین عنوان هم ملت‌ها را تشویق به اغتشاش می‌کنید آیا تحریم کردن بیش از ۸۰ میلیون مردم کشوری از نیازهای اولیه‌اش، نقض حقوق بشر نیست؟

نقشه دشمن راجع به فرزندان جامعه است

وی در بخش دیگری بابیان اینکه درباره آشوب‌ها باید به خانواده‌ها این تذکر را دهیم که نقشه دشمن راجع به فرزندان جامعه است؛ جوان‌ها و نوجوان‌ها را خود خانواده‌ها باید در دست بگیرند و مواظب آن‌ها باشند که در این دام نیافتند، گفت: من می‌خواستم نکاتی را راجع به این مسئله عرض کنم که دیدم حضرت آقا در سال ۶۰ در خطبه‌هایی که آن زمان خواندند مطلبی را به پدر و مادرها گفتند که مناسب دیدم آن را امروز برای شما بازخوانی کنم.

امام‌جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: قسمتی از خطبه‌ی حضرت آقاست در سال ۶۰ که مناسب این روزهاست می‌خوانم: «یک خطاب هم به پدر و مادرها دارم. ای پدران و مادران! مواظب بچه‌هایتان باشید. دولت جمهوری اسلامی اگر در مقابل موج‌هایی که از خارج هدایت می‌شود مقاومت نکند به جان این امت ظلم کرده، باید مقاومت کند. دادگاه‌های انقلاب اگر نسبت به متجاوزان به حیثیت جمهوری اسلامی و قیام‌کنندگان علیه حکومت اسلام و قرآن قاطعیت به خرج ندهند خیانت کرده‌اند، تاریخ از آن‌ها سؤال می‌کند… پدرها! مادرها! بچه‌هایتان را مراقبت کنید، نگذارید در دمِ موج خشم و عصیان این مردم قرار بگیرند. نگذارید در مقابل دولت جمهوری اسلامی واقع بشوند. آن‌ها را به شنیدن و به فکر کردن امر کنید».

تعاملات بین‌المللی از غرب به سمت شرق در حال تغییر مسیر است / این را باید عده‌ای خوب بفهمند و دست از لگدزدن بردارند

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به سیاست بین‌الملل، عنوان کرد: همکاری عربستان با روسیه در اجلاس اپک پلاس و عصبانیت آمریکائی‌ها و هم‌چنین دیدار پوتین با حاکم امارات متحده عربی موضوع جالب و حائز اهمیت بود و یادآوری می‌کند که تعاملات بین‌المللی از غرب به سمت شرق در حال تغییر مسیر است. این را باید عده‌ای خوب بفهمند و دست از لگدزدن بردارند.

وی در بخش دیگری با اشاره به دیدار نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی با رهبر انقلاب، گفت: بیانات حضرت آقا با نخبگان بسیار جالب بود و از گفتمان خاصی بهره برده بودند در تعریف نخبه و مسائل جهانی و نقش نخبگانی برای خودشان و برای پیشرفت ایران که مطالب خیلی ارزنده‌ای بود. نخبه را ثروت انسانی کشور دانستند. نخبه را باعث رشد پیشرفت کشور و از موانع بزرگ سلطه گری آمریکا دانستند که باید روی این‌ها کار شود.

نکند بعضی از وزرا با عملکردشان و یا بیانشان، احکام الهی را زیر سؤال ببرند / از اعضای دولت انقلابی، انتظار بیشتری می‌رود / گاهی با بعضی سخنان و رفتارها کمک به دوقطبی سازی در جامعه می‌شود که خسارات فروان دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به سیاست داخلی، گفت: به عزیزان دولت هم این تذکر را باید داد که ‌منظورم بعضی از وزرا هستند‌ که نکند با عملکردشان و یا بیانشان، احکام الهی را زیر سؤال ببرند و یا به سخره بگیرند؛ یعنی عملکرد آن‌ها جوری شود که دیگران احکام الهی را به سخره بگیرند. از اعضای دولت انقلابی، انتظار بیشتری می‌رود. گاهی بعضی سخنان و رفتارها کمک به دوقطبی سازی در جامعه می‌شود که خسارات فروان دارد و پاسخگویی را سخت می‌کند. دین و احکام الهی، ناموس مؤمن است و همه باید نسبت به ناموس الهی غیرتمند باشند.

مردم خوب رصد و پیگیری می‌کنند

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود تصریح کرد: همه‌کسانی که در این روزها ساکت هستند که قبل از این هرروز در فضاهایی که در اختیارشان بود سخنرانی می‌کردند و فضای مجازی را پرکرده بودند از حرف‌هایی که می‌زدند و نصایحی که داشتند؛ اما مدتی است که هیچ صدایی از آن‌ها درنمی‌آید و نطقی ندارند؛ این را بدانید که مردم خوب رصد می‌کنند و خوب پیگیری می‌کنند.

یک امتیاز منفی برای همه‌کسانی که در این روزها ساکت هستند در نظر بگیرید

وی در خاتمه تصریح کرد: آن موقع که بحث انتخابات و امثال انتخابات می‌شود و شاخص‌ها را باید در نظر بگیرند، یکی از شاخص‌هایی که باید در نظر بگیرند سکوت در این زمان‌ها است. موقعی که افراد باید حرف بزنند ولی ساکت هستند این شاخص است برای اینکه این آقا فقط دم از انقلاب میزند و دم از حمایت از انقلاب می‌زند و دم از ولایی بودن و دفاع از رهبر انقلاب می‌زند. این را به‌عنوان یک امتیاز منفی برای همه‌کسانی که در این روزها ساکت هستند در نظر بگیرید. ان‌شاءالله مردم این‌ها را فراموش نخواهند کرد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.