آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

سران فتنه طوری عمل کرده‌اند که هدایت نمی‌شوند / قدردانی امام‌جمعه کرج از مردم باایمان و با بصیرت برای حماسه‌سازی در دفع فتنه‌ها / مردم با حضور در اجتماعات گسترده نشان دادند که اجازه‌ی بی‌حرمتی به مقدسات را نمی‌دهند / نباید از تربیت نسل مهدوی غافل باشیم / منتظران باید نسبت به مسائل عمومی جامعه و مسئولیت‌های اجتماعی تعهد داشته باشند / نیروی انتظامی ۷۰۰ کار انجام می‌دهد / امنیت فقط یک بعد ندارد / ناامنی فرهنگی از ناامنی جانی آثار تخریبی‌اش بیشتر است / اقتدار نیروی انتظامی به‌هیچ‌وجه نباید خدشه بردارد / انتظار مردم از نیروی انتظامی اقتدار همراه رأفت در جامعه است / دستگاه‌ها با مردم خدماتشان را در میان بگذارند / گروه‌های معاند به فکر مزاحمت برای ایران نباشند

کارشناس روابط عمومی ۰۸ مهر ۱۴۰۱ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه هشتم مهرماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هشتم مهرماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه متقین در همه حال با نفاق و منافق مبارزه می‌کنند و به یکدیگر در ادامه مسیر توصیه به‌حق و صبر دارند، گفت: فتنه‌ها گاهی دینی هستند و گاهی مادی و این‌که سران فتنه به بیان قرآن کریم با موعظه و نصیحت به راه راست برنمی‌گردند و دست از فتنه‌گری و فتنه‌انگیزی برنمی‌دارند، چون مسیری را طی کرده‌اند که ختم الله علی قلوبهم شده‌اند.

سران فتنه طوری عمل کردهاند که هدایت نمیشوند

وی در ادامه بابیان اینکه با این‌که مسیر اصلاح و هدایت برای همه باز است اما سران فتنه طوری عمل کرده‌اند که هدایت نمی‌شوند، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم فرمود: «إِنَّا جَعَلْنا فی‏ أَعْناقِهِمْ أَغْلالاً فَهِیَ إِلَى الْأَذْقانِ فَهُمْ مُقْمَحُونَ»؛ «ما در گردن‌هاى آنان غل‌هایى قراردادیم که تا چانه‏ها ادامه دارد و سرهاى آنان را بالا نگاه داشته است، به‌طوری‌که نمی‌توانند سر خودشان را پایین بیاورند»؛ یعنی پهنای این غل‌ها زیاد است؛ درنتیجه حرکت آنان به‌سختی خواهد بود و دچار مشکل می‌شوند.

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه گفت: این بیان کنایه است از اینکه افرادی که دچار کبر و غرور و حب دنیا و هوای نفس و آداب‌ورسوم باطل و تقلید کورکورانه و امثال این‌ها مثل غل به گردن شخص آویخته می‌شود به‌طوری‌که نمی‌توانند حقائق را ببینند و قدرت دید خود را از دست می‌دهند؛ و این افراد وضعیت زندگی آخرتشان هم همین‌طور است.

سران فتنه چشم بصیرت ندارند

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: خدای تعالی در آیه ۳۰ و ۳۱ در سوره مبارکه حاقه، خطاب به ملائکه عذاب فرموده است: «خُذُوهُ فَغُلُّوهُ ثُمَّ الْجَحِیمَ صَلُّوهُ ثُمَّ فِی سِلْسِلَهٍ ذَرْعُها سَبْعُونَ ذِراعاً فَاسْلُکُوهُ». از طرف دیگر در مسیر حرکتی این‌ها سد ایجادشده، فرمود: «وَ جَعَلْنا مِنْ بَیْنِ أَیْدیهِمْ سَدًّا وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَیْناهُمْ فَهُمْ لا یُبْصِرُونَ». ما از پیش رو و عقب سر سدى دورشان کشیده و ایشان را با آن پوشانده‏ایم دیگر جایى را نمى‏بینند»؛ چون سد را درجایی زده می‌شود که دو طرف آن بسته باشد یعنی چپ و راست که مسیر هدایت نیست بسته است پس باید به سمت جلو بروند و آن‌هم که مسدود است به فطرت اولیه خودشان هم نمی‌توانند برگردند، چون از پشت سر هم راه بسته‌شده کنایه از این‌که اگر بخواهند برگردند هم باز جایی را نمی‌بینند. اصلاً تاریکی جهل و خرافات، تمام این‌ها را در برگرفته، چنان پرده غفلتی بر سر این‌ها انداخته‌ایم و در ظلمات محض به سر می‌برند که جایی را نمی‌بینند یعنی دیگر چشم بصیرت ندارند.

وی در ادامه بابیان اینکه در این حالت اگر کسی قرارگرفته باشد، نصیحت و موعظه و امثال این‌ها تأثیر ندارد، گفت: سران فتنه را خدای تعالی در قران می‌فرماید که این‌ها این‌گونه شدند و کبر و نخوت و غلبه هوای نفس و شهواتشان این‌ها را به چنین حالتی کشانده؛ حالا شما می‌خواهید این‌ها را نصیحت‌کنید؟! قطعاً مؤثر نیست لذا فرمود: «وَ سَواءٌ عَلَیْهِمْ أَ أَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لا یُؤْمِنُونَ»؛ و (بنابراین) دیگر انذار کردن و نکردنت به حال ایشان یکسان است چه انذار بکنى و چه نکنى ایمان نمى‏آورند».

دعوت سران فتنه به صلاح و فلاح، امری بی‌نتیجه است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز تصریح کرد: این حال سران فتنه است و ما راجع به آنان وظیفه‌ای نداریم، چون خداوند تعالی به رسولش فرمود تو هم نمی‌توانی این‌ها را هدایت کنی. پس اینکه مثلاً بخواهیم برای رئیس‌جمهور آمریکا و سران کشورهای فتنه‌گر، نامه بنویسیم و آنان را دعوت به صلاح و فلاح کنیم، به بیان قرآن کریم، امری بی‌نتیجه است.

گروهی از اهالی فتنه، افراد دنیاپرست و مادیگرایی هستند که در تمام اوقات به دنبال منافع خود میگردند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه برای عوامل دیگر فتنه‌ها، قرآن کریم وظائفی را تعیین کرده است، گفت: گروه بعدی از اهالی فتنه افراد دنیاپرست و مادی‌گرایی هستند که در تمام اوقات به دنبال منافع خود می‌گردند؛ و حتی حاضرند برای مقداری ناچیز، مزدوری کنند. مثلاً پولی بگیرند یک دادی بزنند و سروصدایی کنند که نمونه‌ها و مصادیق آن را فراوان دیده‌اید که نهج‌البلاغه از آنان تعبیر به اوباش کرد لذا این روزها هم هستند اراذل و اشرار که اگر این گروه اوایل کارشان باشد با موعظه و راهنمایی و نصیحت می‌شود آنان را برگرداند؛ یعنی گاهی همین مشکلات مادی باعث شده شرور شوند و سراغ فتنه بروند که اگر رسیدگی شوند اصلاح می‌شوند. مگر اینکه دیگر کاروکاسبی آن‌ها همین شده باشد که اینجا هم موعظه فایده‌ای ندارد.

گروهی از اهالی فتنه، نیت بدی ندارند اما بی‌بصیرت‌اند

وی در ادامه گفت: دسته سوم کسانی هستند که در معرض فتنه قرار دارند، نیت بدی ندارند اما بی‌بصیرت‌اند، تشخیص درستی از مسائل اجتماعی و وظائف دینی خود ندارند و خیال می‌کنند وظیفه را فهمیده‌اند و درنتیجه به نفع سران فتنه و فتنه‌گران و در کنار آنان قرار می‌گیرند و کار می‌کنند؛ و با یک تحلیل غلط گاهی خیال می‌کنند دارند به وظیفه شرعی خود عمل می‌کنند.

کسانی که میتوانند راهنمایی کنند تماشاگر صحنه نباشند و وارد میدان هدایتگری و روشنگری شوند

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه افزود: امیرالمؤمنین علیه‌السلام در انی رابطه فرمودند: کسی که طالب حق است و اشتباه می‌کند مثل کسی نیست که به‌عمد علیه حق قیام می‌کند ولی این اشخاص چه بدانند و چه ندانند ضرر آنان مانند کسانی است که به‌عمد اقدام می‌کنند، چون سرانجام به مصالح اسلام و جامعه اسلامی صدمه می‌زنند. ولو به پندار خود کار خوبی می‌کنند». این گروه را می‌شود با نصیحت و راهنمایی، هدایت و ارشاد کرد و این ‌یکی از مصادیق تواصی به‌حق است؛ البته باید کسانی که می‌توانند راهنمایی کنند تماشاگر صحنه نباشند و وارد میدان هدایتگری و روشنگری شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع المولود، بیان داشت: امیدوارم همه ما از برکات این ماه بهره‌مند باشیم.

قدردانی امام‌جمعه کرج از مردم باایمان و با بصیرت برای حماسهسازی در دفع فتنهها

وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر، بیان داشت: باید تشکر کنم از همه مردم باایمان و با بصیرت کشور بخصوص استان البرز که در دفع فتنه‌ها حماسه‌سازی می‌کنند و از مسئولین محترم استان که با وفاق و اتحاد خوب مسائل را تمشیت می‌کنند تا مردم از امنیت و آسایش برخوردار باشند؛ در این امور به حمدالله خوب عمل کردند که جای تشکر دارد.

مردم با حضور در اجتماعات گسترده نشان دادند که اجازه‌ی بی‌حرمتی به مقدسات را نمی‌دهند

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: مردم ایران در اجتماعات گسترده و چشمگیری که داشتند با از بین بردن نقشه‌های شوم دشمنان و بی‌اثر کردن حرکات رسانه‌های غربی و عربی اعلام کردند که از آرمان‌ها و اصول انقلاب دست نمی‌کشند و اجازه‌ی بی‌حرمتی به مقدسات را نمی‌دهند.

امام عسکری علیهالسلام؛ غریبترین امام معصوم

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به هشتم ربیع‌الاول سال گشت شهادت غریب‌ترین امام معصوم یعنی امام عسکری علیه‌السلام، عنوان داشت: دوران امامت امام عسکری بسیار سخت بود بخصوص ازنظر سیاسی چراکه امام ۱۵ سال در حصر شدید بودند و گاهی به زندان نیز منتقل می‏شدند بااین‌حال تحمل نکردند و امام را در سن ۲۸ سالگی به شهادت رساندند؛ یعنی امام بیش از نصف عمر خود را در حبس و حصر بودند که حتی بیشتر از موسی‌بن جعفر سلام‌الله‌علیهماست.

حقانیت امام عسکری علیهالسلام در جامعه شیعه مورد شک بود

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: همه امامان ما به‌طور عام مظلوم بوده‌اند و دشمنان به آنان آزار و اذیت رسانده‌اند اما امام عسکری را ویژه ستم کردند که عرض کردم غریب‌ترین، علت این غربت، شک به حقانیت امام علیه‌السلام در جامعه شیعه بود که چون امام در جامعه به‌طور عام حاضر نبود و بیشتر در حصر بود مردم دچار شک شدند؛ که اصلاً امام داریم یا نداریم؟

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه افزود: امام عسکری علیه‌السلام در این رابطه فرمودند: «هیچ‏یک از پدرانم مانند من، گرفتار شک و تردید شیعیان در امر امامتم نشدند». حتی راجع به امام جواد علیه‌السلام که بعضاً صحبت‌هایی بود این‌طور نبود که امام عسکری موردتردید بود. این روایت در تحف العقول است.

علت غیبت امام عصر ارواحنا فداه خشم خدا بر بندگان است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه این تردید آثار وضعی برای جامعه دارد چون وقتی رفتار شیعیان تغییر کند خداوند نعمت را تغییر می‌دهد؛ و اولین اثر آن غیبت امام است، گفت: امام باقر علیه‌السلام فرمودند: «زمانی که خدای تبارک‌وتعالی بر خلقش خشم کند، ما را از مجاورت آن‌ها دور می‌کند»؛ یعنی علت غیبت امام عصر ارواحنا فداه خشم خدا بر بندگان است.

وی در ادامه افزود: علت دیگر مظلومیت و غربت امام این بود که همه مطلع بودند که آن از بین برنده‌ی ظلم و ستم و برقرارکننده عدل، فرزند بلافصل امام عسکری است، لذا تحت مراقبت شدید ازاین‌جهت هم بودند و نسل ایشان از طریق کنیزی ادامه پیدا کرد؛ آن بانوی مکرمه و مجلله کنیز بود؛ نگذاشتند حتی همسر عرفی که در جامعه هست ایشان داشته باشد.

باید در بحث شناخت امام بیشتر کار شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه باید در بحث شناخت امام بیشتر کار شود و دوره‌های مختلف امامت را بشناسید که بسیار آموزنده است و بصیرت را بیشتر می‌کند، گفت: امام عسکری روایتی را از امام سجاد علیه‌السلام نقل فرمودند که: «خدا به‌سوی موسى وحى فرستاد، مرا محبوب مخلوقاتم گردان! و مخلوقاتم را هم محبوب من کن! موسى گفت: ای پروردگار، چگونه این کار را انجام دهم؟ فرمود: نعمت‌هاى ظاهرى و باطنى مرا به آن‌ها یادآورى کن تا مرا دوست بدارند. اى موسى! به خاطر داشته باش! اگر بنده فرارى مرا به سویم برگردانى و یا بنده گم‌شده‌ام را به خانه من برسانى، براى تو از عبادت صدسال که روزهایش را روزه بدارى و شب‌هایش نماز به پا دارى، بهتر است. موسى گفت: پروردگارا، بنده گریخته از تو کیست؟ فرمود: بندگان گنه‌کار. پرسید: گمشده‌ى از در خانه تو کیست؟ فرمود: نادانى که امام زمانش را نمى‌شناسد و یا این‌که پس از شناختش از او غائب است و از حضور ظاهرى و یا باطنى او بهره نمى‌برد و گمراه کسى است که نسبت به احکام دینش جاهل است درحالی‌که تو شریعت و احکام معارف دینش را به وى یاد مى‌دهى. امام سجاد در ادامه فرمودند: پس بشارت باد بر علماء شیعه ما به ثواب و پاداش اعظم و بزرگ و جزاى فراوانى که خداوند براى تبلیغ، خدمات فرهنگى، هدایت‌ها و روشنگرى‌هایى که مى‌کنند».

ظهور حضرت منوط به تربیت نسلی است که قابلیتهای لازم را داشته باشد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با طرح چند پرسش، گفت: آیا ما با امام زمانمان آشنا هستیم؟ شرایط ظهور و وظائفی که داریم را بلدیم و انجام می‌دهیم؟ روایات فراوانی داریم که ظهور حضرت را منوط به تربیت نسلی است که قابلیت‌های لازم را داشته باشد و این روایت که در کافی شریف هست را زیاد شنیده‌اید که معصوم علیه‌السلام فرمود: «در آموزش معارف ما اهل‌بیت به فرزندانتان شتاب کنید، پیش از آن‌که منحرفان، زودتر از شما به سراغ آن‌ها بروند»؛ یعنی یکی از وظایف پدر و مادر این است که بچه‌ها را با این مسائل آشنا کنند.

وی ادامه داد: در جای دیگری نیز در این رابطه فرمودند: «کار با جوانان یک فرصت است چون آنان سریع‌تر به کارهاى خیر روى مى‌آورند» لذا چقدر الآن روی جوانانمان درباره مهدویت، دوران آخرالزمان و دوران حضرت حجت کار می‌کنیم؟

نباید از تربیت نسل مهدوی غافل باشیم

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه اگر اندیشه تمدنی داریم و در بیانیه گام دوم حضرت آقا هم به آن اشاره شد که باید آمادگی لازم برای طلوع خورشید ولایت عظما را فراهم کنیم پس نباید از تربیت نسل مهدوی غافل باشیم، گفت: این نسل همان‌طور که بزرگان فرمودند نباید فقط صالح باشند. یک انحرافی که وجود دارد این است که میگویند منتظران حضرت حجت باید این‌گونه و آن‌گونه باشند اما هیچ راجع به اینکه منتظر باید چه‌کاری انجام دهد نمی‌گویند. او را می‌کنند یک آدم متدین اخلاقی؛ خب همه ما باید این‌گونه باشیم. ولی آیا منتظر فقط باید صالح باشد؟ نه.

منتظر گذشته از اینکه باید صالح باشد باید مصلح هم باشد / منتظران باید نسبت به مسائل عمومی جامعه و مسئولیت‌های اجتماعی تعهد داشته باشند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: تعبیری بزرگان ما دارند که منتظر گذشته از اینکه باید صالح باشد باید مصلح هم باشد؛ باید در ردیف خود امام قرار بگیرد؛ یعنی گذشته از اینکه داری فضائل و کرائم بالای اخلاقی هستند باید نسبت به مسائل عمومی جامعه و مسئولیت‌های اجتماعی تعهد داشته باشند.

وی بابیان اینکه انسان مصلح، شخص باتقوایی است که با بصیرت و صبر وسط میدان نجات انسان‌ها از جهات گوناگون است، یادآور شد: شخص مصلح مانند آن مصلح کل زندگی خود را تنظیم می‌کند؛ یعنی تلاش دارد تا مثل امام خود باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه به تشریح روایات در این رابطه پرداخت و گفت: امام رضا علیه‌السلام در دعای معروف خود برای امام عصر سلام‌الله‌علیه، حضرت را چنین نامیده‏اند: «الْجَحْجَاحِ الْمُجَاهِدِ الْمُجْتَهِد»؛ یعنی آقای بزرگواری که هم مجاهد و مبارز است و هم سخت‏کوش و پُرتلاش و در کتاب لغت لسان العرب آمده که «الجَحجَاح و هو السّید الکریم».

اگر ما دنباله‌رو امام زمان اروحنافداه هستیم باید جحجاح مجاهد مجتهد باشیم

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه اگر ما دنباله‌رو امام هستیم باید جحجاح مجاهد مجتهد باشیم، گفت: این لقب یعنی امام در دوران غیبت لحظه‌ای از تلاش در راستای وظائف امامتی خود کم نمی‌گذارند؛ اما آیا ما هم در مسیر وظائف خود تلاش لازم را مثل امام خود داریم؟

شناخت امام زمان و دوران مهدوی از زندگی انبیاء

وی بابیان اینکه ما در قرآن کریم موارد فراوانی داریم که خداوند قصه‌ انبیاء را بیان فرموده و ما باید از آن‌ها درس بگیریم و اتفاقاً یکی از درس‌ها، شناخت امام زمان و دوران مهدوی از زندگی انبیاء است، گفت: در کتاب کمال‌الدین روایتی را از امام سجاد علیه‌السلام نقل می‌کند که حضرت فرمودند: «فِی الْقَائِمِ مِنَّا سُنَنٌ مِنَ الْأَنْبِیَاءِ. به‌عنوان نمونه از کتب مختلف است: فَأَمَّا مِنْ آدَمَ وَ نُوحٍ فَطُولُ الْعُمُرِ. مِنْ إِبْرَاهِیمَ فَخَفَاءُ الْوِلَادَهِ وَ اعْتِزَالُ النَّاسِ. وَ أَمَّا شَبَهُهُ مِنْ یُوسُفَ بْنِ یَعْقُوبَ فَالْغَیْبَهُ. مِنْ أَیُّوبَ فَالْفَرَجُ بَعْدَ الْبَلْوَى. مِنْ مُوسَى فَالْخَوْفُ وَ الْغَیْبَهُ. فَأَمَّا شَبَهُهُ مِنْ یُونُسَ فَرُجُوعُهُ مِنْ غَیْبَتِهِ وَ هُوَ شَابٌّ بَعْدَ کِبَرِ السِّنِّ. مِنْ عِیسَى فَاخْتِلَافُ النَّاسِ فِیهِ. وَ أَمَّا مِنْ مُحَمَّدٍ ص فَالْخُرُوجُ بِالسَّیْفِ»‏. در قائم ما سنّت‌ها و ویژگی‌هایی از پیامبران وجود دارد: از نوح علیه‌السلام عمر طولانى، از ابراهیم علیه‌السلام مخفى بودن ولادت و دورى گزینى از مردم، از موسى علیه‌السلام ترس و غیبت، از عیسى علیه‌السلام اختلاف مردم درباره او، از ایوب علیه‌السلام گشایش پس از گرفتاری‌ها و از محمد علیه‌السلام قیام با شمشیر» لذا حضرت با قیام و مبارزه و منکوب کردن دشمن ظهور خواهد کرد؛ که این‌ها در قرآن هم آمده.

یکی از ویژگیهای مهم تشکیلات مهدوی کار نظاممند و تشکیلاتی است

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم تشکیلات مهدوی کار نظام‌مند و تشکیلاتی است و باید در این زمینه تمرین لازم را داشته باشیم، گفت: چقدر تشتت الآن در بین اهل ایمان وجود دارد. هرکدام یک‌حرفی می‌زنند. در بعضی از مسائل که پیش می‌آید می‌بینید چطور اتفاق می‌افتد. بعضاً دشمنان ما در مقابل ما منسجم‌تر عمل می‌کنند. اگرچه در داخله جبهه آن‌ها هم تفرقه وجود دارد اما تفرقه در بین ما معنا ندارد و باید انسجام داشته باشیم.

نظام عمومی یاوران امام زمان عجل الله فرجه الشریف

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه اذعان داشت: علی علیه‌السلام در مورد نظام عمومی که بر یاوران حضرت حاکم است می‌فرمایند: «گویا آنان را می‌نگرم، در شکل و هیئتی یکسان، قد و قامتی برابر و در جمال و برازندگی همانند و هم ‌لباس‌اند. استوار در برابر سرزنش‌ها و تبلیغات دشمنان. یاران حضرت ذره‌ای در درستی آرمان‌ها و مسیر خود تردید ندارند، ازاین‌رو سرزنش‌های کوته‌بینان و دنیاطلبان، در اراده‌شان خللی نمی‌افکند».

نیروى انتظامی تا امروز بیش از ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است

وی در بخش دیگری ضمن عرض تبریک به مناسبت ۱۳ مهر آغاز هفته نیروی انتظامی، بیان داشت: این نیروى خدوم و شجاع برای تأمین امنیت همه‌جانبه مردم تا امروز بیش از ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است و همه‏ی مردم قدرشناس ایران اسلامی از اعماق دل، از زحمات مخلصانه و شبانه‏روزی مجموعه‏ی شریف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تشکر می‏کنند.

نیروی انتظامی ۷۰۰ کار انجام می‌دهد

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه نام نیروی انتظامی که برده می‌شود قهراً افراد به یاد امنیت و نظم می‌افتیم و این نشانه اهمیت کار این مجموعه است با تنوع کارهایی که دارد، گفت: نیروی انتظامی ۷۰۰ کار انجام می‌دهد از لب مرزها تا در خانه ما که هرکدام کار مهم و بالایی است.

عصاره همه فعالیتهای گسترده نیروی انتظامی امنیت است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه وقتی کار پراهمیت شد مسئولیت هم بیشتر می‌شود و توقع از مجموعه هم بالاتر می‌رود، اظهار داشت: عصاره همه فعالیت‌های گسترده نیروی انتظامی یک‌چیز است و آن امنیت است. امنیت خواسته بشر است لذا اسلام به‌عنوان دین جهان‌شمول که برای بشریت آمده امنیت را یکی از اصول زندگی جمعی و عامل ضروری برای استفاده از نعم الهی و زمینه‌ساز رشد و کمال می‌داند.

قرآن کریم امنیت را یکی از نعمتهای بزرگ خدا و سرمایه مقدس انسانی میداند

وی با تأکید بر اینکه قرآن کریم امنیت را یکی از نعمت‌های بزرگ خدا و سرمایه مقدس انسانی می‌داند، گفت: ارزش ایمان که درآیات و روایات به آن پرداخته‌شده و بزرگ دانسته شده است، وسیله‌ای است برای رسیدن به امنیت. برترین انسان‌ها را قرآن مؤمنین می‌داند و خطاب می‌کند الذین آمنوا یعنی کسانی که خود را به مقام امن رسانده‌اند و معنای دومی که گفته‌اند این است یعنی افرادى که داراى امنیت و برخوردار از آن شده‏اند.

تأمین امنیت برای همه است نه گروه خاص و محدوده خاص

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه بخش عمده امنیت در جامعه توسط نیروی انتظامی تأمین می‌شود؛ و این تأمین امنیت برای همه است نه گروه خاص و محدوده خاص، گفت: آقا در این رابطه فرمودند: «امنیت هم متعلّق به همه است. امنیتِ تهران، واجب‌تر از امنیتِ مردم مرزنشین جنوب و شرق و غرب کشور نیست. امنیت افراد مرفّه که از سرمایه و امکاناتى برخوردارند، واجب‏تر از امنیت آن کارگرى که چشمش به مزد روزانه است، نیست. لذا امنیت، متعلّق به همه است؛ نیروى انتظامى هم متعلّق به همه است».

امنیت فقط یک بعد ندارد / ناامنی فرهنگی از ناامنی جانی آثار تخریبیاش بیشتر است

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه امنیت فقط یک بعد ندارد، گفت: ناامنی فرهنگی از ناامنی جانی آثار تخریبی‌اش بیشتر است. لذا در عرصه امنیت فرهنگی و امنیت اجتماعی از جهات مختلف و حفظ ارزش‌های الهی و آرمان‌های انقلابی احتیاج به حضور جدی‌تری هست؛ که نیروی انتظامی به وظیفه خود بیش از دیگر نهادها عمل کرده است و این امر قابل‌تقدیر است و باید همین مسیر را باقدرت و صلابت بیشتر ادامه دهد؛ اما لازم است که دیگر دستگاه‏هاى فرهنگى و اجتماعى و سیاست‏گذار کشور نیز به وظایف خودشان در این زمینه بیشتر توجه کنند و عمل نمایند تا کار براى نیروى انتظامى هم در انجام وظایف تعریف‌شده آسان‏تر شود.

اقتدار نیروی انتظامی به‌هیچ‌وجه نباید خدشه بردارد

وی در ادامه بابیان اینکه نکته مورد تأکید، اقتدار نیروی انتظامی است که به‌هیچ‌وجه نباید خدشه بردارد، گفت: دشمنان ملت تلاش دارند تا این اقتدار را به هم بزنند اگر در بعضی موارد با کمبود قوانین مواجه هستیم باید مجلس محترم زودتر اقدام کند و مردم هم انتظارشان از نیروی انتظامی اقتدار همراه رأفت در جامعه است.

انتظار مردم از نیروی انتظامی اقتدار همراه رأفت در جامعه است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در این رابطه پرداخت و گفت: آقا فرمودند: «آنچه مردم از نیروی انتظامی متوقع هستند چیست؟ مردم می‏خواهند نیروی انتظامی قوی و مقتدر باشد، هوشمند و پیچیده باشد، سالم و امین باشد، سریع و به هنگام باشد، مؤدب و اهل بیان و تفاهم با مردم باشد، این انتظارات مردم از نیروی انتظامی است. شما در بخش‌های ‏قابل‌توجهی، این لیاقت و آمادگی را از خودتان نشان دادید»؛ این هم یعنی اقتدار. این اقتدار را هم مردم موظف‌اند که حفظ کنند، هم خود نیرو. هردو باید مواظب باشند که این اقتدار از بین نرود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: همان‌طور که مردم عادی در کوچه و بازار وقتی نیروی انتظامی را می‌بینند آرامش و امنیت حس می‌کنند در مقابل، تبهکاران و خلاف‌کاران وقتی او را می‌بینند باید احساس ناامنی و ترس کنند.

دستگاه‌ها با مردم خدماتشان را در میان بگذارند

وی در بخش دیگری از بیانات خود بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب در مورد تاریخ جنگ و دفاع مقدس فرمودند روایتگری درست انجام دهید و الا دشمنان روایتگری غلط و دروغ و تحریف آمیز انجام می‌دهند، گفت: امروز دستگاه‌های مختلفی که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند اعم از سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی و حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی باید روایتگری درست عملکرد خودشان را شروع کنند و با مردم خدماتشان را در میان بگذارند و الا می‌بینید که چگونه اقدام به تخریب همه خدمات می‌کنند. اصل خدمات را نادیده می‌گیرند و شروع می‌کنند با تحریف چیزهای دیگری را اضافه کردن.

قدردانی امام‌جمعه کرج از فرصت شناسی هوشمندانه و حرکت انقلابی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه هفته گذشته فقط اشاره کردم و این هفته هم فرصت نشد که راجع به حضور پرصلابت رئیس‌جمهور محترم در هفتاد و هفتمین اجلاس سازمان ملل مطالبی عرض کنم، گفت: فقط به این نکته اشاره می‌کنم که تمام مستکبران عالم با سازمان‌دهی همه مجموعه‌هایی که در اختیاردارند اعم از مجازی و حقیقی تلاش کردند تا جنایت بزرگی که در حق ملت ایران و انقلاب و محور مقاومت کرده‌اند را مخفی نگهدارند و نام و چهره شهید سعید قاسم سلیمانی را از خاطره‌ها حذف کنند اما فرصت شناسی هوشمندانه و حرکت انقلابی رئیس‌جمهور محترم در مجمع عمومی و نشان دادن عکس شهید و یادآوری این نکته که انسانی که تمام عمر با تروریسم مبارزه کرد توسط استکبار به‌خصوص آمریکا ترور شد و اقامه دعوا علیه رئیس‌جمهور مفلوک آمریکا، خواسته‌ی آنان را ناکام گذاشت و نام شهید را برای همیشه در تاریخ ثبت و ماندگار کرد.

دنیا باید بداند که هنوز انتقام سختی که وعده داده‌شده از جانیان و آمران ترور شهید سلیمانی گرفته نشده است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: حالا هی بیایند از روی عصبانیت کاریکاتور بکشند و حرف‌های نامربوط بزنند. دنیا باید بداند که هنوز انتقام سختی که وعده داده‌شده از جانیان و آمران این جنایت گرفته نشده است و در تاریخی نه‌چندان دور خبر خوش این انتقام به گوش همه خواهد رسید اما تا آن زمان ما مثل همیشه یک دعا بیشتر در حق مستکبرین عالم و آمریکای جنایتکار نداریم که هر جمعه از خدا می‌خواهیم.

به فکر مزاحمت برای ایران نباشید

وی در بخش دیگری بیان داشت: حتماً شنیده‌اند که در اطراف ما گروه‌های معاندی که تلاش کردند زحمت درست کنند برای کشور و مردم؛ که آثارش در این چند روز بود، چگونه با حملات پهپادی در هم کوبیده شدند، عبرت بگیرید و به فکر مزاحمت برای ایران نباشید لذا شما فقط به انسجام ملی و وحدت و رأفت مردم ما نگاه کنید بعد یک نگاه هم به خودتان بکنید و کنار بکشید.

مردم ایران تربیت‌شده مکتب حسین علیه‌السلام هستند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در خاتمه گفت: نمی‌دانم در خبرها دیدید یا نه در فلوریدا سیل آمده، مهم‌ترین خبری که دائم پخش می‌شود این است که از مردم می‌خواهد مواظب دزدهای اموالتان باشید. در ایران سیل می‌آید مردم هرچه دارند را باهم تقسیم می‌کنند از نان شبشان می‌زنند تا هم‌وطنش که ولو هم‌کیش او نیست کمبودی نداشته باشد لذا شما می‌خواهید این مردم را زمین‌گیر کنید؟ این مردمی که تربیت‌شده مکتب حسین علیه‌السلام هستند در برابر تمام عزت کاذبی که شما به آن‌ها وعده می‌دهید یک جمله بیشتر ندارند و آن «هیهات من الذله» است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.