مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۱ مهرماه ۱۴۰۱ شهر کرج/

حفظ امنیت جامعه و مردم از اهم واجبات است

کارشناس روابط عمومی ۰۱ مهر ۱۴۰۱ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۱/۰۷/۰۱

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین

بندگان خدا اوصیکم و نفسی بتقوی الله. اهل تقوا در فتنه‌ها تواصی به حق و تواصی به صبر را کنار نمی‌گذارند. خدای تعالی توفیق داد که چند ماهی است راجع به این اصل مهم قرآنی که رهبر معظم انقلاب هم به آن در این برهه زمانی تأکید دارند بپردازم که روز اربعین امسال هم مجدداً تأکید فرمودند که این مهم دنبال شود و البته بنده خوشحالم که تا اندازه‌ای در تبیین این مسئله انجام‌وظیفه کردم. بحث گسترده و فرصت خطبه کوتاه است و باید مباحث اساسی‌تر و کلیدی را مطرح کرد و بیشتر آن را خودِ دوستان باید دنبال کنند.

اگر شاخص‌های انقلاب اسلامی را فراموش نکرده باشیم همه می‌دانید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها استکبارستیزی بوده است؛ که اگر این شاخص از انقلاب کم شود، هویت آن به هم می‌خورد. به خاطر همین شاخص ما با آمریکا که نماد طغیان و استکبار هست مخالفیم و از اول انقلاب تا به امروز هر طور بود بر سر موضع خود محکم ایستاده‌ایم.

رهبر معظم انقلاب معتقدند مبارزه با آمریکا با سه عنصر بصیرت، تواصی به حق و تواصی به صبر شکل می‌گیرد؛ یعنی برای مواجهه با دشمنی‌های مستکبرین‌ احتیاج به بصیرت و صبر و استقامت داریم که در بیان دو روز گذشته ایشان هم به نحوی بود.

ما به قدر وسع در این خطبه‌ها با توجه به آیات و روایات تبیین کردیم که یکی از راه‌ها برای حفظ جامعه در رسیدن به این ویژگی‌ها، حفظ زنجیره تواصی به حق و تواصی به صبر است، با توجه به دستور قرآنی «وَ تَواصَوا بِالحَقِّ ‌وَ تَواصَوا بِالصَّبر».

فرمودند: «اگر چنانچه تواصی به صبر و تواصی به حق و بصیرت در جامعه وجود داشته باشد، این جامعه به‌آسانی دست‌خوش تحرکات دشمن نخواهد شد؛ امّا اگر چنانچه این جریان تواصی که زنجیرۀ محافظت مؤمنان است، ‌قطع بشود، قطعاً خسارت خواهد رسید».

قبلاً هم اشاره کردم درباره شناخت حق نسبت به یکدیگر وظیفه‌داریم. نباید فقط به فکر خودمان باشیم، نخبگان جامعه و کسانی که مخاطب دارند و با اقشار مختلف جامعه سروکار دارند مثل علماء و اساتید دانشگاه و افراد مورد اعتمادِ بصیر که سخنشان شنیده می‌شود و اثرگذار هستند، وظیفه‌دارند، فرهنگ دینی، اعتقادات، ارزش‌های الهی و اهداف اسلامی را در جامعه نشر داده تقویت بکنند؛ و سطح فرهنگی جامعه را بالا ببرند.

اینکه عرض می‌کنم وظیفه، منظورم وظیفه دینی و شرعی است. چون این اقشار الگو هستند و کلامشان بلکه رفتارشان به خاطر امتیازاتی که در جامعه دارند نافذ است. لذا اگر این گروه تواصی به حق داشته باشند و ارشاد لازم را انجام بدهند بسیار مؤثر خواهد بود. می‌توانند عامل وحدت اجتماع و حرکت به سمت قله‌های بلند پیشرفت، اعم از مادی و معنوی باشند.

یکی از توصیه‌های به حق که رهبر معظم انقلاب هم دائماً به این نکته توصیه کردند و خیلی اهمیت دارد و بصیرت است که منشأ قرآنی و تأکید روایی دارد. در آیه ۱۰۸ سوره مبارکه یوسف فرمود: «قُلْ هذه سبِیلِی أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَى بَصِیرَهٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِی». بگو این راه من و پیروان من است که با بصیرت به‌سوی خدا فرامی‌خوانم.

بصیرت و اینکه انسان به‌خصوص در مسائل اجتماعی بفهمد چه وظیفه‌ای دارد تا به‌موقع اقدام کند مهم است. سکوت و عدم سکوت در مقطعی آثار فراوانی دارد. در فتنه ۸۸ اگر مردم کوتاه می‌آمدند و سکوت می‌کردند چه اتفاقی برای ‌اسلام و انقلاب پیش می‌آمد؟ تصمیم امیرالمؤمنین علیه‌السلام در جنگ جمل. بالاخره خیلی مهم بود اشخاصی صحنه‌گردان شده بودند که تردید شدید برای انسان به وجود می‌آورد.

عافیت طلبان دوران امیرالمؤمنین علیه‌السلام توصیه می‌کردند آقا حالا کمی کوتاه بیا سخت‌گیری نکن الا‌ن نیرو نیست الان کذا و کذا. این‌ها همسر پیغمبر و طلحه و زبیر و امثال این‌ها هستند. حضرت فرمود: شب‌ها خوابم نبرد و در آغاز و انجام این کار فکر کردم نتیجه این شد یا بجنگم یا از دین پیامبر دست‌بردارم. این‌که انسان وظیفه‌اش را این‌گونه بفهمد سخت است حتماً بصیرت لازم دارد.

نقش تواصی به حق در این‌گونه موارد و فتنه‌هایی که پیش می‌آید بسیار پررنگ است و کمک‌کار انسان برای اینکه نجات پیدا کند. خوب است اینجا بحث را ببرم به سمت فتنه‌های اجتماعی و وظائفی که در این زمان‌ها داریم که با اتفاقات روز هم هماهنگ شد؛ یکی از موارد توصیه به حق و صبر است. البته این بحث هم مفصل است فقط اشاره به رئوس آن می‌کنم.

در همه فتنه‌ها افرادی عاملان اصلی و هدایت‌کنندگان اصلی هستند که در دو زمینه اقدام دارند. فتنه گاهی مادی است؛ یعنی شعارهایی که داده می‌شود همه‌اش به منافع مادی برمی‌گردد. افراد را گول می‌زنند تا برای آنان رفاه بیشتر فراهم کنند و از لذات بیشتر بهره ببرند. به اسم دفاع از گروه‌های خاص مثل بانوان، جوانان و امثال این‌ها شعارهایی درست می‌کنند.

گاهی فتنه رنگ و بوی دینی دارد. شعارها همه برقراری عدالت و احیاء ارزش‌های دینی و امثال این‌هاست که ‌سرکردگان فتنه با تزویر شعارهای این‌گونه را ترتیب می‌دهند.

آیا می‌شود عوامل فتنه را هدایت کرد که دست از فتنه‌گری بردارند؟ با توجه به آیات و روایاتی که داریم کسانی که با علم و عمد مردم را به انحراف و خطا می‌کشانند در اکثر موارد بلکه همه موارد قابل هدایت نیستند. به بیان قرآن کریم کسی که عمداً اقدام به خطاکاری و فتنه‌انگیزی دارد یعنی سران فتنه نه بدنه و عوامل کارگزار، دارد خدا بر دل او مهر می‌زند و تمام. «خَتَمَ اللَّهُ عَلى قُلوبِهِم» می‌شود. به آن‌ها واقعیت را هم نشان بدهی قبول نمی‌کنند. آن‌ها از اول هم می‌دانستند واقعیت چیست؛ عمداً و متعمداً در این مسیر قدم برداشتند. آیات درباره اینان بسیار سنگین است.

فرصت گذشت اجازه بدهید با قید حیات این بحث را ادامه بدهم مهم است و آثار فراوانی برای این روزهای ما دارد. آیه ۸ سوره مبارکه یس را بررسی خواهیم کرد؛ ان‌شاءالله.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین انسان‌های بلندهمتی هستند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۲۰۸ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: «فِی تَقَلُّبِ الْأَحْوَالِ عُلِمَ جَوَاهِرُ الرِّجَالِ». در دگرگونى اوضاع، گوهر مردان شناخته مى‏شود؛ یعنی اتفاقات مختلفی که برای انسان پیش می‌آید بلندهمت و یا دون‌همت بودن شخص معلوم می‌شود. گاهی انسان در سختی شدید است یک‌مرتبه برای او رفاه پیش می‌آید و گذشته و خودش را فراموش می‌کند و موارد فراوانی ازاین‌دست که این تغییر اوضاع میدان محک شخص می‌شود.

تغییرات روزگار وسیله امتحان می‌شود تا معلوم شود شخص صبور است یا تندخو، عجول است یا فکور، عاقبت‌اندیش است یا ترسو و بزدل و امثال این‌ها. شخصِ بلندهمت ارزشمند است. امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: هر که همتش والا باشد ارزشش عظیم شود؛ و فرمود: انسان حقیر، همت ندارد. خدای تعالی همت همه ما را عالی بگرداند.

 این هفته مناسبت‌های ملی و مذهبی متعددی داریم و مسائل روز داخلی و خارجی که پرداختن به همه فرصت زیادی را می‌طلبد.

ارتحال نبی مکرم اسلام و شهادت سبط اکبر او و پاره تنش حضرت رضا سلام‌الله‌علیهم که این مصائب را به همه شما عرض تسلیت و تعزیت دارم.

رسول خدا در ظهر روز دوشنبه سال ۱۰ هجرت مصادف با ۶۳۳ میلادى به ملاقات خدای تعالی شتافت. امیرالمؤمنین علیه‌السلام او را غسل داد و بدن مبارک حضرت را سه کفن پوشانید و نماز خواند و با کمک عباس بن عبدالمطلب و پسرش فضل و اسامه ‏‏بن زید و اوس ‏بن خولى انصارى در منزلش به خاک سپردند.

رسول خدا را خدای تعالی به داشتن خلق عظیم در قرآن ستود و از مصادیق روشن خلق عظیم حضرت رفتارش با آحاد مردم بود. باید رفتار او را همان‌طور که قرآن به‌عنوان الگو معرفی کرده یاد بگیریم و بکار ببندیم.

امام حسین علیه‌السلام نقل فرمود که از پدرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام درباره ویژگى زندگى پیامبر و اخلاق او سؤال کردم، پدرم مشروحاً به من پاسخ فرمود. قسمتی از پاسخ چنین است: حضرت با هم‌نشینان دائماً خوش‌رو، آسان‏گیر و ملایم بود. هرگز خشن، سنگدل، پرخاشگر، بدزبان، عیب‌جو و متملق نبود. هیچ‏کس از او مأیوس نمى‏شد و هر کس به در خانه او مى‏آمد، نومید بازنمی‌گشت. سه چیز را از خود دور کرده بود: مراء (بگومگوهای بى‏ثمر)، پرگویى، دخالت در کارى که به او مربوط نبود. چقدر این مطلب مهم است که معمولاً افراد گرفتار کار دیگرانند؛ و سه چیز را در مورد مردم از خود دور کرده بود: از کسى بدگویى نمى‏کرد، کسى را سرزنش نمى‏کرد، لغزش‌ها و عیوب پنهانى مردم را جستجو نمى‏کرد. هرگز سخن نمى‏گفت مگر در مورد مواردى که ثواب الهى را امید داشت.

راجع به امام مجتبی اخیراً مطالبی را به عرض رساندم و درباره حضرت رضا علیه‌السلام چند روایت در ثواب زیارت حضرت می‌خوانم.

بزنطى از امام رضا علیه‌السلام روایت کرده است که فرمود: هیچ‌یک از دوستانم مرا با شناخت حقم زیارت نمی‌کند، مگر آنکه به‌روز قیامت شفاعتم درباره او پذیرفته مى‏شود؛ یعنی ما به زیارت که می‌رویم باید بدانیم حق امام چیست.

و رسول خدا صلّى‌اللَّه‌علیه‌وآله فرمود: پاره‏اى از تن من در خراسان مدفون خواهد شد، که هیچ غم‌زده‌ای او را زیارت نمی‌کند مگر آنکه خداى عزّوجلّ غبار غم را از خاطرش برطرف می‌سازد و هیچ گناهکارى (زیارت نمی‌کند) مگر آنکه خدا گناهانش را می‌آمرزد.

امام صادق علیه‌السلام فرمود: یکى از نوه‏هاى من در زمین خراسان در شهرى بنام طوس کشته مى‏شود، هر کس که با شناخت حقّش او را زیارت کند، من در روز قیامت او را به دست خود می‌‌گیرم و به بهشت داخل می‌سازم، اگرچه از اهل معاصى کبیره باشد. راوى گفت: گفتم: فدایت شوم، شناخت حق او چیست؟ فرمود: شناخت حق او این است که بداند که او امامى واجب الاطاعه است (این دانستن باید همراه عمل باشد) و غریب و شهیدی است که هر کس با شناخت حقّش او را زیارت کند، خداى عزّوجلّ اجر هفتاد شهید از شهدایی را که پیش روى رسول خدا در دفاع از او، از روى حقیقت به شهادت رسیده‏اند به او عطا می‌کند.

و از این مهم‌تر را على بن مهزیار از امام جواد علیه‌السلام‌ روایت کرده است. می‌گوید به آن حضرت معروض داشتم: فدایت شوم، زیارت امام رضا علیه‌السلام افضل است یا زیارت ابى‌ عبداللّه ‌الحسین علیه‌السلام؟ حضرت فرمود: زیارت پدرم علیه‌السلام افضل است، زیرا اباعبداللّه را همگى مردم زیارت می‌کنند و پدرم را جز خواص از شیعه زیارت نمی‌کنند.

پایان ماه صفر و حلول ماه ربیع را هم پیشاپیش تبریک عرض می‌کنم. مواظب بدعتی که شب اول ربیع در مساجد انجام می‌شود باشید. ما برای امام حسین علیه‌السلام دو ماه سیاه پوشیدیم و سینه زدیم و گریه کردیم؛ شب اول ماه ربیع بدعتی را درست کردند که درب مساجد انجام می‌دهند. این را مواظبت کنید که انجام نشود. هر چه می‌خواهند بدهند درون مسجد می‌دهند؛ دم در نمی‌دهند. مردم را راهنمایی کنید داخل مسجد بیایند. بیرون می‌مانند و کار خرافی انجام می‌دهند که بدعت است. سال‌های قبل توضیح داده‌ام که ریشه‌اش کجاست.

بیانات حضرت آقا در جلسه با پیشکسوتان تمام مطلب درباره دفاع مقدس بود و پر از کلیدواژه برای اهل بصر. باید در متن سخنرانی دقت کنید. «انقلاب ملت ایران، صرفاً شکست یک نظام وابسته و فاسد و یک ضربه مقطعی به آمریکا و استکبار نبود بلکه تهدید امپراتوری نظام سلطه بود و مستکبران غرب و شرق با درک عمق این تهدید، جنگ را با تشویق و تحریک صدام بر ملت ایران تحمیل کردند».

خب این امپراتوری ضربه خورده امروز با جمع‌کردن تمام عده و عده خودش دوباره به میدان آمده هم فشار اقتصادی می‌آورد هم مشکلات سیاسی فراهم می‌کند هم در مسائل فرهنگی و اجتماعی خلل ایجاد می‌کند.

او صحنه جنگ را عوض کرده است او انواع فتنه‌ها را در طول این سال‌ها آزمایش کرده تا به یک مدل برای نابودی ایران برسد و البته مردم ما هم در این کوره انقلاب پخته‌تر و پخته‌تر شده‌اند و در بزنگاه‌ها تصمیمات درست می‌گیرند و از کیان خودشان، دینشان و انقلابشان دفاع می‌کنند.

آن روز می‌خواستند ایران را با جنگ سخت به‌زانو درآورند و امروز می‌خواهند مقاومت مردم را با جنگ نرم و تصرف در افکار و عقاید و روایت‌های نادرست و انحرافی، با مارپیچ سکوت، با در برابر هم قرار دادن مردم، با بی‌اعتبار کردن قانون رسمی و دستگاه‌های قانونی، با از بین بردن امنیت کشور و امثال این‌ها به‌زانو درآورند.

اما غافل هستند از اینکه بدنه مردم ما تربیت‌شده مکتب اهل‌بیت هستند. صبوری می‌کنند و خویشتن‌داری می‌کنند و نصیحت می‌کنند، اما اگر ببینند مسئله فقط انتقاد و اصلاح و خیرخواهی نیست، می‌خواهند امنیت و آرامش مردم کشور را به هم بزنند، با احدی شوخی ندارند و حماسه نه دی و امثال آن را خواهند آفرید.

فهم کنیم کلمات سیدنا القائد را که یکی از دستاوردهای مهم دوران دفاع مقدس را مقاومت دانستند و با توضیحاتی فرمودند: مقاومت راه صیانت کشور است. این واژه کلیدی سخنرانی ایشان بود.

عرض کردم استکبار هرروز به رنگی و با اسم رمزی تلاش می‌کند ما را زمین‌گیر کند و همان‌طور که رهبری فرمودند نباید مقاومت را از دست داد.

شما پیام دیروز ایشان به خانواده شهدا را ملاحظه بفرمائید: «پیام شهیدان، بشارت به دل‌های آماده و گوش‌های شنوا است. این پیام گرامی به ما یادآور می‌شود که ایستادگی در برابر شیطان‌های قدرت و ستم، در پایان به پیروزی و بر افتادن ترس و اندوه می‌رسد»؛ یعنی اگر می‌خواهیم غلبه داشته باشیم بر دشمنانمان باید اهل استقامت باشیم. این پیام قرآن است، پیام خداست. پیام انبیاء و اهل‌بیت است. پیام امام و شهیدان است.

کلام ایشان اینجا هم روشن و صریح است و نسخه امروز ما در برابر مشکلاتی که درست می‌کنند این است که نباید در مقابل نقشه‌های شوم سیاسی که ترس می‌آورد و نقشه‌های شوم فرهنگی که خضوع می‌آورد، کوتاه آمد و راه چاره مقاومت است. تأمل و دقت و سپس عمل به دستورات و منویات رهبر معظم انقلاب در همه امور رهگشاست.

یک‌وقت ایشان فرمودند: تولیدات فرهنگی در چهارچوب طراحی دشمنان برای تغییر دادن نسل جوان از نسلی عاشق انقلاب و امام و ارزش‌ها به یک عنصر وابسته به فرهنگ غرب و بی‏خاصیت برای کشور زیاد شده (کتاب می‌نویسند، فیلم می‌نویسند، اقلام فرهنگی در سراسر جامعه فراوان توزیع می‌کنند برای اینکه نسلی که باید آن‌طور باشد جور دیگری بشود) و ایشان این طرح‌ها را خطرناک‌تر از توطئه‌های امنیتی و تهدیدات نظامی دانستند؛ چون اراده‌ها را تضعیف می‌کند و نسل جوان را از کشور می‌گیرد.

و درمان هم همان‌طور که چند روز قبل فرمودند همان روایتگری درست و صحیح میراث انقلاب است. البته قصد داشتم این هفته تعدادی از دستاوردهای دفاع مقدس را روایتگری کنم که فرصت نمی‌شود.

سخنرانی رئیس‌جمهور محترم در سازمان ملل مطالب مهم و از روی اقتدار بود ولو دشمنان ملت با حرکات ایذائی که انجام دادند تلاش کردند اربعین و پیوستن ایران به اوراسیا و شانگهای و این سخنرانی را تحت‌الشعاع قرار دهند اما به فضل پروردگار آثار همه این‌ها را به‌زودی خواهید دید. نصرت الهی مؤید ملت ماست.

اما چند جمله راجع به وقایع اخیر که در پی وفات دخترخانم سقزی پیش آمد و باعث تأثر جامعه و نگرانی‌هایی در سطح جامعه شد عرض کنم. از چند منظر می‌شود در مورد آن بحث کرد.

مردم ما درعین‌حال که حساس و عاطفی هستند مهربان‌اند و شفقت دارند و برای عموم مردم رعایت مسائل اخلاقی اهمیت دارد، نسبت به بانوان به‌شدت غیور هستند ولو عده‌ای تلاش دارند این غیرت را از مردم بگیرند اما موفق نمی‌شوند، زحمت بیخود می‌کشند.

مسائل این‌گونه وقتی برای خانمی پیش می‌آید همه نگران می‌شوند. لذا همه مردم و مسئولین و رئیس‌جمهور محترم، ضمن ابراز همدردی و تأثر، خواستار رسیدگی دقیق مسئله شدند و اگر کوتاهی و قصوری بوده باید طبق قانون و مقررات، از روی مسئولیت و با عدالت تمام و بدون هیچ مسامحه‌ای دنبال و برخورد شود و تا روشن شدن مسئله هم نباید کاری کرد که روند رسیدگی خدشه بردارد.

بعضی کارها باعث می‌شود اصل مطلب گم بشود. باید بگذارند دستگاه‌ها کار خودشان را انجام دهند. ما هم به دستگاه‌های قانونی کشور و مراجع رسمی‌مان اعتماد داریم و هرچه که گفتند می‌پذیریم.

همه باید تابع قانون باشند و الا انتظام اجتماعی به هم می‌خورد. سنگ روی سنگ بند نمی‌شود که هرکسی از جایش بلند شود و چیزی بگوید. دستگاه‌های قانونی کشور هر مسیر قانونی که طی کردند باید ملتزم بود. تا اینجا جای بحث ندارد.

بحث بعدی نحوه عملکرد عده‌ای افراد است که این مسئله را سر پل فعالیت‌های ساختار شکنانه خود کردند و به خودشان اجازه دادند که ارکان امنیت کشور را مورد هجمه قرار دهند که در هیچ جای دنیا چنین رسمی وجود ندارد. نیروی انتظامی با گستردگی فعالیت‌ها و خدماتی که از لب مرز تا داخل کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرها دارد و برای حفظ ناموس و آرامش تک‌تک افراد جامعه فعال است (فقط ببینید تعداد شهدایی که داده‌اند که یک نفر از فرزندان ملت مبتلا به اعتیاد نشود چند نفر است.) برای تأمین امنیت و رفاه در جاده‌ها تلاش شبانه‌روزی آنان را همه مشاهده می‌کنید.

حالا در این حجم حجیم از فعالیت‌ها که بیش از سی قلم کار است که من اگر بخواهم ذکر کنم برای شما در عرصه‌های مختلف زندگی تک‌تک آحاد جامعه نقش نیروی انتظامی محسوس است، در یک بخشی که آن‌هم قانون به او سپرده است که فعالیت داشته باشد و اتفاقاً همان‌هایی که امروز مدعی هستند و ایراد می‌گیرند، قانونش را وضع کردند و اصرار به این روش داشتند؛ با تواضع و نجیبانه فعالیت می‌کند، بعد ببینیم ناجوانمردانه مورد هجمه قرار بگیرد و اقتدار او را که نتیجه‌اش از بین رفتن امنیتی است که تا امروز در کشور داشته‌ایم و دشمنان ما این امنیت را نمی‌خواهند را از بین ببریم، این سر شاخه نشستن و بن بریدن نیست؟

حفظ امنیت جامعه و مردم از اهم واجبات است. اگر کسی بابیانش، با رفتارش، با عملش، این امنیت را به هم بزند و بی‌ثباتی برای جامعه و کشور به وجود بیاورد، خائن به ملت است.

عزیزان در این بخش یک توجهی داشته باشید اگر انتقاد و اشکالی وجود دارد که در بعض بخش‌ها قطعاً وجود دارد باید از مسیر قانونی آن را حل کرد و در معرکه‌ای که راه انداخته‌اند نباید به نفع دشمن حرکت کرد. البته چند ماهی این مجموعه و این کار و فعالیت مورد بازنگری بوده است. اگر نقصی وجود دارد باید نقص برطرف شود نه اصل آن پاک شود.

اگر مثلاً در بحث راهنمایی رانندگی یک نقصی وجود داشت و یک نیرویی در یکجایی اگر تخلفی کرد ما اصل راهنمایی و رانندگی را حذف می‌کنیم؟ این کار را که نمی‌کنیم؛ نقص‌ها را برطرف می‌کنیم. این مطلب دوم.

و اما مطلب سوم مسئله حقوق بانوان و مسئله عفاف و حجاب است. این مسئله یکی از احکام اسلام است و فرصت‌طلبان و اصلاح‌طلبان و ضدانقلاب و خارج نشینان بدانند از اصل احکام الهی، ارزش‌های دینی، از قرآن و آموزه‌های مکتب اهل‌بیت که برای استقرار آن خون عزیزانمان را داده‌ایم و عقبه مجاهدت بیش از هزارساله مجاهدان را دارد کوتاه نمی‌آییم.

جالب است کسانی که نیروهای خودشان را مجبور می‌کنند که روسری به سر کنند می‌گویند حجاب را بردارید. حکومت‌هایی که کارنامه حکمرانی آن‌ها پر است از جنایاتی که در حق بانوان انجام داده‌اند و هنوز هم ادامه دارد دم از دفاع از حقوق زن ایرانی می‌زنند.

من مفصل یادداشت کرده بودم جنایاتی را که کشورهایی که الان باهم متحد شدند بعضی از اشخاصشان، دولتمردانشان، هنرمندانشان، ورزشکارانشان که به نفع زنان ایرانی می‌خواهند صحبت کنند که ببینند چه جنایاتی آنجا انجام می‌شود در حق زنان. لیستی از آن جنایات در حق زنان فراهم کرده بودم که در جای دیگر فرصتی بشود بیان خواهیم کرد.

فقط بحث انقلاب جنسی را دنبال کنید حالا این‌ها داعیه‌دار حقوق بانوان شده‌اند؛ و احمق مزدور دیگری دائم مردم را مورد خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید ۸۰ میلیون نفر حجاب را نمی‌خواهند پس جمعیت میلیونی شهرهای مختلف که باحجاب بیرون می‌آیند و از ایران و ارزش‌های دینی دفاع می‌کنند چه کسانی هستند.

همین امروز را فقط بعد از نماز جمعه‌های سراسر کشور ببینید شاید آدم شوید. البته قرآن کریم فرموده سران فتنه هرگز بیدار نمی‌شوند. توجه کنید حساب مطالبات مردمی و ایراد به قانون و امثال این‌ها روشن است و راه دارد که چگونه دنبال شود اما حساب اغتشاش و برهم زدن امنیت جامعه و تخریب اموال عمومی و بیت‌المال بحث جدائی است که به‌هیچ‌وجه موردقبول هیچ عقل سلیمی نیست.

آیا واقعاً نباید باکسانی که تمام هویت و شخصیتی که دارند با پول ملت مظلوم به دست آورده‌اند و حالا دعوت به اغتشاش می‌کنند برخورد قانونی شود و جریمه همه خسارات از آنان گرفته شود؟ مردم از دستگاه قضا و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی می‌خواهند که در این امور به وظیفه ذاتی خود به قاطعیت عمل کنند.

بیگانگان وقتی دیدند هر چه تلاش می‌کنند نمی‌توانند از طریق پرونده هسته‌ای ایران را تحت‌فشار قرار دهند، از طریق فضای مجازی و حقیقی روی قشر بانوان و نوجوانان و جوانان سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا با کنترل افکار و اَعمال آنان اهداف خود را دنبال کنند.

با تحریک احساسات بانوان و نوجوانان آنان را وارد میدان می‌کنند و با کشته سازی و تخریب و آسیب، برای کشور هزینه درست می‌کنند. خانواده‌ها مواظب فرزندانشان باشند که در این دام نیفتند. برای عقده‌گشائی و ضربه به انقلاب و اسلام هر چیزی را بهانه می‌کنند و الا دلشان برای احدی نسوخته است.

واقعاً برای روشن شدن ابعاد مسئله مرگ آن دخترخانم است که مسجد آتش می‌زنند و چادر از سر زنان می‌کشند و زن باردار را موردحمله قرار می‌دهند و قرآن و پرچم کشور و آمبولانس به آتش می‌کشند؟ برای اینکه حقیقت روشن شود این کارها را می‌کنند؟

ضدانقلاب و معاندان و گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلبان و اغتشاش‌گران که به اموال و ناموس مردم اعتنائی ندارند و اربابان خارجی آنان بدانند که مردم، اصل مترقی ولایت‌فقیه و نظام جمهوری اسلامی را که برای برپائی آن خون داده‌اند، آرمان‌ها و ارزش‌های الهی علی‌رغم همه مشکلات، قبول دارند و تا آخرین لحظه از آن دفاع خواهند کرد.

 ما ریشه همه این امور را از شیطان بزرگ آمریکا میدانیم.

بعض از افراد که در جبهه حق قرار دارند مواظب باشند در میدان دشمن بازی نکنند و موضعی نگیرند که جبهه دشمنان را تقویت کنند. آیا معقول است کسانی که سالیان سال با ما دشمنی داشته‌اند از مواد شیمیائی که به صدام داده‌اند، آن حمله‌های شیمیایی که کردند و تعداد زیادی از جانبازان ما شیمیایی هستند، بگیرید تا فروش خون ‌آلوده و ندادن دارو برای بیماران و تحریم‌ها و بلوکه کردن اموال و ده‌ها و صدها مورد دیگر حالا دلسوز ملت شده باشند؟

تمام برنامه‌ها و شبکه‌های خود را به اغتشاشگران و تجزیه‌طلبان که به جان و ناموس و اموال مردم حمله می‌کنند اختصاص داده‌اند. کسانیکه جان ۱۷ هزار نفر را گرفتند چون آن‌ها را قبول نداشتند. شما یادتان هست فقط چون قیافه ظاهری او به نیروهای ارزشی می‌خورد می‌کشتند؛ فقط چون یک ته‌ریشی داشت و یک لباس ساده‌ای داشت. حالا این‌ها دلسوز ملت شده‌اند؟

همه فهمیده‌اند که مسئله شما حجاب نیست اصل نظام را نشانه رفته‌اید.

بصیر باشید، تلاش دشمنان، ناامن سازی و تنش‌آفرینی در داخل و خارج ارز کشور است. داخل کشور همین است که می‌بینید که به ادنی دلیلی و کوچک‌ترین مسئله‌ای بلوا راه می‌اندازند و یک عده را می‌کشانند وسط.

در اطراف کشور هم همین روزها که جامعه مشغول مطالب بوده که دستگاه دیپلماسی باید هوشیارانه و با حساسیت دنبال کند تا ثبات منطقه به هم نخورد که امیدواریم این‌گونه عمل کند که می‌کند ان‌شاءالله؛ خب می‌بینید که در همین روزها نقطه مرزی تاجیکستان و قرقیزستان در حال تغییراتی هستند که اگر انجام شود برای ما تبعاتی دارد و درگیری‌هایی هم بین آذربایجان و ارمنستان برقرار شد که آنجا هم باز این درگیری‌ها قسمتی از آن به ایران گرایش دارد.

برگشت همه این‌ها این است که رژیم غاصب صهیونیستی پای خودش را در آن منطقه محکم کند؛ و سلطه‌گری‌اش را به آن منطقه منتقل و مستحکم کند. بعد هم برای کشور مشکلاتی را فراهم کند. خب مردم باید نسبت به این موضوعات حساس باشند. ذهن‌ها را جای دیگر مشغول می‌کنند و کار خودشان را در جای دیگر انجام می‌دهند. این را باید دقت کرد. دستگاه دیپلماسی هم ان‌شاءالله دقت می‌کند.

امروز باید با اتحاد و یکپارچه از تمامیت، امنیت و استقلال کشور در مقابل دشمنان خارجی و مزدوران داخلی آنان ایستاد که تنها راه پیروزی بر همه دشمنان همان‌طور که سیدنا القائد فرمود استقامت است و مقاومت در مقابل دشمنان.

شهادت بسیجی مخلص علی اصغر قورت بیگلو که دو روز پیش در همین جریانات شهر کرج در دفاع از ناموس مردم توسط اشرار به شهادت رسید را به خانواده محترمش و شما مردم خوب، سرافراز، ولایتمدار، انقلابی و درصحنه و بزرگوار تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. خدای تعالی او را با اولیائش، با اهل‌بیت عصمت و طهارت، با پیغمبر اکرم، با امام مجتبی، با حضرت رضا سلام‌الله‌علیهم محشور بگرداند.

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.