آیت‌الله حسینی همدانی نشست مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با حضور علما و روحانیون استان البرز:

انقلاب اسلامی یکی از مصادیق روشن وعده خداست / روحانیت باید با بصیرت، بصیرت شناس و بصیرت ده باشد / رویش‌های دینی و فرهنگ الهی در جامعه بسیار قوت گرفته است / امروز دولت علم مبارزه با فساد و خدمت به مردم بلند کرده است / تأکید بر لزوم توجه دولت به زیرساخت‌هایی که نیاز طلاب و جامعه روحانیت است

کارشناس روابط عمومی ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، نشست مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با حضور علما و روحانیون البرز و به سخنرانی حضرت آیت‌الله حسینی همدانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا تقوی مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت و سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور در سالن همایش مجتمع فرهنگی ورزشی میلاد شهرداری کرج برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه بابیان اینکه انقلاب اسلامی یکی از مصادیق روشن وعده خداست، بیان داشت: شیطان با تمام قوا می‌خواهد که حکومت دینی تشکیل نشود.

وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش و فعالیت‌های ایادی دشمن برای تشکیل نشدن دولت مهدوی سلام‌الله‌علیه است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه «گام دوم» سمت‌وسوی نظام اسلامی را به سمت حکومت مهدوی سلام‌الله‌علیه دانستند لذا ما باید قدردان نظام اسلامی باشیم.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه ما برای قدردانی از نظام اسلامی باید شکر عملی داشته باشیم، گفت: یکی از مصادیق شکر عملی، اطاعت از امامین انقلاب و عمل به فرامین آن‌هاست.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه یکی از فرامین رهبر معظم انقلاب عمل به «جهاد تبیین» است، خطاب به طلاب و روحانیون استان البرز، عنوان کرد: امروز ما باید برای گسترش این فرهنگ تلاش کنیم تا از مرزها عبور کرده و عالم‌گیر شود.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ذلت جامعه‌ی ایرانی را به عزت تبدیل کرد، عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی مردم و حکومت وابسته بودند و با شکل‌گیری انقلاب مستقل شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به مرگ ملکه انگلیس، اذعان داشت: این روزها با مرگ عجوزه‌ی پیر انگلیس دیدید که حکومت سلطنتی چگونه است و چه تشابهاتی با دوران نظام طاغوت ایران دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه در انقلاب روحانیت عزت بیشتری پیدا کرد، گفت: ما شرایط خاص و ویژه‌ی انقلاب را تجربه و درک کردیم و باید برای طی مسیر پیشرو تأملی داشته باشیم.

وی در ادامه بابیان اینکه در وهله اول باید تأملی نسبت به مسیر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشیم، گفت: نظام اسلامی از اول پیروزی تا امروز کارهایی را انجام داده است و باید مسیر گذشته را بازنگری کنیم که چه اقداماتی صورت گرفته و چه اشتباهاتی در طی این مسیر رخ‌داده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه گفت: در وهله دوم؛ ما به‌عنوان روحانیت، به‌عنوان قشر خاص در بین سایر اقشار مختلف جامعه باید به وظایفی که طی این سال‌ها بر عهده ما بوده نگاه کنیم و عملکرد خود را موردبررسی قرار دهیم.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به تفاوت‌های بین قشر روحانیت با سایر اقشار جامعه پرداخت و عنوان کرد: اثر اعمال و کارهای روحانیت پیرامون آن را نیز در برمی‌گیرد و می‌تواند موجب تغییرات جمعی و طولانی شود؛ مثل انقلاب اسلامی ایران که با مدیریت امام خمینی رحمه‌الله علیه به پیروزی رسید.

وی در ادامه عنوان کرد: روحانیت تائید و تکذیبش می‌تواند آثار ملی، نسلی و قرنی داشته باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در بخش دیگری از بیانات خود با تأکید بر اینکه وجه امتیاز انقلاب ایران با سایر انقلاب‌های دیگر، اسلامی بودن آن است، گفت: انقلاب برای احیای ارزش‌های اسلامی در جامعه صورت گرفت و پیروز شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با طرح پرسشی عنوان کرد: اگر این ارزش‌های اسلامی در بین مردم کم‌رنگ شود و از بین برود آیا تضمینی برای بقای انقلاب وجود دارد؟

وی در ادامه با اشاره به استقبال گسترده اقشار مختلف مردم از زیارت اربعین، یادآور شد: به فضل خدای متعال رویش‌های دینی و فرهنگ الهی در جامعه بسیار قوت گرفته اما با ترفندهای رسانه‌ای همچون جنگ روایت‌ها، مارپیچ سکوت و امثال‌ذلک مانع از اطلاع‌رسانی آن در جامعه می‌شوند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه توسعه مسائل مادی وظیفه همه دولت‌هاست، گفت: آن چیزی که باعث عزت و اقتدار ما شد دین است و قوت و توسعه ارزش‌های دینی به دست روحانیت است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مسئولان اصلی فرهنگی ما، روحانیون هستند، گفت: رسیدگی و توسعه فرهنگ دینی باید توسط آنان صورت پذیرد.

وی در بخش دیگری بابیان اینکه با تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور در سلسله ولایت قرار می‌گیرد، گفت: همه ما وظیفه‌داریم تا به او کمک کنیم و تضعیف او نیز حرام است.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه روحانیت باید سیاسی باشد، گفت: روحانیت باید جریانات سیاسی را بداند و در همه حال با بصیرت، بصیرت شناس و بصیرت ده باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه امروز دولت علم مبارزه با فساد و خدمت به مردم بلند کرده است، گفت: در چنین شرایطی باید به این دولت کمک کرد چراکه رویکرد او خدمت به مردم و انقلاب است.

وی با تأکید بر اینکه هدف از کمک کردن تعریف کردن بی‌فایده نیست، گفت: گاهی انتقاد سازنده، خود بهترین کمک کردن است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه مچ‌گیری و عیب‌جویی خلاف است، عنوان کرد: باید نکات را دلسوزانه مطرح کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه دولت باید به مجموعه روحانیت کمک کند، گفت: روحانیت نیز باید به دولت کمک کند اما روحانیت نباید دولت زده باشد.

وی با تأکید بر لزوم توجه دولت به زیرساخت‌هایی که نیاز طلاب و جامعه روحانیت است، گفت: مسکن، درآمدهای پایدار و ماندگار ازجمله نیازهای اولیه این قشر است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه رئیس‌جمهور محترم مسئولی را که با گروه‌های مختلف روحانیت آشنایی کامل و دقیق داشته به مشاوری خود برای رسیدگی به امور روحانیت انتخاب کرده، گفت: این انتخاب، حرکت بسیار مثبتی در جهت خدمت به این قشر جامعه است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود با تأکید بر اینکه علم رقم همه مشکلات باید روحانیت مسئولیت خود را مستحکم‌تر از گذشته انجام دهد، گفت: دوستان طلاب مطالبات را خود به‌صورت مستقیم در همین جلسه بیان خواهند کرد.

گفتنی است در این جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید؛ جمعی از علما، روحانیون و طلاب استان البرز به بیان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.