آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

انگلیس در مقاطع مختلف ضربات جبران‌ناپذیری به ایران زده است / در راهپیمایی اربعین از مسائل فرهنگی و آثاری که دارد غافل نباشید / راهپیمایی اربعین نباید جایگزین و شبیه داشته باشد / در اربعین یا باید در کربلا بود یا حسرت آنجا بودن را خورد / در شهرها و محلات پیاده‌روی اربعینی راه نیندازید / اجتماعات بزرگ فراهم و عزاداری کنید / قرارگاه تخصصی کودک در البرز تشکیل شد / باید روی کودکانمان بیش‌ازپیش سرمایه‌گذاری کنیم

کارشناس روابط عمومی ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه یازدهم شهریورماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه یازدهم شهریورماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج با اشاره به هفتم صفر سال گشت شهادت امام مجتبی علیه‌السلام، بیان داشت: یکی از سختی‌های دوران امامت و ولایت امام حسن علیه‌السلام این بود که بعد از شهادت امیرالمؤمنین علیه‌السلام، در امت اسلام درباره حقانیت امامت و برنامه‌های امامتی حضرت شک به وجود آمد؛ یعنی شجره خبیثه به شکل گسترده‌تر و عمیق‌تر از دوران امیرالمؤمنین شبهات فکری و شک ایجاد کرد.

اگر رابطه با ولی جامعه قطع شود جامعه به انحراف کشیده می‌شود

وی در ادامه افزود: مردمی که خسته از جهاد بودند و دنیاطلبی را تجربه می‌کردند و ازنظر ایمان هم روح ضعیفی داشتند توسط جریان نفاق به‌خوبی مدیریت می‌شدند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه اگر در حقانیت مدیریت جامعه شک به وجود بیاید کمترین اثری که دارد رکود و توقف برنامه‌هاست و کار پیش نمی‌رود، گفت: اگر رابطه با ولی جامعه قطع شود جامعه به انحراف کشیده می‌شود و اگر امت به رهبر الهی خود باور نداشته باشد به اهدافش نمی‌رسد.

منافقین دوران رسول خدا باعث توقف و سنگ‌اندازی در پیشرفت‌ها شدند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه یادآور شد: منافقین دوران رسول خدا چقدر باعث توقف و سنگ‌اندازی در پیشرفت‌ها شدند تازه در زمان رسول خدا پذیرش حضرت حداکثری بود و همه دنبال اجرائی شدن منویات رسول خدا بودند و در زمان امیرالمؤمنین حضرت را هم ازاین‌جهت اذیت کردند؛ اما در زمان امام مجتبی خیلی گسترده شد؛ امام حسن حکومت را در دست گرفت اما هم‌زمان یک حکومت و نظام سیاسی در منطقه شام به رهبری معاویه علیه اللعنه مردم را اداره می‌کرد و جهان اسلام دو حکومت داشت.

حکومت شام یا امارت امام حسن علیه‌السلام

وی در ادامه بابیان اینکه معاویه بعد از صفین و جریان حکمیت خلافت را به عهده گرفته بود و خود را هم مشروع می‌دانست، گفت: در آن زمان مردم هم دچار تردید بودند که بعد از امیرالمؤمنین همان حکومت شام کافی است یا باید امارت امام حسن را بپذیرند لذا جوری بود که خود معاویه فضا را جوری دید که برای امام به این مضمون نامه نوشت: «از روز حکمیت خلافت برای من به انجام رسید و قبول آن بر تو لازم شد. اکنون تو نیز باید به راهی درآیی که مردم درآمده‌اند». این ادبیات در مردم تردید ایجاد می‌کرد که چرا باید از حضرت تبعیت کنند.

صلح امام حسن علیه‌السلام

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه تصریح کرد: یک مسئله دیگر هم اتفاق افتاده بود که معاویه استفاده کرد به نفع خودش و آن این بود که حضرت بنا بر حکمتی کمی دیر اعلام جنگ با معاویه کرد درنتیجه عوامل معاویه از این تأخیر بهره‌برداری کردند و با شایعه‌سازی که امام حسن به صلح فکر می‌کند اراده مردمِ اطراف امام را برای مبارزه سست کردند و به کمک عوامل دیگر، همه باهم موجب شد که حضرت صلح را بپذیرد.

زندگی امام مجتبی درس‌آموز است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه همین را هم تحمل نکردند و با سم کین امام را به شهادت رساندند، گفت: خیلی زندگی امام مجتبی درس‌آموز است، عوامل نفوذ به داخل خانه حضرت و اندرونی نفوذ کردند و امام در داخل خانه هم تنها و مظلوم بود و در امان نبود.

۱۷ شهریور در تاریخ معاصر ملت ایران یک یوم‌الله و روز حماسه است

وی در بخش دیگری از بیانات خود بابیان اینکه ۱۷ شهریور در تاریخ معاصر ملت ایران یک یوم‌الله و روز حماسه است، گفت: ۱۷ شهریور روزی بود که در آن، خون‏های پاکی بر زمین ریخته شد تا نظام اسلامی به بار بنشیند لذا روز ۱۷ شهریور روز به خاک نشاندن طاغوت ۲۵۰۰ ساله توسط مردم دلیر و شجاع، جوانان غیور و باایمان بود؛ روز حمایت از امامشان بود؛ و البته لازم است که جوانان عزیز ما آن دوره و این واقعه مهم و تاریخ‌ساز را یک مرور داشته باشند چراکه مطلب، مطلب مهمی است.

برنامه روز سیزدهم شهریور برای راهپیمایی تبدیل به تظاهرات بر ضد حکومت شاهنشاهی و مبدأ پیروزی‌های بعدی شد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه شهریور سال ۵۷ مصادف با ماه مبارک رمضان بود درنتیجه جلسات و تشکل‌های مردمی در مساجد و هیئات فعال بودند، درنتیجه سازماندهی شدند تا برعلیه رژیم منحوس اقدامی داشته باشند، افزود: برنامه روز سیزدهم شهریور برای راهپیمایی بزرگ عید فطر در تپه‏های قیطریه تهران ریخته شد اما تبدیل به تظاهرات بر ضد حکومت شاهنشاهی و مبدأ پیروزی‌های بعدی شد.

جمعه سیاه

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه اذعان داشت: جلسه بعد هم در ۱۶ و جلسه بعدی هم در ۱۷ شهریور تیر خلاص به رژیم زده شد؛ با شهادت مردم تهران در میدان ژاله (شهدا) آن روز را، معروف به جمعه سیاه کرد و جنایات شاه، جهانی و خبر آن به سراسر عالم منتشر شد ولو رسانه‏هاى داخلى به خاطر نفوذ رژیم پهلوى مختصر و تحریف‌شده به حادثه پرداختند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: این واقعه باعث شد صفوف مخالفان رژیم مستحکم‏تر شود و اداره و کنترل اوضاع داخلى از دست عوامل شاه خارج شود به‌طوری‌که هر مسئولی گناه این واقعه را به گردن دیگری مى‏انداخت.

۱۷ شهریور، سفاکى و خونریزى رژیم پهلوى را بیش از همیشه نمایان و رسوا کرد

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه در ادامه این واقعه سیاست‏هاى دولت آشتى ملى هم شکست خورد، توضیح داد: چون در آن مقطع دولتی را به اسم آشتی ملی برای تألیف قلوب تشکیل دادند که آن‌هم شکست خورد و ۱۷ شهریور، سفاکى و خونریزى رژیم پهلوى را بیش از همیشه نمایان و رسوا کرد.

واقعه ۱۷ شهریور جدائی مردم از حکومت را عمیق‏تر کرد

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه واقعه ۱۷ شهریور جدائی مردم از حکومت را عمیق‏تر کرد و همه برای سرنگونی‏ رژیم پهلوی به شکلی قهرآمیز و انقلابی متفق شدند، گفت: جوری شد که روز ۱۹ شهریور رؤسای جمهور مصر، اسرائیل و آمریکا خواستند یک‌نفس مصنوعی به شاه دهند تا شاید نجات پیدا کند لذا گفتگویی کردند که شاه گفت واقعه ۱۷ شهریور یک طرح شیطانی بود که عده‌ای از فضای باز سیاسی که برای بازسازی کشور فراهم‌شده بوده سوءاستفاده کردند و از آمریکا خواست دست از حمایتش برندارد که کارتر هم امیدواری داد که شاه را در سرکوب‏ مردم حمایت کند؛ عمداً می‌گویم که جوان‌ترها کمی آشنا شوند و حوصله کنند بروند بخوانند و دنبال کنند.

از ۱۷ شهریور تا امروز، در اراده ملت ایران در مقابل دشمنی‌های استکبار سستى به وجود نیامده است

وی در ادامه افزود: در سالروز این قصه حضرت امام فرمود: «سالروز ۱۷ شهریور که گزارشگر جنایات شاهنشاهى ضد انسانى و اسلامى است و از ایام‌الله و نشانگر مقاومت و شجاعت و ایستادگى ملت در مقابل ستمگران و جنایتکاران است در خاطره ملت مبارز ایران زنده است و زنده خواهد بود…».

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه عنوان کرد: از ۱۷ شهریور تا امروز، در اراده ملت بزرگ ایران در مقابل دشمنی‌های استکبار و اذنابش سستى به وجود نیامده و اتفاقاً هر ظلم و جنایتی که انجام داده‌اند اراده ملت را محکم‌تر و او را دررسیدن به اهداف بلندش مصمم‌تر کرده است که این اهتمام و غیرت فقط مربوط به دوره انقلاب نبوده بلکه در طول تاریخ بخصوص بعد از اسلام و تربیت الهی که مردم این خطه تربیت‌شده‌اند، از همت و غیرت ویژه‌تر بهره برده است.

سلوک وزندگی شهید رئیس‌علی دلواری بسیار درس‌آموز است

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره سال گشت شهادت مجاهد بزرگوار و غیور، شهید رئیس‌علی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس، گفت: دوستانی که کربلا می‌روید و نجف مشرف می‌شوید، وادی‌السلام که رفتید سر مزار این بزرگوار هم حاضر بشوید و فاتحه‌ای بخوانید چراکه سلوک وزندگی این شهید عزیز بسیار درس‌آموز است.

انگلیس در مقاطع مختلف ضربات جبران‌ناپذیری به ایران زده است

وی بابیان اینکه یک نگاه اجمالی به روابط ایران و انگلیس در بیش از صدسال گذشته خباثت و رذالت این روباه پیر را به‌خوبی روشن می‌کند که در مقاطع مختلف چه ضربات جبران‌ناپذیری به ایران زده است، گفت: چون بیشتر به آمریکا پرداخته می‌شود، انگلیس را فراموش می‌کنیم.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه به تشریح برخی از ضربات انگلیس به ایران پرداخت و گفت: جدا کردن افغانستان از ایران بر اساس پیمان پاریس. تحمیل قرارداد رویترز که بر اساس آن، ایران به مدت ۷۰ سال کاملاً به انگلستان فروخته شد. تحمیل قرارداد تالبوت (انحصار توتون و تنباکو) به ایران که با حکم آیت‏الله میرزای شیرازی لغو شد. تحمیل قرارداد دارسی به ایران که بتوانند منابع نفتی را غارت کنند. در جریان حمله متفقین، ایران را اشغال کردند و مردم را دچار فقر و قتل و قحطی کردند. با آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ مستقیماً همکاری کردند. نقش مستقیم در جدایی کل سرزمین‏های جنوبی خلیج‌فارس داشتند که بحرین کاملاً جدا شد. در سرکوب انقلاب اسلامی در کنار شاه و آمریکا بودند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: بعد از انقلاب هم که جریانات فراوان است از تحریک و فتنه‌انگیزی قومیت‌ها گرفته تا کمک به صدام در حمله به ایران تا حمایت و پشتیبانی از سلمان رشدی تا مشارکت در تحریم‏های ظالمانه علیه ایران و مهم‌تر مشارکت فعال و جریان ساز در فتنه سال ۸۸، مدیریت جریان‌های معاند با تحرکات گسترده‌ی رسانه‌ای به‌خصوص شبکه بی‌بی‌سی با جنگ روانی و تبلیغات و استفاده از عده‌ای معلوم‌الحال داخلی برعلیه ایران. نقش فعال انگلیس در مذاکرات هسته‏ای و سنگ‏اندازی‏هایی که درروند حل‌وفصل این پرونده دارد. سعی برای براندازی نظام به هر طریق. تلاش‌هایی که برای اجرایی شدن پروژه نفوذ در ایران دارند که رهبر معظم انقلاب از آن پرده برداشتند و در یک سخنرانی مفصل به مسئله نفوذ اشاره کردند. نقشی که در تحریم‌های ضد بشری علیه ایران داشتند و دارند. نقشی که در ترور دانشمندان هسته‌ای داشتند. تجاوز به حریم دریایی ایران که البته مفتضح شدند و دیدید که خودشان را هم خیس کردند؛ و ده‌ها ظلم و ستم دیگر که مردم ایران هرگز آن‌ها را فراموش نمی‌کنند و البته به فضل پروردگار عالم و هشدارهای به‌موقع رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم و اقدام به‌موقع مسؤولین، چیزی جز ذلت و خواری نصیب دشمنان ملت ایران نخواهد شد.

شهادت شهید رئیس‌علی دلواری

وی در ادامه بابیان اینکه انگلیسی‌ها چقدر برای تطمیع افراد پول خرج کردند، گفت: حتی تلاش زیادی کردند تا مرحوم شهید رئیس‌علی را با پول بخرند و مبلغ ۴۰ هزار پوند به او پیشنهاد دادند، علی‏رغم همه تلاش‌هایی که داشتند رئیس‌علی برای دولت‌مردان و مجتهدین طراز اول و افراد مؤثر نامه نوشت و خطر را توضیح داد و برای جهاد و قیام علیه قوای انگلیس کسب تکلیف کرد. تا حکم جهاد با کفار انگلیسی را از مرحوم شیخ محمدحسین برازجانی و دیگر علماء نجف گرفت و مبارزه را ادامه داد تا به شهادت رسید.

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: در سوگندنامه رئیس‌علی آمده است: «ای کلام‌الله (قرآن)، گفتار مرا شاهد باش من به تو سوگند یاد می‏کنم که اگر انگلیسی‏ها بخواهند بوشهر را تصرف کنند و به خاک وطن من تجاوز کنند، در مقام مدافعه برآیم و تا آخرین قطره خون من بر زمین نریخته است، دست از جنگ و ستیز با آنان نکشم و اگر غیرازاین رفتار کنم، در شمار منکرین و کافرین به تو باشم و خدا و رسول از من بیزار شوند»؛ یک چنین همت و اهتمامی داشت.

تعاون، یکی از مباحثی است که می‌تواند از اشتغال بن‌بست شکنی کند

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به‌روز تعاون، گفت: تعاون، مسئله مهمی است که باید مستقلاً باید به آن پرداخت، به نقشی که در تولید و اقتصاد مقاومتی و رفاه اجتماعی دارد؛ تذکرات مهمی را حضرت آقا فرمودند. فرمودند بی‌عدالتی اقتصادی اگر بخواهد برطرف شود باید تعاونی‌ها توسعه پیدا کنند؛ و در بحث اشتغال هم یکی از مباحثی که می‌تواند بن‌بست شکنی کند تعاونی‌ها هستند که باید مستقلاً به آن بپردازیم.

در راهپیمایی اربعین از مسائل فرهنگی و آثاری که دارد غافل نباشید

وی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به نکته استانی، گفت: دوستانی که برای اربعین برنامه‌ریزی دارید از مسائل فرهنگی و آثاری که دارد غافل نباشید. قطعاً توجه دارید که این مسیر، مسیر خاصی است.

در اربعین یا باید در کربلا بود یا حسرت آنجا بودن را خورد / راهپیمایی اربعین نباید جایگزین و شبیه داشته باشد / در شهرها و محلات پیاده‌روی اربعینی راه نیندازید / اجتماعات بزرگ به مناسبت اربعین فراهم و عزاداری کنید

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با تأکید بر اینکه آن چیزی که باز مورد تأکید من است این است که در اربعین یا باید در کربلا بود یا حسرت آنجا بودن را خورد لذا برای این حرکت عظیم بدل درست نکنید و در شهرها و محلات پیاده‌روی اربعینی راه نیندازید، گفت: اجتماعات بزرگ به مناسبت اربعین فراهم کنید و عزاداری کنید اما راهپیمایی جایگزین و موکب زدن در مسیر و امثالهم مطلوب نیست، این راهپیمایی نباید جایگزین و شبیه داشته باشد. یا آنجا باشید یا حسرت بخورید؛ و البته در طول این سال‌ها که اینجا بودم این مطلب را هرسال گفته‌ام که این کار مفید نیست.

قرارگاه تخصصی کودک در البرز تشکیل شد

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه شاید به‌جرئت بشود گفت که از اول انقلاب تا امروز برنامه مدونی برای کودکان ریخته نشده مگر سند ملی حقوق کودک که به آن‌هم درست پرداخته نشده است، گفت: بنده با توجه به فعالیت‌هایی که از گذشته نسبت به کودکان هم داشتم تصمیم گرفتم که قرارگاهی برای مسائل مربوط به کودکان در همه ابعاد متشکل از افراد حقیقی و حقوقی ذیل شورای فرهنگ عمومی تشکیل دهم تا به‌صورت منسجم لااقل در این استان به امور کودکان از مسائل مختلف فکری و عقیده‌ای و امثال‌ذلک پرداخته شود. لذا این خبر را می‌دهم که اولین جلسه آن تشکیل شد و جلسه خوبی هم بود و اگر خدا بخواهد با قید حیات مسائل را دنبال خواهیم کرد و گزارش داده خواهد شد.

مسئله کودکان مهم است و باید به آن پرداخته شود

وی با تأکید بر اینکه مسئله کودکان مهم است و باید به آن پرداخته شود، اظهار داشت: چند بار دیگر همین‌جا عرض کردم که صهیونیست‌ها می‌گویند شما بچه‌ها را سه‌چهارساله در اختیار ما بگذارید و هفت‌ساله از ما تحویل بگیرید، او یک صهیونیست است. به فاصله ۳،۴ سال جوری او را تربیت می‌کنند که هر جای دنیا که برود یک صهیونیست است؛ فیلم شکارچی شنبه را اگر دوستان دیده باشند دارد همین را می‌گوید. بچه‌ای را جوری بر اساس دستورها و پروتکل‌های یهود و صهیونیست تربیت کردند که حتی از پدربزرگ خودش هم عبور می‌کند.

باید روی کودکانمان بیش‌ازپیش سرمایه‌گذاری کنیم

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خاتمه بابیان اینکه ما با داشتن معارف بلند اسلامی باید روی کودکانمان بیش‌ازپیش سرمایه‌گذاری کنیم و بیشتر فعالیت کنیم و دقتمان را بالا ببریم، عنوان کرد: اسم کودک و نوجوان می‌آید اما بیشتر برنامه‌ها برای نوجوانان است، به کودکان پرداخته نمی‌شود؛ اسباب‌بازی کودک، کتاب کودک، قصه کودک داریم ولی آن‌طور که باید به‌دردبخور نیست و برنامه‌هایی که اختصاصاً به کودکان تعلق داشته باشد نداریم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.