امام‌جمعه کرج در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه برادران و خواهران البرز:

امروز دشمن راه موفقیت خود را در اثرگذاری برجهات فکری، دینی و عقیدتی می‌بیند / تمرکز تمامی ایادی دشمن متمرکز روی نسل آینده است / امروز تحصیل علم دین واجب عینی است / طلبه سیاسی است اما اهل سیاسی بازی و سیاست زدگی نیست

کارشناس روابط عمومی ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه برادران و خواهران البرز به‌صورت هم‌زمان با حضور و سخنرانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان در مصلی بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان، خطاب به طلاب جوان تأکید کرد: سال تحصیلی جدید را با عزم و انگیزه شروع کنید چراکه اگر انگیزه نباشد کار ابتر می‌ماند و به نتیجه نمی‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کلاس‌های سال تحصیلی جدید به‌صورت حضوری، به اهمیت ارتباط و انس شاگرد و استاد پرداخت و گفت: در درس طلبگی به‌خصوص در نخستین سال‌های تحصیل، ارتباط با استاد نقش مهم و اساسی در شکل‌گیری هویت طلبه دارد.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر توجه به اهمیت وقت و زمان، عنوان کرد: غفلت جایز نیست و ما نباید حتی لحظه‌ای را به‌غفلت بگذرانیم.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری اذعان داشت: طبق اظهار همه‌ی صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف، دشمنان انقلاب هر چه توانستند برای از بین بردن و زمین‌گیر کردن ما به کار بستند اما با رهبری و هدایت‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب نتوانستند به نتیجه‌ای برسند.

وی بابیان اینکه امروز دشمن راه موفقیت خود را در اثرگذاری برجهات فکری، دینی و عقیدتی دیده و بر روی آن کار می‌کند، گفت: امروز دشمن به دنبال آن است تا نسل آینده را از ایمان و باورها دور کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه امروز توجه دشمن نسبت به مسائل اقتصادی، نظامی و امثال‌ذلک کمتر شده است، گفت: تحریم‌های اقتصادی باعث تقویت نظام شد و تحریم‌های نظامی، توان نظامی ما رو دوچندان کرد لذا طمع دشمن از این مسائل بریده‌شده و به مسائل فکری و عقیدتی روی آورده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر این‌که تمرکز تمامی ایادی دشمن متمرکز روی نسل آینده است و دائماً روی افکار کار می‌کنند، گفت: دشمن با استفاده از روان شناسان و جامعه شناسان و تخصص‌های گوناگون تلاش می‌کند تا محتوایی برای جذب مردم به‌خصوص جوانان تهیه کند تا آن‌ها را از باورها و ارزش‌ها دور کند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: دور کردن مردم به‌خصوص نسل جوان از فرهنگ اصیل اسلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام مهم‌ترین خطری است که ما هم‌اکنون با آن مواجه هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا اسلام را از زندگی مردم مسلمان بیرون کند، خطاب به طلاب جوان تأکید کرد: ما باید اعتقادات دینی را در خودمان تقویت کنیم چراکه اگر این امر در ما تضعیف شود؛ خطر نسبت به نسل آینده بیشتر خواهد شد چراکه اگر دشمن موفقیتی نسبت به اهل علم پیدا کند خیالش نسبت به نسل آینده راحت‌تر می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از تلفن‌های هوشمند و فضای مجازی در بین تمامی اقشار جامعه، گفت: امروز تمامی این اقشار تحت تأثیر این القائات قرار گرفتند و مدیریت افکار می‌شوند.

وی در بخش دیگری از علم پزشکی به‌عنوان یکی از علوم محترم در بین تمامی ملت‌های جهان نام برد و گفت: پزشک با کسب علم و به اذن خداوند متعال می‌تواند به حفظ جان انسان‌ها و افزایش طول عمر آنان کمک و درنهایت خدمت محدودی را به فرد ارائه کند و با پایان یافتن عمر انسان نیز آن خدمت به پایان برسد اما علم دین، تازه بعد از حیات دنیوی انسان، اثر اصلی خود را نشان می‌دهد و به کمک فرد می‌آید و نتیجه آن تا ابدیت برقرار و باقی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه انسان با فراگرفتن علم دین علاوه بر اینکه خود هدایت می‌شود و در مسیر تعالی قرار می‌گیرد، می‌تواند دیگران را نیز دستگیری کند، گفت: هدایت انسان‌ها یکی از بزرگ‌ترین خدمات است لذا ما باید بدانیم که یک مسئولیت بزرگ در اختیار ماست و نباید از هدایت افراد غافل شویم.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به بیان روایتی در این رابطه از رسول اکرم پرداخت و گفت: پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله خطاب به امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: «یاعلی! اگر خدای عزّوجلّ یک نفر را به دست‌تو هدایت کند برای تو بهتر است ازآنچه خورشید بر آن می‌تابد و از آن غروب می‌کند و تو بر چنین کسی حق ولایت و سرپرستی داری.»

وی در ادامه به اهمیت حوصله و سعه‌صدر در امر هدایت پرداخت و گفت: ما در گام دوم انقلاب هستیم و نسبت به آیندگان وظیفه‌داریم لذا نوع عملکرد ما موردتوجه است.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر اینکه اهل حساب‌وکتاب باشید، خطاب به طلاب جوان توصیه کرد: قدر مسیری را که انتخاب کردید بدانید و هدف عالی داشته باشید؛ با اسم رب شروع کنید تا بتوانید عالم ربانی شوید.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه امروز تحصیل علم دین واجب عینی است، گفت: با توجه به گسترده شدن مباحث فقهی و پدید آمدن مسائل جدید با پیشرفت تکنولوژی، نیاز ما به محصلان علوم دینی بیشتر از گذشته شده است.

وی در توصیه‌ای دیگر بابیان اینکه زبان سخن گفتن با نسل امروز و آینده را یاد بگیرید، گفت: بر مباحث دینی و قرآن و سنت مسلط شوید چراکه برای هادی شدن باید مهدی باشید.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه دچار دام شیطان و غرور نشوید، گفت: اهل تزکیه نفس باشید و گرفتار تکبر، غرور و خودبینی نشوید.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر توجه به مسائل سیاسی و اجتماعی، گفت: نسبت به مسائل اجتماع بی‌تفاوت نباشید چراکه جدایی دین از سیاست، جدایی از مسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام را به همراه دارد.

وی در ادامه به تشریح توجه به مسائل سیاسی پرداخت و گفت: طلبه سیاسی است اما اهل سیاسی بازی و سیاست زدگی نیست و جریانات سیاسی عالم را می‌شناسد و نسبت به آن موضع دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خاتمه افزود: طلبه‌ای که توانایی تحلیل مسائل سیاسی را نداشته باشد در مسیر حرکت دشمن حرکت می‌کند.

گفتنی است در انتهای این جلسه از اساتید و طلاب برتر برادر و خواهر تشکر و قدردانی به عمل آمد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.