مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ شهر کرج/

هر کس به هراندازه که قدرت دارد باید برای بزرگداشت فرهنگ غدیر تلاش و کوشش کند

کارشناس روابط عمومی ۲۴ تیر ۱۴۰۱ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۱/۰۴/۲۴

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین

ایهاالمومنون اوصیکم و نفسی بتقوی الله. اهل تقوا حق می‌گویند و بر اساس حق عمل می‌کنند و دیگران را به‌حق سفارش می‌کنند. اصل بحث در این بود که در بحث تواصی به‌حق، باید حق را بشناسیم و عمل کنیم تا بتوانیم یکدیگر را به آن سفارش کنیم، ما چگونه حق را بشناسیم؟ بدون شناخت، حرکت کردن، انسان را به مقصد نمی‌رساند.

در جلسه قبل عرض کردم عقل یکی از منابع مهم برای شناخت است و به تعدادی از آیات قرآن کریم هم اشاره کردم. پس برای شناختن حق می‌توانیم از عقل بهره ببریم.

در درون ما نیرویی وجود دارد که با آن تا حدودی می‌توانیم حق و باطل را بشناسیم. شاهد مطلب هم این است که شما در همه زمان‌ها به همه انسان‌ها نگاه کنید ولو آن‌هایی که به هیچ دینی معتقد نیستند، باز از دروغ تنفر دارند، عدالت را دوست دارند، راست‌گویی را فضیلت می‌دانند و تحسین می‌کنند، ولو خودشان هم راست نگویند. حتی شاید کسی نباشد که بگوید من نمی‌دانم عدالت و راست‌گویی خوب است یا بد.

به‌هرتقدیر بعض از مسائل را می‌توانیم باعقل درک کنیم، اما بعض مسائل بسیار پیچیده و سخت است که احتیاج به تحصیل علم و درس‌آموزی و تفکر دارد. گاهی شبهه‌های سنگین به وجود می‌آید که فلان مطلب یا فلان کار حق است یا نه.

و این را هم توجه داریم که درک عقلا در همه مسائل مثل هم نیست. چون مسائل مثل هم نیستند بعضی بسیار ساده و بعضی بسیار سخت و پیچیده هستند.

در جلسه قبل عرض کردم ما حتی پیغمبر بودن پیامبران را باعقل درک می‌کنیم. این‌ها را برای تکمیل بحث عرض کردم که بالاخره همه ما نسبت به هم مسئولیت داریم و باید متقابلاً به هم کمک کنیم تا در گرفتاری نیفتیم، اینجا بحث تواصی مطرح است؛ یعنی همان مسئولیت مشترک اجتماعی که می‌تواند در امربه‌معروف و نهی از منکر خود را نشان دهد. چون امربه‌معروف خودش تواصی به‌حق است که اگر در همه مسائل توسعه پیدا کند جامعه کمتر دچار خسران خواهد شد و تواصی به‌حق هم برای جلوگیری از خسران هست.

داستان اصحاب سبت را که چند بار در قرآن کریم آمده همه شنیده‌اید. عده‌ای از بنی‌اسرائیل کارشان ماهیگیری بود و چون طبق شریعت حضرت موسی، روز شنبه صید ماهی برای آن‌ها حرام بود. به فکر چاره افتادند تا کمبود را جبران کنند چون خدای تعالی مقدر کرده بود که ماهی‌ها روزهای شنبه نزدیک ساحل می‌شدند و گرفتن آن‌ها آسان بود ولی برای بنی‌اسرائیل ممنوع بود. روزهای دیگر از ساحل دور می‌شدند. این امتحان الهی بود برای اینکه تا چه مقدار تابع خدا و دستورات او هستند.

قرآن کریم می‌فرماید: «تَأْتِیهِمْ حِیتَانُهُمْ یَوْمَ سَبْتِهِمْ شُرَّعاً وَیَوْمَ لاَ یَسْبِتُونَ لاَ تَأْتِیهِمْ» بالاخره برای نجات اقتصاد خودشان تصمیم گرفتند کنار دریا حوضچه‌هایی درست کنند که در داشته باشد و روزهای شنبه درها را باز کنند و بعد ببندند و روز یک‌شنبه ماهی‌ها را صید کنند. همین کار باعث شد که سه گروه بشوند. یک دسته همین افرادی که حوضچه‌ها را ساختند. گروه دیگر کسانی بودند که نصیحت می‌کردند از این کار و کلاه‌شرعی که درست کرده بودند نهی می‌کردند. عده سوم می‌گفتند این‌ها را ول‌کنید. خودتان را برای هدایت گناهکاران به‌زحمت نیندازید.

دسته دوم در جواب می‌گفتند: «مَعْذِرَهً إِلَى رَبِّکُمْ وَلَعَلَّهُمْ یَتَّقُونَ» بله این‌ها به حرف ما گوش نمی‌دهند ولی می‌خواهیم پیش خدا عذر داشته باشیم لذا ما اتمام‌حجت می‌کنیم. بله شما هر چه می‌گویید، آن‌ها قبول نمی‌کنند. نکنند اینکه آن‌ها هدایت نمی‌شوند برای شما ضرری ندارد. شما به بهانه عدم پذیرش دیگران امربه‌معروف و نهی از منکر را رها نکنید و الا جامعه دچار مشکلات حاد خواهد شد.

مثل همین‌الان که می‌بینید مسئله عفاف و حجاب مطرح است. همه باید به وظیفه خودشان عمل کنند تا اثر کند. وقتی حق معلوم شد تواصی به‌حق وظیفه همه است ولو طرف مقابل گوش نداد و به باطل خودش ادامه داد. در آیه شریفه می‌فرماید: «لاَ یَضُرُّکُم مَّن ضَلَّ إِذَا اهْتَدَیْتُمْ» یعنی نگران این نباش که آن‌ها به سخن تو گوش نمی‌دهند، تو به وظیفه خودت عمل کن.

تأثیرگذاری را اگر یادتان باشد در بحث امربه‌معروف و نهی از منکر عرض کردم که این‌که گفتند تأثیر اگر نداشت کار صورت نگیرد، این حرف درستی نیست. حقیقت آن حرف این است که اگر روش شما تأثیرگذار نیست، روش را تغییر بده و روش تأثیرگذار را به کار ببر؛ نه اینکه اصل امربه‌معروف و نهی از منکر را ترک کنی. عملکرد باید تغییر پیدا کند و الا واجب را که نمی‌شود ترک کرد.

سؤال چرا انسان بااینکه قوه عقل دارد و آن را بکار می‌گیرد و استفاده می‌کند بازهم دچار اشتباه می‌شود و به نتیجه نمی‌رسد. به آیات قرآن کریم توجه بفرمائید. روی سه ابزارِ شناخت در ما تأکید کرده است. در آیه سوره مبارکه فرمود: «وَجَعَلَ لکم السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَهَ قَلِیلًا مَّا تَشْکُرُونَ» یعنی انسان با داشتن این سه وسیله بازهم دچار اشتباه می‌شود.

بحثمان یادتان نرود. در بحث تواصی به‌حق عرض کردیم که اول باید حق را شناخت تا بشود همدیگر را به آن توصیه کرد. یکی از ابزارهای شناخت حق عقل است و گفتیم که باعقل چگونه می‌شود شناخت. حالا این عقل را بعضی‌ها دارند ولی باز حق را نمی‌شناسند. خدای تعالی می‌گوید که ما سه وسیله به شما دادیم برای این‌که بشناسید؛ چشم و گوش و قلب ولی با داشتن این سه تا باز طرف بیراهه می‌رود. چرا؟

قسمت مهم این انحراف به هوای نفس ‌برمی‌گردد که شخص از ابزار استفاده نمی‌کند. گاهی هم ریشه انحراف جهل است. انسان جاهلی که دنبال آگاه شدن است زود نجات پیدا می‌کند اما اگر جاهل بود و فکر می‌کرد عالم است و دچار جهل مرکب بود هدایت چنین شخصی خیلی سخت است چون دائماً فکر می‌کند که درست فهمیده و حق با اوست.

یکی دیگر از موارد عدم شناخت حق، عجول بودن و کم‌حوصله بودن است؛ یعنی انسان عجول می‌خواهد باکمی تلاش به مقصد برسد مسائلش حل شود و ابهام‌هایش برطرف گردد. درک همه مسائل اعتقادی و فکری مثل چهار عمل ساده ریاضی نیست بلکه سال‌ها کار علمی و تلاش فکری می‌خواهد. باید ورزیدگی فکری پیدا کرد درست مثل عضلات بدن که با ورزش و به‌مرور تقویت می‌شوند. فکر هم به‌مرور و تمرین قوت پیدا می‌کند و باید تحت تعلیم و همراهی مربی به نتایج مطلوب رسید.

پس لازم است در کنار عقل و تفکر انسان برای رسیدن به‌حق صبوری داشته باشد. ادامه بحث در جلسه‌ای دیگر ان‌شاءالله.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می‌کنم. متقین بخشنده هستند ولو کسانی ایراد بگیرند که چرا این‌قدر اهل بخشش هستید، خودتان گرفتار می‌شوید و امثال این‌ها مولانا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۲۰۲ از حکم نهج‌البلاغه در ۱۳ بند مطالب کوتاه و ارزنده‌ای فرمودند، اول: «الْجُودُ حَارِسُ الْأَعْرَاضِ» بخشندگى نگهبان آبروهاست. کلمه حارس (پاسدار) استعاره براى بخشش آورده شده است؛ یعنی بخشندگى مثل پاسدار، آبروى صاحب خود را از ناسزا حفظ مى‏کند.

«وَ الْحِلْمُ فِدَامُ السَّفِیهِ» بردبارى دهان‏بند نادان است. فِدام چیزى است که با آن دهان بسته می‌شود، لفظ فدام را براى بردبارى استعاره آورده است، چون شخص بردبار وقتی‌که در برابر نادان قرار مى‏گیرد به‌جای مجازات او، سکوت اختیار مى‏کند و مانع از کار سفیهانه درباره خود مى‏شود، این است که این عمل براى او به‌منزله دهان‏بند است. بقیه موارد در جلسات دیگر. خدای تعالی تقوا را در همه زیاد کند.

هفته جاری مناسبت‌های معنوی و نورانی متعددی داریم که همه را به شما تبریک عرض می‌کنم.

۱۵ ذی‌حجه ولادت امام هادی در سال ۲۱۲ قمری در مدینه واقع شد. نام امام هادی علیه‌السلام که می‌آید همه به یاد زیارت جامعه کبیره می‌افتیم. زیارتی که تمام کمالات ائمه در آن ذکرشده و مقامات آن بزرگواران در آن بیان‌شده است. بهترین متن دین‌شناسی و امام شناسی است. فرازهای بلند آن انسان را به جایگاه رفیع ائمه علیهم‌السلام آشنا می‌کند و روح را جلا می‌دهد. عبارات به‌گونه‌ای است که با مضامین آیات قرآن تطبیق دارد و محال است از غیر معصوم صادرشده باشد. البته از امام هادی زیارت غدیریه هم رسیده است که ان‌شاءالله در روز غدیر به آن توجه می‌کنید بسیار ناب و عالی است.

یکی از کارهای اساسی امام در دوران امامت پربرکتشان تلاش برای حفظ پایگاه‌های مردمی و تقویت امیدواری بود. بالاخره خفقان شدید بود. مردم را آزار می‌رساندند. می‌خواستند تفرقه و جدایی در بین مردم ایجاد شود که حضرت برای تقویت این بعد اجتماعی، روحیه امیدواری را در مردم تقویت کردند.

امام دائماً از آینده روشن و برچیده شدن ظلم و فساد خبر می‌داد. می‌نویسند شخصی از اهالی مدائن از امام درباره مدت حکومت متوکل سؤال کرد. حضرت هم در پاسخ به آیات ۴۷ تا ۴۹ سوره مبارکه یوسف اشاره فرمودند که جریان خشک‌سالی و رفاه را در دو تا هفت سال که در خواب‌ دیده‌شده بود. دارد که طبق پیش‌بینی امام هادی علیه‌السلام متوکل در همان روزهای اول پانزدهمین سال حکومتش به قتل رسید.

حضرت بامحبت و مهربانی در بین مردم معاشرت داشت و موردتوجه خاص و عام بود به حدی که مادر متوکل برای شفای متوکل که مریض شده بود مال فراوانی را نذر امام کرد. باید سیره و رفتار ائمه معصومین را یاد بگیریم و الگو برداریم در مسائل مختلف و در همه عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و علمی که در جلسات گذشته به مناسبت مطالبی را عرض کردم.

همچنین روز ۲۰ ذی‌حجه ولادت موسی بن جعفر امام کاظم علیه‌السلام در سال ۱۲۸ قمری واقع شد. از ویژگی‌های امام کاظم علیه‌السلام، جهاد و مبارزه بی‌قیدوشرط در همه عمر شریفشان است. زندان‌های طولانی حکایت از این دارد که وجود مبارک امام برای طاغوت خطرات فراوان داشته است. امام کاظم علیه‌السلام مظهر مبارزه با باطل و کوشش برای برقراری حکومت خدا است؛ و برای رسیدن به اهداف بلند الهی و اسلامی کارها را با تشکیلات و انسجام بین افراد انجام می‌داد.

آنچه از زندگی ایشان پراهمیت است، پرداختن به همین مسئله مهمِ کار تشکیلاتی است. ضرورت کار تشکیلاتی را همه خوب درک می‌کنیم بخصوص وقتی کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم و نفراتمان کم است.

در تعبیرات حضرت آقا این هست که فرمودند: «صحبت از تشکیلات اسلامى و کار تشکیلاتى صحبت از یک مستحب نیست، بلکه سخن از یک ضرورت است که اگر وجود ندارد، قطعاً عقب‌مانده‌ایم».

ضرورت این مهم را از قرآن می‌شود فهمید در آیه ۶۵ سوره مبارکه انفال فرمود: «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ عَلَى الْقِتَالِ إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ یَغْلِبُوا مِائَتَیْنِ وَإِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ مِائَهٌ یَغْلِبُوا أَلْفًا مِنَ الَّذِینَ کَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا یَفْقَهُونَ». با کار تشکیلاتی منسجم که همه اهل ایمان و ولایت و اطاعت و صبر باشند، ۲۰ نفر می‌توانند بر ۲۰۰ نفر غلبه کنند و همین‌طور بالاتر. این کار تشکیلاتی است و ارزش‌افزوده دارد.

مرحوم کلینی روایتی را از امام کاظم علیه‌السلام نقل می‌کند که به‌عنوان بیان مبنای معرفتی اهمیت کار تشکیلاتی مطرح است. فرمودند: هیچ‌چیز به‌اندازه دیدار برادران از یکدیگر به خاطر خدا، ابلیس و سپاه او را در هم نمى‏کوبد.

به‌هرتقدیر کار تشکیلاتی قوت فعالیت را چندین برابر مى‏کند که البته لازم است برای رسیدن به چنین تشکیلاتی شیوه‌های لازم را آموخت و عمل کرد؛ و جالب است بدانید اصول مهم تشکیلاتی که هم شناسایی، هم‌نشینی، هم‌فکری، هم گامی و هم‌دلی است همه در روایات آمده و اهل‌بیت سفارش کرده‌اند.

مثلاً درباره هم‌نشینی داریم که فرمودند: به دیدن هم بروید که اثر این دیدارتان زنده شدن قلب‌هاست؛ و در بعض تعبیرات دارد که اگر شیعیان ما هم دل باشند «لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنُ بِلِقَائِنَا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعَادَهُ بِمُشَاهَدَتِنَا…» میمنت ملاقات ما از ایشان به تأخیر نمی‌افتاد و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنان می‌گشت. این را حضرت ولی‌عصر ارواحنا فدا فرمودند.

این کار تشکیلاتی را که گفتم، دوستان به آن اهمت بدهند. به‌هرتقدیر ولادت امام کاظم علیه‌السلام را هم به شما تبریک عرض می‌کنم.

از مهم‌ترین مناسبت‌های هفته بلکه سال، ۱۸ ذی‌حجه روز عید غدیر است. عیدالله الاکبر. با همه ویژگی‌ها و برکاتی که دارد. واقعه‌ای که ولو هرسال به آن پرداخته می‌شود و جشن گرفته می‌شود و امثال این‌ها ولی اصل مطلب غدیر که ولایت است و این گنجینه بزرگ شیعه یعنی خطبه غدیر مهجور است و در بین اقشار مردم توسعه ندارد.

عده‌ای عمداً و گروهی از روی بی‌توجهی، ارتباطی با این نعمت ارزشمند ندارند. اصل داستان را به بیراهه می‌برند، یا همه واقعه را بیان نمی‌کنند. جریان به این مهمی را حتی بعضی در کتاب‌های مفصلی که نوشته‌اند مطرح نکرده‌اند، یعنی یک ممانعت و تحریف پیچیده و همه‌جانبه و حساب‌شده‌ای را جریان سقیفه انجام دادند که سربسته گفتم.

در روز غدیر رسول خدا، علی علیه‌السلام را امیرالمؤمنین خواندند و فرمودند این لقب مخصوص ایشان است و دیگران نباید استفاده کنند؛ حتی ائمه دیگر را هم نباید با این لقب نام برد. ولو افرادی که بعداً جای رسول خدا نشستند از این لقب استفاده کردند و خود را به همین نام خواندند؛ اما این لقب را درباره علی علیه‌السلام حذف کردند.

مثلاً کسی مثل ابن ابی الحدید که شارح نهج‌البلاغه است. به این موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید: «شیعه گمان می‌کنند علی علیه‌السلام در زمان پیامبر اکرم به لقب امیرالمؤمنین خطاب شده و همه مهاجرین و انصار او را به این لقب خطاب کرده‌اند، اما این در اخبار محدثان ثابت نشده است».

این یک تحریف آشکار انحراف قطعی است. در مقابل این جریانات و انحرافات بوده که علماء ربانی و وارثان علوم اهل‌بیت علیهم‌السلام اهتمام ویژه در تبلیغ ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام داشتند و دارند که بردن نام آن‌ها فرصت می‌برد. فقط علامه امینی با کتاب الغدیر چه زحماتی را متحمل شد تا فرهنگ شیعه، فرهنگ اهل‌بیت و فرهنگ غدیر حفظ شود.

یکی از علماء بزرگ ما در این زمینه مرحوم سید بن طاووس حلی است که وقت اجازه ذکر مناقب او را نمی‌دهد. فقط همین را عرض کنم که او در مقامات معنوی و عرفانی، طاووس العلماء و العرفاء است. به‌تصریح میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، استادش عارف سالک ملا حسینقلى همدانى پیوسته درباره ابن طاووس می‌گفت: در میان امت اسلام بعد از حضرات معصومین، کسى چونان سید جلیل ابن طاووس در علم مراقبه نیامده است.

 حالا ایشان کتابی دارد به نام الیقین در این کتاب، با استناد به ۲۲۰ حدیث از منابع اهل سنت، نشان می‌دهد که لقب امیرالمؤمنین، مختص به حضرت علی بوده و پاسخ ابن ابی الحدید را می‌دهد. وی بعدها دو اثر دیگر در تکمیل و استدراک کتاب الیقین به نام‌های «الانوار الباهره فی انتصار العتره الطاهره بالحجج القاهره» و «التحصین فی اسرار ما زاد علی کتاب الیقین» تألیف کرده است.

 مسئله غدیر و ولایت و امامت ائمه علیهم‌السلام یکی از امانات الهی است که باید حفظ کنیم و طبق خواسته رسول خدا باید این امانت را به همه عالم و به همه نسل‎ها برسانیم. لذا هر کس به هراندازه که قدرت دارد برای بزرگداشت فرهنگ غدیر تلاش و کوشش کند، اجر او با اهل‌بیت عصمت و طهارت است.

نجات و عافیت دنیا و عقبای ما و فرزندانمان در گسترش و نشر و بسط فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام و فرهنگ غدیر و فرهنگ عاشورا و فرهنگ علوی و فرهنگ نبوی و فرهنگ فاطمی است.

راجع به سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه باید عرض کنم که آمریکا تلاش می‌کند برای خودش و شریک جلادش آبرو بخرد و حضور رژیم منحوس در منطقه و ارتباطش با بعض کشورها عادی جلوه بدهد و بلکه عادی‌سازی را ادامه بدهد درحالی‌که حضور این جرثومه فساد چیزی جز ناامنی، بی‌ثباتی، قتل و جنایت برای منطقه ارمغان نمی‌آورد. مردم آزاده و بصیر دنیا و به‌خصوص این منطقه، آمریکا را مداخله‌گر و جنایت‌کار می‌دانند و رژیم صهیونیستی را رژیمی قاتل و خون‌ریز دانسته و نابودی آن را از خدا طلب می‌کنند.

 جالب است رژیمی که هیچ تعهد بین‌المللی و نظارتی را نمی‌پذیرد و در هرجی دنیا جنایتی و اشغال گری رخ ‌داده باشد ردی از آنان وجود دارد و کاری جز نقض حقوق بشر ندارند دم از اقدامات صلح‌آمیز می‌زنند. امروز مهم‌ترین اقدام برای برقراری صلح جهانی و آرامش مردم دنیا، محو اسرائیل از صفحه زمین است.

ترسی که کودک کشان از قدرت ایران دارند را نمی‌توانند مخفی کنند. هر ترفندی هم تا امروز بکار بسته‌اند حتی اجماع سازی و ائتلاف ضد ایرانی و محدود کردن محور مقاومت و امثال این‌ها، همه شکست‌خورده است.

اخیراً هم با دیدن کشتی نظامی ایران در دریای سرخ جانشان به لبشان رسیده است که این‌همه ما تلاش کردیم الآن کشتی‌های نظامی ایران در دریای سرخ دیده‌شده است. این حضور و امثال این حضور یعنی اگر اشتباه کنید کسی از شما باقی نخواهد ماند که جنازه‌های شمارا جمع کند.

چند مناسبت مهم دیگر هم هست که در فرصت دیگر با قید حیات ان‌شاءالله بیان کنم. ۲۵ تیر آغاز هفته بهزیستی و روز تأمین اجتماعی است که به‌خصوص راجع به تأمین اجتماعی باید در فرصتی نکاتی را عرض کنم. ۲۶ تیر روز تأسیس شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ است که نکاتی را باید مستقلاً راجع به شورای نگهبان عرض کنم که البته سال‌های گذشته مفصلاً عرض کردم. ۲۷ تیر روز تأسیس نیروی انتظامی و روزی است که قطعنامه ۵۹۸ پذیرفته شد.

نکته استانی: برای انتخاب افراد در مسئولیت‌ها معیار و شاخص بگذارید و بر اساس آن افراد را محک بزنید. پرکاری و جهادی بودن، پاک دست بودن، متخصص و متعهد بودن، فساد ستیز بودن، ولایت‌پذیر بودن، قاطع بودن، توصیه ناپذیر بودن، این‌ها را باید در نظر بگیرند و رأی بدهند.

 و البته باید تأسف خورد؛ بعضی وقت‌ها می‌شنوم که گاهی افراد گفتند ما به فلان کس برای فلان مسئولیت رأی می‌دهیم، به‌شرط اینکه به افرادی که ما می‌گوییم کاری نداشته باشند.

در هفته گذشته تعدادی پیش من آمدند برای همین مسئولیت‌هایی که می‌خواهند انتخاب بشوند؛ گفتند: این‌ها از ما نپرسیدند اصلاً تو چه‌کار می‌خواهی بکنی. شرطشان این بود که به آن‌هایی که ما گذاشتیم دست نزنی؛ اگر این‌طور است ما به تو رأی می‌دهیم که فلان مسئولیت را به عهده بگیری.

این یعنی چه؟ من هرچه فکر کردم که چه بگویم به این دوستان! فقط به این افراد همین را می‌گویم که خودتان را برای جهنمی سخت آماده کنید؛ که البته چون حقوق مردم را رعایت نمی‌کنید در بین مردم هم مفتضح خواهید شد. از گذشتگان خودتان درس بگیرید.

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.