آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

اجرای عدالت و برقراری امنیت مقدمه هر تحول و اقدام مثبت در جامعه است / دولت و مجلس به ارتقاء دستگاه قضا کمک کنند / انتخاب روسای جوان برای ادارات نشاط در کار می‌آورد / جامعه جهانی و حقوق بشر به کمک مردم آسیب‌دیده افغانستان بشتابند

کارشناس روابط عمومی ۰۳ تیر ۱۴۰۱ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه سوم تیرماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه سوم تیرماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج با اشاره به نهم تیرماه مصادف با ۳۰ ذی‌قعده سالگشت شهادت امام جواد علیه‌السلام در سال ۲۲۰ قمری، بیان داشت: در جلد یک کتاب شریف کافی روایتی را از قول امام رضا علیه‌السلام در توصیف شخصیت ملکوتی امام جواد علیه‌السلام نقل می‌کند که حضرت فرمود: «این فرزندى است که هیچ فرزندى در اسلام بابرکت‌تر از او براى شیعیان ما زاده نشده است. هَذَا الْمَوْلُودُ الَّذِی لَمْ یولَدْ فِی الْإِسْلَامِ مِثْلُهُ مَوْلُودٌ أَعْظَمُ بَرَکَهً عَلَى شِیعَتِنَا مِنْهُ».

زیارت جامعه همه ائمه معصومین علیهم‌السلام مسکن‌های برکت خداوند می‌داند

وی در ادامه با تأکید بر اینکه زیارت جامعه همه ائمه معصومین علیهم‌السلام را «وَ مَسَاکِنِ بَرَکَهِ اللَّه» مسکن‌های برکت خداوند می‌داند که ما باید یاد بگیریم چگونه از این انوار الهی بهره‌مند شویم؛ گفت: چقدر جفاکار بودند مردمی که این برکت الهی را در سن ۲۴ سال و چند ماه به شهادت رساندند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه در صلوات خاصه حضرت می‌خوانیم: «اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی بْنِ مُوسَی عَلَمِ التُّقَی وَ نُورِ الْهُدَی وَ مَعْدِنِ الْوَفَاءِ…» که او را به‌عنوان معدن وفا نام می‌برد، اظهار داشت: درجاهای دیگر هم‌روی وفا و وفاداری حضرت به‌عنوان یکی از فضائل ناب الهی و انسانی تأکید شده است که به‌عنوان‌مثال در زیارت حضرت دارد: «امام الوَفِی» و یا دارد «البَرُّ الوَفِی».

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه اگر زندگی این امام بزرگوار و جوانمان را بررسی کنیم می‌بینیم معدن الوفاء بودن در حق ایشان جلوه بیشتری دارد، اذعان داشت: وفادار کسی است که به عهد و پیمان خود درهرحال عمل می‌کند.

قرآن کریم یکی از ویژگی‌های اهل ایمان را وفای به عهد می‌داند

وی بابیان اینکه قرآن کریم یکی از ویژگی‌های اهل ایمان را وفای به عهد می‌داند و درآیات متعددی به آن تأکید می‌کند، عنوان کرد: در آیه ۱۷۷ سوره مبارکه بقره فرمود: «الْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذا عاهَدُوا؛ نیکوکاران کسانی هستند که به عهد خود هنگامی‌که عهد بستند، وفا می‌کنند».

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه افزود: امیرالمؤمنین علیه‌السلام در خطبه ۴۱ نهج‌البلاغه فرمودند: «أَیهَا النَّاسُ إِنَّ الْوَفَاءَ تَوْأَمُ الصِّدْقِ وَ لَا أَعْلَمُ جُنَّهً أَوْقَی مِنْهُ. ای مردم وفا همراه راستی است، که سپری محکم‌تر و نگه‌دارنده‌تر از آن سراغ ندارم».

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه در روزهای هفته قضائی قرار داریم که هرساله به مناسبت شهادت مرحوم دکتر بهشتی از خدمات ارزشمند و امیدآفرین دستگاه قضا قدردانی می‌شود، گفت: بنده به‌نوبه خودم به همه عزیزان شاغل در دستگاه قضائی استان تبریک و خدا قوت عرض می‌کنم.

سیر تکاملی سیستم قضایی

وی در ادامه به تاریخچه قوه قضائیه و سیر تکاملی سیستم قضایی کشور پرداخت و گفت: در سال‌های ابتدائی انقلاب تقریباً ده سال اول، قوه قضائیه توسط شورای عالی قضائی اداره می‌شد؛ که بعد از اصلاح قانون اساسی شورا برداشته شد و یک نفر مجتهد، عادل، آگاه به امور قضایى، مدیر و مدّبر به‌عنوان رئیس قوه قضائیه، با تشخیص رهبر انقلاب تصدی مسئولیت‌های خطیر و فراوان مربوط به این قوه در کلیه امور قضایى، ادارى و اجرایى را به عهده می‌گیرد.

منصب قضا یکی از حسّاس‏ترین و درعین‌حال پرخطرترین مسئولیت‏هاى اجتماعى در جامعه است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه ازنظر اسلام، منصب قضا یکی از ظریف‏ترین، حسّاس‏ترین و درعین‌حال پرخطرترین مسئولیت‏هاى اجتماعى در جامعه است، تأکید کرد: حضرت امام در شرایطی ویژه در آن زمان بالاترین مقام اجرایى در قوه قضاییه را به دست شهید بهشتى سپرد و تا آن زمان هیچ روحانی در دستگاه‌های دولتی مسئولیت نداشت.

اجرای عدالت و برقراری امنیت مقدمه هر تحول و اقدام مثبت در جامعه است

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مردم از دستگاه قضا انتظار دارند امنیت و سلامت اجتماعی به همراه عدالت در همه‌جا برقرار باشد، گفت: اجرای عدالت و برقراری امنیت مقدمه هر تحول و اقدام مثبت در جامعه است لذا دستگاه قضا در عین استقلال باید قدرتمند، کارآمد، به‌روز و در برخورد با مجرمان قاطع و بدون ملاحظه باشد تا امید مظلومان در پس گرفتن حقشان از ظالمان باشد.

دستگاه قضا باید در اجرای عدالت کاملاً بی‌طرف باشد

وی با تأکید بر اینکه دستگاه قضا باید در اجرای عدالت کاملاً بی‌طرف باشد، گفت: باید برای قاضی خط فکری و جناح سیاسی و امثال این‌ها فرق نکند و گرایش به طرفین دعوا نداشته، فقط به مدد الهی بدون ترس از اشخاص، غرض‌ورزی‌ها، جوسازی‌ها، شایعه‌سازی و غوغا سالاری رسانه‌ای باقدرت و مستحکم بر اساس ادله حکم لازم را انشاء کند.

سرعت در رسیدگی و اجرای حکم باعث قوت دستگاه قضاست

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه آنچه باعث قوت دستگاه قضاست سرعت در رسیدگی و اجرای حکم است، عنوان کرد: گاهی مجازات آن‌قدر طول می‌کشد که اثر مثبت خودش را از دست می‌دهد و تنفری که مردم از مجرم داشتند تبدیل به ترحم می‌شود لذا نباید احقاق حق در کام مردم تلخ شود.

دولت و مجلس به ارتقاء دستگاه قضا کمک کنند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تأکید کرد: دولت باید کمک کند تا دستگاه قضا توانمندی‌های لازم ازنظر نیروی انسانی و تجهیزات کافی را فراهم کند و مجلس محترم هم در تصویب قوانین بازدارنده باید به قوه قضاییه کمک کند.

هفته قوه قضاییه فرصت مناسبى است تا تشکیلات قضایى و خدمات به جامعه معرفی شود

وی با تأکید بر اینکه هفته قوه قضاییه فرصت مناسبى است تا تشکیلات قضایى و تلاش‌های مستمر و طاقت‌فرسایی که دارند به جامعه معرفی شود، گفت: نقشی که در تحقق شعار سال دارند، نقشی که در مبارزه با مفاسد بانکی و تصرفات غیرقانونی اشخاص و دستگاه‌ها دارند، نقشی که در برقراری امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم‌دارند، نقشی که در احقاق حقوق و منافع ملی در عرصه بین‌المللی دارند و ده‌ها مسئله مهم دیگر را بیان کنند که همه این‌ها امیدآفرین است و مردم را نسبت به احقاق حقوقشان دلگرم می‌کند.

گزارش خدمات به مردم، امیدآفرین است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز ادامه داد: یکی از آن مواردی که حضرت آقا فرمودند این است که امیدآفرینی کنید که در همین جلسه اخیر که با عشایر داشتن ملاحظه فرمودید؛ مطالب خیلی مهمی هم حضرت آقا در بیان با عشایر داشتند و دستورالعمل‌هایی دادند که باید نصب العین همه قرار گیرد که یکی همین امیدآفرینی است لذا بیان خدماتی که دارد به جامعه می‌شود خودش امیدآفرین است و مردم را دلگرم می‌کند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تأکید کرد: نکته‌ای که تأکید می‌کنم پیگیری‌های بین‌المللی در احقاق حقوق مردم است نسبت به تعدی‌هایی که می‌شود خصوصاً سایبری و امثال آن،‌ که کشورهای متجاوز نسبت به ایران داشته‌اند.

قدردانی امام‌جمعه کرج از اقدامات دستگاه قضایی استان

وی بابیان اینکه در استان هم الحمدالله دستگاه قضا با یک آرامش و طمأنینه‌ای در چند بخش کارها را دنبال می‌کنند که جای تقدیر دارد، گفت: دستگاه قضا در استان هم ساختاری کار می‌کند که ‌ترمیم و تقویت سازمان در استان است؛ بالاخره استان ما نوپاست و احتیاج به ترمیم ساختار دارد که دارد انجام می‌شود، یکی هم رسیدگی به مسائل مردم که تمام تلاش برای رضایت مردم صورت می‌گیرد.

تلاش دستگاه قضایی استان برای رشد و بهبود اوضاع امنیت و عدالت است

رئیس ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه حضور رئیس‌کل محترم به همراه معاونین در محلات و مساجد به‌طور منظم و شنیدن مشکلات مردم و دنبال کردن حقوق عامه توسط دادستان محترم و برخورد با مسئولانی که ترک فعل و کم‌کاری دارند؛ این‌ها جای تقدیر و تشکر دارد، گفت: البته ممکن است در بخش‌هایی نقصی هم باشد که در همه دستگاه‌ها هست باید جبران شود تا خسارت کمتر شود؛ اما تلاش آقایان برای رشد و بهبود اوضاع امنیت و عدالت استان است.

انتخاب روسای جوان برای ادارات نشاط در کار می‌آورد

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه انتخاب روسای جوان برای ادارات استان خودش نشاط در کار می‌آورد، افزود: به من گزارش دادند و گفتند در بعضی مناطق که اسم نمی‌برم در مدت کوتاهی ۱۷ روستا را رئیس دستگاه قضا بازدید داشته‌اند.

معاونت پیشگیری از جرم می‌تواند هزینه‌های دادگستری و تخلفات را پایین آورد

وی در ادامه افزود: مدیرکل محترم خلاقیت‌هایی دارند، ابتکارهای ارزنده مدیریتی داشتند، ایجاد قرارگاه‌های مختلف برای کم کردن جرم و بزه در استان، فعال شدن معاونت پیشگیری که خود این مسئله اهمیت ویژه دارد که اگر این نقطه تقویت شود هزینه‌های دادگستری و تخلفات پایین خواهد آمد، همه قابل‌تقدیر و تشکر است؛ من معمولاً کمتر این‌طور تشکر می‌کنم اما چون می‌بینم واقعاً دارند کار می‌کنند لازم بود که تشکر کنم.

هفته دستگاه قضایی با شخصیت شهید بهشتی شکل گرفت

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری بابیان اینکه هفته دستگاه قضایی با شخصیت شهید بهشتی شکل گرفت، گفت: گذشته از ویژگی‌های ایشان در کار تشکیلاتی، نیرو سازی و کادر سازی ویژگی‌های فردی خود ایشان هم منحصربه‌فرد است و کمتر افرادی هستند که مثل ایشان باشند و ما باید این را به‌عنوان الگو در خودمان توسعه دهیم.

شهید بهشتی خیلی مقید به ‌وقت و زمان بود / مسئولین ما نسبت به وقت باید دقت و اهتمام داشته باشند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه شهید بهشتی خیلی مقید به ‌وقت و زمان بود، گفت: این‌ها برای ما درس است و باید دوستان به آن توجه کنند؛ ما هم در کار تشکیلاتی و کادر سازی ضعف داریم و باید احیا و ترمیم شود، هم مسئولین ما نسبت به وقت باید دقت و اهتمام داشته باشند؛ از جوانی هم باید شروع کرد و این مسئله را یاد گرفت.

حقوق بشر آمریکائی

وی در بخش دیگری بابیان اینکه روزهای ماه تیر پر است از حوادثی که دشمنانمان بخصوص آمریکا برای ما تهیه دیدند، گفت: در این ماه هفته حقوق بشر آمریکائی نام‌گذاری شد تا بیشتر با خوی استکباری و ددمنشی شیطان بزرگ آشنا شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: ششم تیر حضرت آقا را ترور کردند که حکمت الهی بر این بود که این شخصیت فرزانه و حکیم زنده بماند و این کشتی انقلاب را در طول نزدیک این ۳۰ سال مدیریت و اداره کند و بعد همین‌طور اتفاقات دیگری که افتاد.

وحشی‌گری آمریکایی

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: یک‌وقتی آمریکا به ایران گفته بود وحشی و حضرت امام موضع گرفتند و خیلی زیبا وحشی را معنا کردند در قسمتی از بیانشان این است: «آن‌کسی که از آن (طرف) دنیا می‌آید به این (طرف) دنیا و تهدید می‌کند که من چه می‌کنم و چه می‌کنم. این وحشى است یا آن‌که می‌گوید: بابا، بگذارید ما سر جاى خودمان، در کشور خودمان آزادباشیم؟ در منطق آن‌ها، وحشى این است که رام آن‌ها نباشد، چنانچه تروریسم هم آن است که تابع آن‌ها نباشد. لهذا دیدید که عراق را تا آن‌وقتی که رام نبود براى آمریکا، در (ردیف) تروریست‌ها حساب کردند. همچو که رام شد، او را (از لیست تروریست‌ها خارج کردند).»

وی در ادامه یادآور شد: همین وحشیگری‌ها را شما ببینید در تاریخ خیلی عجیب نوشته‌شده است. کتابی را خانمی که یک نویسنده آلمانی است چاپ کرده است به نام «وقتی سربازان آمدند». در آنجا از جنایاتی گفته که آمریکا در جنگ جهانی دوم فقط در آلمان مرتکب شده که ۱۹۰ هزار دختر و زن و دختربچه را هتک حیثیت کردند؛ وحشی‌گری یعنی همین.

حقوق بشر را ابزار سلطه گری بر کشورها و ملت‌ها قرار داده‌اند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری تصریح کرد: امروز وضعیت گروه‌های تروریستی بخصوص منافقین برای تمام دنیا روشن است اما به آن‌ها کمک می‌کنند و جلسه می‌گذارند و تروریست نمی‌دانند اما سپاه پاسداران که نیروی مسلح رسمی است و وظیفه‌اش دفاع و حفظ کیان کشور است را تروریست می‌دانند و تحریم می‌کنند؛ حزب‌الله لبنان را که در مقابل زیاده‌خواهی آنان و نوچه‌هایشان ایستاده را تروریست می‌دانند. یمن مظلوم را ببینید که چگونه با حمایت همین مدافعان حقوق بشر هرروز سرکوب می‌شود؛ متأسفانه حقوق بشر که ریشه در وحی الهی دارد را به ابزار سلطه گری بر کشورها و ملت‌ها قرار داده‌اند؛ و البته مردم آمریکا از این حقوق بشری که دولتمردان آمریکا می‌گویند بیشترین لطمه را خورده‌اند.

سلاح گرم دومین عامل مرگ در کودکان و نوجوانان آمریکایی است

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: من سال گذشته به تعدادی از جنایات آمریکا نسبت به کشور خودمان مطالبی را عرض کردم اما امسال به تعدادی از جنایات که به کشور خودشان دارند را عرض می‌کنم تا ببینید این جرثومه فساد که به خودشان هم رحم نمی‌کند چگونه به دیگران وعده‌های حقوق بشری می‌دهد.

وی در ادامه افزود: آمریکا برای اینکه منافع سرمایه‌داران صهیونیستی در صنعت تولید سلاح و حفظ تراز بالای سهام کارخانه‌های اسلحه‌سازی در بازار بورس حفظ شود قانون آزادی حمل سلاح را تصویب کرده‌اند تا حق حیات انسان‌ها را نقض کنند؛ می‌دانید نزدیک نود درصد از کشتارهایی که با سلاح گرم صورت می‌گیرند، در ایالات‌متحده رخ می‌دهند.

پلیس آمریکا در یک سال فقط ۱۴ روز خشونت علیه مردم نداشته است

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه سلاح گرم دومین عامل مرگ در کودکان و نوجوانان آمریکایی و اولین دلیل مرگ کودکان و نوجوانان سیاه‌پوست در این کشور است، گفت: سالانه نزدیک به ۱۶۰۰ کودک و نوجوان با اسلحه به قتل می‌رسند و دوم خشونت پلیس است که طبق آماری که داده‌اند پلیس آمریکا در یک سال فقط ۱۴ روز خشونت علیه مردم نداشته است.

نقض حقوق بشر در آمریکا

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه دستگاه قضائی جمهوری اسلامی را موردانتقاد قرار می‌دهند که چرا شریعت اسلام را اجرا می‌کنی و در مواردی حکم اعدام داری اما خودشان با روش‌هایی خشن مثل تزریق مرگ‌بار و یا صندلی اعدام الکتریکی و امثال این‌ها اعدام دارند، گفت: نقض حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی بخصوص مسلمانان که کمتر از یک درصد جمعیت شهروندی رادارند؛ تبعیض نژادی سیاه‌پوستان که ۱۳ درصد از کل جمعیت آمریکا هستند و نقض حقوق زنان و انواع خشونت‌ها که بر آنان وارد می‌شود که آمار ندهم بسیار فضاحت‌بار است.

آمریکا در بین ۱۰ کشورِ نخستِ ناامن برای زنان قرار دارد / بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در دنیا مدعی حقوق بشر است

وی بابیان اینکه آمریکا در بین ۱۰ کشورِ نخستِ ناامن برای زنان قرار دارد، گفت: نقض حقوق پناه‌جویان، نقض حریم خصوصی، نقض حقوق مطبوعات و رسانه‌ها و ده‌ها مورد دیگر کارنامه حقوق بشری داخلی آمریکاست که خب در عرصه بین‌المللی وضعیت وخیم‌تری دارد؛ که جلسه مستقلی می‌خواهد تا لیست کنیم جنایات آمریکا را؛ یکی از دردناک‌ترین اتفاقات این است که بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در دنیا، بلکه در تاریخ بشر، مدعی حقوق بشر است.

دشمنان سرسخت بشریت

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم در این رابطه، تأکید کرد: قرآن کریم بالصراحه این گروه را، دشمنان سرسخت بشریت می‌داند و به‌عنوان «ألَدُّ الْخِصَامِ» در سوره بقره آیه ۲٠۴ نام می‌برد؛ و از برنامه‌های راهبردی‌شان این است که هرگاه باقدرت می‌رسند، با فساد انگیزی و رواج تباهی در زمین، شاهرگ‌های حیاتی ملت‌ها را به نابودی می‌کشانند «وَإِذَا تَوَلَّى سَعَى فِی الْأَرْضِ لِیُفْسِدَ فِیهَا وَیُهْلِکَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ الْفَسَادَ» (بقره/۲۰۵) یعنی هم کشاورزی را به‌عنوان زیرساخت اصلی اقتصاد جامعه، محو می‌کنند؛ هم نسل را با انحراف نابود می‌کنند.

شیاطین نظام خانواده و تربیت فرزندان را نشانه رفته‌اند

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه شاید مراد از «حرث»، بر اساس آیه «نِسَاؤُکُمْ حَرْثٌ لَکُمْ» (بقره/ ۲۲۳) بانوان باشند که ریشه خانواده هستند؛ و مراد از «نسل» نیز فرزندان باشند، گفت: یعنى شیاطین نظام خانواده و تربیت فرزندان را نشانه رفته‌اند و می‌بینید که چگونه در رفتار ظاهری و اعتقادات باطنی افراد کار می‌کنند؛ این‌ها هرکجا که وارد شدند اولین کاری که کردند از بین بردن خانواده بود، از بین بردن جامعه و اجتماع بود که الآن می‌بینید در کشور ما هم متأسفانه با انواع حیل و با روش‌های مختلف خانواده مورد هجوم قرارگرفته و نسل را دارند تحدید می‌کنند.

کرک و پر آمریکا در منطقه توسط خط مقاومت با هدایت ایران ریخت

وی در ادامه افزود: این وضعیت آمریکای رو به افول است که حالا رئیس‌جمهور فراموش‌کارش که ظاهراً آلزایمر دارد، سفرهایی را دارد می‌رود که کشورهایی را علیه ایران متحد کند تا ایران را تحت‌فشار قرار دهند. خب تا حالا این کارهایی که کردید چه شده؟ بیش از ۴۰ سال سختی دادید و پول خرج کردید و ثمره‌اش را دیده‌اید. خودتان هم که اذعان کرده‌اید شکست‌خورده‌اید. کرک و پر شما در منطقه توسط خط مقاومت با هدایت ایران ریخته بهتر است برگردید به خودتان برسید. اگر گوش شنوا داشته باشید امروز تمام مظلومان عالم از هر قوم و ملتی وقتی نام آمریکا می‌آید یک شعار می‌دهند.

ایران اگر اراده انتقام داشته باشد، قطعاً قلب اسرائیل مورد هدف خواهد بود

رئیس ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه چند ماهی است رژیم صهیونیستی هم علیه محور مقاومت و به‌خصوص ایران لجن پراکنی و بعضاً اقدام می‌کند و ایران هراسی راه انداخته، گفت: ایران چون اعلام کرده به خاطر ترورهای صورت گرفته انتقام می‌گیرد و می‌دانند که ایران به وعده‌هایش عمل می‌کند، وحشت به جان رژیم صهیونیستی افتاده است، سعی می‌کنند به هر وسیله‌ای شده جلوی اقدام ایران را بگیرند؛ حتی همان‌طور که مسبوق به سابق هم هست بعید نیست با بعضی از حرکات خودزنی کنند، در بعضی از کشورها و بگویند کار ایران بوده که قبلاً هم این کارها را کردند که پروژه ایران هراسی را تکمیل کنند و یک ترسی را ایجاد می‌کنند که اخیراً هم دیدید.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: اخیراً صهیونیست‌ها به شهروندان خود گفتند به کشورهای اطراف ایران نروید، احتمال سوءقصد ایران هست؛ اما این رژیم جعلی خوب می‌داند که ایران با مردم عادی کاری ندارد و اگر اراده انتقام داشته باشد، قطعاً قلب اسرائیل مورد هدف خواهد بود؛ همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند که تل‌آویو مرکز انتقام است.

روز دحوالارض، روز خلقت خشکی در روی زمین است

وی در بخش دیگری با اشاره ۲۵ ذی‌القعده، روز دحوالارض، گفت: این روز، روز خلقت خشکی در روی زمین است و در این روز وقایعی هم رخ‌داده که در روایات آمده؛ دعاهایی هم دارد این روز که دریکی از دعاها که در مصباح المتهجد مرحوم شیخ طوسی نقل می‌کند، هست که «اللَّهُمَّ دَاحِیَ الْکَعْبَهِ وَ فَالِقَ الْحَبَّهِ… اللَّهُمَّ… وَ اجْعَلْنِی مِنْ مُرَافِقِی أَوْلِیَائِکَ وَ أَهْلِ اجْتِبَائِکَ وَ اصْطِفَائِکَ»؛ که راجع به اجتباء و اصطفاء باید وقتی برای شما عرض کنم که در این روز ما دعا می‌کنیم برای حضرت حجه که توفیق داشتیم باشیم در تحقق ظهور حضرت و ایجاد تمدن اسلامی قدم برداریم.

جامعه جهانی و حقوق بشر به کمک مردم آسیب‌دیده افغانستان بشتابند

امام‌جمعه کرج در بخش پایانی بیانات خود اظهار داشت: به مردم داغ‌دیده افغانستان به خاطر زلزله اخیر که واقع شد و تعداد زیادی از مسلمان‌ها در آنجا از دنیا رفتند تسلیت عرض می‌کنیم و از خدای تعالی طلب مغفرت برای درگذشتگان می‌کنیم و طلب صبر برای بازماندگان و اینکه مجروحین و صدمه‌دیده‌ها را خدای تعالی به‌زودی شفای عاجل عنایت کند.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه تصریح کرد: باز در همین‌جا هم آمریکا نمی‌گذارد که مردم کمک کنند و کشورها، هم آمریکا و هم کشورهای غربی خدماتشان را به مردم ستمدیده افغانستان برسانند که جا دارد جامعه جهانی و حقوق بشر اگر راست می‌گویند به کمک مردم آسیب‌دیده بشتابند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.