آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

امام رضا محور تشکیلات امت اسلامی است / این‌ها اثر هنری نیستند، فقط چون بی‌ادبی کردند جایزه گرفتند / متولیان فرهنگی جلسات فاخر در دفاع از اهل‌بیت برگزار کنند

کارشناس روابط عمومی ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه بیستم خردادماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیستم خردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج با اشاره به بیست و یکم خردادماه ولادت حضرت امام رضا علیه‌السلام، بیان داشت: پانزده روز بعد از شهادت امام صادق علیه‌السلام در سال ۱۴۸ قمری، شمس الشموس، امام رئوف، مظهر رحمت واسعه الهی، حضرت رضا علیه آلاف التحیه و الثنا به دنیا آمد و جهان را به نور خودش روشن کرد.

کسانی که در این روزها به ساحت قدسی حضرت بی‌ادبی کردند؛ نتیجه عمل خود را خواهند دید

وی در ادامه تأکید کرد: کسانی که در این روزها به ساحت قدسی حضرت بی‌ادبی کردند؛ گویندگان، تولیدکنندگان، توسعه‌دهندگان و هرکسی که همراهی کرد؛ نتیجه عمل خودش را به‌زودی خواهد دید و بی‌پاسخ نمی‌ماند.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری با اشاره به روایتی از مرحوم ابن شاذان قمی رضوان‌الله علیه از علمای بزرگوار شیعی که در قرن چهارم و پنجم قمری زندگی می‌کرد، اظهار داشت: ایشان در کتابی که معروف است به نام فضائل ابن شاذان که از کتب مرجع به‌حساب می‌آید در آن ۱۰۰ منقبت از مناقب اهل‌بیت علیهم‌السلام به‌خصوص امیرالمؤمنین و دیگر ائمه درآورده و همه نیز روایاتی است که اهل سنت به آن استناد کردند و معروف به کتاب مأه منقبه هم هست.

امام رضا تعبیرگر، نجات‌دهنده، دورکننده کینه‌توزان و دشمنان و نزدیک کننده مؤمنین است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه این کتاب نزد اهل سنت هم معتبر است، عنوان کرد: در حدیث ششم از این کتاب، روایتی است از رسول خدا خطاب به امیرالمؤمنین سلام‌الله‌علیه که در تفسیر آیه ۷۵ سوره مبارکه حجر که معروف به آیه متوسمین است؛ آنجا مطالبی را پیغمبر اکرم به امیرالمؤمنین درباره اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌گوید.

وی ادامه داد: در این روایت پیامبر اکرم می‌فرمایند: «یا عَلِی! أَنَا نَذِیرُ أُمَّتِی وَ أَنْتَ هادی‌ها وَ الْحَسَنُ قَائِدُهَا وَ الْحُسَینُ سائق‌ها وَ عَلِی بْنُ الْحُسَینِ جامع‌ها وَ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِی عَارِفُهَا وَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ کاتب‌ها وَ مُوسَی بْنُ جَعْفَرٍ مُحْصِیهَا وَ عَلِی بْنُ مُوسَی مُعَبِّرُهَا وَ مُنْجِیهَا وَ طَارِدُ مُبْغِضِیهَا وَ مُدْنِی مُؤْمِنِیهَا وَ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِی قَائِمُهَا وَ سَابِقُهَا وَ عَلِی بْنُ مُحَمَّدٍ سَاتِرُهَا وَ عَالِمُهَا وَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِی مُنَادِیهَا وَ مُعْطِیهَا وَ الْقَائِمُ الْخَلَفُ ساقی‌ها وَ مُنَاشِدُهَا «إِنَّ فِی ذلِک لَآیاتٍ لِلْمُتَوَسِّمِینَ»؛ که یا علی، من هشداردهنده امتحان هستم و تو هدایت‌کننده امت هستی؛ حسن پیشوا و حسین راهبر و رساننده است و امام سجاد جامع امت و امام باقر عارف امت است و امام صادق کاتب امت و امام کاظم شمارش کننده و حسابگر امت است؛ و امام رضا تعبیرگر و نجات‌دهنده و دورکننده کینه‌توزان و دشمنان و نزدیک کننده مؤمنین است؛ امام جواد برپاکننده و جلودار و امام هادی پوشاننده عیوب و عالم و امام عسگری ندادهنده و عطاکننده و حضرت حجت ساقی و معرفی کننده امت است».

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه بعدازاین روایت حضرت فرمودند: «در این مطلب برای هوشمندان عبرت و بصیرت بسیاری است»، تأکید کرد: حضرت در این روایت برای همه اهل‌بیت تا امام رضا یک ویژگی را بیان کردند اما به امام رضا که رسیدند چهار ویژگی را فرمودند که این چهار صفت امام رضا علیه‌السلام را برای شما ترجمه می‌کنم.

شناخت ما راجع به اهل‌بیت وقتی شناخت درست و کاملی هست که همه آن‌ها را با همدیگر و با همه خصوصیاتشان در نظر بگیریم

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه یادآور شد: در این روایت با توجه به اینکه نام همه اهل‌بیت برده شده و بعد هم به آیه توسم استناد شده، ما را متوجه می‌کند که راجع به اهل‌بیت وقتی می‌خواهیم سخن بگوییم، شناخت ما وقتی شناخت درست و کاملی هست که همه آن‌ها را با همدیگر و با همه خصوصیاتشان در نظر بگیریم و عملکرد همه آن‌ها را با توجه به زمان و مکانی که در آن قرار گرفتند و شرایطی که داشتند مدنظر بگیریم.

امام رضا علیه‌السلام معبر امت است

وی بابیان اینکه رسول خدا فرمودند امام رضا علیه‌السلام معبر الامه است، اظهار داشت: معبر هم معنای اسم فاعلی دارد به معنای تعبیر کننده که درجاهای مختلف هم به کار می‌رود؛ مثلاً در تعبیر خواب استفاده می‌شود یا میگویند: «عبّر ما فی نفسه» یعنی آنچه که در دل داشت را بیان کرد اما در اینجا برای امام رضا علیه‌السلام وقتی می‌گوید معبر امت است؛ شاید از این باب باشد که حضرت به خاطر نشر علوم اهل‌بیت علیهم‌السلام مشهور به عالم آل پیغمبر شد و در مناظرات و مجالس علمی با گروه‌های مختلف فکری و علمای مذاهب گوناگون شرکت می‌کرد و بعد موفق از این میدان بیرون می‌آمد و به تمام اسرار علوم الهی به‌خصوص توحید آگاهی داشتند و هر فرصتی که پیدا می‌کردند آگاهی می‌بخشیدند لذا رسول خدا ایشان را معبر امت نامیدند، یعنی کسی که برای امت همه آن چیزی را که نیاز دارد تعبیر می‌کند.

حضرت رضا علیه‌السلام امت را نجات می‌دهد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه تصریح کرد: معنای دیگری هم برای معبر امت گفته‌اند و آن این است که در سختی‌ها و گرفتاری‌هایی که برای امت پیدا می‌شود و توطئه‌ها و دشمنی‌هایی که بر امت اسلامی واقع می‌شود، نجات‌دهنده و عبور دهنده از این مشکلات، کشتی نجات رضوی است و حضرت رضا، امت را نجات می‌دهد.

حضرت رضا مظهر اسم یا من سبقت رحمته غضبه است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه در بین ائمه علیهم‌السلام؛ حضرت رضا مظهر اسم یا من سبقت رحمته غضبه است همان‌طور که حضرت حسین علیه‌السلام مظهر رحمت‌الله الواسعه است، گفت: یعنی هر دو امام بزرگوار مظهر اسم رحمت الهی هستند که یکی مظهر رحمت واسعه و گسترده الهی و دیگری مظهر سبقت رحمت الهی است.

رحمت حضرت رضا علیه‌السلام محسوس است

وی بابیان اینکه آن‌قدر رحمت حضرت رضا علیه‌السلام محسوس است که انسان، وقتی در کنار مضجع شریف آن حضرت قرار می‌گیرد، رحمت ایشان را حس می‌کند، گفت: یعنی مرحمت آن حضرت قابل حس است و از اختصاصات ایشان است لذا بعضی از اهل معرفت این‌طور می‌گویند که رحمت حضرت رضا محسوس است مثل امام حسین علیه‌السلام که عرض کردم.

رحمت واسعه الهی که برای امام حسین است توسط امام رضا علیه‌السلام سبقت می‌گیرد

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه رحمت واسعه الهی که برای امام حسین است توسط امام رضا علیه‌السلام سبقت می‌گیرد یعنی با سرعت زیادی به بندگان خدا آن رحمت می‌رسد، بیان داشت: به این روایات دقت کنید که مظهر رحمت بودن اهل‌بیت را نشان می‌دهد به‌خصوص این دو امام بزرگوار امام رضا علیه‌السلام که این روایت را نقل می‌کند که می‌فرماید درباره زیارت امام حسین علیه‌السلام که «مَنْ زارَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ علیه‌السلام بِشَطِّ الْفُراتِ، کانَ کَمَنْ زارَ اللهَ فَوْقَ عَرْشِهِ»؛ کسی که توفیق پیدا کند به زیارت امام حسین علیه‌السلام در کربلا برود مثل کسی است که خدا را در بالای عرش زیارت کرده است».

ثواب زیارت امام رضا

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان ساخت: امام کاظم علیه‌السلام ضمن روایتی که درباره ثواب زیارت امام رضا است، فرمود: «مَنْ زَارَ قَبْرَ وَلَدِی عَلِیٍّ وَ بَاتَ عِنْدَهُ لَیْلَهً کَانَ کَمَنْ زَارَ اَللَّهَ فِی عَرْشِهِ قُلْتُ کَمَنْ زَارَ اَللَّهَ فِی عَرْشِهِ»؛ کسی که او را زیارت کند و یک‌شب هم در نزد او بیتوته کند مثل کسی است که خدا را در عرش زیارت کرده است» لذا زیارت هر دو امام مورد تأکید قرارگرفته است؛ به هر جهت اینکه حضرت معبر امت است، امت را با آن رحمت الهی از سختی‌ها عبور می‌دهد.

وی در ادامه بابیان اینکه پیامبر اکرم فرمودند: «امام رضا علیه‌السلام نجات‌دهنده امت من است» به روایتی از روایات امام صادق علیه‌السلام که در وصف موسی بن جعفر علیه‌السلام بیان کردند، اشاره کرد و گفت: در ضمن این روایت بیان می‌فرماید که این امام کاظم فرزندی دارد که فرزند او این‌گونه است: «غَوْثَ هَذِهِ الْأُمَّهِ وَ غِیَاثَهَا وَ عَلَمَهَا وَ نُورَهَا وَ فَضْلَهَا وَ حِکْمَتَهَا»؛ امام کاظم فرزندی دارد که کمک امت یعنی نجات‌دهنده است» لذا این‌که پیامبر می‌فرماید امام رضا منجی امت است، امام صادق علیه‌السلام نیز در تعریف پسر امام کاظم می‌فرماید منجی امت است و هم غوث است هم غیاث است.

پیامبر امام رضا علیه‌السلام را منجی امت می‌داند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه افزود: غیاث به این معنا است که انسان مضطر حاجات خودش را با او برطرف می‌کند؛ شما وقتی گرسنه می‌شوید غذا می‌خورید وقتی تشنه می‌شوید آب می‌خورید آب و غذا اضطرار شمارا برطرف می‌کند لذا پیامبر، امام رضا را منجی امت می‌داند و امام صادق امام رضا را غوث و غیاث امت می‌داند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه پیامبر فرمودند: «امام رضا علیه‌السلام دورکننده دشمنان امت من است» که این در حقیقت ادامه نجات‌دهنده بودن حضرت است، گفت: طرد یعنی دور کردن و بیرون کردن و طارد به معنای پیگیری، تعقیب و ادامه دادن و امثال این‌هاست لذا امام رضا همان‌طور که دشمنان را دور می‌کند، دوستان را هم نزدیک و جمع می‌کند.

مشهد الرضا در بحث تمدنی و حکمرانی حضرت ولی‌عصر ارواحنا فدا در دوران ظهور نقش اساسی دارد

وی در ادامه تأکید کرد: مضجع شریف حضرت رضا علیه‌السلام محل اجتماع عشاق اهل‌بیت از سراسر عالم با هر مسلکی است لذا در بحث تمدنی و حکمرانی حضرت ولی‌عصر ارواحنا فدا در دوران ظهور این نقطه از عالم نقش اساسی دارد و به همین مطلب در بخش چهارم، رسول خدا اشاره فرمود که امام رضا مُدنی مؤمنیها یعنی امام رضا هسته مرکزی و محور تشکیلات امت اسلامی است.

نور الهی با فوت خاموش نمی‌شود / امام رضا محور تشکیلات امت اسلامی است / دشمنان می‌خواهند این جایگاه را از قداست و اعتبار بیندازند

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه اهل ایمان و خواص حول امام رضا علیه‌السلام اجتماع می‌کنند و وظایف خودشان را در کنار او دنبال می‌کنند و این مطلب را دشمنان ما به‌خوبی فهمیده‌اند که امام رضا محور تشکیلات امت اسلامی است، گفت: هرازگاهی می‌بینید که می‌خواهند این جایگاه را از قداست و اعتبار بیندازند غافل از این‌که نور الهی با فوت خاموش نمی‌شود؛ مگر می‌شود این نور را شما با فوت خاموش‌کنید. جهد عاجز است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: این‌که خدای تعالی حفاظت می‌کند و دشمنان نتیجه‌ای از این عملیاتی که انجام می‌دهند نمی‌گیرند همه‌اش درست اما آیا از مسئولیت ما دراین‌باره کم می‌شود؟ عاشقان و دلدادگان نباید حرکتی داشته باشند و اقدامی داشته باشند قبلاً هم عرض کردم دشمنان مکتب اهل‌بیت مدت‌ها کار می‌کنند با اشکال مختلف تا دوستداران اهل‌بیت را از حساسیت بیندازند بعد یک تلنگر می‌زنند تا تست کنند آیا عملکردشان جواب داده است یا نداده است.

سرود «سلام فرمانده» حرکت خوبی بود / عشق به امام معصوم در دل‌ها جاری است

وی خاطرنشان ساخت: اینجاست که ما باید محکم و هوشیارانه پاسخ دهیم البته این سرود «سلام فرمانده» حرکت خوبی بود و نشان می‌دهد که تا امروز موفق نبوده‌اند؛ عشق به امام معصوم در دل‌ها جاری است از دل‌ها کنده نشده است و تلاش می‌کنند که بکنند اما موفق نیستند که کرج هم الحمدالله گل کاشت که خدا قوت عرض می‌کنم، اما کار به اینجا ختم نمی‌شود همین حضور که همه می‌آیند مسئولیت ساز است.

آیا نباید برای ویرانی که در فرهنگ و اعتقادات ما به وجود می‌آید حرکتی داشته باشیم و اعتراضی کنیم؟

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: وقتی برای ما فروریختن ساختمانی در آبادان و یا در هر جای دیگری که عزیزانمان زیر آوار می‌مانند و آن‌ها را از دست می‌دهیم و کشته می‌شوند و باعث داغ دیدن و عذاب ماست، عزاداری می‌کنیم و عزای عمومی اعلام می‌کنیم، دلمان رنجیده می‌شود نباید آیا برای ویرانی که در فرهنگ و اعتقادات ما و مقدسات ما به وجود می‌آید حرکتی داشته باشیم و اعتراضی کنیم؟

وزارت ارشاد باید قوی‌تر و جدی‌تر ورود کند / اصلاً جای مصلحت‌اندیشی در این امور نیست

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به ۲۲ خردادماه سالگشت فرمان امام برای تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، عنوان کرد: علت سکوت متولیان را در این فقره نمی‌فهمیم که چرا ساکت هستند و چرا هیچ حرکتی نمی‌کنند؟ مسئول مربوطه یک بیانیه نصفه‌نیمه و ناقص می‌دهد؛ وزارت ارشاد باید قوی‌تر و جدی‌تر ورود کند، اصلاً جای مصلحت‌اندیشی در این امور نیست؛ لااقل آن مجموعه‌هایی که تحت اشراف خود شما هستند و از شما مجوز گرفتند در مسائل مختلف هنری و فرهنگی، آن‌ها را رسیدگی و نظارت کنید.

جامعه هنری کشور باید در این امور قوی‌تر و محکم‌تر ورود کنند / نگذارند تعدادی افراد بدنام و بد سابقه این مجموعه عظیم و منزه از این امور را از چشم مردم بیندازند

وی در ادامه تصریح کرد: آقا در همان اولین جلسه‌ای که با هیئت دولت داشتند فرمودند: «با فساد اخلاقی و فساد درزمینهٔ فرهنگ بی‌رودربایستی مقابله و مبارزه کنید» و مستقیماً این حرف را به مسئول متولی زدند و او باید دنبال کند؛ جامعه هنری کشور باید در این امور قوی‌تر و محکم‌تر ورود کنند. خودشان اقدام لازم و حساسیت لازم را داشته باشند و نگذارند تعدادی افراد بدنام و بد سابقه این مجموعه عظیم و منزه از این امور را از چشم مردم بیندازند.

نباید اجازه داد با پول ملت رشد کنند بعد برعلیه باورها و اعتقادات ملت اقدام داشته باشند / این‌ها اثر هنری نیستند، فقط چون بی‌ادبی کردند به آن‌ها امتیاز دادند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه مسیر امور فرهنگی و هنری کشور باید طوری باشد که اشخاصی که برای آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی اهتمامی قائل نیستند فرصت استفاده از امکانات را پیدا نکنند تا با پول ملت رشد کنند بعد برعلیه باورها و اعتقادات ملت اقدام داشته باشند، گفت: دو سوژه در یک سال اتفاقی نیست که بخواهند جایزه‌بگیرند، آن‌هم فیلم‌هایی که ارزش هنری ندارد، بخش‌هایی را که منتشرشده، بنده دیده‌ام، اهل‌فن می‌دانند که این‌ها اثر هنری نیستند، فقط چون بی‌ادبی کردند به آن‌ها امتیاز دادند، کاملاً روشن است که با اهداف پلید ساخته می‌شود البته عده‌ای از روی جهل و عده‌ای خائنانه این امور را دنبال می‌کنند، اگر کوتاهی کنید بدانید که این‌ها بدتر می‌کنند.

متولیان فرهنگی جلسات فاخری در دفاع از اهل‌بیت و حضرت رضا سلام‌الله‌علیه برگزار کنند / فقط تأسف خوردن فایده ندارد / اگر کوتاهی کنید باید منتظر هجمه بعدی که سنگین‌تر است باشید

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه اذعان داشت: توصیه بنده این است ضمن محکومیت و ابراز انزجار از این نوع حرکات، دوستان چند حرکت ناب باید انجام دهند؛ یعنی حوزه هنری، اداره کل ارشاد اسلامی با همکاری دستگاه‌های دیگر شهرداری و کسانی که می‌توانند کمک کنند مسئولیت بپذیرند و از شعرا و هنرمندان در عرصه‌های مختلف، کاریکاتوریست‌ها، آن‌هایی که کلمات ناب می‌سازند و انجمن خوشنویسان استان و هر کس که می‌تواند کاری در این زمینه‌ها انجام دهد دعوت کنند و برنامه منسجم ترتیب دهید و از استان‌های دیگر هم دعوت کنید و جلسات فاخری در دفاع از اهل‌بیت و حضرت رضا سلام‌الله‌علیه برگزار کنید چراکه فقط تأسف خوردن فایده ندارد اگر کوتاهی کنید باید منتظر هجمه بعدی که سنگین‌تر است باشید اما متأسفانه عزیزان توجه نمی‌کنند به این امور که ما تذکر می‌دهیم و بعد از چند سال می‌گویند که بیایید کاری کنیم.

طرح «حضور»

وی در ادامه متذکر شد: از همین جایگاه چندین سال است برای کنترل بی‌حجابی و حواشی مربوط به او در استان خودمان طرحی را بیان کردم که ماه‌ها روی آن طرح کارشده و از دوستان خواستیم انجام دهند که به تعبیر امیرالمؤمنین «لا رای لمن لا یطاع» اینکه بنده بگویم اما انجام نشود چه ثمره‌ای دارد، بی‌نتیجه می‌ماند لذا اگر امروز هم بنده همان حرف را می‌زنم دقت کنید که یک‌مرتبه دیگر هم گفته‌شده باشد، عزیزان دنبال کنند که حضور بانوان محجبه که تعداد آن‌ها در این استان هم زیاد است و درجاهای دیگر هم زیاد است؛ اگر در جامعه این‌ها حضور نداشته باشند این خیل عظیم و کثیر مؤمنین و مؤمنات اگر در جامعه حضور نداشته باشند، کم دیگران زیاد جلوه می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال حضرت امام رضوان‌الله علیه، بیان داشت: توصیه‌های هفتگانه ایشان را دقت کردید که اولینش این بود که نگذارید از انقلاب هویت زدایی کنند و حقیقت انقلاب را واژگون کنند بنده طرح حضور را گفتم و روش‌هایش را هم گفتم و دیدم اخیراً هم این روش را به خود بنده دارند ارائه می‌کند؛ خب من ۸ سال است که دارم عرض می‌کنم بیفتید در جریان و کارکنید تا نتیجه را هم ببینید.

چرا اجازه سگ گردانی با این کیفیت زننده در مجامع داده می‌شود؟

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه گفت: آقا هم می‌فرمایند که دارند هویت زدایی می‌کنند خب از انقلاب ما که انقلاب فرهنگی و انقلاب ارزش‌ها بود چگونه هویت زدایی می‌کنند؛ یک نگاه به ‌عکس‌های دوران انقلاب و مردم در حال قیام کنید و آن عکس‌ها را با امروز مقایسه کنید؛ ۴۳ سال گذشته است و عکس‌ها را که باهم مقایسه کنید هویت زدایی یعنی این، مغازه‌داری که رعایت شئون را نمی‌کند، اداره و دستگاه و دانشگاه و مکانی که اجازه تظاهر به بی‌اخلاقی را می‌دهد دانسته یا ندانسته در مسیر هویت زدایی حرکت می‌کند.

وی با طرح این پرسش که چرا اجازه سگ گردانی با این کیفیت زننده در مجامع داده می‌شود، گفت: جالب است در وسیله نقلیه اگر مادر با بچه‌اش کنار راننده بنشینند، ماشین را متوقف می‌کنند به جرم حواس‌پرتی از راننده و تخلف است اما اگر سگ بغل خود راننده باشد تخلف نیست. اگر قانون ندارید قانون بگذارید. قانون هم داریم البته. همه این‌ها از مصادیق هویت زدایی است و باید جلویش طبق قوانین موجود گرفته شود.

نیروی انتظامی با مظاهر هویت زدایی در جامعه با قاطعیت برخورد کنند

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه در این قصه انتظار ما این است از عزیزان نیروی انتظامی که البته رأفت اسلامی را باید داشته باشند با مظاهر هویت زدایی در جامعه با قاطعیت برخورد کنند، گفت: شما ضابط قضایی هستید و ضابط قضایی برای وظیفه‌اش احتیاج به دستور قضایی در جرم مشهود ندارد، جلوی جرم مشهود را بگیرید، منتظر نباشید که حتماً دادستان ورود کند.

یکی از معضلات بزرگ ما تظاهر به تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی است / کار باید از صداوسیما شروع شود

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه یک معضل بزرگ ما همین تظاهر به تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی است و این‌یکی از منکرات است که باید آن‌قدر مذمت کرد که کسی جرئت نکند تظاهر به تجمل‌گرایی داشته باشد، گفت: اتفاقاً در خیلی از کشورها جلوی آن را گرفتند چون یک کار مذموم است اگر کس خودش را این‌طور نشان دهد و قدم بزند که اهل مصرف‌گرایی است؛ مصرف‌گرایی افراطی که خودشان هم این‌طور نیستند اما برای ما این را می‌خواهند باید مصرف بی‌رویه در کشور به ضد ارزش تبدیل شود، این کار باید از صداوسیما شروع شود؛ ببینید در تبلیغات یک کالا چگونه دل افراد را می‌سوزاند، زندگی‌هایی را نشان می‌دهند که غالب مردم چنین زندگی را ندارند.

تبلیغات تلویزیونی باید در چهارچوب سیاست‌های کلی نظام انجام شود

وی بابیان اینکه درست است که تبلیغات تلویزیونی برای کسب درآمد لازم است اما باید در چهارچوب سیاست‌های کلی نظام این کار انجام شود و نمی‌شود که برخلاف سیاست‌ها عمل کنند بعد هم منتظر نتیجه باشیم، گفت: اگر سیاست کلی جمعیت داریم باید در تبلیغات تلویزیونی خودش را نشان دهد؛ اگر سیاست‌های کلی محیط‌زیست داریم باید در تبلیغات تلویزیون خودش را نشان بدهد؛ اگر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی داریم باید در تبلیغات تلویزیونی خودش را نشان دهد؛ این تبلیغاتی که الآن هست تبلیغ تجمل و مصرف‌گرایی است و این خلاف است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه آمار و ارقام فراوان است که ببینید چه گرفتاری‌هایی بر اساس مصرف‌گرایی به وجود آمده است، گفت: تا این‌ها درست نشود بخش‌هایی از سیاست اقتصادی جواب نمی‌دهد یا دیر جواب می‌دهد، همین مطالبی که باز در مسئله ساخت‌وساز ساختمان‌ها هست باید نظارت را تقویت کرد ملاحظه هیچ‌کس را هم نکرد جان و مال مردم در معرض خطر است.

خانه‌های خطرناک و خطرآفرین یک‌دفعه ساخته نشده است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه خانه‌های خطرناک و خطرآفرین که یک‌دفعه ساخته نشده است، گفت: پلیس ساختمان تا شورای شهر و شهرداری و فرماندار و استاندار و نظام‌مهندسی همه این‌ها مسئول‌اند در مقابل این اتفاقاتی که می‌افتد، دستگاه‌های نظارتی باید پاسخگو باشند؛ از همان ابتدا باید جلوی خلاف گرفته شود و مبارزه با فساد بخشی از آن در همین موضوعات است، گاهی با اصرار بر انتصاب شخصی در مسئولیتی مقدمات تمام این مشکلات فراهم می‌شود و هر کس باید در همان مسئولیتی که دارد انجام‌وظیفه کند و وارد عرصه کار دیگری نشود تا بشود کم‌کاری‌ها را دنبال کرد.

وی در ادامه افزود: همین الآن در استان فقط در کرج نه در استان این مسائل زیاد است و باید جلوگیری شود تا اتفاقی نیفتاده کارها باید حل شود الحمدالله دیدم رئیس‌کل محترم دادگستری و فرماندار تذکراتی را دادند البته فقط به تذکرات نباید ختم شود، من در این سال‌ها در فرصت‌های مختلف نامه‌نگاری کردم و تذکر دادم و مطالبی را که وظیفه داشتم عرض کردم الآن هم مطالبه مردم را از زبان من مسئولین بشنوند از این جایگاه و اینکه فقط مربوط به کرج و البرز هم نیست در تمام کشور این مسائل هست که علی العجاله باید آن را دنبال کنند و درستش کنند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز، عنوان کرد: چند روز پیش در همین دیدارهای هفتگی که به خانواده شهدا سر می‌زنم، به محله‌ای رفتیم و ساختمان‌هایی را دیدم که خوف مرا برداشت؛ ۶، ۷ طبقه پی نداشت. به دوستان گفتم عکس را بگیرند که به مسئولین نشان بدهیم که ببینید این خانه‌ها را باید خالی کرد و یک ساعت هم نباید پر باشند، چرا اجازه می‌دهید چنین فجایعی رخ دهد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه سخنان حضرت آقا در ۱۳ خرداد و کارگزاران حج را ملاحظه فرمودید، بیان داشت: مطالب بدیع و دقیق این نوبت ایشان راجع به حضرت امام غیر از تواضعی که به خرج دادند زیبا بود، تذکر به نرم‌افزار انقلاب در گام دوم و اجتناب از یاس روح انقلاب و جمهوری اسلامی، زبان ذوالفقار گونه و توصیه‌های هفت‌گانه و امثال این‌ها که باید کار شود.

رژیم خبیث و پلید کودک کش به فروپاشی نزدیک است

وی در ادامه بابیان اینکه رهبر معظم یک نهیب به غربی‌ها زدند که شما دزدید، گفت: آن‌ها هم تصویب کردند و اعلام کردند که اموال را پس می‌دهند؛ خودشان هم فهمیده‌اند که کارشان تمام است؛ نخست‌وزیر رژیم خبیث و پلید کودک کش به شهرک‌نشینان پیام داده که: «اسرائیل در برابر یک آزمون واقعی قرارگرفته و شاهد شرایطی بی‌سابقه است که به فروپاشی نزدیک می‌شود و با یک دوراهی تاریخی مواجه است»؛ و اضافه می‌کند: «که این رژیم به یکی از سخت‌ترین لحظه‌های انحطاط خود رسیده است». شما به فضل پروردگار همان‌طور که اقرار دارید سال ۲۰۲۵ را نخواهید دید و مردم ما هم تا پایان شرارت‌ها و خونریزی‌ها شما شعارشان را تکرار می‌کنند.

بر سر منافع ملی، نه ملت و نه دولت عقب‌نشینی نمی‌کنند

امام‌جمعه کرج در خاتمه خاطرنشان ساخت: درباره بحث مذاکره و قطعنامه‌های که علیه ایران دادن می‌خواستم نکته‌ای را عرض کنم که ما بر سر منافع ملی و مواضعی که از قبل داشتیم و به حمدالله دولت و مسئولین پابرجا هستند و با این قطعنامه‌ها، نه ملت و نه دولت عقب‌نشینی نمی‌کنند و به راه خودش مستحکم ادامه خواهد داد و خلاصه مطلب این است که ثمرات اوصاف چهارگانه رضوی با آمدن امام رضا علیه‌السلام به ایران و محوریت که ایران و انقلاب اسلامی پیداکرده است خودش را نشان داد که رهبر معظم انقلاب دربیانشان فرمودند که انقلاب ما در حقیقت میراث علی بن موسی‌الرضا است و مسیر به سمت تمدن جهانی امام عصر ارواحنا فداه در حال حرکت است و محور مقاومت و محور تشکیلات ایران اسلامی است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.