آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

باید امام را خوب شناخت و خوب شناساند / عده‌ای برای رسیدن به قدرت، چهره واقعی امام را طور دیگری معرفی کردند / امروز خیلی از ساده زیستی مسئولان سخن نمی‌گویند / کتمان و پنهان کردن بخشی از امام، ظلم و خیانت به انقلاب و نظام است / بعضی با شعارهای دهان‌پرکن می‌خواهند راه نفوذ افراد معلوم‌الحال را در دستگاه‌های تصمیم‌ساز برای خود باز کنند / اگر کم‌کاری کنیم لیبرال‌ها و رانت‌خواران خود را وارث انقلاب می‌دانند / مجموعه‌ای ذیل مجلس خبرگان با مأموریت رصد تحریف تشکیل شود

کارشناس روابط عمومی ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه سیزدهم خردادماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه سیزدهم خردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج با اشاره به چهاردهم خردادماه ارتحال حضرت امام معمار انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و آغاز رهبری حضرت آقا در سال ۶۸، بیان داشت: دو واقعه مهم و تاریخی که هرکدام آثار فراوانی در تثبیت و تحکیم انقلاب بر جا گذاشت.

باید نیروهای انقلاب اندیشه‌های امام را عمومی‌سازی کنند

وی در ادامه افزود: یکی از مسائل مهم که دائماً باید در همه ایام سال مبنای رفتاری و روشی عناصر و گروه‌های سیاسی و مدعیان و معتقدان به پیروی از امام باشد، تبیین شخصیت ذو ابعاد حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه است.

امام‌جمعه کرج تأکید بر اینکه باید نیروهای انقلاب در تبیین شخصیت امام، بزرگ‌مردی که روند تاریخ معاصر ایران و جهان را تغییر داد بیشتر سخن بگویند و اندیشه‌های امام را عمومی‌سازی کنند، اظهار داشت: این اثرگذاری همچنان ادامه دارد و می‌بینیم استکبار و زخم‌خوردگان داخلی سال‌هاست تلاش می‌کنند با دروغ و تهمت و تحریف، چهره این مرد الهی و روشی را که به آن روش مکتب امام گفته می‌شود را خدشه‌دار کنند.

مکتب امام سطح عزت ملی و شرافت بین‌المللی ما را بالا آورد

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: مکتب امام، مکتبی است که در این سال‌ها به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما را سالم از گردنه‌های خطرناک عبور داده، سطح عزت ملی و شرافت بین‌المللی ما را بالا آورده لذا این‌ها می‌خواهند این مکتب و این راه را خدشه‌دار کنند و از بین ببرند.

هر جا نام امام باشد، نام انقلاب هم هست

وی با تأکید بر اینکه دشمنان می‌خواهند در ذهن افراد تغییر ایجاد کنند، اذعان داشت: لازم است که به بیان حقائق زندگی امام و تبیین منش سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مکتب امام در عرصه‌های مختلف پرداخت و از انحراف جلوگیری کرد که این خود بخشی از «جهاد تبیین» است که انقلاب را حفظ می‌کند چون هر جا نام امام باشد نام انقلاب هم هست؛ و حفظ این نام آن نام را به همراه خواهد داشت.

امروز عده‌ای امام را تحریف می‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه امروز می‌بینیم جریان انحرافی و عده‌ای به نام عدالت‌خواهی در کنار بخشی از اصلاح‌طلبان، امام را تحریف می‌کنند، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب عده‌ای امام را به‌عنوان یک شخصیت محترم سیاسی معرفی می‌کنند، درحالی‌که امام کسی است که اصول فکری او در مسائل مختلف به وجود آمده برای کشور چه مسائل داخلی و چه خارجی رهگشا بوده است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تأکید کرد: نباید به این نکته بی‌توجه بود که رهبر معظم انقلاب به خاطر مواجهه مستمر با اندیشه‌های حضرات امام، در همه حال و در مسائل مختلف، به بیانات و روش و مکتب حضرت امام ارجاع می‌دهند و مدیریت کلان نظام اسلامی را بر اساس اندیشه امام دنبال می‌کنند.

لزوم تبیین صحیح و شفاف اندیشه امام

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه عده‌ای فکر می‌کنند اگر ما بخواهیم مواضع و افکار امام را شفاف و روشن بیان کنیم، باعث ریزش و پیروی از مکتب امام کم می‌شود و افراد نمی‌پذیرند پس بهتر است بعضی مواضع امام کتمان شود، گفت: این ظلم به امام و مکتب امام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در این رابطه، گفت: حضرت آقا دربیانی فرمودند: «مواضع امام بایستی به‌طور روشن و واضح – همان‌طور که خود او گفت، همان‌طور که خود او نوشت – تبیین شود؛ این ملاک راه امام و خط امام و صراط مستقیم انقلاب است… و این فکر غلطی است که برای اینکه امام پیروان بیشتری پیدا کند، کسانی که مخالف امام هستند، آن‌ها هم به امام علاقه‌مند شوند، بایستی ما بعضی از مواضع صریح امام را یا پنهان کنیم یا نگوییم یا کمرنگ کنیم؛ نه، امام هویتش، شخصیتش به همین مواضعی است که خود او با صریح‌ترین بیان‌ها، روشن‌ترین الفاظ و کلمات، آن‌ها را بیان کرد. … امام را صریح باید آورد وسط میدان. مواضعش برعلیه استکبار، مواضعش برعلیه ارتجاع، مواضعش برعلیه لیبرال دموکراسی غرب، مواضعش برعلیه منافقان و دو رویان را باید صریح گذاشت. کسانی که تحت تأثیر آن شخصیت عظیم قرار گرفتند، این مواضع را دیدند و تسلیم شدند. نمی‌شود به خاطر اینکه زید و عمرو از امام خوششان بیاید، ما مواضع امام را پنهان کنیم یا پوشیده کنیم».

امام در همه حال توحیدی فکر و عمل می‌کرد

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه امام انسان موحدی بود که در همه حال توحیدی فکر و عمل می‌کرد، گفت: با همین دیدگاه در مسائل مختلفی که برای انقلاب پیش آمد حرکت کردند و با استکبار جنگیدند و نظام سیاسی اسلامی را ایجاد و مستقر کردند.

حضرت امام یک عارف کامل و دارای مقامات عرفانی بود

وی با تأکید بر اینکه حضرت امام یک عارف کامل و دارای مقامات عرفانی بود، تصریح کرد: امام در سن بیست هفت‌سالگی کتابی نوشت که علمای بزرگ معرفت و عرفان در شرح آن عاجز بودند. این شخصیت الهی همه قدرت‌های مادی را هیچ می‌دید و در همه حال اعتماد و توکل به خدا داشت و مردم را هم به همین اعتماد دعوت می‌کرد.

امام روح توحیدی را در مردم دمید

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه امام چون از روی باور و اطمینان سخن می‌گفت بر دل‌ها می‌نشست و اعتمادسازی می‌کرد، گفت: مردم ایران در پناه همین توکل و به کمک الهی، خود را یافتند و به خودباوری رسیدند و شخصیت ازدست‌رفته خود را از بیگانگان پس گرفتند لذا عرضم این است خودش موحد بود و روح توحیدی را در مردم دمید که بدون خدا کاری از کسی ساخته نیست پس به خدا اعتماد کنید و برای خدا قیام کنید و مردم پذیرفتند و پیروز شدند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه با همین القاء روح توحید مردم را کشاندند به ما می‌توانیم و حرکت در سمت استقلال کشور در همه زمینه‌ها، گفت: مثلاً ببینید برای اینکه کشور از جهت کشاورزی به حد مطلوب برسد (که تأکید رهبر معظم انقلاب و همه دلسوزان امروز همین است.) فرمود: «کشاورزان اقرب ناس ‏‏[‏‏به‏‏]‏‏ خدای تبارک‌وتعالی هستند. … شغل کشاورزی شغلی بوده است‏‎ ‎‏که انبیا هم به او اشتغال داشته‌اند، و انبیاء هم رزق خودشان را از راه کشاورزی به دست‏‎ ‎‏می‌آوردند؛ و ازنظر سیاسی، در امروز ما چنانچه کشاورزی‌مان یک کشاورزی سالم و‏‎ ‎‏یک کشاورزی متعهدانه و کوشش برای این ‏‏[‏‏باشد‏‏]‏‏ که در ارزاقمان محتاج به خارج‏‎ ‎‏نشویم، این‌یک جهاد است». این بیان امروز هم زنده است؛ کسی که در خط و مکتب امام فکر می‌کند، باید این‌گونه عمل کند.

انقلاب اسلامی، حاصل مجاهدت محرومان و مستضعفان است

وی بابیان اینکه یکی از بخش‌های مهم بیانات امام و دغدغه‌های امام، که برگرفته از همان روحیه توحید محور است، محرومان جامعه هستند، تصریح کرد: در بیان ایشان انقلاب اسلامی، حاصل مجاهدت محرومان و مستضعفان است و یکی از نعمات الهی را به حکومت رسیدن محرومین می‌دانند و در کلامی فرمودند: «آمریکا از آن‌طرف دریاها نشسته و فرمان می‌دهد بر حکومت‌های قلدری، همه فرمان‏‎ ‎‏می‌برند، حکومت ایران که حکومت مستضعفین است هیچ اعتنا به او نمی‌کند». آقاجان این بی‌اعتنائی بیش از چهل سال است و الحمدالله مردم بر سر موضع خود نسبت به سران استکبار و بخصوص آمریکا هستند و در هر فرصتی شعار همیشگی خود را تکرار می‌کنند.

امام از محرومان حمایت می‌کند / عدالت در اندیشه امام نقش محوری دارد / امام به مردمی‌سازی اقتصاد تأکید داشتند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه امام از محرومان حمایت می‌کند و دائماً راجع به وضعیت آنان تذکر می‌دهد چون عدالت در اندیشه امام نقش محوری دارد، گفت: لذا امام به مردمی‌سازی اقتصاد تأکید داشتند و اگر با دقت اندیشه امام را بررسی کنید می‌بینید برای تحقق عدل و قسط و مبارزه با ظلم و ستم اصرار دارند و اساساً تشکیل حکومت را برای برقراری قسط و عدالت لازم می‌دانند و در عرصه فرهنگ و سیاست هم توحیدی فکر می‌کردند و امروز هم برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب یعنی استقلال، عدالت، پیشرفت و اقتدار باید همین مسیر طی شود.

باید امام را خوب شناخت و خوب شناساند

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه باید خدمت امام بدون تحریف رسید و از نقشه راهی که کشیده‌اند بهره برد تا به مقصد رسید، خاطرنشان ساخت: باید امام را خوب شناخت و خوب شناساند. امروز تلاش می‌شود که امام خوب شناخته نشود؛ امام به خاطر همان روحیه توحیدی که داشت و محور همه کارهایش خدا بود، برای مظاهر مادی ارزشی قائل نبود و اصلاً آنان را به‌حساب نمی‌آورد و به رسمیت نمی‌شناخت. لذا در برخورد با آنان در جایگاه متهم نمی‌نشست و کاملاً طلبکارانه بر سر آنان فریاد می‌زد و حرکت‌های خصمانه آنان را محکوم می‌کرد.

عده‌ای برای رسیدن به قدرت، چهره واقعی امام را طور دیگری معرفی کردند

وی در ادامه تأکید کرد: زمانی شد که عده‌ای برای رسیدن به قدرت لازم دیدند که چهره واقعی امام را طور دیگری معرفی کنند. امروز هم گروه‌هایی طور دیگر سانسور می‌کنند لذا اینجاست که باید صریح و بی‌پرده تبیین کرد. (بلومبرک) یک محقق آمریکائی که در دوران اصلاحات به ایران سفرکرده بود و با بعضی از نخبگان وقت ملاقات کرده، کتابی دارد به نام «دوام خمینی» که در آن کتاب اشاره می‌کند: «کسانی که در دهه ۶۰ تندترین مدافعان آیت‌الله بودند در دهه ۷۰ برای بازگشت مجدد به قدرت تصمیم به یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای ایدئولوژیکی گرفتند و به مروجان لیبرالیسم تبدیل شدند و برخی از دیدگاه‌های آیت‌الله را بزرگ و برخی را به‌کلی نادیده گرفتند.»

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه افزود: اینجا یک دوقطبی به وجود می‌آید یکی انصراف از خط امام و دیگری تأکید بر خط امام که همین دوگانگی فرصتی ایجاد می‌کند برای دشمنان نظام که با کمترین هزینه اقدامات براندازانه داشته باشند؛ لذا خودشان گفتند: «ما برای براندازی انقلاب اسلامی از درون، دنبال انقلابیونی هستیم که در عین ستودن امام خمینی، بشود آن‌ها را به خدمت گرفت.»

عده‌ای امام را از جامعیت انداختند تا بتوانند خود را بالا بکشند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: این انگیزه وقتی در آمریکایی‌ها به راهبرد تبدیل شد که احساس کردند، می‌توانند از درون به‌اصطلاح انقلابیون، افرادی را به خدمت بگیرند که در تفسیر امام باورهای دیگری دارند. کسانی که به دنبال منافع خود و گروه خود هستند، معمولاً دچار چنین مشکلی شدند، امام را از جامعیت انداختند تا بتوانند خود را بالا بکشند. لذا دیدید که حملات امام به آمریکا را هم سانسور کردند.

امروز خیلی از ساده زیستی مسئولان سخن نمی‌گویند / به اسم تعامل با دنیا و گفت‌وگوی تمدن‌ها، بیان امام را تحریف کردند

وی خاطرنشان ساخت: امروز خیلی از ساده زیستی مسئولان سخن نمی‌گویند و اگر کسی هم بگوید وزندگی ساده داشته باشد بدشان می‌آید لذا تلاش می‌کنند تا او را با دروغ و تهمت تخریب کنند و در فشار قرار دهند که سخن نگوید و امروز این بیان امام را که فرمود: «نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد». را عمداً با دعوت از افراد معلوم‌الحال به مجالس و سخنرانی‌ها تخریب می‌کنند و باید یادتان باشد که آمدند و به اسم تعامل با دنیا و گفت‌وگوی تمدن‌ها، آن بیان امام که فرمود: «تا مبارزه هست ما هستیم» را تحریف کردند.

امام‌جمعه کرج در ادامه تصریح کرد: ولایت‌فقیه را به وکالت فقیه و نظارت فقیه تقلیل دادند و بحث و گفتگو راه انداختند و بعد بالاترین تحریف در حق امام را با پافشاری بر روی سازگاری اسلام با لیبرالیسم انجام دادند؛ بااینکه امام توانائی و قابلیت و کارآمدی اسلام و احکام الهی را در حدی می‌دانستند که حتی اجازه اضافه کردن کلمه‌ای از غرب مثل دموکراتیک را هم به قانون اساسی ندادند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مردم‌سالاری را هم امام از درون دین آورد و ربطی به دموکراسی غربی نداشت.

دوراهی انتخاب ارزش‌ها و اهداف انقلاب یا رفاه و توسعه مادی زندگی

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مسائل دراین‌باره زیاد است اما آنچه نباید فراموش کرد و همه باید در این مسیر قدم بردارند، هر کس به‌اندازه خود، حفظ و صیانت از اندیشه‌ها، آرمان‌ها و اهداف امام و انقلاب داشته باشد، گفت: همین امروز می‌بینید که چگونه هجمه می‌کنند به همه ارزش‌ها و اهداف و به‌طوری در تنگنا قرار می‌دهند تا شخص بر سر دوراهی انتخاب ارزش‌ها و اهداف انقلاب یا رفاه و توسعه مادی زندگی یکی را انتخاب کند.

کتمان و پنهان کردن بخشی از امام، ظلم و خیانت به انقلاب و نظام است / بعضی شعارهای دهان‌پرکن می‌خواهند راه نفوذ افراد معلوم‌الحال را در دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم گیر برای خود باز کنند

وی با تأکید بر اینکه کتمان و پنهان کردن بخشی از امام، ظلم و خیانت به انقلاب و نظام است، گفت: ممکن است با بعضی شعارهای دهان‌پرکن مثل‌اینکه «باید توسعه سیاسی داد» و امثال این‌ها بخواهند راه نفوذ افراد معلوم‌الحال را در دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم گیر برای خود باز کنند لذا باید دستگاه‌های نظارتی ضمن حفظ خود دقت بالاتری را در صیانت بکار ببندند.

اگر کم‌کاری کنیم لیبرال‌ها و رانت‌خواران خود را وارث انقلاب می‌دانند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه همه باید روی این سه‌نقطه‌ای که امام حساس بودند کار جدی کنیم و مرزبندی‌ها را روی این سه مورد ببریم، گفت: آن سه مورد عبارت‌اند از: اول: امام، غرب را به‌عنوان مظهر قدرت مادی و طاغوتی می‌دانستند؛ دوم: لیبرال‌ها و التقاط را به‌عنوان قرائت‌های انحرافی از دین می‌دانستند؛ سوم: اشرافی گری در روحانیت یا حاکمان جامعه اسلامی را مخل به‌نظام و انقلاب می‌دانستند؛ لذا اگر کم‌کاری صورت بگیرد همین لیبرال‌ها یا زیاده خواهان و رانت‌خواران خود را وارث انقلاب می‌دانند.

مجموعه‌ای ذیل مجلس خبرگان با مأموریت رصد تحریف تشکیل شود

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه تصریح کرد: در پایان به این نکته اشاره می‌کنم که لازم است مجموعه‌ای قوی و دقیق ذیل مجلس خبرگان تشکیل شود که مأموریت رصد تحریف را بر عهده داشته باشد و اقدام به‌موقع کند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.