آیت‌الله حسینی همدانی در مراسم افتتاحیه پانزدهمین دوره جشن‌های مردمی کاروان زیر سایه خورشید:

هجرت رضوی زمینه‌ساز حکومت جهانی مهدوی است / امام رضا علیه‌السلام وحدت‌آفرین و منشأ اثر است / دشمن به‌خوبی جایگاه حضرت رضا علیه‌السلام در نظام عالم را می‌داند / با فوت، نور خدا خاموش نمی‌شود / این سنت خدای تعالی است که از دینش حمایت می‌کند

کارشناس روابط عمومی ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، هم‌زمان با ولادت کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و آغاز دهه کرامت، مراسم افتتاحیه پانزدهمین دوره جشن‌های مردمی کاروان زیر سایه خورشید با حضور و سخنرانی حضرت آیت‌الله حسینی همدانی در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله علیه دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج برگزار شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در این جلسه بابیان اینکه جشن‌های مردمی کاروان زیر سایه خورشید، حرکت مستمری شد، بیان داشت: این جشن‌ها هرسال با یک قوه بیشتر و طرح بهتری انجام‌شده است.

وی با تأکید بر لزوم واقعه‌نگاری حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان‌ها، اظهار داشت: در طی حضور کاروان زیر خورشید در هر استان، گاها اتفاقات بکر و ماندگاری می‌افتد که لازم است ثبت شود تا در طی سالیان متمادی مجموعه خاطراتی از این حضورها به یادگار بماند.

امام‌جمعه کرج در ادامه با اشاره به کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: رهبری در این کتاب امام را یک شخص می‌داند که مأموریت‌هایی برای او ترسیم‌شده و هدف معینی دارد و هرکدام از ائمه علیهم‌السلام نیز در ادامه کار یکدیگر عمل کرده‌اند لذا رهبری بر همین مبنا امام را شخص دانسته و عنوان «انسان ۲۵۰ ساله» را به‌کاربرده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به تعبیر دیگری به‌عنوان «انسان ده‌هزارساله» اشاره کرد و گفت: از حضرت آدم علیه‌السلام تا عصر امروز ده هزار سال گذشته است.

وی با تأکید بر اینکه هدف همه پیامبران الهی ایجاد یک جامعه توحیدی و منسجم بوده است، گفت: تمام انبیاء الهی وحدت شخصیت الهی و وحدت در هدف که توحید می‌باشد، دارند و همگی طاغوت ستیز بوده و برای اصلاح آمده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به بخشی از آیه ۱۳۶ سوره مبارکه بقره که می‌فرماید: «لَا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ»، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که «میان هیچ‌یک از آنان فرق نگذاریم» لذا هدف و برنامه تمام انبیاء الهی واحد بوده اما هرکدام راهبرد مختلفی داشتند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه از هجرت به‌عنوان یکی از راهبرد انبیاء الهی در ادوار مختلف نام برد و گفت: یکی از معانی «هجرت» یک‌مرتبه دست کشیدن برای رسیدن به هدفی بزرگ‌تر است.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از آیه ۷۲ سوره مبارکه انفال که می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالَّذِینَ آوَوْا وَنَصَرُوا أُولَٰئِکَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ ۚ وَالَّذِینَ آمَنُوا وَلَمْ یُهَاجِرُوا مَا لَکُمْ مِنْ وَلَایَتِهِمْ مِنْ شَیْءٍ حَتَّىٰ یُهَاجِرُوا»، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «آنان که به خدا ایمان آوردند و از وطن خود هجرت نمودند و درراه خدا با مال و جانشان کوشش و فداکاری کردند (مهاجرین مکه) و هم آنان که (به مهاجرین) منزل دادند و یاری کردند (انصار مدینه) آن‌ها دوستدار و مددکار یکدیگرند و آن‌هایی که ایمان آورده‌اند لیکن مهاجرت نکرده‌اند هرگز شما دوستدار و طرفدار آن‌ها نباشید تا وقتی‌که هجرت گزینند.»

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه افزود: در جامعه ایمانی تفاوت جامعه خودی و غیرخودی این است که جبهه خودی اهل مهاجرت و مجاهدت است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به آیه ۲۶ سوره مبارکه عنکبوت که می‌فرماید: «فَآمَنَ لَهُ لُوطٌ ۘ وَقَالَ إِنِّی مُهَاجِرٌ إِلَىٰ رَبِّی ۖ إِنَّهُ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ»، گفت: از این هجرت حضرت ابراهیم علیه‌السلام به‌عنوان «هجرت امامت ساز» نام می‌برند.

وی در ادامه به هجرت حضرت موسی علیه‌السلام برای نجات از فرعونیان پرداخت و گفت: به این هجرت حضرت موسی علیه‌السلام، «هجرت امت ساز» می‌گویند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز در ادامه به هجرت محمدی یعنی هجرت حضرت محمد صلی‌الله علیه از مکه به مدینه اشاره کرد و گفت: از این هجرت به‌عنوان «هجرت تمدنی» یاد می‌کنند که حول محور مسجد، تمدن به وجود آمد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به هجرت علوی اشاره کرد و گفت: به این هجرت، «هجرت ولایتی» می‌گویند که نقطه عطف انسان ده‌هزارساله است.

وی از هجرت حسینی به‌عنوان «هجرت اصلاحی و صیانتی» نام برد و گفت: امام حسین علیه‌السلام در این رابطه فرمودند: «إنّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاصلاحِ فِی أمّه جدّی أریدُ أنْ آمر بالمَعروف و أنهی عَنِ المنکَر».

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه به هجرت رضوی اشاره کرد و گفت: این هجرت امام رضا علیه‌السلام در راستای «هجرت تمدن ساز» بوده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه هجرت رضوی زمینه‌ساز حکومت جهانی مهدوی است، گفت: این هجرت امام رضا علیه‌السلام دستاوردهای بسیاری داشت که یکی از آن‌ها این بود که ایران را شیعه خانه اهل‌بیت علیهم‌السلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در این رابطه، تصریح کرد: رهبری دربیانی می‌فرمایند: «انقلاب ما در حقیقت میراث حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام است».

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران در راستای حرکت مهدوی است، گفت: رهبر معظم انقلاب دربیانی در این رابطه در دیدار با جمعی از موکب داران عراقی می‌فرمایند: «امروز هدف هر مسلمان باید ایجاد تمدّن اسلامی نوین باشد؛ ما امروز این را می‌خواهیم؛ ایجاد تمدّن عظیم اسلامی، هدف نهایی ما است».

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه امروز دشمن ما بصیر و زیرک است، گفت: دشمن ما به‌خوبی متوجه این موضوع شده است که حضرت رضا علیه‌السلام وحدت‌آفرین و منشأ اثر است و می‌تواند جامعه و انقلاب اسلامی را به آن منزل برساند لذا اقدام به شیطنت‌هایی می‌کند که طی همین روزهای اخیر با ساخت فیلمی جسارت و بی‌احترامی کردند که این نشان از خباثت، ناراحتی و عصبانیت دشمن نسبت به حضرت رضا علیه‌السلام است چراکه می‌دانند ایشان در سلسله تمدنی نقش دارند.

وی با تأکید بر اینکه دشمن به‌خوبی جایگاه حضرت رضا علیه‌السلام در نظام عالم را می‌داند و تلاش می‌کند تا این باور را از مردم بگیرد، گفت: دشمن با تکیه‌بر این موضوع تمام تلاش خود را می‌کند لذا اگر بخواهد جراحتی وارد کند در حرم مطهر این کار را می‌کند و همان‌گونه که دیدید چه طور مجاهدان عرصه خدمت، طلبه‌های بزرگوار ما را به شهادت رساندند و اخیراً هم که سعی کردند با فوت، نور خدا را خاموش کنند؛ درصورتی‌که همین نور دودمان آن‌ها را بر باد خواهد داد.

امام‌جمعه کرج در خاتمه افزود: کسانی که طی این چند روز برعلیه حضرت گفتند و قلم زدند خواهید دید که به چه نکبت و مذلتی دچار خواهند شد و بعضی‌ها که آبرویشان از قبل رفته و من‌بعد هم خواهد رفت چراکه این سنت خدای تعالی است که از دینش حمایت می‌کند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.