آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عید فطر:

خانواده‌ها، روزه اولی‌ها را تکریم ویژه کنند / حضور پرشور نوجوانان در راهپیمایی روز قدس چشم دشمنان را کور کرد / مشکلات معلمان هرچه زودتر باید حل شود / مواظب باشید مطالبات صنفی مورد سوءاستفاده معاندان قرار نگیرد / مرحوم طالب‌زاده برای اعتلای هنر انقلاب دلسوزانه از جان مایه گذاشت / جهاد تبیین تک‌بعدی نیست / یکی از مهم‌ترین ابعاد جهاد تبیین به تصویر کشیدن آثار تقویت تولید ملی است

کارشناس روابط عمومی ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰

هم‌زمان با اقامه‌ی نماز باشکوه عید سعید فطر در سراسر کشور، صدها نفر از مردم مؤمن البرز، صبح امروز نماز عید فطر را به امامت نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در مصلای امام خمینی (رحمه‌الله) اقامه کردند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، در خجسته عید سعید فطر، مردم موحد و مؤمن ایران اسلامی به شکرانه‌ی یک ماه روزه‌داری و بندگی خداوند متعال، نماز عید را در سراسر کشور باشکوه فراوان برگزار و از خداوند کریم، بهترین‌ها را مسئلت کردند. کانون این حضور پرشور و مؤمنانه در استان البرز، مصلای امام خمینی (رحمه‌الله) کرج بود که نماز عید سعید فطر به امامت حضرت آیت‌الله حسینی همدانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان اقامه شد.

خانواده‌ها، روزه اولی‌ها را تکریم ویژه کنند

آیت‌الله حسینی همدانی در بخشی از خطبه‌های نماز عید سعید فطر ضمن تبریک حلول ماه شوال المکرم و روز عید سعید فطر، بیان داشت: آغاز ماه شوال المکرم و روز عید سعید فطر را به همه شما خواهران و برادران ایمانی به‌خصوص کسانی که امسال توفیق این را پیدا کردند تا اطاعت امر خدای تعالی را بکنند، یعنی روزه اولی‌های عزیز تبریک عرض می‌کنم؛ خانواده‌های محترم، این عزیزان را حتماً تکریم ویژه کنید که آثار فراوانی برای آینده کشور و خودشان خواهد داشت.

روز عید فطر، روز جایزه گرفتن است

وی در ادامه افزود: امیدوارم همه دوستان لحظاتِ ناب افطار، سحر و لیالی قدر را به‌خوبی درک کرده باشند؛ و امروز را که برای مسلمین عید قرار داده‌شده و برای پیامبر ذخیره، شرافت، کرامت و مزید است و فرمودند روز جایزه گرفتن است، خدای تعالی بهترین جایزه را که کرامت، شرافت، عزت و تقواست برای ما در نظر گرفته باشد؛ و ما را در همه خیری که پیامبر و آلش را داخل می‌کند و از هر سوئی که پیامبر و آلش را دور می‌کند، شریک و سهیم بگرداند.

حضور پرشور نوجوانان و جوانان در راهپیمایی روز قدس چشم دشمنان را کور کرد

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری بابیان اینکه جا دارد بار دیگر از حضور حماسی، پرشور، پرنشاط، باانگیزه و باصلابت مردم در روز قدس بخصوص اهالی بصیر و ولایت مدار استان البرز و بالأخص شهر کرج تشکر کنم، اظهار داشت: حضور پرشور نوجوانان و جوانان چشم دشمنان را کور کرد و به آنان این پیام را داد که بحمدالله و علی‌رغم تلاش‌هایی که می‌کنند که فاصله بیندازند، پیوند نسلی برقرار است و جوانان و نوجوان این دوره، با عزم و همت والا، آرمان‌های اسلام و انقلاب را در گام دوم؛ محکم‌تر و قوی‌تر دنبال خواهند کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه شاهد بودید و دیدید چقدر سرمایه‌گذاری کردند و خرج کردند تا این آرمان انقلاب که حامی همه مستضعفان به‌خصوص فلسطین مظلوم هست را کم‌رنگ کنند و از مردم بگیرند، گفت: دشمنان شعار درست کردند و عده‌ای هم راه انداختند و شعار دادند اما حضور همین نوجوانان نشان داد که انقلاب و رویش‌های آن را نشناخته‌اند.

فلسطینیان تنها نیستند

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در این روزهای حساس که عده‌ای از سران کشورهای منطقه به دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل پلید و منحوس هستند مردم دنیا و بخصوص ایران و به‌ویژه جوانان ما با حضور و حرکت حماسی خودشان نشان دادند که فلسطینیان تنها نیستند، اذعان داشت: پیام این حضور این بود که مردم انقلابی ایران مثل روز اول پرنشاط و جهادی، از ارزش‌ها و آرمان‌هایش در مقابل زورگویان پلید عالم دفاع کرده و سرسوزنی عقب‌نشینی نخواهد کرد.

یکی از مصادیق بارز مجاهدان عرصه تبیین، شهید مطهری است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به دوازدهم اردیبهشت‌ماه شهادت استاد مرتضی مطهری بیان داشت: متفکر اسلام‌شناس، نظریه‌پرداز متعمق، مجاهد دشمن‌شناس و زمان‌شناس که مقتضیات دوران و گاهی جلوتر از زمان را خوب درک می‌کرد، جامعه‌شناسی که بر جریانات فکری و سیاسی و اندیشه‌های انحرافی و پاسخ به آنان تسلط کامل داشت و معلم با اخلاص علامه شهید مرتضی مطهری طاب ثراه بود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: این روزها که بحث از جهاد تبیین است می‌توان گفت یکی از مصادیق بارز مجاهدان عرصه تبیین که با تحجر مبارزه کرد و با تبحر و ژرف‌نگری عرصه فکری و عقیدتی جامعه را رصد می‌کرد و به‌مقتضای حال و زمان پاسخ مناسب را می‌داد و جلوی انحراف و تحریف را می‌گرفت، مرحوم شهید علامه مطهری بود.

مشکلات معلمان نباید مانع خدمات آنان باشد و هرچه زودتر باید حل شود / مواظب باشید مطالبات صنفی مورد سوءاستفاده معاندان قرار نگیرد

وی در ادامه یادآور شد: روز شهادت ایشان را روز معلم و تجلیل از مقام ارزشمند معلمان نام‌گذاری کردند که به همه معلمان بزرگوار و اساتید و آموزگاران محترمی که تلاش می‌کنند دانش آموزان را هم رشد علمی بدهند، هم رشد معنوی، تبریک عرض نموده، خدا قوت می‌گوییم و امیدواریم در این جایگاه خطیری که دارند مسئولیت خود را خوب درک کرده و انجام‌وظیفه نمایند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه مشکلاتی که این مجموعه خدوم دارند نباید مانع خدمات آنان باشد و هرچه زودتر باید حل شود و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، خرج کردن در آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری است، گفت: البته خود عزیزان هم باید مواظب باشند به‌عنوان مطالبات صنفی مورد سوءاستفاده معاندان قرار نگیرند و از مجاری قانونی مسائل خودشان را پیگیری کنند. معلمین بزرگوار روحیه امید و اعتلا را در فرزندان خودشان زنده کنند و عزت و عزتمندی را در آن‌ها تقویت کنند و بر تلاش برای استقلال کشور تأکید کنند.

مرحوم طالب‌زاده با ارائه راهکارهای فاخر و ارزنده از جبهه فرهنگی انقلاب دفاع کرد / مرحوم طالب‌زاده برای اعتلای هنر انقلاب دلسوزانه و بی توقع از جان مایه گذاشت

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه عنوان کرد: تقارن پر نکته‌ای است که همین ایام که روز قدس بود و شهادت علامه مطهری، متفکر در عرصه فرهنگ و هنر انقلاب و مبارز در جبهه مقاومت و جهادگر در میدان جهاد تبیین مرحوم نادر طالب‌زاده دعوت حق را لبیک گفت و در نزدیکی مضجع شهید آوینی آرام گرفت.

وی در ادامه گفت: مرحوم طالب‌زاده کسی است که سالیان طولانی در عین بی‌مهری‌هایی که به او شد جلوی انحراف و تحریف ایستاد و با ارائه راهکارهای فاخر و ارزنده از جبهه فرهنگی انقلاب دفاع کرد و برای اعتلای هنر انقلاب در داخل و خارج کشور دلسوزانه و بی توقع از جان مایه گذاشت. درک درست از زمان و شناخت صحیح دشمن و روش‌های دشمن باعث شد که ایشان مورد هجمه و آماج تیرهای مسموم بدخواهان قرار گیرد که قطعاً نزد خدای تعالی مأجور است و خدایش بیامرزد و با اولیائش محشور بگرداند.

جهاد تبیین تک‌بعدی نیست

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه بابیان اینکه جهاد تبیین تک‌بعدی نیست و جهات مختلف را در برمی‌گیرد و این را ما از حضرت آقا یاد گرفتیم، خاطرنشان ساخت: در بیانات اول سال رهبر معظم انقلاب دقت بفرمائید؛ اول ضرورت رشد اقتصادی و اصلاح امور اقتصادی کشور را مطرح کردند و اینکه باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کرد، بعد اقتصاد دانش‌بنیان را تعریف کردند و در ادامه، این اقتصاد و نقش آن را و ضرورت تولید و نقش مؤثر آن در ارتقاء اعتمادبه‌نفس ملی تبیین کردند.

یکی از مهم‌ترین ابعاد جهاد تبیین به تصویر کشیدن آثار تقویت تولید ملی است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: از بیان ایشان استفاده می‌کنیم که یکی از مهم‌ترین ابعاد جهاد تبیین به تصویر کشیدن آثار تقویت تولید ملی برای از بین بردن و یا کم کردن چالش‌های اقتصادی و بهبود رفاه اجتماعی در سطح کشور است؛ و در اینجا مباحث فراوان وجود دارد که برای عامه مردم لازم است بیان شود. دوستانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، به این بخش هم بپردازند. جامعه ما الآن نیاز به تبیین در این موضوع دارد. شاید نزدیک به ۱۲ یا ۱۳ مورد را یادداشت کرده بودم که در این زمینه‌ها می‌شود صحبت کرد که از آن رد می‌شوم.

مسلمانان باید مسلح به انواع سلاح باشند

وی در بخش دیگری با اشاره به بحث فضای مجازی، تأکید کرد: قرآن کریم به ما دستور داده است هرچه می‌توانید قوّت و قدرت خود را زیاد کنید تا به‌وسیلۀ آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید. «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ… تُرْهِبُونَ به عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ». ارهاب یعنی ترسانیدن و هراس افکندن.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با تأکید بر اینکه مسلمانان باید مسلح به انواع سلاح و شیوه‌های تبلیغی برای ایجاد ارهاب و ترس در دل دشمنان باشند، گفت: در بعضی روایات دارد که تا رسول خدا از سلاح جدیدی در یمن مطلع شدند، شخصی را برای تهیه آن فرستادند؛ یعنی باید به سلاح روز مسلح بود.

نباید به فضای مجازی فقط به‌عنوان تهدید نگاه کرد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه ما از دستورات دینی یاد گرفتیم که نباید فرصت را از دست بدهیم و باید بحران را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: بنابراین نباید به فضای مجازی فقط به‌عنوان تهدید نگاه کرد ولو فرصت‌های زیادی ازدست‌رفته اما توان و قدرت جبهه فرهنگی کشور آن‌قدر بالا هست که بتواند با زمان‌شناسی دقیق و اقدام هوشمندانه، جلوی دیکتاتوری رسانه‌ای مستکبرین را بگیرد و روایت اول که در این جنگ نرم همه‌جانبه مهم‌ترین نقش را دارد از آن خود کند.

رئیس‌جمهور محترم زودتر به داد فضای مجازی برسد

وی در ادامه با اشاره به سرود «سلام فرمانده»، گفت: شما دیدید اخیراً سرودی را بچه‌های کوچک اجرا کردند. مربی آن‌ها و تهیه‌کننده آن سرود بلد بود و حماسی درست کرد. دیدید در عرصه رسانه و جهانی چه عکس‌العملی داشت. نشان‌دهنده این است که ما توان و قدرتش را داریم. دوستان و جوانان و کسانی که در این عرصه کار می‌کنند، باید یک مقدار بجنبند و دقتشان را بالا ببرند و از رئیس‌جمهور محترم هم می‌خواهیم که زودتر به داد فضای مجازی برسند که «فی التأخیر آفه بل آفاتٌ» تأخیر آن خسارات فراوانی را به دنبال دارد.

برنامه مدون برای شعار سال مطرح شود

امام‌جمعه کرج در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به نکته استانی، گفت: یک ماه از سال گذشته؛ روند شعار سال و برنامه‌هایی که در نظر است، به نظر می‌رسد که توسط مسئولین محترم اجرایی برای مردم تبیین شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: جناب آقای استاندار الآن در جمع ما حاضر هستند. خدای تعالی عبادات ایشان و همه شمارا قبول کند. یک ماه گذشته و بلافاصله می‌رسیم به آخر سال، به نظر می‌رسد که یک برنامه مدون اگر برای این شعار هست مطرح شود؛ و بعد ایشان از مردم بخواهند که مردم چه کمکی می‌توانند در پیشبرد این شعار سال در استان ما انجام بدهند. دستگاه‌ها، مسئولین، مساجد، محله‌ها، مردم، همه آمادگی این را دارند که به کمک ایشان بیایند تا به آن اهداف بلند برسیم ان‌شاءالله.

در روز عید از مواسات و دستگیری از محرومان غافل نباشیم

وی در خاتمه تصریح کرد: نکته دیگر اینکه روز عید است؛ مواسات و دستگیری از محرومان را غافل نباشیم. گذشته از زکات واجبی که انجام می‌شود، توجه بیشتری به محرومان ان‌شاءالله داشته باشید. امروز به‌خصوص فضائل بیشتری متوجه شما خواهد بود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.