در خطبه‌های نماز جمعه کرج مطرح شد:

قدردانی امام‌جمعه کرج از حضور پرشور مردم در راه‌پیمایی روز قدس / امام خودباوری را به مردم فلسطین برگرداند / راه نجات فلسطین گفتمان مقاومت مسلحانه است، نه گفتمان سازش / حقوق مردم و کسانی که رأی داده‌اند رعایت شود

کارشناس روابط عمومی ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه نهم اردیبهشت‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه نهم اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با اشاره به حضور حماسی و پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، بیان داشت: باید تشکر کنم از این حضور حماسی مردم خوب و بصیر و هوشمندمان در سراسر کشور و به‌ویژه در استان خودمان و در شهر کرج که حماسه دیگری را به نام خودشان در این خطه ثبت کردند که این حرکت امروز عزیزان در این فضای بارانی اما پرشور و پرحرارت و گرم ماندگار شد.

قدردانی امام‌جمعه کرج از حضور پرشور مردم در راه‌پیمایی روز قدس

وی در ادامه بابیان اینکه بعضی وقت‌ها گفته می‌شود چون دو سال راهپیمایی نبوده، مردم هیجان داشتند که بیایند، اظهار داشت: مردم با بصیرت، اعتقاد، توجه و با درک زمان و موقعیت و تشخیص درست صحنه؛ یکپارچه و منسجم به حمدالله حاضر شدند که پیش‌بینی‌ها هم تقریباً همین بود که به حمدالله واقع شد.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه روزهای پر خیروبرکت ماه مبارک رمضان به‌سرعت سپری شد و عن‌قریب ماه، تمام و روز جایزه فرامی‌رسد، عنوان داشت: امیدوارم همه عزیزان از قرآن و دعا و نماز و امور معنوی که دنبال کرده‌اند به‌ویژه لیالی پر قدرِ قدر، استفاده وافر را برده باشند؛ البته شب عید و روز عید را هم فراموش نکنید.

یکی از ثمرات روزه، تقوا است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه خدای تعالی در قرآن کریم یکی از ثمرات روزه را تقوا بیان کرد، اذعان داشت: امیدوارم جایزه همه ما در این روز رسیدن به ملکه مهم تقوا باشد و گام‌های مؤثری در مسیر انسان شدن برداشته باشیم که فرمود «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَکَّى» اگر تزکیه شدیم فلاح و رستگاری هم می‌آید.

از آداب و اعمال شب و روز عید فطر غافل نباشید

وی با تأکید بر اینکه از آداب و اعمال شب و روز عید غافل نباشید، یادآور شد: یکی از آداب روز عید فطر که اولیاء خدا به آن اهتمام خاص دارند خواندن دعای ندبه است که لحظات خواندن این دعا از برجسته‌ترین ساعات روز عید است.

منتظران ظهور حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه در فراق مولایشان اشک ریزانند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه منتظران ظهور حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه در فراق مولایشان اشک ریزانند، گفت: امام باقر علیه‌السلام فرمودند: ««مَا مِنْ عِیدٍ لِلْمُسْلِمِینَ أَضْحًى وَ لَا فِطْرٍ إِلَّا وَ هُوَ یَتَجَدَّدُ فِیهِ لآِلِ مُحَمَّدٍ حُزْنٌ قُلْتُ فَلِمَ قَالَ لِأَنَّهُمْ یَرَوْنَ حَقَّهُمْ فِی یَدِ غَیْرِهِم». هیچ عید قربان و فطری نیست که با آمدن آن غم و اندوه آل پیامبر تجدید می‌شود. راوی سؤال می‌کند، چرا؟ امام فرمود: زیرا آنان حق خود را در دست دیگران می‌بینند.»

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه یعنی از اینکه افراد غیر شایسته، رهبری امت اسلام را بر عهده‌دارند غمگین هستند و از این‌که حکومت عادله امام علیه‌السلام بر سر مردم جهان سایه‌گستر نشده ناراحت‌اند، تصریح کرد: آن‌ها دردمندانه با امام زمان نجوا می‌کنند: «هَلْ إِلَیْکَ یَابْنَ أَحْمَدَ سَبِیلٌ فَتُلْقىٰ… مَتىٰ تَرانا وَ نَراکَ وَقَدْ نَشَرْتَ لِواءَ النَّصْرِ تُرَىٰ». چه زمانی ما را می‌بینی و ما تو را می‌بینیم درحالی‌که پرچم پیروزی را گسترده‌ای. آیا آن روز می‌رسد که ما را ببینی که تو را احاطه کنیم و تو جامعه جهانی را رهبری کنی درحالی‌که زمین را از عدالت پرکرده‌ای. «اینَ المُعَدُّ لِقَطعِ دَابِرِ الظَلَمَهِ» کجاست آن مهیا گشته برای ریشه‌کن کردن ستمکاران «أَیْنَ الْمُنْتَظَرُ لِإِقامَهِ الْأَمْتِ وَالْعِوَجِ».

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: مرحوم حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در المراقبات می‌نویسد: بر مؤمن راستین شایسته است امروز که غیبت آن حضرت و غصب حکومت آن حضرت توسط دشمنان است، سختی حال شیعیان و رعایای او را در دست کافران و فاجران بنگرد و ببیند که به آنان از قتل نفوس و هتک آبرو و غصب اموال و بدی حال و مقام خواری و ابتذال چه می‌رسد بایستی خوشحالی او به اندوه زیاد و خنده او به گریه و عید او به ماتم مبدّل گردد و به خواندن دعای ندبه بسان زن بچه مرده‌ای بگرید و فرج او را از خدا بخواهد.

۱۳ میلیون فلسطینی از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی خود محروم هستند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه واقعاً اوضاع جهان اسلام بااین‌همه ظلمی که دشمنان می‌کنند را ببینید، گفت: ببینید با پاره تن اسلام و قبله اول مسلمین یعنی فلسطین و همچنین یمن و امثال این‌ها چه می‌کنند. آیا این ظلم کمی است که ۱۳ میلیون فلسطینی از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی خود محروم هستند و نمی‌توانند در سرزمین خودشان زندگی کنند و برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند؟

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: ظلمی بزرگ‌تر از این داریم؟ مردمی در کشور خودشان زندگی می‌کردند اما عده‌ای مهاجر صهیونیست اروپائی به کمک قدرت‌های استعماری بخصوص روباه پیر و خبیث، به آن‌ها حمله کردند و بخش زیادی از مردم را با کشتار و ارعاب از خانه و کاشانه‌شان بیرون کردند و به اردوگاه‌ها با شرایط بدِ زندگی فرستادند و سرزمین آن‌ها را غصب کردند؛ و آنان که باقی ماندند در بدترین شرایط و مقررات و با تبعیض شدید زندگی می‌کنند؛ و اگر حرکت و سخن و اعتراضی هم باشد به قوت سرکوب می‌شود.

وی در ادامه گفت: همه این جنایات و ددمنشی و نسل‌کشی و نقض صریح حقوق بشرها بیش از هفتادسال است که در مقابل چشم جامعه بین‌الملل انجام می‌گیرد و آنان هیچ عکس‌العمل و اقدامی برای برگرداندن حقوق مردم فلسطین ندارند بلکه سرکوب گران را تشویق هم می‌کنند.

دیگر هیچ مظلوم و محرومی در سراسر جهان تنها نیست

خطیب نماز جمعه کرج خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامی و حمایت بی‌دریغ آن از فلسطین از ابتدای پیروزی و بعد ابتکار بی‌نظیر حضرت امام (ره) در نام‌گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس، دشمنان اسلام و قدس را دچار شوک کرد و به اشغالگران کودک کش و جنایت‌کاران پلید صهیونیست فهماند که نه‌فقط مردم فلسطین و سرزمین‌های اشغالی، بلکه دیگر هیچ مظلومی و محرومی در سراسر جهان تنها نیست.

امام خودباوری را به مردم فلسطین برگرداند / روز قدس نماد بیداری مسلمانان و بلکه بالاتر همه مردم آزاده جهان شد

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه حرکت هوشمندانه امام نگذاشت غصب فلسطین به فراموشی سپرده شود چون حرکت آن‌ها برای به فراموشی کشاندن بود، اظهار داشت: امام خودباوری را به مردم فلسطین برگرداند و روز قدس نماد بیداری مسلمانان و بلکه بالاتر همه مردم آزاده جهان شد. همین امروز یک نگاهی به دنیا بیندازید در نقطه‌نقطه‌ی آن، آزادمردان و آزاد زنان از روی اعتقاد و باور قلبی، با نفرت شدید فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیلشان بلند است.

وی با تأکید بر اینکه اعلام روز قدس از طرف حضرت امام دستاوردهای فراوانی را تا امروز به همراه داشته است، گفت: روز قدس نگذاشت تلاشی که می‌کردند و می‌کنند تا در افکار مردم جهان، مسئله قدس و جنایاتِ بر مردم فلسطین فراموش شود، محقق شود.

روز قدس باعث تقویت جبهه مقاومت شد

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه روز قدس هرساله روح تازه‌ای به مردم فلسطین و جوانان پرشور آنان در مبارزه با اشغال گران و مستکبرین می‌دمد، گفت: روز قدس باعث تقویت جبهه مقاومت و بخصوص مقاومت فلسطین و آرمان‌های فلسطینیان شد، روز قدس چهره خائنان و مرتجعین عرب و حاکمان دست‌نشانده و مزدور در کشورهای اسلامی و منطقه که برای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند را برملا کرده و می‌کند.

راه نجات فلسطین گفتمان مقاومت مسلحانه است، نه گفتمان سازش / روز قدس رمز پیروزی بر اشغال گران و مستکبران در تمام جهان است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه روز قدس نشان داد که راه نجات فلسطین گفتمان مقاومت مسلحانه است، نه گفتمان سازش، اظهار داشت: روز قدس روز احیاء موجودیت و هویت فلسطین است. روز قدس رمز پیروزی بر اشغال گران و مستکبران در تمام جهان است. روز قدس روز عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از آرمان نیل تا فرات است.

مقاومت برای رسیدن به اهدافش دیگر مانعی بر سر راه خود ندارد

وی در ادامه بابیان اینکه روز قدس امسال در حالی برگزار می‌شود که رژیم غاصب در مسیر اضمحلال و نابودی سرعت گرفته و نقشه‌هایش همه با شکست مواجه شده، گفت: رژیم صهیونیستی به‌جای حمله، در لاک دفاعی قرارگرفته و شرایط به نفع فلسطین تغییر کرده و با توجه به مجموعه عملیاتی که در این چند وقت صورت گرفت، نشان می‌دهد که مقاومت برای رسیدن به اهدافش دیگر مانعی بر سر راه خود ندارد و در هرزمانی که اراده کند می‌تواند حتی در قلب سرزمین‌های اشغالی دردسرهای جدی برای اسرائیل به وجود بیاورد.

در دوره جدیدی که آغازشده رژیم جعلی خواب خوشی نخواهد داشت

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه یقیناً در دوره جدیدی که آغازشده رژیم جعلی خواب خوشی نخواهد داشت و هرلحظه باید آماده شنیدن خبر جدیدی در مسیر نابودی خودش باشد، عنوان کرد: شما نمازگزاران آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با شعاری که می‌دهید به خورد شدن استخوان‌های این جرثومه فساد و خباثت کمک کنید.

باید مواظب سیاست‌های خبیثانه انگلیسی‌ها در منطقه بود

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه باید مواظب سیاست‌های خبیثانه انگلیسی‌ها در منطقه بود، گفت: باید مواظبت کنند و مواظبت کنیم و همه دقت داشته باشند که دچار این شیطنت‌ها نشوند چراکه اخیراً حرکت انگلیس و سیاست‌های مزورانه و پلید او به چشم می‌خورد.

وی بابیان اینکه ایجاد تفرقه و نفاق از سیاست‌های خبیث انگلیس در حکومت‌داری است، گفت: الآن حرکتی که آغاز کردند در این منطقه علیه جهان اسلام و مسلمین است. همه باید مواظب باشند که در دام این حرکت نیفتند. به جان هم انداختن، دوقطبی کردن، شیعه و سنی کردن، افغانستانی و ایرانی کردن، همه این‌ها حرکت‌های مزورانه این روباه پیر خبیث است که باید مواظب بود.

یکی از ارکان مهم امنیت اقتصادی و استقلال کشور کارگران هستند

امام‌جمعه کرج با اشاره به یازدهم اردیبهشت‌ماه روز جهانی کار و کارگر، بیان داشت: نقش کارگر با توجه به شعار این سال‌ها از اهمیت برخوردار است و اسلام راجع به کار و کارگر و کارفرما حرف بسیار دارد؛ از اینکه کرامت و عزت کارگران باید مراعات شود بگیرید تا وظایفی که هر کارگری در قبال کارش دارد، وظایفی که کارفرما در مقابل کارگران و خود آن کار دارد که همه این‌ها در دستورات اسلام آمده است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: اینکه کار باید چگونه باشد و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد در کلمات معصومین سلام‌الله اجمعین، همه مواردش آمده؛ اما آن چیزی که مسلم است این است که یکی از ارکان مهم امنیت اقتصادی و استقلال کشور که مجاهدانه در این مسیر تلاش می‌کنند کارگران هستند و قدرشان را باید دانست و کرامت آن‌ها را باید حفظ کرد.

حقوق مردم و کسانی که رأی داده‌اند رعایت شود

وی در خاتمه با اشاره به نهم اردیبهشت‌ماه روز شوراها، بیان داشت: اینجا قصد داشتم نکاتی را به شوراهای استان به‌خصوص کرج عرض کنم؛ تذکرات لازم و خصوصی و جمعی به عزیزان داده‌شده است؛ اما گاهی لازم می‌شود که مطالبی ازاینجا بیان شود که حقوق مردم و کسانی که رأی داده‌اند رعایت شود. گرفتاری‌هایی که شهر با آن مواجه است باکارهایی که انجام می‌گیرد ضایع نشود که حالا به دلیل کمبود زمان عرض نمی‌کنم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.