آیت‌الله حسینی همدانی در بازدید از شرکت دانش‌بنیان قطعات توربین شهریار به مناسبت آغاز هفته کار و کارگر:

کارگران مظهر خالقیت و آفرینش خدا هستند / جامعه‌ای که کار را به کاردان نسپرد سقوط خواهد کرد / چرخ عظیم اقتصاد به دست کارگران می‌چرخد / باید کرامت کارگر را حفظ کرد / شعار سال محقق نمی‌شود مگر با همت کارگران / ایران قوی را کارگران در واحدهای صنعتی و کارخانه‌ها درست می‌کنند

کارشناس روابط عمومی ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، هم‌زمان با آغاز هفته کار و کارگر، حضرت آیت‌الله حسینی همدانی با حضور در شرکت دانش‌بنیان قطعات توربین شهریار از این شرکت بازید و با اهدای گل از زحمات کارگران این واحد تقدیر و تشکر به عمل آورد.

آیت‌الله حسینی همدانی در حاشیه این بازدید در نشستی صمیمانه با کارگران با تأکید بر اینکه اسلام به مسئله کار اهمیت فراوانی داده است، بیان داشت: موفقیت انسان چه در عرصه مادی و چه در عرصه معنوی درگرو کار و تلاش است.

وی بابیان اینکه دین ضد بیکاری و تنبلی است، اظهار داشت: بیکاری و تنبلی در دین اسلام جایگاهی ندارد و در روایت معصومین علیهم‌السلام نیز به‌شدت مذمت شده است.

امام‌جمعه کرج در ادامه با اشاره به آیه ۳۹ سوره مبارکه نجم که می‌فرماید: «وَأَن لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعى»، یادآور شد: خداوند تبارک‌وتعالی در قرآن کریم می‌فرماید که «برای انسان بهره‌ای جز سعی و کوشش او نیست».

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به آیه ۴۰ سوره مبارکه نجم نیز اشاره کرد و گفت: خداوند در آیه‌ای دیگر نیز می‌فرماید «وَأَنَّ سَعْیَهُ سَوْفَ یُرَى» که «[نتیجه] کوشش او به‌زودی دیده خواهد شد».

وی در بخش دیگری بابیان اینکه خداوند متعال انسان را به کرامت ستوده است، تصریح کرد: عزت، کرامت و استقلال هر شخص و ملتی درگرو همت و تلاش آن شخص و ملت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه خدای تعالی اولین کارگر عالم هستی است، گفت: خداوند متعال دائماً در حال خلق و ایجاد است لذا شأن کارگر، شأن خدای تعالی است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه در فرهنگ اسلامی عزت و سربلندی هرکسی به ایمان او بستگی دارد، گفت: انسان وقتی مؤمن شد، عزیز است و باید عزت خود را حفظ کند و «کار» یکی از چیزهایی است که برای انسان عزت می‌آورد و او را عزیز می‌کند.

وی در ادامه به شرح روایتی در این رابطه پرداخت و گفت: در روایتی از حضرت امام صادق علیه‌السلام نقل‌شده است که معلی که ظاهراً شخص کاسبی بوده می‌گوید: حضرت امام صادق علیه‌السلام مرا دید، درحالی‌که من دیر به محل کار می‌رفتم، حضرت فرمودند: صبح اول وقت برو سراغ عزتت یعنی کار و کسب که موجب بی‌نیازی انسان است از غیر خدا و مایه عزت است و نباید در آن سهل‌انگاری نمود.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری بابیان اینکه استقلال و رشد اقتصادی هر کشوری در مواجهه با مسئله کار است، گفت: یکی از مهم‌ترین عواملی که در رشد کمی و کیفی کار مؤثر است این است که شخص متعهد و متخصص مشغول کار شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه جامعه‌ای که کار را به کاردان نسپرد سقوط خواهد کرد، گفت: مسئولین و اداره‌کنندگان اقتصاد کشور باید متخصص و متعهد باشند چراکه اگر توانایی اداره نداشته باشند، باعث سقوط خواهند شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کار باید دست کاردان باشد، افزود: نتیجه غیر تخصص گرایی در اراده کشور را در طی سال‌های گذشته دیده‌ایم و امیدواریم که امروز و در آینده شاهد این موضوع نباشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه کار باید محکم و متقن باشد، گفت: پایداری و استقامت در کار بسیار مهم است چراکه این امر باعث می‌شود تا مشکلات و محرومیت‌های موقتی که پیش می‌آید روی کار اثر نگذارد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه در کنار تخصص، تعهد و استقامت باید اخلاص در کار نیز وجود داشته باشد، خطاب به کارگران گفت: اگر در کاری که انجام می‌دهید اخلاص داشته باشید و اطاعت خدا را در نظر بگیرید، غیرازاینکه استقلال و توانمندی به همراه دارد، درعین‌حال نیز عبادت است.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه کارگر از ارکان مهم استقلال کشور است و باید به آن توجه ویژه کرد، گفت: کارگران مظهر خالقیت و آفرینش خدا هستند و خدای متعال «احسن الخالقین» است.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه چرخ عظیم اقتصاد به دست کارگران می‌چرخد و باید کرامت کارگر را حفظ کرد، گفت: وقتی سرآمد همه مخلوقات عالم و معلم ملائکه خم شد و دست کارگر را بوسید ما اهمیت تکریم کارگر را درک می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه ما درگیر یک جنگ همه‌جانبه اقتصادی هستیم، گفت: آن‌کسی که در این جنگ اقتصادی لباس رزم می‌پوشد و از امنیت اقتصادی کشور دفاع می‌کند و حرکت بالنده دارد، کارگران هستند.

وی در بخش دیگری بابیان اینکه اسلام برای کارگر و کارفرما حقوقی را در نظر گرفته است، گفت: کارفرما موظف است که این حقوق را به‌درستی و با دقت در حق کارگر انجام دهد.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در بخش دیگری خاطرنشان ساخت: جامعه کارگری ما تا به امروز، علی رقم شیطنت‌های زیادی که توسط ایادی دشمن صورت گرفته تا در مقابل نظام باشند؛ تا به امروز پای‌کار نظام ایستاده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه شعار سال محقق نمی‌شود مگر با همت کارگران، گفت: بدون وجود کارگران تحریم‌های ظالمانه دشمن شکسته نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امروز ما به دنبال ایران قوی هستیم، گفت: ایران قوی را کارگران در واحدهای صنعتی و کارخانه‌ها درست می‌کنند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه استفاده از تولیدات داخلی را باید به یک گفتمان عمومی تبدیل کرد، اذعان داشت: خرید اجناس خارجی که مشابه داخلی دارند بی‌احترامی به تولید کشور است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعى از کارگران سراسر کشور در سال ۱۳۹۴ اشاره کرد و گفت: آقا فرمودند: «لگدزدن به کارگر ایرانی این است که انسان جنس مصنوع این کارگر را مورداستفاده قرار ندهد و برود مشابه این را از خارج بگیرد»

وی بابیان اینکه حمایت از کارگر با جلوگیری از ورود کالای قاچاق محقق می‌شود، گفت: باید منع ورود اجناس خارجی که مشابه داخلی دارند نیز عملیاتی شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه افزود: ما به‌عنوان مصرف‌کننده نیز وظیفه‌دارم تا با خرید کالای ایرانی از کارگران حمایت کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه خطاب به مسئولان تأکید کرد: مسئولان نیز موظف‌اند تا با تسریع مراحل اداری و جلوگیری از تصرف بانک‌ها بر کارخانه از تولید داخل حمایت کنند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.