پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱

کارشناس روابط عمومی ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ۰

حضرت آیت‌الله حسینی همدانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در پیامی آغاز سال ۱۴۰۱ خورشیدی را به آحاد مردم ایران اسلامی بالأخص اهالی ولایتمدار استان البرز تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، متن پیام نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ‏ وَ صَلَّی اللهُ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین

«یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ».

در ایام پر از خیروبرکت و نورانی ماه شعبان المعظم قرار داریم؛ و از ولادت باسعادت عصاره خلقت، مهدی الامم، قطب عالم امکان، حضرت ولی‌عصر -ارواحنا فداه- فاصله نگرفته‌ایم. درحالی‌که این قرن تمام و با ورود به سال ۱۴۰۱، قرن جدید آغاز می‌شود و ابتدا و انتهای این سال محفوف به رحمت الهی است که ماه شعبان را فرمود «حَفَفْتَهُ بِالرَّحْمَهِ». امیدواریم همان‌طور که این سال، با ماه شعبان آغاز و با ماه شعبان پایان پیدا می‌کند، غوطه‌ور در رحمت الهی قرار بگیریم ان‌شاءالله.

این روزها و لحظات را به شما مردم ولایت مدار، هوشمند و با بصیرت استان البرز، خواهران و برادران ایمانی، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، مدافعان حرم و حریم، مدافعان سلامت، شهدای اقتدار و سربلندی ایران، شهدای هسته‌ای و همه‌کسانی که برای اعتلا و سربلندی ایران اسلامی جان‌فشانی کردند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

در همین لحظات از خدای تعالی مسئلت می‌کنم به‌حق آبرومندان درگاهش و به‌حق ولی‌اش -ارواحنا فداه- سال جدید را برای همه مردم ایران، سالی پر از خیروبرکت و آبادانی و غلبه بر مشکلات و عزت و اقتدار و وحدت بیشتر قرار دهد ان‌شاءالله.

بهار آمده است. بهار یعنی بیداری از غفلت. بهار که می‌شود باید روح توحید در ما زنده شود. چرا؟ چون قدرت خدا آشکار می‌شود. حیات در موجودات و زنده شدن گیاهان بانظمی که در عالم هستی وجود دارد، تدبیر و حکمت قادر متعال را به ما نشان می‌دهد.

خالق هستی خلقتش را تکرار می‌کند تا انسان هدایت شود و عبرت گیرد؛ پس بهار، غفلت را از انسان می‌گیرد. باید با بیدار شدن گیاهان، ما هم بیدار شویم. جهان نو می‌شود، ما هم نو شویم. تغییر و تحولی در اخلاق خود در برخورد با دیگران، برخورد با خانواده و اطرافیان خود داشته باشیم.

این برگ‌ها که سبز می‌شود باید بر معرفت ما اضافه شود که سعدی خوش گفت:

برگ درختان سبز در نظر هوشیار                       هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

باید بفهمیم که عالم ناپایدار است و آن‌که پایدار است و مانا، خدای قادر متعال است.

به‌هرتقدیر یک سال از عمر ما گذشت و در سالی که سپری کردیم تذکرات و عبرت‌ها و بصیرت‌های فراوانی را تجربه کردیم؛ چه در مسائل داخلی و چه در مسائل خارجی.

مردم بصیر ما با شرکت در انتخابات و حضور در عرصه‌های دیگر اجتماعی مثل ۹ دی، ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن و امثال این‌ها حماسه‌های متعدد دیگری را به وجود آوردند که باید خدای تعالی را بر وجود این نعمت شکرگزار باشیم. مردم ما باتحمل مشکلات فراوان اقتصادی که متوجه آن‌ها بود، بینی دشمنان خود را بخصوص آمریکای جنایتکار را در زمان‌های مختلف به خاک مالیدند.

با استقرار دولت جدید، امید به آینده بیشتر شد و شور جدیدی در دل‌ها به وجود آمد که امیدواریم در سال جدید، دولت محترم اهتمام ویژه کند و دستگاه‌های متولی کمک کنند تا در مسیر استقرار عدالت، مبارزه با فساد و رفع مشکلات اقتصادی، گام‌های جدید و بلندتری برداشته شود.

دولت مردمی به همراه مردم عزیز از تمام ظرفیت‌های استانی استفاده کند تا معیشت مردم، اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان و دیگر اقشار رو به بهبودی حرکت کند.

استان البرز، هم ظرفیت صنعتی و تجاری خوبی دارد و هم از ظرفیت کشاورزی بالایی برخوردار است؛ لذا اگر خوب مدیریت شود و مدیران دلسوزی کنند، هم به رونق استان و همچنین کشور کمک مؤثری خواهد شد.

الحمدالله مردم استان بسیار همراه و دغدغه مند هستند و این همدلی را می‌توان در عرصه‌های مختلف دید. در سال گذشته چندین مرحله رزمایش مواسات با اقلام تقدیمی مردم، آبرومندانه در بین اقشار نیازمند تقسیم شد و تقدیم شد که جا دارد از همه دوستانی که در این مسیر، صادقانه و خالصانه کمک کردند و همراهی کردند و قدم برداشتند، تشکر کنم.

با بودن این مردم و داشتن آن ظرفیت‌ها و همراهی دولت خدمتگزار، نباید در این استان شاهد کمبودها و مشکلات باشیم. تولید در این استان باید رونق داشته باشد. هیچ واحد صنعتی تولیدی نباید خاموش و ازکارافتاده باشد. تمام کسانی که توانمندند و قدرت دارند، خوب است و مطلوب است و مرضی خداست که در احیای واحدهای تولیدی استان اقدام کنند.

پیشنهاد می‌کنم که در مواردی خوب است چند نفر که توان مالی محدودی دارند، باهم همراه شوند و یک واحد تولیدی را فعال کنند که هم خیر دنیا دارد، هم خیر آخرت.

در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان هستیم. امیدوارم همگی ما به‌خوبی این ماه را درک کنیم و بهره‌مند شویم. در این لحظات و روزهای پایانی ماه شعبان از خدای تعالی بخواهیم «اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ» و بخواهیم در این ساعات تحول و در این ماه تحول، دل‌های ما متحول شود، چرک و رین و غفلت از دل‌های ما گرفته شود و همگی آماده درک ماه رمضان و شب‌های سرنوشت‌ساز قدر باشیم.

از خدای تعالی بخواهیم که خدمت بیشتر به مردم و عیالش را به ما عنایت کند. از خدای تعالی بخواهیم که امسال همه کشورهای اسلامی که در چنگال استکبار و ارتجاع اسیرند، آزاد شوند. آل سعود پلید و صهیونیست‌های جنایتکار و کودک کش و اعوان آن‌ها و استکبار، به دست آزادگان جهان نابود شوند.

در پایان مجدداً ایام را تبریک عرض می‌کنم و از همه مسئولان بزرگوار استان که برای امنیت و سلامت جامعه در عرصه‌های مختلف خدمت می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

و از مردم و مسئولین می‌خواهم آنچه ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای عزیز، به‌عنوان شعار سال بیان فرمودند، عملیاتی و اجرایی شدن آن را وجهه همت خود قرار دهند تا موجبات عزت و سربلندی بیشتر مردم فراهم گردد.

سال جدید را پرنشاط، پر خیر، پربرکت، با سلامتی کامل برای همه شما عزیزان از خدای تعالی مسئلت می‌کنم. موفق و منصور باشید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.