آیت‌الله حسینی همدانی در دیدار با مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

طرح «همیاران انفال» از طریق مدارس طرح و اجرایی شود / توجه ویژه به کشاورزی استان ضروری است / تأکید بر لزوم توجه به سیاست‌های ﮐﻠﯽ محیط‌زیست رﻫﺒﺮ ﻣﻌﻈﻢ اﻧﻘﻼب

کارشناس روابط عمومی ۲۸ دی ۱۴۰۰ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین طباطبایی نژاد مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج با حضرت آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه با تأکید بر اینکه آب، خاک و هوا از مباحث اصلی و حیاتی دنیا به‌خصوص کشور خودمان ایران است، گفت: متأسفانه به جهت عدم ارائه آموزش‌های لازم و در دسترس بودن منابع در کشورمان، نسب به آن‌ها بی‌توجه بودیم و آب‌وهوا را آلوده و خاک را از بین برده‌ایم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه قسمت زیادی از فعالیت‌ها در این حوزه باید به آموزش مردم معطوف گردد، گفت: مانند آموزش‌های حقوق شهروندی، آموزش‌های حوزه منابع طبیعی که به حیات ما نیز بستگی دارد باید در بین عموم مردم توسعه پیدا کند.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری با تأکید بر لزوم توسعه طرح ملی سفیران انفال، اذعان کرد: باید از ظرفیت آموزش‌وپرورش برای این امر استفاده و همانند طرح‌هایی مانند همیار پلیس که توانست اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی را از طریق دانش آموزان به قلب خانواده‌ها بکشاند؛ در اینجا نیز ضروری است که طرح‌هایی همچون سفیران انفال یا همیاران انفال از طریق مدارس طرح و اجرایی شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه طی سالیان بسیاری کرج یکی از باغ شهرهای مطرح ایران بوده است، گفت: با تغییر بافت کشاورزی استان به صنعتی متأسفانه هم‌اکنون کرج به یکی از شهرهای آلوده ایران در حوزه هوا تبدیل‌شده است.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اهمیت توجه به موضوع آبخیزداری جهت حفظ منابع آب زیرزمینی، گفت: باید با استفاده از روش‌های طبیعی مانند کاشت درختان و تکثیر حیوانات بیابانی مانند شتر در مناطق کویری البرز به حفظ خاک کمک کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در حوزه کشاورزی، به دانشمندان و دانشجویان برجسته کشور در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج اشاره کرد و گفت: بحث کشاورزی، تولیدات کشاورزی، بهینه‌سازی و صنایع تبدیلی باید در این منطقه جدی گرفته شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی با تأکید بر لزوم توجه به سیاست‌های ﮐﻠﯽ محیط‌زیست اﺑﻼغی رﻫﺒﺮ ﻣﻌﻈﻢ اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ در سال ۱۳۹۴، توصیه کرد: باید برش‌های استانی این سیاست‌ها به تفکیک در هر استان مشخص شود تا با برنامه‌ریزی، هر استان سهم خود را در تحقق این موضوع انجام دهد.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.