آیت‌الله حسینی همدانی در آیین تکریم و معارفه ریاست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان البرز:

مهم‌ترین وظیفه شورای نگهبان صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام است / «حکومت خدا بر مردم»، مردم‌سالاری دینی است

کارشناس روابط عمومی ۱۲ دی ۱۴۰۰ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیین تکریم و معارفه ریاست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات البرز پیش از ظهر امروز (یک‌شنبه) با حضور و سخنرانی حضرت آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرج و دکتر محمدحسن ‌صادقی ‌مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در سالن همایش مجتمع فرهنگی و ورزشی میلاد شهرداری کرج برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، بیان داشت: شخصیت والای حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله علیها برای بشر قابل‌درک نیست و هر آنچه که نسبت به این بانوی بزرگوار می‌دانیم از ائمه معصومین علیهم‌السلام به‌دست‌آمده است.

وی در ادامه با اشاره به خطبه معروف حضرت زهرا سلام‌الله علیها، اظهار داشت: محتوای خطبه فدکیه معانی دقیقی از اسلام ناب را با فصاحت و بلاغت برای فضای عمومی بیان می‌کند.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه الگوی مسیر «تبیین» زهرای اطهر سلام‌الله علیهاست، گفت: اساس خطبه فدکیه، بصیرت دهی، بصیرت افزایی و تبیین با تأکید بر زمان‌شناسی و مبارزه آگاهانه است.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: مهم‌ترین مطلب در خطبه فدکیه روشنگری از انحراف «حکومت خدا بر مردم» به «حکومت مردم بر مردم» بود.

وی بابیان اینکه حضرت زهرا سلام‌الله علیها در خطبه فدکیه به شرح مشکلات بعد از شهادت پیامبر صلی‌الله علیه و آله پرداختند، گفت: حضرت بزرگ‌ترین مشکل آن زمان را وارد شدن افکار و تصمیمات شخصی به حکومت به‌جای دستورات خدا و قرآن دانستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه سکولاریسم امروزی نیز نتیجه همین امراست، گفت: ریشه انحرافات از جایی است که «حکومت خدا (دین) بر مردم» گرفته و «حکومت مردم بر مردم» پایه‌گذاری شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه اداره امور دنیوی باعقل بشری به نتیجه نمی‌رسد، گفت: بزرگ‌ترین مشکل مسلمین در بعد از شهادت پیامبر حذف کسی بود که از طریق غیر، از خداوند حکم گرفت و به قرآن آگاه و نفس اماره ندارد و می‌تواند کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین مطلب دین را بدون هیچ تغییری در اختیار افراد بگذارد.

وی بابیان اینکه بعد از شهادت پیامبر مسلمین بابیان اینکه چون دامنه وحی قطع شد امور مسلمین باید باعقل مدیریت شود و لذا به خلیفه روی آوردند، گفت: در همین رابطه در روایت نقل است که یکی از خلفا اقرار می‌کند که: «نفسم در اختیار شیطان است و نمی‌توانم به شیوه پیامبر عمل کنم».

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه به بیان تفاوت «حکومت خدا بر مردم» و «حکومت مردم بر مردم» پرداخت و تصریح کرد: در «حکومت مردم بر مردم» قدرتمندان قدرت‌نمایی می‌کنند و منابع را چپاول می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: در «حکومت خدا بر مردم» حاکم از خود هیچ قدرتی ندارد و خود را نوکر مردم می‌داند و مردم را بنده خداوند متعال و خود را در مقابل مردم مسئول و پاسخگو می‌داند.

وی در ادامه «حکومت خدا بر مردم» را مردم‌سالاری دینی عنوان کرد و گفت: در «حکومت خدا بر مردم» دستورات و قوانین دین و خدای تعالی بر جامعه حاکم است.

امام‌جمعه کرج افزود: نباید اجازه داد مسیر «حکومت خدا بر مردم» عوض شود چراکه اگر منحرف شود آثار و تبعات فراوانی دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: در مردم‌سالاری دینی برای انتخاب حاکمان تراز، باتقوا، عادل و عالم راهکارها و ساختارهایی دیده‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه بعد از تشکیل نظام اسلامی در ایران اجرای حاکمیت خدا بر مردم نمود پیدا کرد و به جریان افتاد، گفت: بعد از انقلاب اسلامی شورای نگهبان با وظایف سنگینی تشکیل شد که به علت همین وظایف خطیر نیز در برهه‌های مختلف مورد هجمه قرارگرفته است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز گفت: صیانت از جمهوریت و اسلامیت مهم‌ترین وظیفه و اقدام شورای نگهبان در طی سال‌های پس از انقلاب بوده است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه طبق بیانات رهبر معظم انقلاب نقدهایی به مجموعه شورای نگهبان وارد است، گفت: بااین‌حال جایگاه و کارکرد و عملکرد این جایگاه مهم نظارتی در طول این چهل سال قابل‌تقدیر و تشکر است.

وی در بخش دیگری از بیانات خود از خدمات و اقدامات جناب آقای نوراللهی، ریاست سابق دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان البرز قدردانی کرد و گفت: در حیطه کاری ایشان سختی‌های فراوانی وجود دارد که تحمل آن‌ها سخت است که الحمدلله ایشان مقاوم بودند و به‌خوبی به وظیفه خود عمل کردند.

امام‌جمعه کرج در خاتمه ضمن عرض خیرمقدم به جناب آقای محمدرضا رحیمی پور، ریاست جدید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان البرز، گفت: ان‌شاءالله ایشان با دقت، ظرافت، لطافت، صراحت و قاطعیت کار خود را دنبال کنند و منشأ آثار و برکاتی باشند.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.