آیت‌الله حسینی همدانی در مراسم تکریم و معارفه استاندار البرز:

البرز سال‌ها از سیاسی‌کاری رنج دید / از ملامتِ ملامت کنندگان نهراسید/ به مفسدین رانت‌خوار فرصت ندهید گروه‌های اندیشه‌ورز همه توان خود را برای ایران قوی به میدان بیاورند / کتاب نظام مسائل استان را در اختیار استاندار جدید بگذارید

کارشناس روابط عمومی ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی بعدازظهر امروز (دوشنبه) در مراسم تکریم و معارفه استاندار البرز که با حضور وزیر کشور در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، بابیان اینکه مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری فصل جدیدی در تاریخ تحولات سیاسی و فرهنگی در مهم‌ترین مقطع رقم زدند، بیان داشت: در این دوره دولتی سر کار آمد که شعارش «تحول» است.

وی در ادامه بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب راه ایجاد تحول را تشکیل یک دولتِ معتقدِ به تحول و معتقدِ به عنصرِ تحول‌آفرین می‌دانند، اظهار داشت: الحمدلله گفتمان رئیس‌جمهور محترم تحولی است و این تحول باید در ارکان مدیریتی کشور به وجود آید.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه در دولتِ تحولی توجه به مردم و خدمت به آن‌ها موردنظر قطعی است، عنوان کرد: باید در «گام دوم» انقلاب، دولت سازی به‌خوبی شکل گیرد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه دولت تحولی باید «مؤمن»، «جوان و بانشاط» و «کار بلد» باشد تا بتواند دردهای مزمن جامعه را دوا کند، تصریح کرد: دولت تحول‌گرا باید بتوانند قدرت نرم نظام و سرمایه اجتماعی را بالا برد و با امیدآفرینی، اعتمادسازی کند لذا همراهان و همکاران این‌چنین دولتی باید همگی انقلابی و جهادی باشند.

وی در ادامه افزود: در دولت تحولی باید همه ارکان و اعضای آن به انقلاب و آرمان‌های او اعتقاد داشته باشند و با ازخودگذشتگی وسط میدان حضورداشته و اهل تلاش و خدمت باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم اصفهان در سال ۱۳۸۰، اذعان داشت: رهبری فرمودند: «اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسؤولیتی مشغول کار است، ولی آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی را آن‌گونه که امام بزرگوار ترسیم کرده است و در قانون اساسی تجسم پیداکرده، در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست برای او حرام شرعی است.»

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: امروز خدای تعالی فرصتی داده تا تمام عاشقان به‌نظام اسلامی و آرمان‌های انقلاب خدمت به اسلام و مردم را دوباره تجربه کنند لذا باید آن را فرصت شمرد.

وی در ادامه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به مردم در انتخابات ریاست جمهوری، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در این پیام خدمتگزاری به کشور و ملت را یک فرصت برشمردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه به تعریف فرصت و اهمیت استفاده از آن در زمان مناسب پرداخت و تصریح کرد: «فرصت شناسی»، «فرصت سازی» و «استفاده از فرصت» از ارکان موفقیت مدیریت‌های فردی، سازمانی، اجتماعی و ملی است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود ضمن عرض خیرمقدم به آقای دکتر عبدالهی استاندار جدید البرز، تصریح کرد: امیدوارم در دوران مسئولیتی دکتر عبدالهی، ایشان منشأ برکات و آثاری برای نظام اسلامی و آورده ایی برای انقلاب داشته باشند.

وی در ادامه بابیان اینکه البرز منابع انسانی توانمندی دارد که متأسفانه به خاطر سیاسی‌کاری و امثال‌ذلک به کار گرفته نشده‌اند، اذعان داشت: این موضوع مربوط به یک استاندار خاص نیست و مربوط به‌کل دوره قبل می‌باشد.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه البرز سال‌ها از سیاسی‌کاری رنج دید، اظهار داشت: متأسفانه مدیرانی که به کار گرفته شدند دل‌بستگی و دغدغه لازم را نسبت به زیست‌بوم البرز و مسائل و مشکلات او نداشتند و در طی مدت گذشته امنیت مسئولی نبود و شرایط بسیار متزلزل بود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه مدیرانی هم که کاری انجام دادند کمتر به زیرساخت‌ها پرداختند، گفت: کاری‌های انجام‌شده توسط مدیران گذشته اغلب کارهای ساده، روبنایی و ویترینی است که صرفاً برای درج در رزومه صورت گرفته است.

وی در ادامه بابیان اینکه در دوره گذشته ضعف نظارتی در عملکرد زیرمجموعه‌ها بسیار مشهود بود، خطاب به استاندار جدید البرز تصریح کرد: شما اگر بتوانید از ظرفیت گسترده و مغفول مانده استان استفاده کنید شکوفایی به‌سرعت واقع خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه دکتر عبدالهی از تجربه‌های ارزشمندی در حوزه مدیریت شهری برخوردار است، بیان داشت: اتفاقاً یکی از مسائل مهم استان و به‌خصوص شهر کرج مشکلات عدیده شهری و زیرساخت‌های اوست که شما می‌توانید در این زمینه فعال باشید.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه سعی کنید که از مدیران شهرداری تهران در اینجا به‌کارگیری نکنید، پیشنهاد داد: خوب است از مدیران و مسئولان توانمند شهر و استان بهره ببرید.

وی با تأکید بر اینکه البرز از ظرفیت بالای علمی برخوردار است به پارک علم و فناوری و طویل بودن میز پژوهشی استان نسبت به سایر استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: صنعت و کشاورزی دو مورد دیگر از ظرفیت بالای استان البرز است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه بابیان اینکه کشاورزی استان بسیار مهم و متأسفانه مورد غفلت است، گفت: کشاورزی استان به‌خصوص در حوزه صنایع تبدیلی ضعف دارد لذا اگر به آن رسیدگی شود می‌تواند آثار فراوانی برای کشور و حتی منطقه داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه نباید از بعد گردشگری البرز غافل شد، یادآور شد: مسائل بسیار خوبی را می‌شود در این زیست‌بوم برای جذب گردشگر طراحی و برنامه‌ریزی کرد.

مسئله آب، انتقال آب، حق آبه، اشغال و تولید، امور فرهنگی و مسائل مربوط به فرهنگ از دیگر محورهای مورداشاره وی در این جلسه بود.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر اینکه خدمت امانت است و آن را غنیمت بشمارید، به استاندار جدید البرز توصیه کرد: با استفاده از افراد متدین، پاک دست، کار بلد و انقلابی به مردم و انقلاب خدمت کنید و آبادانی به وجود آورید.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه از ملامت ِملامت کنندگان ناراحت نباشید و نهراسید، گفت: با برنامه و با توجه به اولویت‌ها امور مردم، مستضعفین و عائله خدا را در این منطقه رسیدگی کنید که عمر مسئولیت بسیار کوتاه و کار فراوان است.

وی بابیان اینکه به زیرساخت‌ها بیشتر توجه کنید، تأکید کرد: در مردم امید ایجاد کنید و وعدهایی که نمی‌توانید انجام دهید هرگز بیان نکنید.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با تأکید بر اینکه در کارها پیوست عدالت و فرهنگی را در نظر داشته باشید، گفت: احتمالاً به‌زودی به سمت شما یک عده مفسدِ رانت‌خوارِ فاسد به شکلی نزدیک خواهید شد لذا جلوی این امور را بگیرید و به مفسدین فرصت ندهید.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه به حرف مردم، انتقاد و نصایح گوش دهید، گفت: از کارهایی که می‌کنید و نتیجه می‌گریید حتماً مردم را مطلع کنید که امیدآفرین است.

وی در ادامه افزود: بنده را در همه‌ی مسیری که برای اسلام، انقلاب و مردم حرکت می‌کنید؛ معین و پشتیبان خود بدانید و قطعاً بنده کمک‌حال شما خواهم بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه استاندار جدید فردی باتجربه و باروحیه جهادی است، خطاب به مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان، تأکید کرد: فرصت خدمت در دولت جدید را غنیمت بشمارید و با ایشان همکاری جدی داشته باشید تا استان با سرعت بیشتری آباد شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه خطاب به جوانان، نخبگان، فرهیختگان و گروه‌های اندیشه‌ورز استان، گفت: همه توان خودتان را برای شعار ما می‌توانیم و ایران قوی به میدان بیاورید و با همدلی و محبت مثل دوران دفاع مقدس دولت را کمک و همراهی کنید.

وی در خاتمه تصریح کرد: نظام مسائل و راهکارهای مناسبی که بیش از چند ماه روی آن کارشده و در آن‌هم مسائل استان و هم راهکارهای برون‌رفت از آن مطرح‌شده را در اختیار استاندار جدید بگذارید.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.