آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

رزمایش فاتحان خیبر قدرت بازدارندگی فعال نظام اسلامی است / روی امنیت، منافع و تمامیت ارضی خود مصالحه نمی‌کنیم / ناجا مظهر اقتدار و امنیت کشور است

کارشناس روابط عمومی ۰۹ مهر ۱۴۰۰ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه نهم مهرماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه نهم مهرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج بابیان اینکه هرسال در روزهای پایانی ماه صفر غم و اندوه چند برابر می‌شود، اظهار داشت: دوران زندگی رسول خدا پر است از درس و عبرت و به فرموده قرآن کریم رسول خدا الگوست و باید از او آموخت و عمل کرد؛ یکی از ویژگی‌های رسول خدا که به درد امروز همه ما می‌خورد و جامعه باید به حضرت تأسی کند، پرکاری و هدر ندادن وقت بود؛ و خداوند هم برکت داده بود کار چهارصدساله را در بیست‌وسه سال انجام داد.

همه حالات پیامبر وزندگی او درس بود

وی بابیان اینکه حضرت مهم‌ترین فعالیت‌ها را از بدو ورود به مدینه شروع کرد و لحظه‌ای درراه هدایت و تربیت مردم کوتاه نیامد، بیان داشت: همه حالات پیامبر وزندگی او درس بود و در دوران ما امام (ره) این مسیر را طبق روش پیامبر طی کرد و توانست پرچم توحید و اسلام ناب را دوباره در دنیا به اهتزاز درآورد.

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب چند سال قبل فرمودند: «شما امروز وقتى با انقلاب بیعت می‌کنید و بیعتتان را تازه می‌کنید و تجدید کنید، با پیغمبر بیعت کردید. آن‌کسی که امروز با امام (ره) بیعت می‌کند، با پیغمبر بیعت کرده است. وقتى شما خط انقلابی امام را زنده نگه می‌دارید و نمی‌گذارید مندرس شود، نمی‌گذارید رنگ کهنگی بگیرد، درواقع، با پیغمبر بیعت کردید.»

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه طبق نقل، رسول خدا در روزهای آخر حالات خاصی داشتند، عنوان داشت: مثلاً ‏ام سلمه نقل مى‏کند: رسول خدا در این اواخر، نمى‏نشست و برنمی‌خاست و رفت‌وآمد نمى‏کرد، مگر این‏که مى‏فرمود: سبحان‌الله و بحمده استغفرالله و اتوب الیه، پس‌ازآن سوره نصر را قرائت مى‏کرد. یک ماه قبل از رحلت در مسجد بعد از نماز صبح فتنه‌های آینده بعد از ارتحال خودش را تعریف کرد و قیامت و روز حساب را به یاد مردم آورد و فرمود از ثقلین جدا نشوید که از شما راجع به آن سؤال خواهم کرد.

نصیحت امام حسن مجتبی علیه‌السلام

وی در بخش دیگری با اشاره به بیست و هشتم صفر روز شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، بیان داشت: جُنادَه بن اَبى اُمَیه پس از مسموم شدن امام حسن علیه‌السلام به حضور آن حضرت رسید؛ پس از احوال‌پرسی، به امام عرض کرد: اى فرزند رسول خدا؛ مرا موعظه کن. امام علیه‌السلام مطالب بسیار مهمّى بیان کردند به بعضی آن‌ها اشاره می‌کنم. فرمودند: اى جُناده خود را براى سفرى که در پیش دارى پیش از فرارسیدن اجل مهیا کن. بدان تو همواره دنیا را طلب مى‏کنى و مرگ هم تو را طلب مى‏کند. اندوه روزى را که هنوز نرسیده است بر روزى که در آن هستى بار نکن… بدان در مال حلال دنیا حساب و در حرام آن کیفر و عقاب و در اموال شبهه‌ناک عتاب هست… براى دنیاى خود به‌گونه‌ای تلاش کن که گویى همیشه در آن باقی خواهی ماند و براى آخرت به‌گونه‌ای کارکن که گویى همین فردا خواهی مُرد. اگر طالب عزّت ‏بى‏عِدّه و عُدّه و هیبت ‏بى‏مُلک و سلطنت هستى از خوارى و ذلّت گناه و نافرمانى خدا پرهیز کن و به اطاعت از فرمان او خود را ملزم ساز.

حضرت رضا علیه‌السلام مراتب علمی و معرفتی امامت خود را برای مسلمین ظاهر می‌کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از بیانات خود بابیان اینکه آخر ماه صفر سال ۲۰۳ قمری امام رضا علیه‌السلام در سن ۵۵ سالگی با زهر مسموم و غریبانه به شهادت رسید، اذعان داشت: زیارت بامعرفتش طبق فرموده امام صادق علیه‌السلام ثواب زیارت رسول گرامى اسلام را دارد. چنان‌که آن حضرت در بشارت خود به مردى از اهالى طوس فرمودند: به‌زودی از صلب فرزندم موسى، مردى به دنیا می‌آید که مورد خشنودى خداوند سبحان در آسمان و خرسندى بندگانش در زمین خواهد بود. در سرزمین شما از روى ستم و دشمنى مسموم و کشته می‌گردد و در همان‌جا غریبانه به خاک سپرده می‌شود. آگاه باش! هرکسی وى را در غربتش زیارت کند و بداند که او امام و پیشواى شیعیان پس از پدرش بوده و از جانب خداوند متعال مفترض الطاعه می‌باشد، همانند کسى است که رسول خدا را زیارت کرده باشد. اینکه امام را میگویند عارفا بحقه زیارت کنید یعنی بدانید مفترض الطاعه است و بدانید بعد از پدرش او امام بوده. این را اعتقاد داشته باشید کفایت می‌کند. بدانید او امام هشتم است و بعد از پدرش به امامت رسیده و اطاعت او واجب است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه یکی از اقدامات مؤثر حضرت رضا علیه‌السلام این بود که در فرصت‌های مقتضی، مراتب علمی و معرفتی امامت خود را برای مسلمین ظاهر می‌کرد تا مردم حقیقت امامت و نیازمندى جامعه به‫ وجود امام را درک کنند، گفت: چون مردم غافل‌اند و نمی‌دانند که امام می‌خواهند. خود امام این کار را می‌کرد. امام درباره خلافت تحمیلی مأمون فرمود: «تو چکاره‌ای که خلافت را به من واگذارى؟ اگر خلافت را خدا به تو داده، تو نمی‌توانی آن‏ را به دیگرى واگذارى و اگر خدا به تو نداده، چه حقّى دارى که درباره آن تصمیم بگیرى.»

وی ادامه داد: دربیانی، خطاب به شیعیان فرمودند: «امامت منزلتش والاتر، شأنش بزرگ‌تر، مقامش عالی‌تر، مرتبه‌اش بلندتر و ژرفایش عمیق‌تر از آن است که عقل‌ها به آن برسد و اندیشه‌ها آن‫را دریابند. امام همانند خورشید فروزانى است که خود در کرانه افق و دور از دسترس و چشم‌انداز است؛ و نورش سراسر هستى را فراگرفته است. امام همان ماه تابان چراغ فروزان، نور درخشان و ستاره رهنما در ظلمت شب‌ها براى رهگذر شهرها و کویرها و گرداب بر تلاطم دریاهاست.»

وقف نقش مؤثری در رفع مشکلات و رشد مسائل اقتصادی دارد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری از بیانات خود بابیان اینکه ۲۷ ماه صفر را روز وقف، نام‌گذاری کرده‌اند، گفت: ریشه نام‌گذاری برای موقوفات رسول خدا بوده که چون روز شهادت مراسم خاص گرفته می‌شد ۲۷ صفر را روز وقف گذاشتند؛ توسعه فرهنگ وقف و این امر خداپسندانه که اهل‌بیت بخصوص امیرالمؤمنین علیه‌السلام به آن اهتمام داشتند می‏تواند نقش مؤثری در رفع مشکلات و رشد مسائل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی کشور داشته باشد. آثار اجتماعی وقف بر کسی پوشیده نیست. هم آثار فردی دارد، هم اجتماعی و البته باید به آثار فراوان فردی که وقف دارد توجه بیشتری شود تا رغبت افراد بیشتر شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: تذکر این نکته لازم و مهم است که واقف فقط شخص ایثارگر و نوع‌دوست نیست بلکه کسی است که از روی عقیده دینی که دارد می‌داند نسبت به دیگران مسئولیت دارد درنتیجه به‌صورت وقف وظیفه‌اش را انجام می‌دهد؛ و همچنین به این نکته هم توجه دارد که وقف او باعث می‌شود که ثروت در دست گروهی از افراد جامعه متمرکز نشود و درنتیجه راه تحقق عدالت اجتماعی هموارتر شود. وقف فاصله طبقاتی را از بین می‌برد. در این روزهایی که جامعه مشکلات اقتصادی فراوان دارد خیرین می‌توانند با استفاده از سنت وقف خدمات متنوع و گسترده‌ای انجام دهند تا کمر این مشکلات شکسته شود.

برای رسیدن به پلیس تراز انقلاب اسلامی مشارکت و همکاری تمام دستگاه‌ها و مردم لازم است

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به ۱۳ مهر روز و آغاز هفته نیروی انتظامی، بیان داشت: این روز را ضمن گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران به خانواده بزرگ ناجا، فرماندهان، افسران، درجه‌داران و سربازان با گستره مأموریتی که دارند تبریک و خدا قوت عرض می‌کنم.

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه چرا این نیرو بااینکه که ذیل نیروهای مسلح و قوه قضائیه عمل می‌کند اما مستقلاً موردتوجه است، گفت: جواب را من از کلام رهبر معظم انقلاب اقتباس می‌کنم که فرمود: «اهمیت نیروى انتظامى که این‏قدر ما روى آن تکیه مى‏کنیم، ناشى از اهمیت مأموریّت نیروى انتظامى است. اهمیت هر انسانى به‌قدر آن مسؤولیّتى است که بر دوش مى‏گیرد و این انسان یا این مجموعه یا این سازمان به همان اندازه اهمیت پیدا مى‏کند. (شما معلمید، رئیس اداره‌اید، فرماندارید، استاندارید، رئیس‌جمهورید، امام‌جمعه‌اید، پدر یا مادر خانواده‌اید، هر کس در هر مسئولیتی که قرار گرفت، به مقدار اهمیت کار، کارش ارزش دارد) مأموریّتى که شما آن ‏را برعهده‌گرفته‌اید، استقرار امنیت در کشور است. امنیت خیلى مهم است. مهم‏ترین سازمانى و مجموعه‏اى که این وظیفه‏ى مهم را بر دوش گرفته است، نیروى انتظامى است و این خیلى کار مهمّى است؛ بنابراین سازمان با نگاه به این مأموریّت اهمیت پیدا مى‏کند».

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان ساخت: هفته نیروى انتظامى فرصت مغتنمی است اولاً برای مردم تا خسته نباشید و خدا قوت بگویند و تقدیر کنند از کسانی که آسایش خود و خانواده را فدای امنیت و آسایش مردم می‌کنند؛ و ثانیاً فرصت مناسبی است برای خود نیرو که یک سال گذشته خود را بررسی کند و نقاط ضعف احتمالی را کم کند و نقاط قوت را تقویت کند و ثالثاً فرصتی است تا گوشه‌ای از تلاش‌های شبانه‌روزی در جهت استقرار امنیت و نظم اجتماعی برای مردم تشریح شود تا اعتمادسازی عمومی که مدنظر رهبر معظم انقلاب هست هم تقویت شود. به‌علاوه اگر فرصتی به وجود بیاید که نحوه مشارکت مردم با ناجا توضیح داده شود مطلوب خواهد بود؛ و البته همان‌طور که قبلاً هم عرض کردم برای رسیدن به پلیس تراز انقلاب اسلامی مشارکت و همکاری تمام دستگاه‌ها و مردم لازم است که ان‌شاءالله در گام دوم محقق شود.

بنای ایران در رابطه با همسایگان تقویت روابط و حفظ منافع مشترک با رعایت استقلال و حدود مرزی هر کشور است

وی بابیان اینکه تحرکات و توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی و دیگران در منطقه و اطراف خودمان و کشورهای همسایه شمال غرب، برای تغییر مرزها کاملاً تحت رصد است، یادآور شد: همان‌طور که مسئولان کشور فرمودند، بنای ایران در رابطه با همسایگان، حُسن هم‌جواری، تقویت روابط و حفظ منافع مشترک با رعایت استقلال و حدود مرزی هر کشور است. لذا رژیم پلید و غاصب صهیونیستی بداند که اگر برای تحقق خیال‌های خامی که در سر می‌پروراند اقدامی توسط وابستگانش در منطقه برعلیه ایران داشته باشد نه‌تنها آن سر له خواهد شد بلکه به همت سربازان غیور و باایمان ایران اسلامی همه منافع او در منطقه بدون هیچ اغماضی در معرض نابودی قرار خواهد گرفت.

هشدار امام‌جمعه کرج به سران کشورهای همسایه / در اظهارنظرهایی که می‌کنید کمال دقت را داشته باشید / آلت دست صهیونیست‌ها نشوید

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در پایان بابیان اینکه آغاز رزمایش فاتحان خیبر نیروی زمینی ارتش در شمال غرب کشور از امروز و تذکر سختی که چند روز قبل به تروریست‌ها در شمال عراق داده شد، قدرت بازدارندگی فعال نظام اسلامی است که باکسی روی امنیت، منافع و تمامیت ارضی خود شوخی ندارد، گفت: سران کشورهای همسایه در اظهارنظرهایی که می‌کنند کمال دقت را داشته باشند که دچار خطای راهبردی نشوند. آلت دست صهیونیست‌ها نشوند؛ و الحمدالله می‌بینیم با ضرباتی که سربازان گمنام امام زمان به رژیم صهیونیستی می‌زنند چون میدانید در بحث هزار چاقو کارهای ایذایی دارند انجام می‌دهند چاقوهایی که برای کشتن و ضربه زدن به ایران در نظر گرفته بودند یک‌به‌یک در حال شکسته شدن است و نصرت الهی نزدیک خواهد بود.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.