آیت‌الله حسینی همدانی در مراسم بازگشایی مدارس شهرستان فردیس:

روحیه مقاومت در دانش آموزان تقویت شود/«علی لندی» نشان داد راه «حسین فهمیده» ادامه دارد

کارشناس روابط عمومی ۰۳ مهر ۱۴۰۰ ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی در مراسم بازگشایی مدارس شهرستان فردیس که هم‌زمان با سراسر کشور در دبیرستان شهید سمیعی شهرک ناز برگزار شد، تقارن اربعین حسینی با بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس را مغتنم شمرد و گفت: این سه مناسبت برای همه ما درس‌آموز است و ما اگر خودمان را دانش‌آموز مکتب امام حسین بدانیم از هر سه مناسبت نکات بسیاری نصیبمان می‌شود. مکتب امام حسین علیه‌السلام نجات‌بخش بشریت از جهل و ظلمت است و اگر کسی دست در دست امام حسین علیه‌السلام بگذارد از گمراه شدن در فکر و عقیده، منش و رفتار و جهل و نادانی نجات می‌یابد و به سرمنزل مقصود می‌رسد.

وی در بخش دیگری از بیانات خود بر اهمیت نقش معلمان در پرورش و هدایت فکری دانش آموزان تأکید کرد و افزود: پرورش مهم‌تر از آموزش است و به معنی آن است که معلم روح بندگی، عبادت و خداپرستی را در وجود دانش‌آموز زنده کند و انگیزه علم‌آموزی در دل مخاطبش ایجاد شود. معلمی که به کارش عشق و علاقه داشته باشد، کلامش برای دانش آموزان حجت و اثرگذار است و باید از این ظرفیت اثرگذاری در ایجاد انگیزه برای علم‌آموزی دانش آموزان و عاقبت‌به‌خیری آن‌ها استفاده کند. آینده متعلق به دانش آموزان و جوانان این کشور است و معلم می‌تواند روحیه خودباوری، بالندگی، دشمن‌شناسی، ایثارگری، جوانمردی و مفید بودن برای خود و خانواده را در وجود دانش آموزان پرورش دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: پا گذاشتن روی امیال نفسانی و کنترل نفس اولین درسی است که باید معلم به دانش آموزان آموزش دهد تا سعادت دنیا و آخرت آن‌ها تأمین شود. معلم می‌تواند دانش آموزان را خردمند،‌ متفکر و عاقل تربیت کند. دانش‌آموزی که خوب تربیت شد جنگ را مدیریت کرد و برخی از آن‌ها مراکز علمی، آموزشی در کشور را اداره می‌کنند. میانگین سنی دانشمندان ما باآن‌همه نبوغ در کشور ۲۵ تا ۳۵ سال است که ریشه در دوران تحصیل آن‌ها و تربیت خوب توسط معلمان دارد.

لزوم ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی در جامعه

وی افزود: روش کارآمد دوران دفاع مقدس و یکی از درس‌هایی که در دوران پس از انقلاب در مدرسه و مکتب امام راحل (ره) یاد گرفتیم، تفکر بسیجی بود. این تفکر به عضویت در بسیج و داشتن کارت بسیج مربوط نیست بلکه باید این تفکر در وجود یک فرد باشد و منظور فرهنگ و تفکری در وجود یک فرد است که برای خدا، جهادی و باانگیزه نسبت به موضوعی که برای خداست، اقدام می‌کند. زیباترین حماسه‌ها در تاریخ از همین تفکر بسیجی برای ایران رقم خورده است. ایثارگری، جوانمردی و شهادت‌طلبی نباید مصرف سیاسی پیدا کند که متأسفانه برخی اوقات شاهد آن هستیم.

آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: تکریم شهدا و خانواده‌های شهدا از مواردی است که باید به دانش آموزان یاد دهیم. باید یکی از برنامه‌های آموزش‌وپرورش این باشد که تمام دانش آموزان یک منطقه با همه خانواده‌های شهدای آن دیداری داشته باشند؛ چراکه این دیدارها در روحیه فرد، پیدا کردن مسیر، ادامه راه و انگیزه دادن به دانش آموزان بسیار اثرگذار است. تکریم شهدا یعنی ما هنوز در این راه در حال حرکت هستیم. البته دشمنان می‌خواهند این راه کم‌رنگ شود و آن بخشی که مربوط به رفتن نواب صفوی به سمت چوبه دار و موضوع شهید فهمیده را به بهانه اینکه خشونت القا می‌کند، از کتاب‌ها حذف کردند و با حرف‌های شیرین و خوش‌رنگ می‌خواهند یک مسیر فکری و یک فرهنگ را از بین ببرند. آن‌ها دشمنی می‌کنند و ما باید با برنامه‌ریزی کار خود را انجام دهیم و دشمنی آن‌ها را خنثی کنیم.

وی ادامه داد: برخی رسانه‌ها شبهات عجیب ایجاد می‌کنند و بابیان یک مطلب درست در کنار یک مطلب غلط، شبهه ایجاد می‌کنند و اولیای مدرسه، معلمان و مربیان باید در شبهه زدایی از تفکر دانش آموزان دقت لازم را داشته باشند. آینده کشور در اختیار دانش آموزان است و باید معلمان برای تربیت درست دانش آموزان تلاش کنند. اگر بتوانیم روح معنویت، بندگی و عبودیت را در دانش‌آموزان تقویت کنیم شبهات بی‌اثر می‌شود.

 

امام‌جمعه کرج گفت: برخی می‌خواهند روحیه استقامت، مقاومت و امیدواری به آینده را از دانش‌آموزان و جامعه بگیرند و ما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که روحیه مقاومت در وجود دانش آموزان تقویت شود. اینکه چرا بافرهنگ مقاومت مخالفت می‌کنند و چرا از توسعه مقاومت جلوگیری می‌کنند و چرا نمی‌خواهند آحاد مردم در این مسیر قدم بردارند؟! برای اینکه چنین تفکری واداده استکبار است و در تفکر او ارتباط با غرب مشکلی ندارد. کشور چند سال با این تفکر که با مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی مخالفت داشت، زمین‌گیر شد.

معلمان نخبه‌ها را شناسایی و زمینه شکوفایی استعدادشان را فراهم شود

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از بیانات خود با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش استان توجه و نگاه ویژه به نخبه‌ها داشته باشد، گفت: در استان البرز نخبه‌های بسیاری داریم و این را بنده لمس کردم و با آن‌ها از نزدیک ارتباط گرفتم. دانش آموزان ۱۳ و یا ۱۵ ساله کارهای بزرگی انجام دادند و وسایل عجیب و دقیقی را طراحی و اختراع کردند و این نشان‌دهنده ظرفیت بالای نخبه‌ها در استان است که باید به آن توجه شود. اولیای آموزش‌وپرورش باید دانش آموزان نخبه با توانمندی‌های خاص را شناسایی و زمینه لازم برای رشد استعدادهای آن‌ها را فراهم کنند و این ارزش‌افزوده و بهره‌وری است که باید از این قابلیت بالای استان استفاده شود.

وی بر لزوم توجه آموزش‌وپرورش به بیانیه گام دوم انقلاب برای تربیت دانش آموزان تأکید و بیان کرد: ۷ بند در بیانیه گام دوم انقلاب به آموزش‌وپرورش مربوط می‌شود و تمام بندها باید توسط اولیای مدارس متناسب با وضعیت مرکز آموزشی اقدام و جوانان طراز اول انقلاب اسلامی تربیت شوند.

علی لندی نشان داد منش و روش تفکر بسیجی و حماسه سازی زنده است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در پایان بابیان اینکه بعد از گذشت ۴۰ سال هنوز هنوز تفکر بسیجی، حماسه‌سازی‌ها و انجام‌وظیفه‌ها در جامعه مشاهده می‌شود، افزود: زمانی شهید فهمیده، شهید بهنام محمدی و سایر نوجوانان به وظیفه خود عمل کردند و قهرمان ملی شدند و حالا وجود علی لندی که اخیراً از دنیا رفت و اقدام ایثارگرانه اش نشان می‌دهد؛ این منش و روش بعد از ۴۰ سال هنوز هست و این سلسله و تفکر هنوز ادامه دارد و از بین نرفته است.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.