آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

از به‌کارگیری افراد بدون ضوابط و مقررات قانونی خودداری کنید / مسئله نان هنوز در استان حل‌نشده است/ مردم را اذیت نکنید / دستورات رئیس‌جمهور محترم با جدیت و سرعت دنبال شود

کارشناس روابط عمومی ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و ششم شهریورماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و ششم شهریورماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با اشاره به سی و یکم شهریورماه آغاز جنگ تحمیلی، بیان داشت: ۱۹ ماه بعد از پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با بمباران فرودگاه مهرآباد و اهواز و تبریز در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با تصمیم و طرح قبلى و باهدف برانداختن نظام نوپاى اسلامى آغاز شد.

دفاع مقدس طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم است

وی بابیان اینکه ارتش عراق با محاسبات غلطی که از وضعیت داخلی ایران داشتند فکر می‌کردند یک‌هفته‌ای به تهران می‌رسند و کار را تمام می‌کنند، گفت: اما این خیال خامی بود که دیکتاتور عراق با وسوسه آمریکا و دیگران در سر پرورانده بود. البته ریشه این خیال پیروزی، کمک مالی و نظامی لااقل ۳۰ کشور جهان به‌خصوص آمریکا بود که می‌خواستند انقلاب ایران صادر نشود و صدام هم شکست نخورد؛ و سلطه خودشان را در منطقه داشته باشند و درعین‌حال از نفوذ شوروی هم جلوگیری کنند و امنیت اسرائیل را حفظ کنند و با کنترل عراق، بازار فروش اسلحه خود را هم در منطقه گسترش دهند.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه این کمک‌ها در طول جنگ به نفع عراق و برعلیه ایران ادامه داشت و خیلی موارد فراوان است، اظهار داشت: یک نمونه بسیار ناراحت‌کننده آن این بود که در سال ۶۲ آمریکا ۴۸ هلیکوپتر پیشرفته به عراق داد که مال ایران بود؛ یعنی شاه قبل از انقلاب سفارش داده بود و حتی کارخانه تولیدکننده‌اش را خریده بود اما آمریکا کارخانه را مصادره و هلیکوپترها و دارائی‌های ایران را به عراق فروخت.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه این جنگ طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم است، اذعان داشت: طبق آمار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ۵ میلیون ایرانی در آن شرکت داشتند که ۴۸ هزار ارتشی، ۸۵ هزار بسیجی، بیش از ۳۳ هزار دانش‌آموز، بیش از ۳۵۰۰ دانشجو، ۳۳۱۷ روحانی، ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی به شهادت رسیدند. ۲ هزار نفر غیر ایرانی از عراقی‌ها و اتباع مختلف هم در کنار رزمندگان ایران به دفاع از خاک جمهوری اسلامی پرداختند. خودم یک دوست فرانسوی داشتم که شهید شد. جوان رشید و شجاعی بود. ۶۷۲ هزار نفر مجروح و ۴۲ هزار نفر به اسارت نیروهای عراقی درآمدند.

دستاوردها و تاریخ دفاع مقدس باید برای نسل فعلی و آینده تبیین شود

وی در ادامه افزود: آنچه مهم است که هرسال در هفته بزرگ داشت دفاع مقدس به آن پرداخته شود درس‌ها و آثاری است که آن دوران برای ملت ما داشت و دارد. آثاری که به تعبیر رهبر معظم انقلاب مثل گنج است و ما باید استخراج و فرآوری کنیم و به دل‌وجان افراد برسانیم و الا دشمنان با تحریف و انحراف و ایجاد شبهه این آب زلال و گوارای حیات‌بخش را از اثر می‌اندازند و بی‌خاصیت می‌کنند. ایشان فرمودند: تنها راه مقابله (خوب دقت کنید می‌فرماید تنها راه مقابله) با طراحی‌های فرهنگی بدخواهان، تولید فرهنگی و استفاده از ثروت غنی و سرچشمه قوی دوران دفاع مقدس در همه عرصه‏ها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز یادآور شد: من از این پیام حضرت امام هم خیلی خوشم ‌می‌آید که تقریباً سه ماه و نیم قبل از ارتحالشان به روحانیون فرمودند و آن را خیلی زیبا و گویا می‌دانم به گوشه‌ای از آن توجه بفرمائید: «هرروز ما در جنگ برکتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نمودیم. ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌ایم. ما در جنگ پرده از چهره تزویر جهان خواران کنار زدیم. ما در جنگ دوستان و دشمنانمان را شناخته‌ایم. ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خودمان بایستیم. ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. ما در جنگ ریشه‌های انقلاب پربار اسلامی‌مان را محکم کردیم. ما در جنگ حس برادری و وطن‌دوستی را در نهاد یکایک مردمان بارور کردیم. ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها سالیان سال می‏توان مبارزه کرد… .» این مطلب ادامه دارد و من قسمتی از آن را خواندم که این همان خط مقاومت است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه همین استقامت و پایداری و فرهنگ شهادت‌طلبی بود که دفاع مقدس را ماندگار کرد و دنیا را وادار به کرنش و تکریم ایران کرده است، گفت: این جنگ نابرابر با مقاومت کم‌نظیر مردم ایران، در تاریخ جهان ماندگار شد. یکی از کارهای لازم این است که در این هفته از باب یادآوری ایام‌الله دستاوردهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی دفاع مقدس فهرست شود تا لااقل فراموش نشود و تحریف گران نتوانند تحریف کنند.

وی بابیان اینکه دستاوردهای داخلی که در دوران دفاع مقدس برای مجموعه کشور به وجود آمد فراوان است، تأکید کرد: خودباوری‏، شکوفایی استعدادها و رشد خلاقیت‌ها و باورهای دینی ازجمله دستاوردهای داخلی است که در دوران دفاع مقدس به وجود آمد و در همین دوران تفکر بسیجی متولد شد و فضائل اخلاقی و معنوی رشد کرد. مردم داوطلبانه در جبهه‌ها حاضر شدند و سنجش ظرفیت دفاعی مردم و نیروهای مردمی انجام شد. تجارب سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی مهمی به دست آمد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه خاطرنشان ساخت: از تجارب فرهنگی که در این دوران به دست آمد مهار سبک زندگی تجملی و اشرافی گری و ترویج ساده زیستی و قناعت بود که می‌توانست عامل سازندگی کشور باشد اما متأسفانه بعد از دفاع مقدس مدیران زیاده‌خواه رفاه‌طلب مسیر را منحرف کردند تا جایی که رسیدیم به نجومی بگیر و بهره‌بردار از سفره انقلاب و … مسیری که می‌توانست کشور را به قله برساند عده‌ای جلویش را گرفتند.

صنعت دفاعی کشور در دوران دفاع مقدس تقویت شد

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امام بیان زیبایی در این رابطه دارند، تصریح کرد: امام فرمودند: آنان که رفاه‏طلبی با مبارزه را قابل‌جمع می‏دانند، آب در هاون می‏کوبند و با الفبای مبارزه بیگانه‌اند. مگر می‌شود انسان ‌اهل رفاه و خوش‌گذرانی باشد بعد بخواهد از مظلومین و پابرهنه‌ها دفاع کند یا کار جهادی کند و بیاید وسط میدان. مگر می‌شود در طول روز دو ساعت کار کرد و بعد گفت من وظیفه‌ام را انجام دادم. بعد برای مردمی که ۲۴ ساعته هم شما مشغول باشی باز وقت کم می‌آوری بر آن‌ها ریاست کنی. نتیجه‌اش شد همین جریاناتی که شما در این سال‌ها دیدید و با آن مواجه بودید. به‌هرتقدیر صنعت دفاعی کشور در همین دوران تقویت شد؛ و ده‌ها دستاورد داخلی دیگر از نقش و مشارکت فعال بانوان بگیرید تا تحکیم بنیاد خانواده و احیای نقش مساجد و شناخت دوست و دشمن.

وی ادامه داد: بعضی دستاوردهای بین‌المللی هم عبارت بودند از تثبیت اقتدار جمهوری اسلامی و تضمین استقلال کشور و ایجاد الگوی جدیدی برای مبارزه با قدرت‌های بزرگ و امثال این‌ها. شکی نیست قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار امروز ما که بااقتدار و اشراف اطلاعاتی و عملیاتی بر طرح‌های دشمنان و ایادی داخلی آنان وجود دارد یکی از دستاوردهای مهم و ارزشمند دوران دفاع مقدس است.

خطیب نماز جمعه کرج عنوان داشت: اینکه می‌بینید و می‌بینیم نیروی زمینی سپاه پاسداران مقر تروریست‌ها را در خارج از مرزها منهدم می‌کند و نمی‌گذارد این امنیت در داخل کشور خدشه‌دار شود و اقوام ایرانی مورد تعرض قرار بگیرند و به این توان و قدرت بازدارندگی رسیده است از دستاوردهای دفاع مقدس است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه هدف گروهک‌ها با دستوری که از شیطان گرفته‌اند با روش نفاق، ایجاد اختلاف بین ایران و عراق و اقلیم کردستان است که البته این نقشه‌ی آن‌ها بر آب شد، گفت: جا دارد اینجا از عزیزانمان تشکر و خدا قوت عرض کنیم و چهره مفتضح و خوارشده استکبار و آمریکا و از بین رفتن سیطره نفوذ رژیم غاصب و اشغالگر در برابر خط مقاومت در منطقه بلکه در جهان یکی دیگر از دستاوردهای دوران جهاد و حماسه است؛ که به فضل پروردگار به‌زودی این لکه ننگ بشریت از صفحه روزگار محو خواهد شد.

وی با یکی از دستاوردهای مهم بین‌المللی دفاع مقدس را دریانوردی نظامی ایران و حضور در اقیانوس اطلس شمالی در نیم‌کره شمالی کره زمین در حیاط‌خلوت آمریکا توسط ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش دانست و افزود: برای اولین بار مسیری حدود ۲۶ هزار کیلومتر دو برابرش کنید تا بروند و برگردند از ایران تا سن‌پترزبورگ را به همراه یک بندر متحرک دریایی طی کردند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه خاطرنشان ساخت: نکته حائز اهمیت اینجاست که ناو سهند که در این عملیات شرکت داشت در دوران تحریم و کاملاً بومی ساخته‌شده است. رهبر معظم انقلاب هم پیام دادند و تشکر کردند. ما هم به‌نوبه خود به این عزیزان که با حضورشان و اقتدارشان نفس آمریکا را به شماره انداخته‌اند خدا قوت می‌گوییم و تشکر می‌کنیم و یکی از مهم‌ترین مسائلی که نباید فراموش کرد و رهبر معظم انقلاب هم به آن تذکر دادند نقش فرماندهی حضرت امام درروند تحولات جنگ است. حضرت امام (ره) بر اساس تربیت دینی و الهی که داشت بسیار هوشمندانه در تقویت ایمان و انگیزه دهی به فرماندهان و رزمندگان پرداخت و فرهنگ مقاومت را نهادینه کرد.

آموزش‌وپرورش برای ما نقش حیاتی دارد

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به شروع سال تحصیلی حوزه، دانشگاه و آموزش‌وپرورش، گفت: بعد از مدت‌ها که نیاز به سندی تحول‌آفرین در راهبرد کلان آموزش‌وپرورش احساس می‌شد این سند با تلاش فراوان و چندساله فرهیختگان حوزه و دانشگاه در سال ۹۰ با محتوایی عالی آماده بهره‌برداری شد و در سال ۹۳ رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که اجرای سند احتیاج به نقشه راه و برنامه عملیاتی دارد.

وی در ادامه افزود: امروز ده سال از آن زمان می‌گذرد و باید تحول چشمگیری در مسائل مختلف آموزشی و پرورشی کشور و امور مربوطه رخ می‌داد و اجرا می‌شد که متأسفانه کار جدی نشد و بیگانگان هم از این خلأ استفاده کردند با طمع در تغییر رفتار و اینکه بهترین زمان بهره بردن دوران آموزش‌وپرورش است برای ما سند درست کردند و دولت‌مردان غرب‌زده واداده هم پذیرفتند که آن را عملیاتی و اجرائی کنند البته حضرت آقا اعتراض کردند، ولی موذیانه و مخفیانه تلاش شد بندهای آن انجام شود. به حمد الهی رئیس‌جمهور محترم اخیراً آن را از کار انداختند و ملغی کردند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه آموزش‌وپرورش برای ما نقش حیاتی دارد، گفت: در این مرکز است که می‌شود انسان موحد و مؤمن به مبدأ و معاد، دارای صفات عالیِ حقیقت‌جوئی و عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی و جهادی و ولائی و … تربیت کرد. کسی که با شناخت صحیح و عمل خالصانه تلاش می‌کند تا دولت مهدوی تحقق پیدا کند. اگر دوست داریم سبک زندگی اسلامی ایرانی گسترش پیدا کند و صفات پسندیده در افراد گسترده شود تا درنتیجه جامعه به سمت فلاح حرکت کند قسمت مهم آن در آموزش‌وپرورش محقق می‌شود؛ و این مهم بدون برنامه و افراد تعلیم‌دیده برای اجرای اهداف بلند آموزشی و تربیتی و گسترش عدالت آموزشی انجام نمی‌شود.

آموزش‌وپرورش استان در رابطه با اقدامات در برش استانی سند تحول گزارش دهد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه توصیه کرد: خوب است عزیزان گزارشی دهند در برش استانی سند تحول چه اقداماتی انجام داده‌اند. بالاخره یک برش استانی دارد این سند تحول و همچنین وزیر محترمی که ان‌شاءالله در آینده از مجلس رأی خواهد گرفت قسمت مهم برنامه‌هایش باید اجرائی شدن سند تحول باشد.

باید شور علم‌آموزی را در بچه‌ها زیاد کرد

وی بابیان اینکه آنچه لازم است در سال تحصیلی فراگیر شود این است که شور علم‌آموزی را در بچه‌ها زیاد کرد، گفت: باید به فرزندانمان آموزش دهیم که از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کنند که به‌سرعت وقت می‌گذرد. باید به فرزندانمان آموزش دهیم که از اول به دنبال این باشند علمی را یاد بگیرند و استعداد خود را در راهی بگذارند که نیازی از جامعه را برطرف می‌کند. باید طوری تربیت کرد که دائماً با کتاب و مطالعه و یادگیری انس داشته باشند خصوصاً در این فضائی که رهزن فراوان است. خود دانش آموزان برای خود برنامه‌ریزی دقیق درسی و غیردرسی بریزند و عمل کنند.

امام‌جمعه کرج در ادامه گفت: خوب است اینجا روایتی زیبا از آداب علم‌آموزی که خوب است همه بدانیم را برای شما از امام صادق علیه‌السلام بخوانم که فرمودند: مردی خدمت رسول خدا رسید و عرض کرد: ای رسول خدا علم چیست؟ حضرت فرمود: خاموشی. (جایی که فرصت یادگیری است سکوت کن تا یاد بگیری) عرض کرد سپس چه؟ عرض کرد گوش سپردن. عرض کرد دیگر چه؟ فرمود: حفظ و مراقبت. عرض کرد آنگاه چه: عرض کرد به کار بستن آن. عرض کرد سپس چه ای رسول خدا؟ فرمود: انتشار دادن آن.

دستورات رئیس‌جمهور محترم با جدیت و سرعت دنبال شود / مردم با امیدی زندگی می‌کنند و انتظار دارند

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود با اشاره به نکته استانی، تصریح کرد: رئیس‌جمهور محترم در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تأکید فرمودند که باید مواد اولیه موردنیاز مردم تأمین شود و هم‌چنین باید قیمت‌ها در بازار ثبات داشته باشد و دو وزارت خانه صمت و جهاد را هم مأمور انجام دستور کردند لذا درخواست ما این است که این دستور با جدیت و با سرعت دنبال شود تا مردم از مشکلات معیشت که دائماً با آن مواجه هستند خلاص شوند. مردم با امیدی دارند زندگی می‌کنند و انتظار دارند که این‌ دستورات به‌سرعت عملیاتی شود.

مسئله نان هنوز در استان حل‌نشده است/ مردم را اذیت نکنید / با متخلفان برخورد قانونی کنید

وی بابیان اینکه هنوز مسئله نان در استان حل‌نشده و دستگاه‌ها به هم حواله می‌دهند، گفت: من هفته گذشته گفتم بپرسم اوضاع چطور است؛ بعضی‌ها هم آمدند دفتر. دیدم که یکی می‌گوید ما کارمان را انجام دادیم، او باید انجام دهد؛ به او میگوییم او هم می‌گوید ما انجام دادیم دیگری باید انجام دهد. بعد هم که بررسی می‌کنیم می‌بینیم شیطنتی در آن است که من آن شیطنت را اینجا نمی‌گویم؛ اما کار درستی نیست. مردم را اذیت نکنید. دستورالعملی که داده‌شده را قاطع اجرا کنید؛ و با متخلف هم برخورد قانونی کنید. حتی زمان باز و بسته بودن نانوائی‌ها با هرج‌ومرج است. هر کس هر زمان دلش می‌خواهد باز می‌کند، هر زمان دلش می‌خواهد می‌بندد. من بالباس دیگری رفتم نانوایی زمانی که باید باز باشد دیدم بسته است. رفتم یک دور دیگر زدم و برگشتم دیدم بازهم بسته است. یکی دیگر بازکرده و نانش را تمام کرده اما این هنوز روشن هم نکرده. این خوب نیست.

امام‌جمعه کرج در مورد رعایت ضوابط قانونی در انتصاب‌های استان البرز تذکر داد

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه از به‌کارگیری افراد بدون ضوابط قانونی و مقررات قانونی خودداری کنید، بیان داشت: یک امتحان بزرگی است برای کسی که مسئول می‌شود. همه در معرض آزمون الهی قرار داریم. یوم الجزا وقتی برپا می‌شود دیگر نمی‌توانی بگویی برادرم بود، پسرم بود، دوست و رفیق همکارم بود. باید حساب پس بدهی. با چه ضابطه‌ای او را مسئول می‌کنی؟

مرکز واکسیناسیون کرونا در مصلی کرج افتتاح خواهد شد

آیت‌الله حسینی همدانی ضمن ابزار تشکر از برادران اورژانس که امروز در این جلسه حاضر شدند، گفت: از امروز هم در مصلی واکسیناسیون شروع‌شده است و ان‌شاءالله چند روز آینده افتتاح می‌کنیم. دوستانی که می‌خواهند واکسن بزنند در همین فضا فراهم‌شده ان‌شاءالله بهره‌برداری خواهید کرد؛ و از عزیزانی که در جلسه هستند تشکر می‌کنم و از زحماتشان قدردانی می‌کنم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.