مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۱۸تیرماه ۱۴۰۰شهر کرج/

دشمن بنیان خانواده را نشانه رفته است

کارشناس روابط عمومی ۱۸ تیر ۱۴۰۰ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۰/۰۴/۱۸

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

خطبه اول:

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین

یاایهاالذین آمنوا اوصیکم و نفسی بتقوی الله . متقین نسبت به هم کیشان خود کمال رفق  و مدارا را دارند. و امام سجاد علیه السلام در رساله حقوق به این بخش اشاره فرمودند: «وَ حَقُّ أَهْلِ مِلَّتِکَ إِضْمَارُ السَّلَامَهِ لَهُمْ». حق هم کیش های تو این است که‏ سلامتى آنها را بخواهى. اهل ملتک یعنی هم دین، هم کیش. این بیان حضرت برای زندگی بهتروسالم تر بهترین  راهنمائی است. یعنی درباره اطرافیانت حتی  در اندیشه ات چیزی جز خیرخواهی نباشد.

«وَ الرَّحْمَهُ بِهِمْ». و مهربانى کنى. در عمل هم با محبت رفتار کن. «وَ الرِّفْقُ بِمُسِیئِهِمْ». و با بدکردارشان نرمى کنى. «وَ تَأَلُّفُهُمْ وَ اسْتِصْلَاحُهُم». و آنها را با هم الفت دهى و صلاح آنها جوئى. «وَ شُکْرُ مُحْسِنِهِمْ». و از خوش کردارشان تشکر کنى. «وَ کَفُّ الْأَذَى عَنْهُمْ وَ تُحِبُّ لَهُمْ مَا تُحِبُّ لِنَفْسِکَ». و از آنها دفع آزار کنى براى آنها بخواهى هر چه براى خود خواهى. «وَ تَکْرَهُ لَهُمْ مَا تَکْرَهُ لِنَفْسِکَ». و براى آنها بد دارى هر چه براى خود بد داشتى.

«وَ أَنْ تَکُونَ شُیُوخُهُمْ بِمَنْزِلَهِ أَبِیکَ». و سالمندان آنها را چون پدر خود دانى. «وَ شَبَابُهُمْ بِمَنْزِلَهِ إِخْوَتِکَ». و جوانانشان را برادر. «وَ عَجَائِزُهُمْ بِمَنْزِلَهِ أُمِّکَ». و پیرزنان آنها را مادر. «وَ الصِّغَارُ بِمَنْزِلَهِ أَوْلَادِکَ». و خردسالانشان را چون فرزندان خود بدانی.

خوب ببینید چه توصیه های کاربردی و ارزشمندی است. اگر این ها بشود سبک زندگی ما و شورای فرهنگ عمومی در مصوبات خودش برای متن زندگی قرارگرفتن این امور طراحی داشته باشد، آیا اصلاح اجتماعی وآرامش روحی برای آحاد اجتماع بوجود نمی آید؟ آیا زندان ها تعطیل نمی شود؟ آیا بازار و کسب و کار آباد نمی شود؟

اگر دل ها نسبت به هم مهربان باشد و افراد همدیگر را برادر و خواهر هم بدانند و یا لااقل به تعبیر امام سجاد و یا امیرالمومنین علیهما السلام هم کیش بدانند، و هرچه برای خود می پسندند برای دیگری هم بپسندند، از لغزش هم چشم  پوشی می کنند، یکدیگر را می بخشند، حتی به فکر تعدی به حقوق هم نخواهند بود.

روایت زیبائی از حضرت عیسی علیه السلام نقل است که حضرت به حواریون فرمودند: موسى علیه السلام به شما امر کرد زنا نکنید، من توصیه مى کنم، در ذهن خود هم به آن فکر نکنید. بعد با مثال ادامه دادند؛ اگر در ذهن شما، فکر گناه قوت بگیرد، مثل این است که دراتاق سفید در بسته اى آتش ‍ بیفروزند؛ ولو این اتاق منهدم نمى شود، اما در و دیوار زیباى رنگ آمیزى شده آن را دود، آلوده و سیاه خواهد کرد.

فکر بد هم ذهن را آلوده میکند. یعنی نباید اجازه داد ذهن منحرف و آلوده شود. اگر ما بخواهیم اخلاقی رفتار کنیم و در مسیر درست زندگی کنیم باید از فکر و اندیشه شروع کنیم. لذا حضرت فرمود برای دیگران  در فکرت خیر بخواه. چه برسد به اینکه بنشینی نقشه هم بکشی.  روی این مسئله فکر کنید. دیده را هم حتی باید ندیده گرفت چه برسد که دنبال مورد هم بگردیم.

امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: خدا دوست دارد که نیت انسان نسبت به همه مردم زیبا باشد. و در بیان دیگری فرمودند: کسى که نسبت به دیگران مهر و محبت نداشته باشد و براى آنها خیر نخواهد، خدا رحمتش را از او دریغ مى کند. این اثر خیرخواهی برای دیگران است که مشمول عنایات الهی و رحمت خاص می شود.

انسانی که خودش را با این توصیه های اهل بیت تربیت کرده باشد و دیدگاهش مهربانی به همه آحاد جامعه باشد، اگر از جامعه و اطرافیان بی مهری دید، که معمولا هم اتفاق می افتد کینه به دل نمی گیرد وبرعلیه آنان اقدامی ندارد. چون به افق مهمتری دقت میکند.

امیرالمومنین  علیه السلام فرمودند: نشانه سعادت انسان این است که سینه و دل او از دشمنى و کینه و حسادت نسبت به دیگران خالى باشد. برای کسی که دلش پر از حقد و کینه است برادری نمی ماند. و فرمودند: کینه، آتشى پنهان است که آن را یا مرگ خاموش مى کند یا پیروزى. یعنی کینه توز تا نمیرد خودش و اطرافیانش آرامش پیدا نمی کنند. و چنین انسانی طبق روایات به آرزوهایش نمی رسد.

نکته دیگری که باید در کلام امام علیه  السلام به آن توجه کرد این است که فرموده اند؛ ما با دو گروه از مسلمین مواجه هستیم، افرادی که گناه می کنند و نسبت به احکام دین مبالاتی ندارند و افرادی که متدین هستند، ما در رابطه با این دو گروه چکار باید بکنیم؟

فرمودند:«الرفق بمسیئهم وتألفهم واستصلاحهم، وشکر محسنهم». نسبت  به گناهکاران آنها باید با نرمى و ملاطفت و انس و الفت رفتار کنى و راه اصلاح و هدایت او را پیش گیرى. بالاخره از اهل ایمان کسی ممکن است خطا کند. شما هم متوجه بشوی. میفرماید راه رافت را بگیر و جذب حداکثری کن. نه اینکه جوری شود نسبت به گناه غره شود باید مواظب این هم باشیم. با رافت مسیر هدایتی را باید در نظر گرفت.

این دستورالعمل در اختیار همه باید باشد که راه نجات چنین افرادی مدارا کردن با آنهاست. امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: کلید رستگاری رفق  است. یعنی نرم خوئی با دیگران (اگرچه ذهن شما نسبت به کلید حساسیت پیدا کرده، اما این تعبیر در روایات فراوان است) رفق انسان را به راه سعادت سوق می دهد. سختی ها را آسان می کند و او را به اهدافش می رساند و طبق روایات رفق با دیگران نصف عیش و لذت است. حتی با کسانی که با ما بد کردند گرم و مهربان باشیم. و در انسانی که نه انس می گیرد و نه با او انس می گیرند خیری نیست.

و نسبت به گروه دیگر هم فرمودند: کسی که به تو نیکی می کند حمد کن و سپاس گو. اینجا هم فقط به یک روایت اکتفا می کنم با اینکه بحث مفصل دارد. راوی می گوید شنیدم امام صادق علیه السلام فرمودند: حسن همسایگى با نعمت را پاس بدارید. عرض کردم حسن همسایگى با نعمت چیست؟ فرمودند: شکر و اداى حقوق کسى که موجب فراهم شدن این نعمت براى شما مى شود.

خدای تعالی همه ما را به وظائفمان آشنا بگرداند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

خطبه دوم:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می کنم. اهل تقوا مواظبت دارند که از هر کسی طرفداری و عمل او را تائید نکنند. این یک وظیفه است. روی چه قاعده ای میگوییم؟  امیرالمؤمنین علیه السلام در حکمت ۱۴۶ از حکم نهج البلاغه فرمودند: «الرَّاضِی بِفِعْلِ قَوْمٍ کَالدَّاخِلِ فِیهِ مَعَهُمْ  وَ عَلَى کُلِّ دَاخِلٍ فِی بَاطِلٍ إِثْمَانِ  إِثْمُ الْعَمَلِ بِهِ وَ إِثْمُ الرِّضَا بِه».

کسى که به عمل گروهى راضى باشد چنان است که گویى با ایشان در انجام آن کار همراه بوده است . میشنوید فلان کس در فلان جا کاری را انجام داده. میگویید چه کار خوبی کرده. برای شما ثوابش را مینویسند. اگر کار خطایی کرده باشد برای شما سیئه مینویسند. تاریخ میخوانید که شخصی کاری را انجام داده یا خوشحال میشوید یا ناراحت. هر دو اینها «الرَّاضِی بِفِعْلِ قَوْمٍ» است. چنان که گویی با ایشان در انجام آن کار همراه بوده. بر هر کسى که انجام دهنده کار نادرست مى‏باشد، دو گناه است یکى گناه انجام دادن آن کار، دیگرى گناه راضى بودن به آن.

وقتی کسی به کاری میل قلبی داشته باشد و موافق با طبع او باشد، اگر دیگری هم انجام دهد کان خود این شخص انجام داده است. لذا اگر کسی راضی باشد به گناهی که دیگری انجام می دهد مثل این است که خودش انجام داده لذا امام علیه السلام فرموده که این شخص هم که راضی بوده ولو عملی انجام نداده اما گناه کار است.

۳۰ ذیقعده سال گشت شهادت نهمین و جوان ترین امام شیعیان حضرت جوادالائمه علیه السلام است که در سال ۲۲۰ قمری به دستور معتصم عباسی واقع شد. راجع به سیره و سبک زندگی حضرت در نوبت های گذشته به مطالبی اشاره کردم.

یکی از دغدغه های امام علیه السلام فراگیر نبودن آیات الهی در سطح جامعه بود و تلاش می کردند تا گذشته از گفتار، رفتار مسلمین برگرفته از آیات الهی باشد و خود حضرت هم در محاوره و گفتگوهای روزانه و برخورد با مردم بیشترین استفاده را از آیات قرآن کریم میکردند. ما هم خوب است یاد بگیریم قرآن را که با دوستانمان که داریم صحبت میکنیم استدلالمان به آیه ای از آیات قرآن باشد. میخواهیم کسی را از کاری نهی کنیم آیه ای از قرآن را بخوانیم. عده ای اینطورند که با قرآن انقدر انس دارند که برای هر مطلبی آیه ای در ذهن دارند. حضرت خیلی دوست داشت جامعه اینگونه باشد. خود حضرت هم اینگونه رفتار میکرد.

مثلاً على‏بن اسباط یکى از یاران امام جواد علیه السلام مى‏گوید: روزى به محضر آن‏حضرت رسیدم در حالى‏که در مورد امامت ایشان در خردسالى شک و تردید داشتم. در همان لحظه امام در برابر من نشست و فرمود: خداوند درباره امامت حجّت آورده، همان‏طورى که درباره نبوت حجّت آورده است. قرآن کریم درباره حضرت یحیى علیه السلام مى‏فرماید: «وَ آتَینَاهُ الحُکمَ صَبِیَّاً». ما به یحیى در کودکى حکمت یا فرمان نبوت دادیم.(مریم/۱۲)

و یا درباره حضرت  یوسف  علیه السلام مى‏فرماید: «وَ لَمَّا بَلَغَ اَشُدَّهُ آتیناهُ حُکماً وَ عِلمَاً» هنگامى که به سن کمال رسید، به او حکمت یا حکم نبوّت و دانش دادیم… پس همان‏طور که ممکن است خداوند علم و حکمت را در سن چهل سالگى به شخصى عنایت کند، ممکن است همان حکمت را در دوران کودکى نیز عطا کند. حضرت با این استدلال از قرآن مطلبی که در ذهن علی بن اسباط بود را پاسخ فرمودند. در ضمن امام علیه السلام علما و دانشمندان را تشویق می کردند که تفسیر غلط نداشته باشند و آنها را راهنمائی می کردند تا بهترین فهم و برداشت را از آیات قرآن داشته باشند.

می نویسند معتصم عباسی ام الفضل همسر امام را تحریک کرد تا حضرت را توسط انگور سمی (با اقوال مختالف) به شهادت برساند. خدای تعالی همه ما را از شیعیان و موالیان اهل بیت علیهم السلام قرار دهد ان‌شاءالله.

۱۸ تیرماه را به مناسبت درگذشت مهدی آذر یزدی نویسنده کتاب معروف قصه های خوب برای بچه های خوب روز ملی ادبیات کودک ونوجوان نام گذاری کرده اند. بزرگواری که در ادبیات کودک و نوجوان کارهای فاخری دارد.

آنچه عرض می کنم خطاب به خانواده هاست که فرزندانتان را از کودکی به خواندن کتاب عادت بدهید. روش شما بشود. حتی خردسالان را با کتاب مانوس کنید و آثار آن را در رشد فکر و اندیشه او ببینید. باید طوری بار بیاورید که دغدغه کتاب داشته باشد. ما این کار را انجام دادیم و مجرب است.  اگر توان خرید ندارید از کتابخانه های عمومی استفاده کنید. به تربیت کودکان اهمیت بدهید.

راجع به کودک متاسفانه کار جدی نمی شود اگر فعالیتی هم هست بیشتر نوجوانان مد نظر هستند. درحالی که کودک مقدم است و اهمیت ویژه دارد. اگر کودک را با کتاب رفیق کنید هم اخلاق او هم تدین او هم انسانیت او هم ارزش های الهی و امثال اینها در او تکمیل می شود.

ما در مصلی قبل از کرونا مهد آدینه داشتیم. تحت نظارت خودم که هر هفته نزدیک به هفتاد هشتاد کودک حضور داشتند. بچه هایتان را با خودتان نماز جمعه بیاورید. تشویقی بگذارید و فراهم کنید فضا را که بیایند. البته اینجا هم دوستان باید فضاهایی را فراهم کنند.  آن کار تحت نظارت خودم انجام میشد و برایشان توسط مربیان قصه و بازی و تفریح داشتیم . کارهای امام زمانی میکردند که ذهن و دل بچه ها با حضرت حجت و با نمازجمعه و احکام الهی آشنا شود. و برکاتی داشت اما فعلاً تعطیل است. به نظرم می شود شکل کار را تغییر داد. لذا اگر خواهران و برادران ایده ای و ابتکاری به نظرشان می رسد من استقبال میکنم که در روزهای جمعه و حتی غیر جمعه در مصلی انجام بگیرد. به دوستان ستاد ارائه کنند تا تصمیم گیری شود.

به هر جهت قصه گویی برای کودکان و آموزش دادن به کودکان بسیار مهم است. صهیونیستها میگویند بچه هایتان را سه چهار سالگی به ما بدهید و هفت سالگی بگیرید که او یک صهیونیست است. فیلم شکارچی شنبه نشان دهنده همین است. حتی از پدربزرگش هم عبور کرد.

یکی دیگر از مسائل مهمی که باید از کودکی به بچه ها آموزش داد و آنها را تربیت کرد مسائل مربوط به عفاف، حجاب و حیا است. و فرقی بین دختر و پسر در این باره نیست. بحث حیا مهم است و از ابعاد مختلف در زندگی فردی و اجتماعی نقش دارد و عامل استحکام بخش، به ارکان جامعه است. مثل حیا در گفتار و رفتار و پوشش و امثال اینها. اینها جامعه را محکم میکند.

مثلاً نوع پوشش شخص می تواند بیان کند که حیا و عفاف در او چه مقدار است و البته نوع رفتار و پوشش اعضاء خانواده مهمترین نقش را برای افراد در درک صحیح عفاف و حیا در زندگی خصوصی و اجتماعی دارد. وقتی خانواده نقش خودش را درست ایفاء کرد، بچه خوب تربیت شد در آن‌ مسیر، مدرسه و دانشگاه در مرحله بعد و بعد رسانه ها، نقش اساسی را در این تربیت دارند.

به مناسبت روز اول ذیحجه سال دوم قمری که روز ازدواج امیرالمومنین و حضرت زهرا سلام الله علیهماست و به مناسبت ۲۱ تیرماه که قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ روز حجاب و عفاف نامیده شد مطلبی را عرض می کنم. اولاً ماه ذیحجه و مناسبت هایش را پیشاپیش تبریک عرض می کنم.

همه می دانید که دشمنان اسلام در دوره‏هاى مختلف از تعالیم اسلام ضربات مهلکى خورده اند لذا هرجا فرصت را مناسب ببینند ضربه ای می زنند و انتقام می گیرند. یکی از طرح های جدی آنها نفوذ در کشورهاى اسلامى و بدست گرفتن مدیریت ها توسط عوامل وابسته به خودشان است، تا بتوانند احکام و قوانین اسلامی را از کار انداخته سبک زندگی غربی را جایگزین کنند.

تردیدی در این نیست که یکی از خبیث ترین نقشه های دشمنان علیه اسلام، که به طور رسمی آن را به اجراء درآوردند، توطئه کشف حجاب بود. پدر پیر استعمار، انگلیس خبیث که یکی از قدرت های بزرگ زمان خودش بود و با اسلام دشمنی دیرینه داشت، با طرح کودتاى سوم اسفند ۱۲۹۹، قلدر وابسته ای را سرکار آوردند تا توسط او جامعه  ایرانی را از اسلام و ارزش های آن تهی کنند.

او هم وقتی قدرت را به دست گرفت موبه مو دستور اربابانش را انجام داد که یکی از آنها دستور کشف حجاب بود که اول زنش و دخترانش را مکشفه در معرض دید نامحرمان قرار داد تا قرق را بشکند. او برای استقرار این دستور، جنایاتی را مرتکب شد که در تاریخ ثبت است و البته با مقاومت هائی هم مواجه شد که قیام مسجد گوهرشاد یکی از آنها است و همین مقاومتِ  متدینین و درخواستی که علماء داشتند باعث شد بعد از ۹ سال ازتصویب، قانون کشف حجاب، در سال ۱۳۲۳ لغو شود.

این مسیر ترسیم شده توسط دشمنان اسلام و ارزش های الهی هنوز ادامه دارد و وابستگان و مزدورانشان دائماً بر این نماد بندگی و عفاف هجمه می برند و با استفاده از بوق های شیطانی و رسانه های متعدد افراد را در مارپیچ سکوت و بعد، انفعال قرار می دهند.

من مارپیچ سکوت را قبلا گفتم که چگونه یک دختر متدین محجبه سال چهارم دانشگاه قیافه اش با سال اول فرق میکند. یادم هست که در یک خطبه این را کاملا توضیح دادم.

از آنجائی که مسلم است پشت مسئله ترویج بی حجابی دشمنان به صورت سازمان دهی شده قرار دارند و آن را وسیله ضربه زدن به ارزش های الهی و انقلابی قرار داده اند که از حجم وسیع شبکه های ماهواره ای و اینترنتی که به صورت ۲۴ ساعته با ساختن برنامه های متنوع، مشغول تخریب خانواده و از بین بردن عفت و حیا و تشویق به عدم تشکیل خانواده و ازدواج سفید و امثال اینها هستند معلوم می شود.

عرض کردم این جریان تخریب ارزش های اسلامی فقط مربوط به امروز نیست از قدیم هم بوده. حتی در تاریخ انبیا که نگاه می‌کنیم دشمنان جنگ فرهنگی راه می انداختند. فرعون یکی از آن افراد است. در مقابل حضرت موسی جنگ فرهنگی راه انداخت .الان هم می‌گوییم ناتو فرهنگی، جنگ فرهنگی، جنگ نرم که از طرف دشمن است. فرعون برای این که مردمش را تحت کنترل بگیرد و بترساند ببینید  نسبت به حضرت موسی یک جریان فرهنگی راه می اندازد. در آیات قرآن هست. «إِنِّی أَخَافُ أَنْ یُبَدِّلَ دِینَکُمْ أَوْ أَنْ یُظْهِرَ فِی الْأَرْضِ الْفَسَادَ». (غافر/ ۲۶) او می‌گوید مردم! من از موسی میترسم. میترسم دینتان را عوض کند. میترسم فساد در جامعه ایجاد کند. با همان نمادهایی که این طرف باید اقدام کند آن طرف اقدام می‌کند. این جنگ فرهنگی است. از این موراد زیاد است. در قرآن هم هست. انشاالله مراجعه می کنید.

قبلا هم به مناسبتی گفته بودم خاطرات این جاسوس انگلیسی که در کشورهای اسلامی ماموریت هائی داشته است را بخوانید. مطالب مهمی گفته است که روشنگری می کند. او یکی از نقاط قوت مسلمانان را حجاب بانوان می‌داند که مانع فساد می شود و بالصراحه در کتابش می گوید باید به هر وسیله ای که شده حجاب را از بین برد و بی حجابی را ترویج کرد تا فساد بوجود بیاید و خانواده از بین برود. این نقشه دشمن است. بعد ما میبینیم که این نقشه دارد انجام میشود. دوروبر خودمان هم دارد عملیاتی می شود اما هیچ عکس العملی دیده نمی شود.

خوب دقت می فرمائید ما حجاب را نماد می دانیم اما آنان با یک نماد و سنبل مذهبی مبارزه نمی کنند بلکه تلاش در تغییر باورها و سپس رفتارهای مسلمین دارند. میخواهند رفتار مسلمان ها را عوض کنند. رفتار شما عوض شد شما شکست خوردید قطعا. خیلی واضح است که اگر بخواهیم بگوئیم کدام کشور تحت تاثیر کدام فرهنگ قرار گرفته به لباسشان نگاه میکنیم. می توان از پوشش اصیلی که داشته‌اند و حالا تغییر داده اند این را فهمید که تحت سیطره فرهنگ جدید قرار گرفته اند بدون اینکه خودشان توجه داشته باشند.

امروز هم می بینیم همان خط ادامه دارد. وقتی نزدیک به هشتاد موسسه فرهنگی که توسط استکبار و صهیونیست ها اداره می شود و دستورکارشان تأثیرگذارى بر فرهنگ مردم ایران است و بودجه‏ى بعضی از این ها دو برابر بودجه کل کشور هست و بر موضوع تخریب بنیان خانواده‏ها و بى‏هویت کردن جوانان سرمایه‏گذارى و طراحى کرده‏اند، آیا نباید برای کودکان، نوجوانان، خانواده ها، عفاف، حجاب و  حیا، برنامه داشت؟ آیا متولیان فرهنگی در این قتلگاه نباید فعالیت عمیق تری داشته باشند؟ آیا نباید متمرکز عمل کرد و از موازی کاری و از بین بردن سرمایه دست برداشت؟

گروه های جهادی و خودجوش و آتش به اختیار کارشان را می کنند، سعی آنها مشکور ان شاءالله اما کار آنها مسئولیت را از دوش متولیان برنمی دارد. باید جدی تر به آن پرداخت. هم به بعد ایجابی و هم سلبی. باید این نقشه هائی که از سالیان قبل برای جوامع اسلامی و اخیرا جدی تر برای ایران کشیده اند و می کشند را خوب تشریح کرد و بعد به بیان فوائد حجاب و عفاف و نقشی که در سلامت اجتماع و مضرات بی عفتی و بی حیائی و نقشی که در شقاوت جامعه دارد پرداخت.

نکته ای عرض کنم و آن اینکه فرد بی حجاب باید بداند وقتی حجابش را کنار گذاشت، خود را از همه ارزش های ناب انسانی خالی کرده است. قصدش دیده شدن بوده اما نه با کمالاتش، نه با استعدادهایش، نه با تفکر و معلوماتش، بلکه با جسمش خود را نشان داده؛ یعنی اعلام می کند ببینید من غیر از جسم عریان و نیمه عریانم هیچ چیز قابل عرضه ای ندارم ولی احتیاج به نگاه شما دارم. این شخص هیچ ارزش انسانی ندارد چون باید فرقی بین انسان که لباس پوشیدن برای او نعمت است و فضیلت است و حیوان که عریان است باشد.

کسانی  که در زمین دشمن بازی می کنند و دم از بی عفتی می زنند و آن را ترویج می کنند، می دانند که جامعه ما خانواده ‏محور است و بى‏حجابى و ولنگاری و بی عفتی خانواده را از بین می برد. آنها دنبال همین هستند که خانواده از بین برود. چون خانواده که از بین رفت جامعه و انسجام اجتماعی بهم می ریزد و از بین می رود. هرچه حیا و عفت در جامعه بیشتر باشد راه نفوذ دشمنان نیز مسدود مى‏شود.

در چند جبهه با ما می جنگند. باید ضمن دفاع، حمله هم داشت. اول سعی می کنند خانواده تشکیل نشود با مقدمات زائدی که درست کرده اند، سن ازدواج را بالا برده اند و بعد مسئله اشتغال و مسکن را با دسیسه خراب کرده اند. الان دیگر در خواب باید ببیند یک جوان که بتواند خانه داشته باشد. مگر حالا دولت جدید مقدماتی را فراهم کند که خانه دار شدن مدتش کم شود.

از طرف دیگر بی حجابی را ترویج می دهند و بعد تشویق به روابط خارج از عرف می کنند و بعد اگر خانواده ای تشکیل شد سعی می کنند از هم بپاشد و ادامه دار نشود و اگر نتوانستند کاری بکنند تلاش می کنند تکثیر نسل انجام نشود و سنگ اندازی می کنند. چون از ایران و خانواده ایرانی و انسجام داخلی مردم ایران می ترسند.

برای اینکه بتوانند این انسجام را به هم بزنند با بالا بردن توقعات، که الان و اخیرا اینجور شده متاسفانه. این را هم باید خیلی خوب دقت کنید. همه دوستان توجه داشته باشید. شما نمازگزاران محترم باید این صدا را منتشر کنید در بین جامعه. مطالبه گری های زود هنگام راه خواهند انداخت. عده ای شیطان صفت هنوز دولت جدید مستقر نشده مطالبی مطرح می کنند که دولت مستقر هم توان انجام را نداشت.

خوب دقت داشته باشید دولت جدید تا مستقر شود و بعض زیرساخت ها که تخریب شده را به جای اول برگرداند و مسیر را اصلاح کند مقداری وقت می برد.  این را هر انسان عاقل منصفی میپذیرد.  اگرچه کارهایی را ضربتی دولت جدید انجام خواهد داد و  برای اصلاح اقدام میکنند ان شاءالله اما همه باید معین و کمک باشیم و در چرخه ای که دیگران برای ناراضی کردن مردم درست کرده اند قرار نگیریم.

کارهائی می شود که هیچ توجیه ندارد جز اینکه عده ای می خواهند مردم را اذیت کنند. از عزیزان نماینده مجلس سوال کردیم وضعیت نهاده های دامی چگونه است که الان دارند دام مولد را میکشند؟ برادری که مسئولیت این کار را داشت و رفته بود و گزارش گرفته بود توضیح داد که در انبارها پر است از نهاده های دامی که قسمتی در حال پوسیدن و از بین رفتن است. اینها را اگر بدهند تنفسی صورت میگیرد. دیگر احتیاج نیست دام مولد را بکشند. لازم نیست طیور بدون غذا باشند.  در جلسات میگویند ریشه اش اف ای تی اف است که امضا نکردید. از آن طرف انبارها پر است و در اختیار قرار نمیگیرد. این جز بیماری چیز دیگری است؟ چرا مردم را در این روزهای آخر اذیت میکنید؟ بگذارید تنفسی صورت بگیرد.

به این مطالب و بعض حرف هایی که زده می شود به این دید نگاه کنید که عده ای می خواهند کشور را ناآرام کنند. جریان درست می کنند. مثل همین دام و طیور، مثل آب، مثل قطع برق ومسائل دیگر که هفته آینده باز هم ممکن است به وجود بیاید. شما مواظب باشید در دام این جریانات نیوفتید. بله سخت است. برق میرود سخت است. بعضی ها که بیمار در خانه دارند و مشکلاتی دارند. بعضی جاها آب با برق کار میکند،  برق که میرود آب هم قطع می شود؛ سه نوبت و دو نوبت. اینها سخت است. اما بدانید قصه هایی پشت این قضیه هست و شما باید مثل همیشه که مقاومت داشتید با تمام سختی ها و مشکلاتی که هست با مقاومت برخورد کنید.

دشمنان ما بدانند مردم ما منسجم و متحدند و از این اتحاد بترسید. چون هرگز در مقابل شما کم نیاورده و عقب نشینی نخواهند کرد. اگر چشم داشتید دیدید در انتخابات چه داغی بر دلتان گذاشتند. واقعا داغ بود که بر دل آنها گذاشته شد.

فرصت بیان نکاتی راجع به کودتای آمریکائی  نوژه و ۲۳ تیر که روز گفتگو و تعامل سازنده با جهان است را ندارم.

فقط این نکته را عرض کنم که مسائل انتخابات شوراها در استان به طور جد در حال پیگیری است. نظارت دارد کارهایش را انجام میدهد.  دستگاه هایی که باید دنبال کنند دارند دنبال می‌کنند.  شکایاتی که آمده در حال بررسی است انشاءالله و نتایج آن هم اعلام خواهد شد. دغدغه هایی که از سراسر استان به ما رسید منتقل کردیم. خود آقایان هم دنبال می‌کردند. مجموعه استان به دنبال این است که واقعا اگر فسادی صورت گرفته جلویش گرفته شود.  بعضی از فساد ها یقینی است که انجام شده است اما بعضی وقتها قانون  نمیگذارد. این را توجه داشته باشید.  طرف خلاف قانونش را قانونی انجام داده است. نمی‌شود بعضی کارها را اثبات قانونی کرد؛ اما آنهایی را که واقعاً می شود ثابت کرد آقایان کوتاه نمی آیند و این اعتماد و اطمینان را به ما داده‌اند.

خدای تعالی رحمت کند عالم جلیل القدر مرحوم آیت الله رزاقی را که سالیان متمادی به مردم این منطقه و استان خدمت کرد و نشر معارف الهی را برای جوانان و نوجوانان و خانواده ها در حوزه های علمیه و دانشگاه ها داشتند و جواب مردم را با حوصله می دادند. بنده مواقعی را دیده بودم که ایشان مشغول این وظیفه دینی خودشان هستند. از نمازگزاران با وفای جمعه ما بودند. بنده از این بالا چون همه را حاضر غایب می کنم می دانم چه کسی کجا می نشیند و با چه کسی حرف می زند. حواسم به همه هست. ایشان می آمد در همین جمع شما هرجا که جا بود می نشست  بی تکلف. و بیشتر جمعه های سال را مقید بودند که اگر فرصت دارند باشند و در نماز جمعه شرکت کنند. خدای تعالی بر رفعت مقامشان افزوده بگرداند. روضه خوان اهل بیت بود با اولیا خدا ان‌شاءالله محشور باشد . خدای تعالی توفیق بدهد که ما هم وظایفمان را به خوبی انجام بدهیم.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.