مشروح خطبه‌های نماز جمعه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۰شهر کرج/

گورهای دسته‌جمعی کودکان چهره جنایتکار کانادا را نمایان کرد

کارشناس روابط عمومی ۱۱ تیر ۱۴۰۰ ۰

متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴۰۰/۰۴/۱۱

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی

خطبه اول:

بِسمِ‌الله الرَّحمَنِ الرِّحیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ

اَلعَبدِ المُوَیَّد وَالرَّسولِ المُسَدَّد اَباالقاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد

وَ عَلی آلِه الطَّیِبینَ الطّاهِرینَ المَعصُومِینَ سِیَّما بَقِیَّهِ اللهِ الاَعظَم فِی الاَرَضِینَ

وَاللَعنَهُ الدّائِمَه عَلی اَعدائِهِم اَجمَعینَ مِنَ الآنِ اِلَی قیامِ یَومِ الدّین

اهل تقوا افراد خشک و عبوسی نیستند بلکه اهل مزاح و شاد کردن دیگران هستند اما گناه نمی کنند. و روش زندگی و منش آنها اینگونه است که هر کس در کنار آنان باشد آرامش خاطر پیدا کرده شاد می شوند. لذا در روایات داریم، شادى و سرور مومن در چهره؛ و غم و اندوهش در قلب او است. خود رسول خدا همیشه تبسم بر لب داشت و با دیگران رفتار نیکو داشت.

گاهی بعضی از روی ناآگاهی و یا از روی غرض ورزی به دروغ می گویند اسلام با شادی و سرور مخالف است و طرفدار غم و ماتم و اشک است. درحالی که اسلام به این نیاز بشر توجه داشته و برای کسی که دیگران را شاد می کند پاداش و ثواب در نظر گرفته در جوامع روائی ما روایات متعددی در باب شاد کردن مومنان و پاداشی که دارد وارد شده و این عمل برای شخص فضیلت به حساب آمده است. مثلاً؛ رسول خدا فرمودند: بالاترین اعمال بعد از نماز، شاد کردن دل مؤمنان است به آنچه که گناه در آن نباشد.

و یا روایتی که امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که مومنى را خوشحال کند، مرا خوشحال کرده است و کسى که مرا شادمان کند، رسول خدا را خوشحال کرده و کسى که رسول خدا را مسرور کند، خدا را مسرور کرده است و کسى که خدا را شاد کند خدا او را به بهشت داخل خواهد کرد.

این نکته را باید در نظر داشت که همیشه شاد کردن دیگران با هجو و لغو گفتن و استهزاء و کارهای سبک نیست بلکه اگر کسی گرفتاری و رفع مشکلی از کسی بکند قطعا او را خوشحال کرده و یقیناً خداوند متعال پاداش مضاعف به او خواهد داد. به هر تقدیر از آیات قرآن کریم هم بدست می آوریم که باید از لهو و لعب و غرق شدن در دنیا دوری کرد. و بدانیم شاد کردن مومن از فضیلت بالائی برخوردار است. رسول خدا فرمودند: بهترین اعمال نزد خداوند متعال، شادمان کردن مؤمنان است.

خوب حالا اگر ما دِین مومن را ادا کنیم بیشتر خوشحال می شود یا یک لطیفه بگوئیم؟ لطیفه گفتن هم خوب است اما دین ادا کردن بیشتر او را خوشحال میکند. گاهی انسان مشکلات مالی هم ندارد فقط احتیاج به کسی دارد که حرف او را بشنود و او را راهنمائی کند و برای او مقداری صحبت کند تا تالماتش کم شود.

امام صادق علیه السلام فرمود: خداوند به داوود پیغمبر علیه السلام وحى فرستاد که بعضى از بندگان من که حسنه اى را انجام مى دهند، بهشت را بر آنها مباح مى کنم، داوود سؤال کرد آن حسنه اى که موجب مباح شدن بهشت مى شود، چیست؟ خداوند فرمود: شادمان و مسرور کردن بنده من، ولو با یک خرما. حضرت داوود عرض کرد: شایسته است کسى که تو را مى شناسد، امیدش را به تو از دست ندهد.

اینها فرصت هائی هستند که خداوند در اختیار ما قرار داده و نباید از دست داد. روایتی است از امیرالمومنین علیه السلام که فرمودند: کسى که مومنى را شادمان و مسرور کند، خدا از آن سرور، لطفى خلق مى کند که به هنگام غربت و نگرانى در دنیا و آخرت، دست او را خواهد گرفت. گاهی در قبض شدید هستیم و یک مرتبه گشایشی می شود اینها اثر اعمال ماست.

امام سجاد علیه السلام در رساله برای آن حقوقی را بیان فرموده اند. «وَ حَقُّ مَنْ سَرَّکَ اللَّهُ بِهِ أَنْ تَحْمَدَ اللَّهَ أَوَّلًا» حق کسى که بخاطر خدا تو را شاد کند این است که اولا خدا را حمد کنى. «ثُمَّ تَشْکُرَهُ» و سپس از او تشکر نمایى.

بعد هم به حق کسی که نسبت به انسان بدی دارد پرداختند. فرمودند: «وَ حَقُّ مَنْ سَاءَکَ أَنْ تَعْفُوَ عَنْهُ»، حق کسى که بتو بدى کند این است که از او بگذرى. «وَ إِنْ عَلِمْتَ أَنَّ الْعَفْوَ یَضُرُّهُ انْتَصَرْتَ» و اگر بدانى گذشت زیان دارد، از او انتقام کشى و داد خود بستانی. «قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولئِکَ ما عَلَیْهِمْ مِنْ سَبِیلٍ» خداى عزوجل می فرماید: هر کس ستم شود و سپس انتقام گیرد بر او باکى نیست. (شورى/ ۳۹).

مساله عفو و گذشت هم در فرهنگ دینی ما فصل مفصلی دارد. از خداوند که قادر مطلق است شروع می شود و به عنوان یک فضیلت، برای دیگران مطرح می شود. امیرالمومنین علیه السلام فرمود: کسى که زشتى هاى دیگران را ببخشد، به همه فضیلت ها دست یافته است. چقدر اختلافات و کش مکش ها در جامعه با همین صفت کمالی که یکی از مکارم اخلاق است حل می شود.

 تاریخ اسلام را که ملاحظه کنید رسول خدا در اوج و قله عفو و بخشش قرار دارد. این همه آزار و اذیت و جنگ و محرومیت که درباره رسول خدا انجام دادند، بعد از فتح مکه همه را آزاد کرد. عفو آثار فراوان دنیائی و آخرتی فردی، اجتماعی دارد. در روایت دارد خداوند به حضرت یوسف فرمود: به خاطر این که تو از برادرانت گذشت کردى، ما هم یاد تو را در میان مردم دنیا زنده نگه داشتیم.

سخن پایانی اینکه سعی کنیم تا می توانیم آتش فتنه ها را خاموش کنیم نه آنکه در آن بدمیم. بعضی ها میخواهند ببخشند اما دیگران مانع میشوند. شخصی خدمت امام صادق علیه السلام حاضر شد و عرض کرد: بین من و جماعتى نزاعى رخ داده است و من میل دارم این منازعه و اختلاف را رها کنم؛ ولى به من مى گویند که کنار کشیدن تو از این دعوا و منازعه براى تو ذلت و خوارى به بار مى آورد. حضرت فرمودند: خوار و ذلیل کسى است که ستم کند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالْعَصْرِ ﴿۱﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿۲﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿۳﴾

خطبه دوم:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ‏

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ اَلصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی سَیِّدِ الاَنبیاء وَ المُرسَلینَ اَبَالقاسِمِ مُحَمَّد

وَ صَلِّ عَلَی اَمیرِالمُؤمِنینَ عَلیِ بنِ اَبی طالِب وَ عَلَی فاطِمَهَ الزَّهرا سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمینَ

وَ عَلَی الحَسَنِ وَ الحُسَینِ سَیِّدَی شَبابِ اَهلِ الجَنَّه وَ عَلَی عَلیِ بنِ الحُسَینِ وَ مُحَمَّدِ بنِ عَلی

وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَرِ وَ عَلیِ بنِ موسی وَ مَحَمَّدِ بنِ عَلی وَ عَلی بنِ مُحَمَّد

وَالحَسَنِ بنِ عَلی وَ الخَلَفِ القائِم الحُجَّه حَجَجِکَ عَلی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فِی بِلادِکَ

خودم و همه ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت و تسدید تقوای الهی دعوت می کنم. متقین اهل صبرند و برای رسیدن به اهداف بلند خود عجله نمی کنند و با دقت و تدبیر اقدام می کنند. مولانا امیرالمومنین علیه السلام در حکمت ۱۴۵ از حکم نهج البلاغه فرمودند: «لَا یَعْدَمُ الصَّبُورُ الظَّفَرَ وَ إِنْ طَالَ بِهِ الزَّمَانُ». شخص بردبار، پیروزى را،  هر چند که زمانى دراز بگذرد، از دست نمى‏دهد.

در این بیان، امام علیه السلام، مخاطب را تشویق به صبوری کردن در امور کرده اند و نتیجه ای که از صبر حاصل می شود را که همان پیروزی است ولو مدتی طول بکشد را بیان فرموده اند. موفقیت نهائی که برای شخص صبور حاصل می شود به خاطر این است که هرچه صبرش بیشتر می شود قدرت و نیرومندی او بیشتر و کامل تر می شود. و نیرومند پیروز می شود. خدایا به توفیق بده تا تقوا را در همه شئون  خود تقویت کنیم.

ماه ذیقعده مناسبت های فراوان معنوی دارد. گذشته از اینکه استغفار در این ماه فضیلت ویژه دارد. زیارت خاص امام رضا علیه السلام بخصوص در۱۱ و ۲۳ و ۲۵ این ماه تاکید شده است. در مفاتیح الجنان می‏خوانیم: روز ۲۳ سال ۲۰۳ به قولی شهادت حضرت رضا علیه‏السلام واقع شده و زیارت آن حضرت از نزدیک و دور، مستحب است. به زیارت مخصوصه یا زیارت کوتاهی که هست.

امام صادق علیه‏السلام سالها قبل از تولد حضرت رضا علیه‏السلام، در ضمن بیان اوصاف موسى بن جعفر علیه‏السلام فرمودند: «یُخْرِجُ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ مِنْهُ غَوْثَ هَذِهِ الْأُمَّهِ وَ غِیَاثَهَا وَ عَلَمَهَا(عِلمَهَا) وَ نُورَهَا وَ فَضْلَهَا وَ حِکْمَتَهَا» خداى عزوجل فریادرس و پناه و علم و نور و فضیلت و حکمت این امت را از صلب او بیرون آورد. غوث و غیاث در این جا چیزی است که به وسیله او شخص مضطر، حاجات خود را برطرف می کند. اگر حاجتی و گرفتاری دارید از امام رضا بخواهید. هم طبیب است هم درمان است. ازین ‌مطلب غافل نباشید. خدای تعالی بزودی توفیق زیارت به همه ما عنایت فرماید.

۲۵ ذی القعده، روز دحوالارض، روز مبارک و بزرگ، روزی که رحمت خدا در زمین منتشر شد و اهل تفکر و دقت دحوالارض را نشانه توحید و قدرت بی نهایت خداوند می دانند و توجه دارند وقتی این روز را گرامی می دارند یعنی خدای تعالی را به خاطر رحمت بی کران و نعمت های بی پایانش که به تدریج برای انسان در پهنه زمین فراهم کرده تشکر می کنند. روز ذکر و برای اهل عبادت و اهل معرفت جهت رسیدن به مراتب ناب توحیدی این روز بسیار با ارزش است.

توصیه های اهل بیت علیهم السلام نسبت به گرامی داشتن دحوالارض و انجام اعمالی مثل روزه که بسیار سفارش شده و مراقبت های ویژه ای که خود حضرات داشتند اهمیت این روز را چند برابر می کند. روایاتی در این باب در المراقبات مرحوم میرزا جواد آقا ملکی و مفاتیح الجنان مرحوم شیخ عباس قمی و در کتب دیگر محدثین هست مراجعه می فرمائید.

خوب حالا سوال بنده این است که چرا این همه به این روز و اعمال آن اهمیت داده شده و سفارش شده که مردم این روز را اهمیت بدهند و بی تفاوت نباشند؟ یکی از اعمال، دعای مختصری است که مربوط به همان روز است، و مرحوم شیخ در مصباح نقل کرده است. «اَللَّهُمَّ دَاحِیَ الْکَعْبَهِ وَ فَالِقَ الْحَبَّهِ وَ صَارِفَ اللَّزْبَهِ وَ کَاشِفَ کُلِّ کُرْبَهٍ» اى خدا اى که زمین کعبه را بگسترانیدى و دانه را در دل زمین شکافتى و سختی ها را از بندگان برطرف ساختى و هر غم و اندوه را از دل ها زائل نمودى.

این دعا را وقتی دقت می کنیم می بینیم نکات انقلابی و سیاسی در آن مطرح است و در حقیقت این روز یکی از روزهای شاخص سیاسی است که اهل بیت برای آن فضیلت فراوان و این مقدار سفارش و توصیه کرده اند. شاید تا حالا با این دید به این مطلب دقت نکرده باشید. حتی در بعض روایات این روز را روز قیام حضرت دانسته اند. و ما اصلاً به این بعد توجه نمی کنیم و غافل هستیم.

خوب است عزیزان در مضامین دعا دقت بیشتری داشته باشیم. بخشی از دعا بیان لطف و رحمت خداوند است که چگونه زمین را برای استفاده بندگان و بندگی آنان رام و مسخر کرد. پس باید از نعم الهی بهره برد و تمرد خدا نکرد و اگر خطا و اشتباهی سر زد توبه کرد و از راهنمائی و هدایت رسول خدا و اهل بیت ما را بهره مند کرد حتی بعد از مرگ هم از ما دستگیری کند و تنها نگذارد که همه این مطالب در قالب دعا بیان شده است. که در حقیقت به امور شخصی و عبادی پرداخته است.

اما بعد از این وارد مباحث دیگری می شود که بعد سیاسی اجتماعی و حکومتی انسان بر روی زمین دارد. به ما یاد می دهد که با شدیدترین لحن و غیظ اهل مبارزه با غاصبان و ظالمان باشیم و نابودی آنان را از خدا بخواهیم. عرض می کنیم: «اللَّهُمَ وَ الْعَنْ جَبَابِرَهَ الْأَوَّلِینَ وَ الآخِرِینَ وَ بِحُقُوقِ أَوْلِیَائِکَ الْمُسْتَأْثِرِینَ اللَّهُمَ وَ اقْصِمْ دَعَائِمَهُمْ وَ أَهْلِکْ أَشْیَاعَهُمْ وَ عَامِلَهُمْ وَ عَجِّلْ مَهَالِکَهُمْ …. اللَّهُمَ وَ عَجِّلْ فَرَجَ أَوْلِیَائِکَ وَ ارْدُدْ عَلَیْهِمْ مَظَالِمَهُمْ‏…» اینها دیگر شخصی و فردی نیست.   به فرج حضرت و برقراری حاکمیت عدل اشاره می شود و از خدا طلب می شود.

خوب این مطالب آیا سیاسی نیست و این روز بعد سیاسى ندارد؟ حالا معلوم می شود که آن همه سفارش به عبادت و روزه گرفتن در شب و روز این روز جهتش چیست که خط گم نشود نکند که مشغول دعا باشیم و کشورمان را مستکبرین غارت کنند. دوستان جوانتر بنده شاید ندانند ولی مسن ترها می دانند که دوره طاغوت چطور تشویق به همین نماز و روزه و تقید به ظواهر دین را تشویق و ترویج می کردند و حتی روحانیت که فقط به این امور می پرداخت را ترویج می کردند. من یادم هست مسجد الجواد تهران استاد مطهری سخنرانی داشت تعداد کمی شرکت می کردند ولی ساواک آن را می بست اما در همان زمان گوشه دیگری از تهران سخنرانی چند هزار نفره را کاری نداشت. چون آن مجلس دوازه نفری خطرناک بود.

 انقلاب اسلامی این روحیه ظلم ستیزی و زیربار زور نرفتن را در مردم ایران احیاء کرد و این دعاها زنده شد تا امروز به حمد الله این روحیه باقی مانده و بلکه بالنده تر و محکمتر هم شده است. یکی از مصادیق فعال بودن این روحیه درمردم ما این است که طاغوت زمان و جرثومه جنایت و استکبار یعنی آمریکا و اذنابش را هرگز فراموش نمی کنند و هر جمعه او را لعن می  کنند.

وعده داده بودم که مختصری راجع به جنایات دولت آمریکا نسبت به ایران به مناسبت حقوق بشر آمریکائی که این روزها به این‌ نام نام گذاری شده عرض کنم.

 اولین اقدام غیر رسمی آمریکائی ها برای ورود به ایران و سلطه گری، سال ۱۸۳۰ میلادی یعنی ۱۲۰۹ شمسی بود. خوب تاریخ‌ها را مد نظر داشته باشید. سه سال بعد ۱۲۱۲ ساموئل بنجامین اولین مداخله‏گر رسمی آمریکا به ‏عنوان کنسول اول آمریکا در ایران کار خودش را شروع کرد. در سال ۱۳۲۲ شمسی، کوردن‏ هان، وزیرخارجه وقت آمریکا به روزولت نامه می نویسد و از اهمیت ایران برای منافع آمریکا می گوید که اینجا بهشتی گیرمان افتاده و  باید فضا را از دست ندهیم و تا بالاخره با کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ شمسی، آمریکا به شکل علنی برای کسب منافع ملی به نفع خودش وارد ایران شد.

نام چهره های آمریکائی که عامل کودتا و تثبیت نظام دیکتاتوری پهلوی در ایران بودند در اسناد موجود است. در طول دوران پهلوی در ایران آمریکائی ها تا توانستند سرمایه های ملی کشور را چپاول کردند. اما دخالت های آمریکا در بعد از پیروزی انقلاب کتاب قطوری است که فرصت بیان همه آن ها نیست فقط از باب یادآوری به بعضی اشاره می کنم.

*بعد از انقلاب از ملی گراها و لیبرال ها حمایت کردند و آن ها را در مقابل انقلاب و اسلام قرار دادند.* در فروردین ۱۳۵۹ پس از اشغال لانه جاسوسی قطع روابط سیاسی را خودشان اعلام کردند. * در اردیبهشت ۱۳۵۹ به خاک ایران تجاوز نظامی کردند(واقعه طبس).* در تیر ماه ۱۳۵۹ کودتای نوژه را طراحی و سازماندهی کردند.

* در شهریور ۱۳۵۹ عراق را تحریک کردند تا وارد جنگ با ایران شود. بعد هم او را کمک مالی و مستشاری و اطلاعاتی کردند و تسلیحات شیمیائی و میکروبی در اختیارش گذاشتند. و در مقاطعی به نفع عراق مستقیماً وارد جنگ شدند مثل حمله به سکوهای نفتی در سال  ۱۳۶۶ و منهدم کردن قسمتی از توان دریایی ایران و پس گرفتن فاو در فروردین ۱۳۶۷ * خرداد ماه ۱۳۶۰ از بنی صدر حمایت سیاسی و حقوقی کردند.

* از حرکت های تجزیه طلبانه در اطراف ایران حمایت کردند، تجهیز کردند و هزینه کردند. کردستان، آذربایجان، خوزستان، سیستان بلوچستان. * حمایت از موج گسترده ترور و ارعاب مردم توسط منافقین و چپی ها از ۳۰ خرداد۱۳۶۰به بعد. * به ‏کارگیری خط ‏مشی مهار؛ علیه ایران. * تشدید تحریم های اقتصادی علیه ایران و ممانعت از قرار داد احداث نیروگاه اتمی بوشهر میان ایران و آلمان و ممانعت از دستیابی ایران به غرامت‏های ناشی از جنگ تحمیلی. * طراحی «قانون داماتو» علیه ایران در سال ۱۳۷۳.

*  فشار بر ترکیه برای لغو قرارداد۲۰ میلیارد دلاری خرید گاز از ایران. درهمین سال ها فشارهای اقتصادی با فرمان های مختلف علیه ایران صادر شده که مفصل است. * معرفی ایران به‏عنوان بزرگترین مانع روند صلح در خاورمیانه پس از کنفرانس‏های مادرید و اسلو به‏ویژه در سال ۱۳۷۵. * بهره‏برداری گسترده از رأی دادگاه میکونوس برای تخریب روابط اتحادیه اروپا با ایران در فروردین ۱۳۷۶. * بعد تعدادی از ترورها و انفجارات دنیا را به ایران نسبت دادند.

* قطع نفوذ ایران در افغانستان با حمایت از «طالبان» و حاکم ساختن آن‏ها بر مقدرات مردم افغانستان و ایجاد یک کانون مهم برای تولید و صدور مواد مخدر که تا امروز هم ادامه دارد و اخیرا هم تحرکات را می بینید البته باید تمامیت ارضی افغانستان حفظ شود و نیروهای مختلف باید با دولت مرکزی در جهت آبادانی بیشتر افغانستان تلاش کنند. و توجه به شیطنت های آمریکا و انگلیس و پاسکاری هایی که میکنند داشته باشند که در دام دیگری واقع نشوند.

* ایجاد تحرکات وسیع برای تخریب روابط پاکستان با ایران.* تصویب بودجه در کنگره آمریکا برای سرنگون کردن جمهوری اسلامی ایران در اردیبهشت ۱۳۷۷. * از سال ۱۳۶۸ تا کنون آمریکا همواره بانی قطعنامه علیه وضعیت حقوق بشر در ایران در مجمع عمومی و کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل بوده است.* تصویب قانون مجازات صادرکنندگان فن‏آوری‏های موشکی و هسته‏ای به ایران در کنگره آمریکا در خرداد ۱۳۷۷. * ترویج مستمر سکولاریسم و لائیسم در کشور برای تخریب فرهنگ اسلامی.

* ایجاد ارتباط و به ‏وجود آوردن نوعی وحدت استراتژیک میان ضد انقلاب داخل و خارج با مخالفین قانون اساسی. * طراحی فروپاشی جمهوری اسلامی ایران به سبک فروپاشی شوروی. سرمایه‏گذاری برای ایجاد مطبوعات مجری طرح فروپاشی و نفوذ در مراکز دانشگاهی و میان اساتید از طریق شبکه جهانی روشنفکران. * برنامه‏ریزی برای تخریب شخصیت چهره‏های دلسوز کشور و نیروهای مخالف سلطه آمریکا. * برنامه‏ریزی برای سوق دادن جامعه به‏سوی آنارشیسم و هرج و مرج‏طلبی. * تلاش برای دامن زدن به اختلاف‏های داخلی.

* برنامه‏ریزی برای حذف اسلامیت از جمهوریت و جدا کردن دین از سیاست و جایگزین کردن  افراطیگری و غوغاسالاری و جوسازی بر فضای عمومی کشور. * مسئله فناوری هسته‏ای * محاصره نظامی ایران از طریق اشغال عراق، افغانستان و استقرار پایگاه‏های نظامی در پاکستان، بحرین و آذربایجان. * تربیت رژیم غاصب برای مقابله با ایران.* بحث جاسوسی و  مواد مخدر و مشروبات الکلی و پشتبانی مالی، اطلاعاتی و رسانه‏ای از فتنه هایی که واقع شد بخصوص فتنه سال ۸۸.* تلاش برای انقلاب‏های رنگین در ایران.

فقط اتفاقات تیرماه را ببینید، ششم تیرماه سال ۶۰ ترور حضرت آقا بود تا امروز که یازدهم شهادت مرحوم آیت الله شهید صدوقی است که آن بزرگوار را در ماه رمضان به شهادت رساندند.  و حمله سردشت بود که ۱۱۰ نفر شهید و ۸ هزار نفر شیمیائی شدند. و دوازدهم تیرماه سال ۶۷ که هواپیمای مسافربری را زدند.

همه اینها قسمتی از ظلمهای آمریکاست که دم از حقوق بشر می زند و خودش در مقابله با کرونا درمانده شده است. حوادث طبیعی را هم نمی‌تواند مهار کند. توانایی ندارد فروریختن یک ساختمان را در کشورش مدیریت کند که بحران درست نشود. حتی رسانه ها هم که تحت امرش هستند نتوانستند عیب پوشی کنند. بدتر از اینکه اگر این حادثه در کشورهای دیگر اتفاق می‌افتاد رسانه هایشان دولت آن کشور را به روز سیاه می نشاندند.

در داخل هم غرب پرستان این روزها لال شدند که از قدرت مدیریت آمریکا در بحران ها حماسه سرایی کنند. دیده اید یک اتفاقی که می‌افتد کسانی که در داخل هستند چگونه سینه چاک می کنند. اما مردم انقلابی و حزب الله دشمن شناس هستند و زمان شناس هستند و به موقع از اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند و با بصیرت تمام در مقابل آمریکا و دشمنی‌های آمریکا ایستاده اند و شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نمی کنند.

روسیاهی دیگر غرب که با بی شرمی تمام شعار حقوق بشر سر می‌دهند گورهای دسته جمعی  کودکان بومی کانادا بود که این روزها نمایان شد و چهره شیطانی و جنایتکار و خونریز مدافعان حقوق بشر را عیان تر کرد. اینها را که می بینیم و می شنویم سخن امام المسلمین را بهتر درک می کنیم و بهتر می فهمیم که خطاب به عده‌ای فرمودند: «خاک بر سر آن ملت و دولتی که زیر بار تحمیل های آمریکا برود. چه ساده لوحی است کسانی بگویند برویم پشت میز مذاکره با یک دستگاه متکبر و بی اعتقاد به اصول انسانی و حقوق بین الملل بنشینیم. آمریکایی‌ها به اصول و حقوق بین‌الملل اعتقادی ندارند». واقعاً می بینید با این همه جنایت و این عقبه با چه رویی عده‌ای دم از مذاکره با آمریکا می زنند و می زدند که تمام شد انشاالله.

حالا این رئیس جمهور آمریکا، همین رئیس جمهور فعلی که خرفت هم هست؛ یعنی هذیان می گوید و حرفهای بی ربط می زند، پرت و پلا میگوید. همین چند روز پیش باز مطلبی گفته است که باید به او بگوییم کاری نکن که رزمندگان جهان اسلام و مقاومت برای تو هم مثل ترامپ سرگیجه درست کنند. دیدید که یک سرگیجه ای برایش درست شد. باید مواظب باشد که زیاد حرف نزند.

همین رژه حشدالشعبی  آمریکا را خوار کرد. آمریکا! هر چه تلاش بکنی که اینها را تروریست معرفی کنی و بین مردم عراق  تفرقه درست کنی نمی‌توانی. این رژه و اتحاد مردمی و حضور مسئولین عراقی نشان داد که آمریکا حتما باید منطقه را ترک کند و مردم منطقه می‌توانند خودشان امنیت را حفظ کنند.

البته آمریکا و کشورهای غربی اشغالگر  این طور وانمود می کنند که از منطقه قصد خروج دارند و در حال تخلیه نیروهای شان هستند و اگر از این منطقه بروند امنیت در اینجا دچار چالش می شود. میخواهند این را القا کنند. اما این حرف بیخود است. باید توجه داشته باشند که منشاء ناامنی خودشان هستند.

اگر تمام کشورهای منطقه دست به دست هم بدهند موفقیت هست ولی باید توجه داشته باشند و مواظب باشند جای آمریکا را  انگلیس خبیث این روباه مکار در سیاست و استعمار پیر با ترفندهای دیگری پر نکند. مدیریت کشورهای منطقه را به دست نگیرد. این رایحه به مشام می‌رسد که یک پاسکاری بین این دولت ها هست. آمریکا و اینها به اسم اینکه  دارند منطقه را خالی می کنند می‌خواهند جریان دیگری را در این منطقه توسط انگلیس مدیریت کنند که انشاالله توجه دارید.

مطلب پایانی مسئله واکسن زدن حضرت آقا و حمایت بزرگی که از جوانان دانشمند کشور کردند بود که در اوج تحریم ها این واکسن را تولید کردند، عملاً این حمایت را انجام دادند جای شکرگزاری دارد. این واکسن اولین تولید جهان اسلام است در زمینه واکسن. خیلی مسئله عظیمی است. باید شاکر بود.

انتخاب رئیس جدید قوه قضائیه را هم تبریک عرض می‌کنم و امیدواریم حرکت تحولی که در قوه شروع شده  با وجود حضرت حجت الاسلام والمسلمین اژه ای ادامه پیدا کند که  قطعاً همین طور خواهد بود  و آن سند تحول قائم به فرد نبوده. انشاءالله شاهد تغییرات چشمگیر در این قوه باشیم و با سرعت بیشتری  تحولات را ببینیم.

در استان هم باید تشکر کنیم از فرمانده سابق  سپاه استان که مدتی را  در خدمتش بودیم و یکی دو روز گذشته ماموریت ایشان در استان تمام شد. سردار بزرگوار جناب سید یوسف  مولایی که تودیع شدند و در جای دیگر مشغول به کار شدند و سنگر را به برادر بزرگوارمان دادند. فرمانده بزرگوار جوان و محکم و عالم و دانشمند که انشاء الله سکان اداره سپاه را به عهده گرفتند و انشاءالله با سرعت و بالندگی بیشتر این مسیر را طی می‌کنند.

از آن بزرگوار تشکر و قدردانی می کنیم و به این بزرگوار خیر مقدم می گوییم و برای ایشان آرزوی موفقیت میکنیم در ماموریت هایی که بر عهده ایشان است در این استان و از خدای تعالی می خواهیم که منشاء آثار و برکاتی در این منطقه باشند انشاالله.

در انتشار این خبر سهیم باشید:

پاسخی بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر وبسایت امام جمعه کرج در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.